מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי לבי במערב » ו' אוקטובר 22, 2021 1:30 am

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:וחב"ד היא מפלגה לכל העניינים.
לבי במערב כתב:צחוק עשה לנו!

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ו' אוקטובר 22, 2021 1:32 am

ברור שחב"ד היא מפלגה לכל דבר ועניין, ויש לכך גם הוכחה ברורה:

אמירה ש(אולי) נאמרה, לפני קרוב למאתיים שנה.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 2697
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ו' אוקטובר 22, 2021 3:02 am

אם צריכים הוכחות, האשכול הזה הוא הוכחה ברורה. אבל אתם לא אמורים להבין, מי שנמצא בתוך המרתף, לא יכיר את האור.

האימרא ההיא נדפסה לאחרונה, לכן אנחנו מכירים אותה. אבל יש עוד אלפי הוכחות הברורים לכל מי שזכה להטהר מטומאת המפלגות.

יושב הארץ
הודעות: 769
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוקטובר 22, 2021 3:57 am

אצל החסידים הצדיק והרבי הם המייצגים והמגלים את הרבש"ע בעולם, לדוגמא אברך שקשור לצדיק יתבייש לעבור עבירות כי מאמין שהרבי יראה זאת על מצחו או בקוויטל..., ולכן יש כאלו שבטעות בשעת צרה יצעקו רבי תעזור לי, כי הוא כביכול המייצג שלו בעולם, ורואה את הצדיק כקרוב לה' בפרט בצדיקים שרואים ומרגישים עליהם קדושה וכו', ולא שחלילה חושבים שהצדיק הוא מנהיג העולם וכו'. אצל הליטאים רק התורה היא המגלה את ה' בעולם, ולכן בדרך כלל אברך שיצא לעבוד נעשה עץ יבש.

וכל דרך שמקצינים אותה יכולה להביא לטעויות גדולות. למשל אני רואה באשכולות מסוימים כאן ועוד, שיש ליטאים למשל שמפריע להם עד עמקי נשמתם אם אומרים שהחזון איש עשה מופתים והיתה לו רוח הקודש...

או למשל יש ליטאי שכל מה שמעניין אותו בסוכות זה הכשרות של הד' מינים והנערווין של הלבוד וכו', בלי השמחה הפנימית של חג הסוכות כמעט. כביכול עושה מההלכות תכלית בפני עצמם.

וכן החסידים אם מגזימים במופתים ובגדולת הצדיק יותר מדאי נהיים שוואנצים... וכ"ש שאין עם הארץ חסיד, ומזה ומזה על תנח ידך.

היה איזה משוגע בחב"ד שאמר משפט חכם:

משוגע משוגע אבער שכל דארף מען האבן...

הרואה
הודעות: 2130
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי הרואה » ו' אוקטובר 22, 2021 5:28 am

אני לא מבין איך הגענו לויכוחים המסורתיים מי יותר טיפש החסידים או הליטאים ומה הנפקא מינה בכך.

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי דרומי » ו' אוקטובר 22, 2021 10:25 am

כמדומני שראוי לתת על הדעת על עוד נקודה בענין זה.

שלילת 'עבודה זרה' כוללת שני דברים עיקריים - (א) לדעת שהקב"ה אינו בעל גוף ותמונה, (ב) לדעת שהוא אחד ואינו שנים. ובקיצור, שלילת ההגשמה ושלילת הפירוד.

דיברו כאן הרבה על הנקודה הראשונה, ואיך צריך להיזהר מפני טעות שה'צינור' שדרכו עובר השפע - אם זה צדיק, תלמיד חכם, בית המקדש וכיו"ב - אינו אלא 'צינור' ולא הקב"ה בעצמו, כי הקב"ה מופשט מכל ציור והגדרה, וכל דבר שיש לו ציור מסויים בהכרח שאינו אלא מחובר לקב"ה ואולי הקב"ה מעביר דברים דרכו אבל לא שהוא בעצמו האלקה.

כמדומני שהפרסומים של קופות הצדקה למיניהם מטעים את העם בעיקר בנקודה השניה.

כלומר, כאשר יהודי מקושר בקביעות לצדיק אחד או אפילו למקום אחד (הכותל המערבי, מערת המכפלה וכיו"ב), הוא אולי עלול להיכשל בטעות הראשונה, וצריך לעורר על כך מפעם לפעם בכבוד הראוי, אבל בטעות השניה הוא לא יכשל.

אך כאשר משווקים בבת אחת כמה וכמה מקומות לברכה וישועה, ואומרים לאדם שבזכות תרומה אחת הוא יזכה לתפלות בששה מוקדים מקודשים - זה עלול להתפרש אצל המון העם כפגיעה באחדותו יתברך, כאילו הקב"ה חילק את הנהגת העולם לכמה מנהיגים, ח"ו, מהציון הזה מקבלים את ברכת הפרנסה, משם מקבלים הגנה לעכברים, משם זיווגים ומשם בריאות.

האמת היא שעצם המושג של 'תפלה 40 יום רצופים בכותל' וכדומה עלול להתפרש כפגיעה מסויימת באחדותו יתברך, שהרי אם הקב"ה שומע תפלת כל פה בוודאי די בתפלה אחת שתצא מהלב, ולמה צריך דוקא 40 יום וכו'.

אני מלמד זכות שיש יסודות מסויימים להנהגות הללו, ואני לא ממהר להאשים אף אחד ח"ו בשמץ של חסרון באמונה. אבל נראה לי שכדאי לחשוב על הצורה שבה המון העם מקבל את הדברים הללו ואיך זה עלול להתפתח עם ירידת הדורות, בתקוה שבמהרה נזכה ליעוד "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו וגו'".

קרית מלך
הודעות: 1023
הצטרף: ד' מרץ 09, 2016 1:50 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי קרית מלך » ו' אוקטובר 22, 2021 10:29 am

הרואה כתב:אני לא מבין איך הגענו לויכוחים המסורתיים מי יותר טיפש החסידים או הליטאים ומה הנפקא מינה בכך.


אכן ראוי שתתנצל על אמירתך שכבר הערתי אודותיה [וסירבת להתנצל!] שפתחה את את הפתח לרדידות הזאת!

אחרון התלמידים
הודעות: 480
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 12:46 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי אחרון התלמידים » ו' אוקטובר 22, 2021 11:01 am

בס"ד
רבותיי! די די! תפתחו אשכול מיוחד ששם כל אחד יסביר כמה השני יותר גרוע, זה מתחיל להישמע כמו הויכוח בין שומרון ואהליבה בקינות בליל ת"ב, אלא ששם כל אחת טוענת כמה המצב שלה יותר גרוע וכאן זה להיפך.
ואולי אדרבה, כל אחד יקח את הטוב שבשני ויתפעל מהדברים הטובים? מה אתם אומרים?

