מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

על המתפרצים לעלות בהר ה' ומסיגים גבול שגבלו ראשונים
בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ד' מרץ 06, 2019 3:11 am

מלבב כתב:אינו דומה, כי בעניין הר הבית נאסר ע״י רוב ככל גדולי ישראל מלפני חמשים שנה שמה ומאז כמעט כל היראים לא עולים, ומה זה קשור לתכלת שמעולם לא היה איסור מגדולי ישראל על זה רק רובם לא בררו את הנושא כלל.

צודק יש הבדל כדבריך
1. לגבי תכלת לא אסרו ללבוש תכלת, ורק לא תמכו שמי יימר שעדיף מתכלת ראדז'ין שהופרכה, והם עצמם לא ביררו , ומצד שני לגבי עלייה להר הבית כבר יצאה התנגדות לפני חמישים שנה.
2. במצוות תכלת אם לא יועיל לא יזיק שלא יהא אלא לבן, ואילו בעליה להר הבית אולי יש חשש מכשול או איסור

אבל מאידך 2 גורם את 1
בגלל שאין איסור בתכלת שלא יהא אלא לבן לכן אין סיבה לאסור מספק, לעומת זאת להר הבית היה טעם להתנגד שמא יהיה פה סכנת טומאת מקדש.
אמנם:
א. מאז עברו חמישים שנה והוברר מקום המקדש ביתר שאת על פי הנתונים הטופוגרפיים, (דהיינו גם למי שפקפק בדברי קדמונינו על מקום המקדש),
ב. ישנה שמירה שהעולים לא יעברו את הגבולות המותרים וכן ה' גלגל שהמצב הוא שכל עולה מכיר את דיני הטהרה, וכן בהרבה מהמקרים דואגים לשאול שוב לפני העלייה.,
ג. כשלא היה תכלת היה מקום לחששות רחוקים. וכיום שיש תכלת יש תקווה לחידוש העבודה (ראה חזו"א אהע"ז ב ז).
ד. בדומה לכך שאין להקיש מההתנגדות לדיונון של ראדז'ין, לתכלת הפורפורא, כך אין להקיש בין החשש מכניסה למחנה שכינה שהיה בעבר. לימינו שאין את החשש, ויש תקווה לחידוש העבודה.

מלבב
הודעות: 3370
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 4:48 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי מלבב » ד' מרץ 06, 2019 4:09 pm

בתבונה כתב:
מלבב כתב:אינו דומה, כי בעניין הר הבית נאסר ע״י רוב ככל גדולי ישראל מלפני חמשים שנה שמה ומאז כמעט כל היראים לא עולים, ומה זה קשור לתכלת שמעולם לא היה איסור מגדולי ישראל על זה רק רובם לא בררו את הנושא כלל.

צודק יש הבדל כדבריך
1. לגבי תכלת לא אסרו ללבוש תכלת, ורק לא תמכו שמי יימר שעדיף מתכלת ראדז'ין שהופרכה, והם עצמם לא ביררו , ומצד שני לגבי עלייה להר הבית כבר יצאה התנגדות לפני חמישים שנה.
2. במצוות תכלת אם לא יועיל לא יזיק שלא יהא אלא לבן, ואילו בעליה להר הבית אולי יש חשש מכשול או איסור

אבל מאידך 2 גורם את 1
בגלל שאין איסור בתכלת שלא יהא אלא לבן לכן אין סיבה לאסור מספק, לעומת זאת להר הבית היה טעם להתנגד שמא יהיה פה סכנת טומאת מקדש.
אמנם:
א. מאז עברו חמישים שנה והוברר מקום המקדש ביתר שאת על פי הנתונים הטופוגרפיים, (דהיינו גם למי שפקפק בדברי קדמונינו על מקום המקדש),
ב. ישנה שמירה שהעולים לא יעברו את הגבולות המותרים וכן ה' גלגל שהמצב הוא שכל עולה מכיר את דיני הטהרה, וכן בהרבה מהמקרים דואגים לשאול שוב לפני העלייה.,
ג. כשלא היה תכלת היה מקום לחששות רחוקים. וכיום שיש תכלת יש תקווה לחידוש העבודה (ראה חזו"א אהע"ז ב ז).
ד. בדומה לכך שאין להקיש מההתנגדות לדיונון של ראדז'ין, לתכלת הפורפורא, כך אין להקיש בין החשש מכניסה למחנה שכינה שהיה בעבר. לימינו שאין את החשש, ויש תקווה לחידוש העבודה.

