לומד_בישיבה כתב:אין לי כרגע פנאי לעבור על כל האשכול ואכן בזמנו טענתי שוב ושוב שיש בזה משום בל תוסיף והרב אוצה"ח לא אבה לשמוע ושמחתי לראות שכיוונתי לדעתו הרחבה.
לעצם העניין אין לי כל מושג מדוע שלא יהא בל תוסיף שהרי הגמ' בראש השנה אומרת להדיא שגם בספק יש משום בל תוסיף ועד עתה לא השכלתי להבין מה שנא בין זה לבין הגמ' בראש השנה.
ובנוגע לתפילין ראה בארוכה באג"מ שזה דווקא בתפילין.
מה הקשר לגמרא בראש השנה שם יש לו דם שהתורה אמרה לזרוק אותו רק על שתי קרנות, ובגלל ספק התערובת הוא עושה מה שתורה לא ציותו וזורק את הדם הזה על ארבע קרנות. זה נקרא בל תוסיף שהוסיף לעשות מה שהתורה לא ציותו. מה שאין כן כאן עושה מה שהתורה מצווה אותו רק ספק אם מצליח לקיים את מצוות התורה.