הנידון באשכול זה שיש טענים ובניהם עבדכם הנאמן, שייתכן שיהודים כשרים יגעו בלא דעת בחטא החמור מכל ר"ל. זהו!

דרומי כתב:כמדומני שראוי לתת על הדעת על עוד נקודה בענין זה.

שלילת 'עבודה זרה' כוללת שני דברים עיקריים - (א) לדעת שהקב"ה אינו בעל גוף ותמונה, (ב) לדעת שהוא אחד ואינו שנים. ובקיצור, שלילת ההגשמה ושלילת הפירוד.

בס"ד
רחמנא ליצלן! זהו? לא ראית את הרמב"ם שהביאו כמה פעמים שעצם העבודה לאי מי מבלעדי ה' - האף שיודע שהנעבד הוא רק משרת, זהו איסור ע"ז ממש?
מקדש מלך כתב:
אחרון התלמידים כתב:בס"ד

ראשית לענ"ד אין שום ספק שאין הבדל לגבי ע"ז בין שום נברא: כוכב, שמש, אדם, אתרוג, וכו' וכו', כל מה שאסור מפאת ע"ז באיזה נברא, אבור בכולם. אלא כמה מחו" טעו בהבנת דביר הרמב"ם, הבינו בדבריו שעתם הכובד לכוכב זה האיסור ולא היא, אדם שאוהב כוכב או שר לכבודו וכדומה - אמנם הוא קוקוריקו גדול - אך אינו עע"ז. כוונת הרמב"ם להמשך דבריו שהם רצו לכבד ולכן הם חשבו שנכון לעובדו ולכן בנו היכלות והקריבו - שזהו דרך עבודה ממש.
מה שהביאו את בית המקדש עם כל הכבוד - ר"ל מהאי דעתא :הרי זה דרך עבודת הי"ת להקריב אליו קרבנות, בית המקדש הוא מקום שעובדים את הי"ת לבדו, וח"ו להשוות זאת ביחס של אדם לאדם.

היות ואני הוא מי שטעה לדעת אחרון התלמידים. אסתפק רק בציטוט לשון הרמב"ם, וכל יודע עברית ולשון הקודש יראה עם מי הצדק:

בימי אנוש טעו בני האדם טעות גדול ונבערה עצת חכמי אותו הדור ואנוש עצמו מן הטועים היה, וזו היתה טעותם, אמרו הואיל והאלהים ברא כוכבים אלו וגלגלים להנהיג את העולם ונתנם במרום וחלק להם כבוד והם שמשים המשמשים לפניו ראויין הם לשבחם ולפארם ולחלוק להם כבוד, וזהו רצון האל ברוך הוא לגדל ולכבד מי שגדלו וכבדו, כמו שהמלך רוצה לכבד העומדים לפניו וזהו כבודו של מלך, כיון שעלה דבר זה על לבם התחילו לבנות לכוכבים היכלות ולהקריב להן קרבנות ולשבחם ולפארם בדברים ולהשתחוות למולם כדי להשיג רצון הבורא בדעתם הרעה, וזה היה עיקר עבודת כוכבים, וכך היו אומרים עובדיה היודעים עיקרה, לא שהן אומרים שאין שם אלוה אלא כוכב זה, הוא שירמיהו אומר מי לא ייראך מלך הגוים כי לך יאתה כי בכל חכמי הגוים ובכל מלכותם מאין כמוך ובאחת יבערו ויכסלו מוסר הבלים עץ הוא, כלומר הכל יודעים שאתה הוא לבדך אבל טעותם וכסילותם שמדמים שזה ההבל רצונך הוא.


הטעות שלו היא כמובן בגלל שהוא אינו יודע להבדיל בין איסור עבודה זרה עצמו, לבין העיקר החמישי מעיקרי האמונה, שכידוע אינו האיסור עצמו אלא העיקרון שמאחוריו.

ולאחר שהדיון מתחיל עם טעות כה בסיסית, ודאי שאין טעם להתדיין על השלבים העמוקים שאחריו.

הציטוט מהרמב"ם מדוייק אמנם, אך לא הסברת מדוע דבריי אינם נכונים הרמב"ם לא כותב שע"ז הוא לכבד, אלא שכיון שחשבו שרצון ה' שיכבדו את הכוכב לכן נכון להקריב אליו קרבנו וזהו עבודה ממש, הגם שיודעים שאינו אלוה.
ועדיין לא הבנתי אנחנו לא משבחים את המאורות שיוצר אור? היכן ראית שיש חילוק מיהו הנעבד? או שלא הבנתי דבריך, אשמח אם תסביר.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ו' אוקטובר 22, 2021 11:05 am

תלמד את הדברים שלי לאט. בעיון. מתחילה ועד סוף. אחרי זה אם לא תסתדר תשאל ביאור על פיסקאות מסוימות. ואז אעזור לך להבין.

הבעייה היא שלפני שהתחלת בכלל להבין כבר קפצת ואמרת שזה "טעות"... (כמעט באותה מהירות בה העזת לקבוע שרבבות אנשים שיש ביניהם חכמים ממך 'אולי' עובדי עבודה זרה).

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ו' אוקטובר 22, 2021 12:13 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
צופה_ומביט כתב:
דורשי יחודך כתב:הניסוח מאד מסוכן וצורם, וייחודי לחוגים מסויימים.

התכוונת לליטאים?
גם אם לא, אין ספק שהם בדרך...

מה נורא המקום.jpeg

גועל נפש ממש. זה אמיתי? או בדיחה זולה על חשבון הציבור?

וזהו ההבדל. מי יצדיק את זה? מי מעודד את זה? יש שוטים העושים כן, ורובינו מתעלמים, מצפצפים או כועסים. אין שום סבה שמה שהם עשו ישנה את דעתי. משום שאנחנו לא חלק ממפלגה אחידה. ברוך שהבדילנו מן התועים.

אני מבין שבין השוטים הנוכחים במעמד הגועל נפש (ממש) היו

הגאון רבי דוב לנדאו ר"י סלבודקא
הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי ר"י פונוביז'
הגאון ר"י בויאר
הגאון רצ"מ ברגמן
הגר"מ גריינמן אחיין החזו"א

השמועה אכן מדויקת?

אחרון התלמידים
הודעות: 480
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 12:46 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי אחרון התלמידים » ו' אוקטובר 22, 2021 12:34 pm

.
נערך לאחרונה על ידי אחרון התלמידים ב ש' אוקטובר 23, 2021 9:03 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ו' אוקטובר 22, 2021 12:43 pm

כבר הבנתי שאתה לא בר שיח.
ואני לא מאשים חלילה, וגם לא כועס אישית. אלא היות ועסקינן כאן בחמורה שבחמורות
א) האשמת יהודים צדיקים בעבודה זרה.
ב) בלבול בעיקרי האמונה.
לכן אני רואה צורך להעמיד שוב את דבריי במישור הציבורי.