לא מבין את הצד מותר לחד את העבודה, גם אם נגיד שיש פתרון לכל הספיקות והשאלות, אבל זה הרי יגרום לשפיכות דמים מרובים, והרי פיקוח נפש דוחה כל המצוות, אני לא מביע דעה רק שואל.

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » ה' מאי 30, 2019 2:01 pm

חוברת מורא מקדש 6
קבצים מצורפים
חוברת ארגון מורא מקדש 6.pdf
(5.19 MiB) הורד 492 פעמים

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ה' מאי 30, 2019 7:03 pm

אלו שכותבים את המילים גבולות מחנה שכינה לא ברורים. כוונתם בד"כ שאף שלמרות שברור שאבן שתיה ~במרכז כיפת הזהב, עם כל זאת הגבול המדוייק בין מחנה לוויה למחנה שכינה לא ברור, כאשר הגבול המדויק תלוי גם בשאלת גודל האמה של תורה, ועל זה הכוונה שחוששים שמא יעברו את גבול מחנה שכינה.
כמו גם גבול החיל
אמנם כל מקום הספק - אותם מספר מטרים, רחוקים מאוד משבילי עולי הר הבית, שכל המסלול הוא בחלק הנמוך, שהוא אזור מובחן ומופרד, מכל הרוחות מתרחקים מהרמה המוגבהת, ומצד המזרח שבנוסף למחנה שכינה והחיל יש עזרת נשים, החלק הנמוך שם שביל העולים, נמצא צמוד לחומה המזרחית וזהו מסלול העולים, וכל המסלול הוא אזור מופרד ומובחן.

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' יוני 03, 2019 11:54 am

יש לציין שאפילו בודאי מצינו לגבי לעשות מילה בשבת כשידוע בודאי שייגרם חילול שבת ע"י האורחים, כתב הציץ אליעזר (ח"ו סי' ג) שלא לדחות את הברית, אמנם לא מצינו שבשביל חשש תיאורטי של חילול שבת אצל אחרים יעלה צד לבטל מכל ישראל מצוות מילה בשבת.

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' יוני 03, 2019 11:57 am

הגר"ז קורן במעלין בקודש ל (עמודים 110 -113) מביא שהציץ אליעזר והרב עובדיה יוסף נכנסו לאולם וורן שפנימי לכותל המערבי בתוך הר הבית. היות והסתמכו על דברי הרב קורן.

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' יוני 03, 2019 11:59 am

מצד ההלכה - כבר פסקו גדולי הפוסקים במהלך הדורות שמותר לעלות להר הבית, ללא שום חולק.

הרדב"ז חלק ב סימן תרצ"ב (היה רב ירושלים)
הגר"ח אלפאנדרי בספרו דרך הקודש - מתיר לעלות להר הבית - וכותב שבעצמו עלה להר הבית
המהרי"ט אלגאזי בספרו צורת הבית כמובא בדרך הקודש - התיר לעלות להר הבית- ספר זה חיבר המהרי"ט בירושלים.
הברכי יוסף סימן תקסא - מתיר לעלות להר הבית- החיד"א גדל בעיר ירושלים.
השערי תשובה סימן תקס"א. מתיר לעלות להר הבית
הכף החיים סימן תקס"א - מתיר להיכנס להר הבית- הוא גר בירושלים לפני כמאה שנה לציין שמביא הלכה זו בלי כל הסתייגות השקפתית.
הרב יחיאל מיכל טיקוצינסקי בספרו עיר הקודש והמקדש מתיר לעלות להר הבית וממליץ להקים בית כנסת בהר הבית- הוא גר בירושלים.
אמנם יתכן שהתנגד לעלייה ציבורית ללא פיקוח. ראה דיון בדעתו כאן: viewtopic.php?f=54&t=45102
הרב יעקב רוזנטל זצ"ל למשל עלה בעצמו להר הבית לפני תש"ח יחד עם תלמידי חכמים.