ואציין שוב.

אחרון התלמידים אינו מתחיל בכלל להבין את הנושא. כי הוא לא יודע להבדיל בין איסור עבודה זרה, לעיקרון שמאחוריו, שהוא היסוד החמישי מעיקרי אמונתנו.
היסוד החמישי איננו האיסור אלא העיקרון.
קל וחומר שאינו יכול להבין את המשך הדיון.
וגם טועה בפשוטות, לדוגמא עירבוב בין שבח לה' על המאורות, לשבח המאורות עצמם. ועוד.
ככל הטעויות שנשנו כבר באשכול (וכבר עמדתי עליהן בהודעות אחרות).

אני מבין שיתכן מאוד שאחרון התלמידים חושב עלי את אותם דברים (שאיני בר שיח, ואיני מבין וכו' וכו'), ואין לי איך לעזור בעניין.
ועל זה נאמר הקורא יקרא את הדברים במתינות (הם פרוסים על פני כמה הודעות), והבוחר יבחר.
ואם יש עוד מישהו ששותף לאי הבנת הדברים שכתבתי, אשמח לנסות לעזור.
וגם כמובן, אשמח לשמוע את דברי החכמים ממני, שילמדוני ויחכימוני את אשר לא ידעתי בהבנת העיקרים הקדושים.

וכפי שכתב רבינו אחרי שסיים לכתוב את שלוש עשרה העיקרים: "וחזור על דברי אלה פעמים רבות, והתבונן בהם היטב. ואם תשלה אותך מחשבתך שכבר הבנת עניניו מפעם אחת או עשר, ה' יודע שבשקר השלתה אותך. ואל תמהר בו לפי שאני לא כתבתיו איך שנזדמן אלא אחר התבוננות וישוב הדעת ועיון בדעות נכונות ובלתי נכונות, וסכום מה שצריך להאמין מהם ובירורו בטענות וראיות על כל ענין וענין".

אחרון התלמידים
הודעות: 480
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 12:46 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי אחרון התלמידים » ו' אוקטובר 22, 2021 1:56 pm

בס"ד
עבודה זרה אסורה הן לגבי כוכב והן לגבי אדם, ע"ז אסור בכל צורותיה ולא משנה למי וח"ו לחשוב אחרת. ואסור להתפלל לכוכב ואסור להתפלל לאדם, וכל דבר ששייך למושג 'עבודה' כולל עבודה שבלב אסור. אבל דבר ששייך לאהבה ולכבוד בלבד זה או מצוה או טפשות אבל לא ע"ז.
נכון שלגבי כוכב אם מפרסמים את גדולתו, כיון שאין לו בחירה כל כוונת המפרסם וענינו לגדל כבוד הכוכב לומר שח"ו יש כח אחר ששולט, משא"כ אם עושים כן לאדם עדיין אין כאן שום הוכחה שכוונת המכוין הוא לכח מבלעדי ה'. אך אם לא זהו הענין, אלא רק לספר כמה השמש וכמה מאירה לעולם ואיזה השפעה יש לה על הצומח וכו' אין בזה כלום, כל האיסור החמור שמתחילים לפנות - או לרצות לפנות אל הכוכב עצמו, אבל בסופו של דבר אם המסקנה היא לפנות אל הדבר עצמו אין שום חילוק בין כוכב לאדם
וזהו מש"כ הרמב"ם (סנהדרין פרק י משנה א) בעיקר החמישי:
והיסוד החמישי שהוא יתעלה הוא אשר ראוי לעבדו ולרוממו ולפרסם גדולתו ומשמעתו. ואין עושין כן למה שלמטה ממנו במציאות מן המלאכים והכוכבים והגלגלים והיסודות וכל מה שהורכב מהן, לפי שכולם מוטבעים בפעולותיהם אין להם שלטון ולא בחירה אלא רצונו יתעלה, ואין עושין אותם אמצעים להגיע בהם אליו, אלא כלפיו יתעלה יכוונו המחשבות ויניחו כל מה שזולתו. וזה היסוד החמישי הוא האזהרה על עבודה זרה, ורוב התורה באה להזהיר על זה, עכ"ל.

אגב, לדעת הרמב"ם גם הצמח החי והמדבר מורכב מהיסודות האלו כפי שכתב בהלכות יסוה"ת, וי"ל שמש"כ אין להם בחירה כוונתו לגבי אלוהות של שלטון על העולם, ואדרבה, הרמב"ם עצמו הרי סובר שיש לשמש נפש, ויש לזה לכאורה הוכחות מחז"ל אך נניח לזה כעת.

אבל ח"ו לחשוב שאדם שיש לו בחירה יש איזה חילוק לגבי העבודה עצמה. וגם אסור לפנות לאדם שימצע בינו לבין קונו, אלא אך ורק אליו יכוונו המחשבות. נכון שמותר לבקש מאדם להתפלל והרי אנו ג"כ מתפללים על חברינו, אבל לא שיש איזה ממוצע בין האדם לקונו, אלא שנינו יחד מכוונים לה' יתעלה לבדו.

וכל המקורות שהביאו מחז"ל והגאונים והראשונים והפוסקים הוא רק על ענין זה של כבוד כפי שעושים למלך, או לישא ולתת ולהתקרב לחכמים ללמוד ממעשיהם הטובים וכו' (המקסימום שיש הוא באריז"ל שדיבר גם באופן קבלי לקשר את נשמתו, שבדיוק כך גם שייך להיפך שהרב יקשר את נשמתו לתלמיד וכדומה), אבל שעבודת ה' והדבקות הוא מול הצדיק ולעשות נחת רוח לפניו וכדומה זה לא מצאנו כלל. ואני שואל שוב מדוע חז"ל והראשונים לא הזהירו להתקרב ולהתדבק בכל ענייניו לרבי חנינא בן דוסא לאחר שכל העולם כולו ניזון בשבילו?
ועכ"פ לומר שאדם יש לו בקשות פרנסה זיווג וכדומה יבקש מהרבי - זהו תפילה לזולתו.
נערך לאחרונה על ידי אחרון התלמידים ב ש' אוקטובר 23, 2021 9:02 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ו' אוקטובר 22, 2021 2:13 pm

אחרון התלמידים כתב:דבר ששייך לאהבה ולכבוד בלבד זה או מצוה או טפשות אבל לא ע"ז.
נכון שלגבי כוכב אם מפרסמים את גדולתו, כיון שאין לו בחירה כל כוונת המפרסם וענינו לגדל כבוד הכוכב לומר שח"ו יש כח אחר ששולט, משא"כ אם עושים כן לאדם עדיין אין כאן שום הוכחה שכוונת המכוין הוא לכח מבלעדי ה'. אך אם לא זהו הענין, אלא רק לספר כמה השמש וכמה מאירה לעולם ואיזה השפעה יש לה על הצומח וכו' אין בזה כלום, כל האיסור החמור שמתחילים לפנות - או לרצות לפנות אל הכוכב עצמו

מה לעשות שהרמב"ם כותב בצורה הכי ברורה במה טעו דור אנוש, שחשבו שכבודו של מלך הוא שיכבדו את משרתיו. ולא כותב מלה על כך שהיתה להם כוונה לומר שיש כח אחר ששולט, ובכלל לא זהו הנושא.

והא ראיה, שהרמב"ם אמן הניסוח נזכר בעניין השליטה והיכולת להטיב להריע רחוק רחוק מההתחלה, בהלכה ב' בתיאור מה שקרה בדורות הבאים:
ואחר שארכו הימים עמדו בבני האדם נביאי שקר ואמרו שהאל צוה ואמר להם עבדו כוכב פלוני או כל הכוכבים והקריבו לו ונסכו לו כך וכך ובנו לו היכל ועשו צורתו כדי להשתחוות לו כל העם הנשים והקטנים ושאר עמי הארץ, ומודיע להם צורה שבדה מלבו ואומר זו היא צורת הכוכב פלוני שהודיעוהו בנבואתו, והתחילו על דרך זו לעשות צורות בהיכלות ותחת האילנות ובראשי ההרים ועל הגבעות ומתקבצין ומשתחוים להם ואומרים לכל העם שזו הצורה מטיבה ומריעה וראוי לעובדה וליראה ממנה, וכהניהם אומרים להם שבעבודה זו תרבו ותצליחו ועשו כך כך ואל תעשו כך וכך,


כנראה שהיהדות של הרמב"ם לא היתה תועלתית כל כך, ולא ראתה בקב"ה רק דוד עשיר שיכול לספק אוכל טוב ושידוך. ואם לא תעבוד אותו, ימנעו ממך כל הדברים הנפלאים הללו.
ואמנם, האיסור "החמור" הוא כשפונים לכוכב עצמו. אבל צריך לכתוב (בפעם הרביעית) שאנחנו לא מדברים על האיסור אלא על העיקרון, מה ראוי שייעשה מצד עצמו?!
ויש להאריך, אקווה שבהמשך.

עבודה זרה אסורה הן לגבי כוכב והן לגבי אדם, ע"ז אסור בכל צורותיה ולא משנה למי וח"ו לחשוב אחרת.

אף אחד לא חלק על זה מעולם.


אבל ח"ו לחשוב שאדם שיש לו בחירה יש איזה חילוק לגבי העבודה עצמה. וגם אסור לפנות לאדם שימצע בינו לבין קונו, אלא אך ורק אליו יכוונו המחשבות. נכון שמותר לבקש מאדם להתפלל והרי אנו ג"כ מתפללים על חברינו, אבל לא שיש איזה ממוצע בין האדם לקונו, אלא שנינו יחד מכוונים לה' יתעלה לבדו.

וכל המקורות שהביאו מחז"ל והגאונים והראשונים והפוסקים הוא רק על ענין זה של כבוד כפי שעושים למלך, או לישא ולתת ולהתקרב לחכמים ללמוד ממעשיהם הטובים וכו' (המקסימום שיש הוא באריז"ל שדיבר גם באופן קבלי לקשר את נשמתו, שבדיוק כך גם שייך להיפך שהרב יקשר את נשמתו לתלמיד וכדומה), אבל שעבודת ה' והדבקות הוא מול הצדיק ולעשות נחת רוח לפניו וכדומה זה לא מצאנו כלל.

שקרים ובדותות
א) מעולם לא ציווה אף אחד לעבוד צדיק ולא להתפלל אליו.
ב) מצינו בחז"ל אהבה לצדיק, יראה מצדיק, כבוד לצדיק. כל הדברים הללו הם התקשרויות נפשיות.
וכל ההתקשרויות פירושם אהבה לצדיק, יראה ממנו, וקשר נפשי אליו (כלומר אהבה במילים אחרות) - לא עבודה ולא שעבוד ולא תפילה (אם כי אינך מבין מה זה תפילה, ומה החילוק בינה לבקשה).
אלא שהחסידות מסבירה את הפעולה מבחינה קבלית, כלומר את פעולת המצווה של דביקות בחכמים מבחינת שורשי המציאות. בדיוק כמו שלא מצינו בחז"ל כשאשר אדם תוקע בשופר הוא מנענע את כל העולמות ומשפיע בהם שפע נפלא ורק בכתבי האר"י ז"ל מצינו זאת (ואם היה כתוב כעין זה בכתבי החסידות ודאי היו אומרים הטיפשים שזוהי עבודה זרה שיש לאדם חלק בהנהגת העולם, שהרי מחליט אם להשפיע שפע בכל העולמות לפי בחירתו אם לתקוע בשופר אם לאו).

מעולם לא היתה התקשרות שהיא עבודה לצדיק. וכבר ביארתי את הדבר באר היטב.
ואם היה או ישנו טועה כלשהוא, הרי על זה כבר הלנתי שהאנשים הללו מוציאים דיבה על הכלל בהוצאת שם רע של שקר, במקום להעיר על טעות של מישהו מסוים (ובכך מזיקים במקום להועיל, מלבד הוצאת שם רע).


ואני שואל שוב מדוע חז"ל והראשונים לא הזהירו להתקרב ולהתדבק בכל ענייניו לרבי חנינא בן דוסא לאחר שכל העולם כולו ניזון בשבילו?

חז"ל הזהירו לאהוב, לפחד כמורא שמים, ולכבד, וזו ההתקשרות (כלומר הקשר הנפשי יוצר קשר קבלי והשפעה בין הנשמות). ועניין ההתקשרות "בכל עניניו" היא פחות בעייתית מאשר זה כפי שביארתי לעיל באשכול.

וזאת פרט לכך שאיני יודע היכן צוו בחב"ד להתקשר "בכל עניניו", ומה משמעות המשפט הזה בכלל, ואיך הוא קשור "לעבודה" או "השתעבדות" או "תפילה" לצדיק.

ועכ"פ לומר שאדם יש לו בקשות פרנסה זיווג וכדומה יבקש מהרבי - זהו תפילה לזולתו.