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' יוני 03, 2019 12:16 pm

בחוברות לדעתם סייג בעלמא אינה סיבה מספקת, ולכן מגמתם לבדות טעמים הלכתיים בצורות שונות ומשונות להתנגדות לעלייה להר הבית ולחלוק על כל הפוסקים הנ"ל.
לעומת ההוכחות הברורות על מקום המקדש כדברי כל הפוסקים הנ"ל, אותם כתב הרב זלמן קורן בספרו בחצרות בית ה', וכן עוד ספרים הביאו זאת.
הם כותבים בצורה המזכירה את מתנגדי החיסונים - נתונים שגויים והמון דיסאינפורמציה
כדין ספר שאינו מוגה שאסור להשהותו. כך גם באלו יש משום 'אל תשכן באהלך עולה'

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' יוני 03, 2019 12:18 pm

יש ללמד קצת זכות עליהם שסבורים שמותר לשנות מהאמת כי סבורים שכך יותר יקבלו מהם לא לעלות להר הבית שסבורים שיש בזה משום סייג .
דומה להתנגדות לאינטרנט וסמרטפונים מטעמים שאינם דתיים

ואכן המ"א (סימן קנו) מעלה צד שבשביל שתשמר ההלכה ימותר לשקר .
ומביא את הגמרא "אם בקשת ליחנק היתלה באילן גדול" (פסחים קי"ב) ופירש"י שהרוצה שיתקבלו דבריו יאמרם בשם אדם גדול
וממשיך שצ"ע ממקום אחר.

והאריך בזה הבן איש חי בשו"ת רב פעלים ובשו"ת תורה לשמה. ושמעתי בשם הגרח קנייבסקי שהיינו רק לשקר לשעה מועטת, ובתנאי שמיד אח"כ מודיע האמת וצ"ע הגדר

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » א' יולי 07, 2019 4:36 pm

אבי קלמן מוסר את התגובה הבאה לבתבונה
קבצים מצורפים
תגובה ל'בתבונה'1.docx
(16.27 KiB) הורד 157 פעמים

קו ירוק
הודעות: 5798
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » ב' יולי 08, 2019 1:58 am

בתבונה כתב:הגר"ז קורן במעלין בקודש ל (עמודים 110 -113) מביא שהציץ אליעזר והרב עובדיה יוסף נכנסו לאולם וורן שפנימי לכותל המערבי בתוך הר הבית. היות והסתמכו על דברי הרב קורן.

שזה מחילות הפתוחות לחול, שלא נתקדשו, ומותר אפילו לזב.

קו ירוק
הודעות: 5798
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » ב' יולי 08, 2019 2:00 am

בתבונה כתב:מצד ההלכה - כבר פסקו גדולי הפוסקים במהלך הדורות שמותר לעלות להר הבית, ללא שום חולק.

הרדב"ז חלק ב סימן תרצ"ב (היה רב ירושלים)
הגר"ח אלפאנדרי בספרו דרך הקודש - מתיר לעלות להר הבית - וכותב שבעצמו עלה להר הבית
המהרי"ט אלגאזי בספרו צורת הבית כמובא בדרך הקודש - התיר לעלות להר הבית- ספר זה חיבר המהרי"ט בירושלים.
הברכי יוסף סימן תקסא - מתיר לעלות להר הבית- החיד"א גדל בעיר ירושלים.
השערי תשובה סימן תקס"א. מתיר לעלות להר הבית
הכף החיים סימן תקס"א - מתיר להיכנס להר הבית- הוא גר בירושלים לפני כמאה שנה לציין שמביא הלכה זו בלי כל הסתייגות השקפתית.
הרב יחיאל מיכל טיקוצינסקי בספרו עיר הקודש והמקדש מתיר לעלות להר הבית וממליץ להקים בית כנסת בהר הבית- הוא גר בירושלים.
אמנם יתכן שהתנגד לעלייה ציבורית ללא פיקוח. ראה דיון בדעתו כאן: viewtopic.php?f=54&t=45102
הרב יעקב רוזנטל זצ"ל למשל עלה בעצמו להר הבית לפני תש"ח יחד עם תלמידי חכמים.