שקר. בקשת ברכה, וגם אמונה בכח הברכה אינה תפילה ולא עבודה. והחילוק ביניהם הוסבר באריכות לעיל.
וכאן נוהג אחרון התלמידים כמנהג הליטוואק, שהמציא איסורים שלא נאמרו מעולם. מתחילה עובדי עבודה זרה היו אבותינו ורבותינו וכל הפוסקים, עד שבא אחרון התלמידים ולימד שאסור לבקש ברכות מצדיקים. כי לא נאמר האיסור הזה מימי הנביאים ועד אחרון הפוסקים, עד העיר ממזרח צדק וחידש אותו.

עוד מביא אחרון התלמידים שיש מקורות שהצדיק מנהיג את העולם. כמובן הוא משקר ובודה מליבו. לכל היותר יש כמה ציטוטים לא ברורים, שכל חסיד חשוב ומוכר מכחיש אותם בכל תוקף וטוען שאינם כפשוטם.
ובמקום לחזק את ידיהם, הרי שהם מעלילים עלילות שוא, וגורמים להדיוטות שמזדהים נפשית עם הקהילות הללו לחשוב שאולי יש משהו בקשקושים הללו, ואולי חסידים מתירים לפעמים לעבוד עבודה זרה.
נערך לאחרונה על ידי מקדש מלך ב א' אוקטובר 24, 2021 7:20 pm, נערך 3 פעמים בסך הכל.

אחרון התלמידים
הודעות: 480
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 12:46 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי אחרון התלמידים » ו' אוקטובר 22, 2021 3:08 pm

.
נערך לאחרונה על ידי אחרון התלמידים ב ש' אוקטובר 23, 2021 9:00 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ו' אוקטובר 22, 2021 3:10 pm

.
נערך לאחרונה על ידי מקדש מלך ב א' אוקטובר 24, 2021 6:51 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

הרואה
הודעות: 2130
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי הרואה » ש' אוקטובר 23, 2021 10:54 pm

מקדש מלך כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
צופה_ומביט כתב:
דורשי יחודך כתב:הניסוח מאד מסוכן וצורם, וייחודי לחוגים מסויימים.

התכוונת לליטאים?
גם אם לא, אין ספק שהם בדרך...

מה נורא המקום.jpeg

גועל נפש ממש. זה אמיתי? או בדיחה זולה על חשבון הציבור?

וזהו ההבדל. מי יצדיק את זה? מי מעודד את זה? יש שוטים העושים כן, ורובינו מתעלמים, מצפצפים או כועסים. אין שום סבה שמה שהם עשו ישנה את דעתי. משום שאנחנו לא חלק ממפלגה אחידה. ברוך שהבדילנו מן התועים.

אני מבין שבין השוטים הנוכחים במעמד הגועל נפש (ממש) היו

הגאון רבי דוב לנדאו ר"י סלבודקא
הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי ר"י פונוביז'
הגאון ר"י בויאר
הגאון רצ"מ ברגמן
הגר"מ גריינמן אחיין החזו"א

השמועה אכן מדויקת?

לא יודע כמה מהם ראו את הפירסומים, וגם אם כן זה לא אומר שהם מסכימים לנכתב.
אבל באמת קופת העיר חייבת להחליף קופירייטר, מזעזע.
ראיתי עוד פירסום שלהם שכתבו על חדרו של החזו"א שהתקדש בעשר קדושות רח"ל, אני לא מבין מאיפה המקוריות לשלוף כאלו שטויות.

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' אוקטובר 24, 2021 8:38 am

איש_ספר כתב:איך ציטוט זה בעינכם?

הרב.jpg


רח"ל.
אלו דיבורי ע"ז לחלוטין,
והמשובש שחיבר דברים נוראים אלו כתב מהרהורי לבו הרעים.

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי דורשי יחודך » א' אוקטובר 24, 2021 9:00 am

בברכה המשולשת כתב:
איש_ספר כתב:איך ציטוט זה בעינכם?

הרב.jpg


רח"ל.
אלו דיבורי ע"ז לחלוטין,
והמשובש שחיבר דברים נוראים אלו כתב מהרהורי לבו הרעים.

לא חושב שיש בזה עבודה זרה כלל. אמנם לשון מסוכנת קצת ולא מורגלים, אבל מה זה שונה מבו תדבק שדרשו חז"ל שע"י שדבקים בת"ח דבקים בקב"ה (לפי רוב המפרשים, לא לפי הרמב"ם שזה עניין של ללמוד מדרכיו). עכ"פ שום חשש ע"ז אין כאן.

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי דורשי יחודך » א' אוקטובר 24, 2021 9:02 am

ואם יש בזה בע.ייתיות זה במה שיש קצת משמעות שזה ורק זה תפס את מקום עבודת השויתי. אבל עצם המושג לא מובן לי מה הבעיה בזה

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' אוקטובר 24, 2021 11:39 am

בעיניי זה כן חשש ע"ז, כי הדבקות הגמורה בנברא, יהא אשר יהא (ואפילו צדיק נשגב כמרן הראי"ה), היא בחינת ע"ז (יעויין בדברי הנפה"ח שהובאו בקונטרס נשוא האשכול)
ויש על כך בכתבי מרן הראי"ה בעצמו (וגם בדברי בנו רבינו הרצי"ה)
וממילא מה שכתב הכותב הנ"ל (ועוד נתלה ברצי"ה!) הוא בהחלט בחשש ע"ז

גביר
הודעות: 2743
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי גביר » א' אוקטובר 24, 2021 12:33 pm

א. הגדרת חב"ד כמפלגה אינה חדשה, כבר לפני כמה דורות פורסם הספר [החבד"י, אאל"ט] 'הרב מלאדי ומפלגת החב"ד' ואין זו הגדרה שלילית דווקא.

ב. דומה שחלק מן המובאות כאן, בייחוד אלה מטעם ועדת הצדקה, הוא חלק [בוטה וקיצוני אמנם] מהתופעה הכללית של זילות הלשון, העושה אירועים יום-יומיים ל'נדירים' [בשעה שבקרב האחראים לספרים נדירים בספריות עולה כמעט כל מפגש מקצועי השאלה מהי ההגדרה המדויקת של ספר נדיר - ונפק"מ לקביעת מקומו במדף, השאלתו, וכיו"ב] אברכים [וכבודם של אברכים במקומו מונח] ל'רב הגאון' ורבנים [ואף הרבנים כבודם במקומו] ל'גאון הגדול והעצום' וכן על זה הדרך.

ג. אולי קשור קצת לכאן - ידידי מחוג מסוים ספרו לי שיש בחוג זה כאלה המאמינים שרבם הוא וכו' ממש ח"ו, ויש להם להללו כינוי מיוחד, למעשה ענה לי מורה הוראה [מזוהה עם הקהילה הליטאית השמרנית ברחובות, אם זה משנה] שכל עוד אין אנו יודעים על פלוני שהוא מהללו אין חוששים לכך, שכן לכל יהודי ישנה חזקת כשרות.

ד. אולי גם זה קשור - לפני שנים אמר לי ר' אלימלך רטמן [אאל"ט הוא היום משגיח בחברון, אשמח לשמוע משלומו הטוב] שאמר לו רבו הרב יואל קלופט, שלמרות שיצרא דעבודה זרה נעקר, נשאר ממנו היצר של פולחן האישיות [לא זכור לי שציין מקור קדום לכך, אם כי כמובן יתכן ואף מסתבר שישנו, ונראה שהטעם הוא שאם היה בטל יצר זה היתה בטלה הבחירה כשם שלולא יצר העריות היה העולם שמם]

קרית מלך
הודעות: 1023
הצטרף: ד' מרץ 09, 2016 1:50 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי קרית מלך » א' אוקטובר 24, 2021 1:56 pm

.
נערך לאחרונה על ידי קרית מלך ב א' אוקטובר 24, 2021 7:47 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי מקדש מלך » א' אוקטובר 24, 2021 2:19 pm

לפני שאנחנו מתחילים לדון בכובד ראש האם חב"ד היא "מפלגה" או לא, עלינו לדון למה הליטוואק מתכוון באומרו "מפלגה", ומה כל כך מעלה את הלחץ דם במלה הזאת.

האפשרויות הן:
א) מנגנון שליטה אחיד על ציבור (כלומר מנהיג יחיד שביכולתו להחליט ככל העולה על רוחו, או מנגנון משומן שכופה את החשיבה שלו על אחרים באמצעות לחץ חברתי, ארגוני, או כלכלי).
ב) אידיאולוגיה קיצונית שהרבה אנשים שותפים לה.
ג) אחידות ורדידות מחשבתית. אין אפשרות להבעת דעה עצמאית ולא יתכן קיומו של ויכוח רעיוני במסגרת האידיאולוגיה של הקבוצה.
ד) שייכות פוליטית מובהקת.
ה) כל תופעה שאינה רצויה נחשבת "מפלגה", שכן מקובלנו מרבי ירוחם ממיר שמפלגה היא אבי אבות כל הרעות, ואשר על כן על כרחך שמאחורי כל תופעה שלילית מסתתרת לה טומאת "מפלגה", ואם תחפשנה ככסף וכמטמונים תחפשנה, אז תבין ותמצא את ס"מ המפלגה, הלובשת אדרת שיער למען כחש.

לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי לבי במערב » א' אוקטובר 24, 2021 9:31 pm

אחר דבריו הנכוחים של הרב 'מקדש מלך':
גביר כתב:כבר לפני כמה דורות פורסם הספר [החבד"י, אאל"ט] 'הרב מלאדי ומפלגת החב"ד'
הספר הנזכר כמובן אינו חב"די,
ובכלל - כמעט שבלתי־אפשרי לכלול את חב"ד בהגדרה כלשהי של המונח 'מפלגה'.

עקביה
הודעות: 5430
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי עקביה » א' אוקטובר 24, 2021 9:47 pm

שמעתי שבשכנותו של הרב י"ש זילברמן היה גר חב"דניק מבוגר שהיה נוהג לומר שהרבי הוא 'עצמות ומהות ממש'.
שבת אחת נפל אותו יהודי והיה צריך להזעיק לו סיוע.
שאלו ילדיו או נכדיו של הרב זילברמן האם מותר לחלל עליו את השבת.
אמר הרב זילברמן, שכל עוד הוא מוסיף את המילה 'ממש' אות הוא שאינו מאמין שאכן כך הוא, כשם ש'גוי גמור' אומרים רק על יהודי, ו'חמץ גמור' על מצות מכונה..

הרואה
הודעות: 2130
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי הרואה » א' אוקטובר 24, 2021 10:59 pm

עקביה כתב:שמעתי שבשכנותו של הרב י"ש זילברמן היה גר חב"דניק מבוגר שהיה נוהג לומר שהרבי הוא 'עצמות ומהות ממש'.
שבת אחת נפל אותו יהודי והיה צריך להזעיק לו סיוע.
שאלו ילדיו או נכדיו של הרב זילברמן האם מותר לחלל עליו את השבת.
אמר הרב זילברמן, שכל עוד הוא מוסיף את המילה 'ממש' אות הוא שאינו מאמין שאכן כך הוא, כשם ש'גוי גמור' אומרים רק על יהודי, ו'חמץ גמור' על מצות מכונה..

אני לא יודע מה הגדרים של חילול שבת בפרט שיש חזקת כשרות וגם לא ברור שזה נחשב עבודה זרה.
אבל לעניין עבודה זרה לכאורה קשה להאמין שכל עובדי הע"ז לאורך הדורות באמת האמינו כך בכל ליבם.
ועוד יותר קשה, אם אדם לא מתכחש לאמת אלא באמת ובתמים מאמין בעבודה זרה, איך אפשר לדון אותו? הוא מבחינתו הולך אחר האמת, ואם כך הוא שוגג גמור.
לכאורה כל הכופרים והעובדי ע"ז ידעו את בוראם באיזשהו מקום והתכחשו לו.
כמובן שבגדרים ההלכתיים לא מסתכלים על מחשבות, וצלפחד גם אם עשה עבירה לשם שמים חייב סקילה כי בסופו של דבר חילל שבת. אני מדבר מבחינת אמונה.

עקביה
הודעות: 5430
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי עקביה » א' אוקטובר 24, 2021 11:51 pm

1. מה עניין חזקת כשרות לכאן? הא קמן שהוא אומר את דברים החמורים האלה.
2. גם אני לא יודע האם זה נחשב ע"ז, אבל זה מזכיר מאד את האמונה הנוצרית באב ובן.
3. לגבי עובדי ע"ז פחות חשוב אם האמינו, די בכך שעבדו, ולגבי איך אפשר לדון אותם, זו שאלה טובה, אבל כאן הנושא הוא רק האם מותר לחלל עליו שבת.

לא הבאתי את הסיפור אלא כקוריוז - לומר על יהודי שהוא עובד ע"ז זה דבר אחד, אבל להפקיר אותו למות בשבת זה כבר משהו אחר. ואז צריך למצוא תירוצים מתחת לאדמה למה בעצם כן מותר לחלל עליו שבת.

פרנקל תאומים
הודעות: 4426
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 25, 2021 12:03 am

עקביה כתב:1. מה עניין חזקת כשרות לכאן? הא קמן שהוא אומר את דברים החמורים האלה.
2. גם אני לא יודע האם זה נחשב ע"ז, אבל זה מזכיר מאד את האמונה הנוצרית באב ובן.
3. לגבי עובדי ע"ז פחות חשוב אם האמינו, די בכך שעבדו, ולגבי איך אפשר לדון אותם, זו שאלה טובה, אבל כאן הנושא הוא רק האם מותר לחלל עליו שבת.