מגדר מילתא זה גם הלכה.

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' יולי 08, 2019 9:16 pm

טוב כתב:אבי קלמן מוסר את התגובה הבאה לבתבונה

התייחסתי לזה כאן viewtopic.php?f=54&t=36290&start=40#p526605
בתבונה כתב:
1. הרב עובדיה יוסף והרב אליעזר ולדנברג פסקו הלכה למעשה שאבן שתיה היא הצ'כרא ואף נהגו כך מעשה בעצמם. כך על פי הרב זלמן קורן במאמרו במעלין בקודש ל (אלול תשע"ה) תשובת הרדבז על כניסה לעליות סביב הר הבית - מבוא פרשנות חקר ועיון (עמודים 110 -113) להלן קישור https://asif.co.il/wpfb-file/54-pdf-6/
במאמרו הנ"ל הוא מתאר את האולם שבשער וורן שנחשף בכ' תמוז תשמ"א הוא מתאר אולם מתחת לקרקע שנכנס בעומק הר הבית האולם נכנס לעומק של 27 מטר מזרחה לכותל המערבי, והמשכו הוא פתח בבור מס' 30 שבהר, הרב עובדיה יוסף והרב ולדנברג בעל הציץ אליעזר היו מעורבים, ובגלל מרחקו מהצ'כרא היה ברור להם שאין לאולם כל קשר לחלל שנמצא מתחת העזרה, ופסקו 'להתיר בשופי' כניסה לאולם זה ולעשות שם בית כנסת, ואף ביקרו בעצמם באולם זה.
[אח"כ בעקבות פרסומי התקשורת נוצרה תגרה עם הערבים , ונאלצו לסגור את האולם בב' אלול תשמ"א ניתן לראות את הפתח החסום של שער וורן במנהרות הכותל]
אעתיק משם את העיקר
"בחודש תמוז תשמ״א, במהלך עבודות שקשורות לבית הכנסת הנ״ל, נפרץ החלק העליון של הקיר שסוגר את הפתח, וניתן היה לרדת במדרגות, שהתגלו כמצופה בצד השמאלי)הצפוני( של הקשת, אל קרקעית הבור. מימי הבור רוקנו, וכך הייתה גישה אל הבור במשך כחודש ימים )עד לתאריך ב׳ אלול תשמ״א( והוא נחקר באופן חלקי, וכך בין השאר התברר שהקיר המזרחי שלו הוא מאוחר, (דבר שהיה באמת מובן מאליו לאור התיאור מן התקופה הצלבנית שהובא לעיל, אשר בו מתוארות עשרים וחמש מדרגות או יותר שעולות כלפי מזרח מן הצד המזרחי של הבור). 114
114. דבר החדירה לבור היה אפוף במעטה של סודיות. בחלל הבור נבנו פיגומים מתחת לפתחי הבור שבהר הבית, וכך כוסו הפתחים מצידם התחתון בלוחות עץ, כדי שהמוסלמים שבהר הבית לא יבחינו בנעשה. מי שהיו מעורבים בעניין היו כמובן עובדים של המשרד לעניני דתות, וגם הרבנים הראשיים ועוד רבנים שעסקו בשאלה ההלכתית של הכניסה למנהרה. כמו כן היו מעורבים בעניין אנשי בטחון וכמה ארכיאולוגים. לאחר למעלה מחודש דלף העניין לאמצעי התקשורת, ואחר כך חדרו מוסלמים לחלל הבור דרך הפתחים שבהר הבית (תוך שימוש בפיגומים הנ״ל), ולאחר איזו תגרה הוחלט על סגירתו מחדש של פתח שער וורן. כפי שמסר לי בשעתו מר ישי הוכמן שהיה יועצו של הרב גץ לעניני בטחון, בבדיקות שנערכו תוך חתירה בקיר המזרחי, אכן התברר שהוא קיר חדש יחסית. (יש להדגיש נקודה זו, כי כמה ארכיאולוגים שמו לב לכך שקיר זה נמצא בהמשך ישיר למדרגה התחתונה בגרם המדרגות הצפון מערבי של הרמה שבמרכז הר הבית, אשר יש שדימו לראות בה שרידי קיר הרודיאני ]ראה על כך בספרי ״ועשו לי מקדש״ עמ׳ 7 סו]...


לגבי טיעונים על רב פלוני ואחר מסכים שזה לא טיעון בפרט שהיו לכך גורמים שונים כמו חשש שיגרם שיכנסו בטומאה למקום המקדש (מחנה שכינה וכדו') או שלא הכירו היטב את הטופוגרפיה המוכיחה את מקום המקדש
למרות זאת מתברר על פי הרב זלמן קורן שהרב עובדיה יוסף והרב אליעזר ולדנברג פסקו הלכה למעשה שאבן שתיה היא הצ'כרא ואף נהגו כך מעשה בעצמם
כך על פי מאמרו במעלין בקודש ל (אלול תשע"ה) להלן קישור https://asif.co.il/wpfb-file/54-pdf-6/
במאמרו הנ"ל הוא מתאר את האולם שבשער וורן שנחשף בכ' תמוז תשמ"א הוא מתאר אולם מתחת לקרקע שנכנס בעומק הר הבית האולם נכנס לעומק של 27 מטר מזרחה לכותל המערבי, והמשכו הוא פתח בבור מס' 30 שבהר, הרב עובדיה יוסף והרב ולדנברג בעל הציץ אליעזר היו מעורבים, ובגלל מרחקו מהצ'כרא היה ברור להם שאין לאולם כל קשר לחלל שנמצא מתחת העזרה, ופסקו 'להתיר בשופי' כניסה לאולם זה ולעשות שם בית כנסת, ואף ביקרו בעצמם באולם זה.(ואף לא חששו לדעת הר' גורן שסלע הסכרא הוא מקום המזבח).
[אח"כ בעקבות פרסומי התקשורת נוצרה תגרה עם הערבים , ונאלצו לסגור את האולם בב' אלול תשמ"א ניתן לראות את הפתח החסום של שער וורן במנהרות הכותל]