לא הבאתי את הסיפור אלא כקוריוז - לומר על יהודי שהוא עובד ע"ז זה דבר אחד, אבל להפקיר אותו למות בשבת זה כבר משהו אחר. ואז צריך למצוא תירוצים מתחת לאדמה למה בעצם כן מותר לחלל עליו שבת.

באותה מידה תוכל לומר שלהתווכח עם החזו''א על גדרם ההלכתי של החילוניים זה דבר אחד. אבל להפקיר אותם למות בשבת זה כבר משהו אחר. ואז צריך למצוא תירוצים מתחת לאדמה למה בעצם כן מותר לחלל עליהם שבת.

הרואה
הודעות: 2130
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי הרואה » ב' אוקטובר 25, 2021 12:06 am

חזקת כשרות התכוונתי שאם אנחנו לא יודעים בבירור מה כוונתו במילים האלו עדיין יש לו חזקת כשרות.

קרית מלך
הודעות: 1023
הצטרף: ד' מרץ 09, 2016 1:50 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי קרית מלך » ב' אוקטובר 25, 2021 1:59 am

פרנקל תאומים כתב:באותה מידה תוכל לומר שלהתווכח עם החזו''א על גדרם ההלכתי של החילוניים זה דבר אחד. אבל להפקיר אותם למות בשבת זה כבר משהו אחר. ואז צריך למצוא תירוצים מתחת לאדמה למה בעצם כן מותר לחלל עליהם שבת.


ומנין לך שהנחתך הזאת אינה נכונה גם היא?
נכחתי כששאלו את מרן הגרש"ז זצללה"ה את השאלה הבאה: מי שעד לתאונת דרכים ביום שב"ק ובתאונה נפגעה [בצורה המסכנת את חייה] ש. אל. [שבאותה תקופה ייצגה את האנטיות הקיצונית ביותר כזכור], האם מותר להזמין עבורה אמבולנס או לא? הגרש"ז שמע את השאלה ולא השיב אלא טפח בידו על ירכו כמה וכמה פעמים מתוך כאב.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי ישראליק » ב' אוקטובר 25, 2021 4:24 am

עקביה כתב:שמעתי שבשכנותו של הרב י"ש זילברמן היה גר חב"דניק מבוגר שהיה נוהג לומר שהרבי הוא 'עצמות ומהות ממש'.
שבת אחת נפל אותו יהודי והיה צריך להזעיק לו סיוע.
שאלו ילדיו או נכדיו של הרב זילברמן האם מותר לחלל עליו את השבת.
אמר הרב זילברמן, שכל עוד הוא מוסיף את המילה 'ממש' אות הוא שאינו מאמין שאכן כך הוא, כשם ש'גוי גמור' אומרים רק על יהודי, ו'חמץ גמור' על מצות מכונה..


בכזו אהבת ישראל היטלר לא צריך להתבייש במה שעשה

עוד יקום דור אחד ליטאים שלא יבינו מה הי' רע שהיטלר הרג החסידים... הוא ניקה את העולם מעבודה זרה

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 2697
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ב' אוקטובר 25, 2021 5:00 am

ישראליק כתב:
עקביה כתב:שמעתי שבשכנותו של הרב י"ש זילברמן היה גר חב"דניק מבוגר שהיה נוהג לומר שהרבי הוא 'עצמות ומהות ממש'.
שבת אחת נפל אותו יהודי והיה צריך להזעיק לו סיוע.
שאלו ילדיו או נכדיו של הרב זילברמן האם מותר לחלל עליו את השבת.
אמר הרב זילברמן, שכל עוד הוא מוסיף את המילה 'ממש' אות הוא שאינו מאמין שאכן כך הוא, כשם ש'גוי גמור' אומרים רק על יהודי, ו'חמץ גמור' על מצות מכונה..


בכזו אהבת ישראל היטלר לא צריך להתבייש במה שעשה

עוד יקום דור אחד ליטאים שלא יבינו מה הי' רע שהיטלר הרג החסידים... הוא ניקה את העולם מעבודה זרה

חוק גאדווין בתפארתו

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי ישראליק » ב' אוקטובר 25, 2021 5:10 am

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
ישראליק כתב:
עקביה כתב:שמעתי שבשכנותו של הרב י"ש זילברמן היה גר חב"דניק מבוגר שהיה נוהג לומר שהרבי הוא 'עצמות ומהות ממש'.
שבת אחת נפל אותו יהודי והיה צריך להזעיק לו סיוע.
שאלו ילדיו או נכדיו של הרב זילברמן האם מותר לחלל עליו את השבת.
אמר הרב זילברמן, שכל עוד הוא מוסיף את המילה 'ממש' אות הוא שאינו מאמין שאכן כך הוא, כשם ש'גוי גמור' אומרים רק על יהודי, ו'חמץ גמור' על מצות מכונה..


בכזו אהבת ישראל היטלר לא צריך להתבייש במה שעשה

עוד יקום דור אחד ליטאים שלא יבינו מה הי' רע שהיטלר הרג החסידים... הוא ניקה את העולם מעבודה זרה

חוק גאדווין בתפארתו


ב"ה איני מתמחה בשפת האוניברסיטה ושאר חכמות הגוים, ואיני יודע מה זה חוק גאדווין.

אבל שפה כזו, שאם אחד לא סובר או חושב כמוך הוא חייב מיתה, זה נשמע רק אצל הליטאים הקרים.

צא ולמד מכל גדולי ישראל הקנאים והאדוקים מדור הקודם, לדוגמא, הרה"ק מסאטמאר זצ"ל, האם הי' לו הו"א או לתלמידיו לדבר בשפה כזו, אם לחלל שבת בספק פיקוח נפש על ציוני?! הישמע שפה רצחנית כזו?!

אני מתחיל להבין למה היו חסידים שהרחיקו מללמוד ספרים שלא כתבו בעלי רוח הקודש, תלמידי הבעל שם טוב זכותו יגן עלינו, כדי שלא ידברו כשפת הליטאים באשכול זו.
נערך לאחרונה על ידי ישראליק ב ב' אוקטובר 25, 2021 5:51 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

הרואה
הודעות: 2130
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי הרואה » ב' אוקטובר 25, 2021 5:19 am

ישראליק כתב:
עקביה כתב:שמעתי שבשכנותו של הרב י"ש זילברמן היה גר חב"דניק מבוגר שהיה נוהג לומר שהרבי הוא 'עצמות ומהות ממש'.
שבת אחת נפל אותו יהודי והיה צריך להזעיק לו סיוע.
שאלו ילדיו או נכדיו של הרב זילברמן האם מותר לחלל עליו את השבת.
אמר הרב זילברמן, שכל עוד הוא מוסיף את המילה 'ממש' אות הוא שאינו מאמין שאכן כך הוא, כשם ש'גוי גמור' אומרים רק על יהודי, ו'חמץ גמור' על מצות מכונה..


בכזו אהבת ישראל היטלר לא צריך להתבייש במה שעשה

עוד יקום דור אחד ליטאים שלא יבינו מה הי' רע שהיטלר הרג החסידים... הוא ניקה את העולם מעבודה זרה

תאלמנה שפתי שקר וגו'

עקביה
הודעות: 5430
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי עקביה » ב' אוקטובר 25, 2021 7:48 am

ישראליק כתב:
עקביה כתב:שמעתי שבשכנותו של הרב י"ש זילברמן היה גר חב"דניק מבוגר שהיה נוהג לומר שהרבי הוא 'עצמות ומהות ממש'.
שבת אחת נפל אותו יהודי והיה צריך להזעיק לו סיוע.
שאלו ילדיו או נכדיו של הרב זילברמן האם מותר לחלל עליו את השבת.
אמר הרב זילברמן, שכל עוד הוא מוסיף את המילה 'ממש' אות הוא שאינו מאמין שאכן כך הוא, כשם ש'גוי גמור' אומרים רק על יהודי, ו'חמץ גמור' על מצות מכונה..


בכזו אהבת ישראל היטלר לא צריך להתבייש במה שעשה

עוד יקום דור אחד ליטאים שלא יבינו מה הי' רע שהיטלר הרג החסידים... הוא ניקה את העולם מעבודה זרה

לא ברור לי למה כת"ר רואה כך את הדברים.
הרי לא מדובר כאן ביהודי שיש לו שיטה אחרת בעבודת ה', אלא ביהודי המאמין שרבו הוא האלוהים.
האם אין מקום אפילו לשאלה האם מותר לחלל עליו שבת?

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי דרומי » ב' אוקטובר 25, 2021 10:39 am

אני רואה את הדיון והוא משעשע אותי למדי מכמה סיבות. לכן אני ממעט מלהתערב.

אבל לפעמים קשה להתאפק ולכן אעיר:

חכמה גדולה לשבת ליד מקלדת בתוך קרית ספר או בני ברק ולחרוץ דין בהינף יד.

חכמה פחות גדולה היא כאשר יהודי מתגלגל, הלוואי רק מסיבות טובות, לכל מיני מקומות נידחים בעולם והוא באמת רעב וצמא לחלב ישראל ולבשר כשר. בוא נראה אותו אז גיבור גדול להתנזר מכל טובת הנאה מבית חב"ד המקומי...

שלא לדבר על מצב בו אחד מקרובי משפחתו סר קצת מהדרך הישרה ולמרבה הפלא דוקא החסיד התמהוני הוא שמצליח לקרב אותו ולהחזיר אותו לשמירת שבת ואכילת כשר. מעניין איך הוא יגיב אז.

וכבר היו דברים מעולם.

זאינץ
הודעות: 498
הצטרף: ב' יוני 15, 2020 10:54 pm
מיקום: ירושלים עיר הקודש

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי זאינץ » ב' אוקטובר 25, 2021 10:50 am

ישראליק כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
ישראליק כתב:
עקביה כתב:שמעתי שבשכנותו של הרב י"ש זילברמן היה גר חב"דניק מבוגר שהיה נוהג לומר שהרבי הוא 'עצמות ומהות ממש'.
שבת אחת נפל אותו יהודי והיה צריך להזעיק לו סיוע.
שאלו ילדיו או נכדיו של הרב זילברמן האם מותר לחלל עליו את השבת.
אמר הרב זילברמן, שכל עוד הוא מוסיף את המילה 'ממש' אות הוא שאינו מאמין שאכן כך הוא, כשם ש'גוי גמור' אומרים רק על יהודי, ו'חמץ גמור' על מצות מכונה..


בכזו אהבת ישראל היטלר לא צריך להתבייש במה שעשה

עוד יקום דור אחד ליטאים שלא יבינו מה הי' רע שהיטלר הרג החסידים... הוא ניקה את העולם מעבודה זרה

חוק גאדווין בתפארתו


ב"ה איני מתמחה בשפת האוניברסיטה ושאר חכמות הגוים, ואיני יודע מה זה חוק גאדווין.

אבל שפה כזו, שאם אחד לא סובר או חושב כמוך הוא חייב מיתה, זה נשמע רק אצל הליטאים הקרים.

צא ולמד מכל גדולי ישראל הקנאים והאדוקים מדור הקודם, לדוגמא, הרה"ק מסאטמאר זצ"ל, האם הי' לו הו"א או לתלמידיו לדבר בשפה כזו, אם לחלל שבת בספק פיקוח נפש על ציוני?! הישמע שפה רצחנית כזו?!

אני מתחיל להבין למה היו חסידים שהרחיקו מללמוד ספרים שלא כתבו בעלי רוח הקודש, תלמידי הבעל שם טוב זכותו יגן עלינו, כדי שלא ידברו כשפת הליטאים באשכול זו.
ו.
נערך לאחרונה על ידי זאינץ ב ב' אוקטובר 25, 2021 4:53 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15516
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי איש_ספר » ב' אוקטובר 25, 2021 10:55 am

הרב ישראליק במחילה רבה, שאלה מן הצד, הספרים של מוהרא"ש (וצוואתו הקדושה) כולל האיחולים הנלבבים לשונאיו ומתנגדיו (רבנים ות"ח). זה בשפת רוה"ק של תלמידי הבעש"ט זצ"ל...?

עקביה
הודעות: 5430
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה

הודעהעל ידי עקביה » ב' אוקטובר 25, 2021 10:58 am

דרומי כתב:חכמה פחות גדולה היא כאשר יהודי מתגלגל, הלוואי רק מסיבות טובות, לכל מיני מקומות נידחים בעולם והוא באמת רעב וצמא לחלב ישראל ולבשר כשר. בוא נראה אותו אז גיבור גדול להתנזר מכל טובת הנאה מבית חב"ד המקומי...

שלא לדבר על מצב בו אחד מקרובי משפחתו סר קצת מהדרך הישרה ולמרבה הפלא דוקא החסיד התמהוני הוא שמצליח לקרב אותו ולהחזיר אותו לשמירת שבת ואכילת כשר. מעניין איך הוא יגיב אז.

אני משער שהייתי רץ לבית חב"ד המקומי, וכן שהייתי שמח מאד אילו חב"דניק היה מחזיר את קרובי שסר מדרך הישר.
אבל אני מניח שהחב"דניק אותו הזכרתי בסיפור על הרב זילברמן היה חריג.
האם מדבריך אני אמור להבין שכל חסידי חב"ד מאמינים שרבם הוא האלוהים?


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 64 אורחים