אעתיק משם את העיקר
"בחודש תמוז תשמ״א, במהלך עבודות שקשורות לבית הכנסת הנ״ל, נפרץ החלק העליון של הקיר שסוגר את הפתח, וניתן היה לרדת במדרגות, שהתגלו כמצופה בצד השמאלי)הצפוני( של הקשת, אל קרקעית הבור. מימי הבור רוקנו, וכך הייתה גישה אל הבור במשך כחודש ימים )עד לתאריך ב׳ אלול תשמ״א( והוא נחקר באופן חלקי, וכך בין השאר התברר שהקיר המזרחי שלו הוא מאוחר, (דבר שהיה באמת מובן מאליו לאור התיאור מן התקופה הצלבנית שהובא לעיל, אשר בו מתוארות עשרים וחמש מדרגות או יותר שעולות כלפי מזרח מן הצד המזרחי של הבור). 114
114. דבר החדירה לבור היה אפוף במעטה של סודיות. בחלל הבור נבנו פיגומים מתחת לפתחי הבור שבהר הבית, וכך כוסו הפתחים מצידם התחתון בלוחות עץ, כדי שהמוסלמים שבהר הבית לא יבחינו בנעשה. מי שהיו מעורבים בעניין היו כמובן עובדים של המשרד לעניני דתות, וגם הרבנים הראשיים ועוד רבנים שעסקו בשאלה ההלכתית של הכניסה למנהרה. כמו כן היו מעורבים בעניין אנשי בטחון וכמה ארכיאולוגים. לאחר למעלה מחודש דלף העניין לאמצעי התקשורת, ואחר כך חדרו מוסלמים לחלל הבור דרך הפתחים שבהר הבית (תוך שימוש בפיגומים הנ״ל), ולאחר איזו תגרה הוחלט על סגירתו מחדש של פתח שער וורן. כפי שמסר לי בשעתו מר ישי הוכמן שהיה יועצו של הרב גץ לעניני בטחון, בבדיקות שנערכו תוך חתירה בקיר המזרחי, אכן התברר שהוא קיר חדש יחסית. (יש להדגיש נקודה זו, כי כמה ארכיאולוגים שמו לב לכך שקיר זה נמצא בהמשך ישיר למדרגה התחתונה בגרם המדרגות הצפון מערבי של הרמה שבמרכז הר הבית, אשר יש שדימו לראות בה שרידי קיר הרודיאני ]ראה על כך בספרי ״ועשו לי מקדש״ עמ׳ 7 סו]...
בשולי הדברים יש להוסיף כי כאשר הנושא עלה לדיון בשנת תשמ״א, היה ידוע לכל מי שביקש לפסוק בשאלה שמדובר במחילה שנמצאת מתחת הר הבית, ואין לה כל קשר לחלל שנמצא מתחת העזרה. כפי שצוין, מדברי הגמרא בפסחים שם עולה שמחילות שפתוחות לעזרה חללן מקודש בקדושת העזרה. מוסכם בדברי הפוסקים כי אם אין לה למחילה פתח אלא לעזרה, כולה מקודשת בקדושת העזרה, אך אם היא פתוחה גם לקודש וגם לחול, החלק שתחת הקודש הוא קודש, והחלק שתחת החול הוא חול. אלא שיש מעט חילוקי דעות בשאלת מחילות הר הבית, ומכל מקום דעת רוב המחברים היא כי מחילות שתחת הר הבית הן חול גמור, ואף הטמאים האסורים בהר הבית מותרים במחילות הר הבית.117 ואכן כאשר עלתה השאלה על הפרק, הכריע מרן הגר״ע יוסף שהיה אז רב ראשי, כדברי כל הפוסקים המתירים. 118
118. בנספח לספר של מר שמחה רז על הרב גץ, מועתק חלק מיומנו של הרב הנוגע לאירועים של הכניסה למחילה. על פי היומן, בתאריך כ׳ תמוז תשמ״א נחשף הפתח, ובאותו ערב ביקרו במקום תחילה הראשון לציון שביקש לשמוע פרטים, ואחר כך גם הרב גורן. למחרת היום שוב ביקרו הרבנים, ועל כך כתב הרב גץ ביומנו: ״שעתיים תמימות עשיתי עם הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף שליט״א, שבא בלווית אחד הדיינים המפורסמים לדון בשאלת המחילה, וחפירות מזרחיות. סוכם להתיר בשופי כניסה לאולם הנ״ל, וכן לפתוח את כל הפתח. כן יש להקים בית כנסת ולהציב ארון קודש וכו׳״. )לפי מה שמסר לי הרב גץ בשעתו, הדיין האחר היה הגאון רבי אליעזר וולדנברג ז״ל. ובביקור השני שהם ביקרו, הם גם נכנסו בעצמם למחילה(.


http://www.archives.gov.il/archives/#/A ... 06854597f5
כאן הפרוטוקול שהביא הרב קורן שליט"א לר' גורן את אותו פרוטוקול הוא העביר גם לשאר הרבנים ועל סמך זה התירו הרב עובדיה והציץ אליעזר את הכניסה לאולם וורן בשופי למרות שכותב שגם בפרוטוקול הוא כותב שלפי הרב גורן יש להמנע מהקטע המזרחי.


2. גם בשו"ת יביע אומר משמע כך להלן העתקת דבריו בחלק ה - יורה דעה סימן כז
"האמת יורה דרכו שהכותל המערבי שלנו אינו כותל העזרה כלל, אלא חומת הר הבית, וכמ"ש כן בפשיטות הגאון בעל אבני נזר (בחיו"ד סי' תנ). וממקומו הוא מוכרע"... ומבאר דבריו "איך יתכן שהכותל המערבי שלנו הוא כותל עזרה, בזמן שהמרחק בינו לבין האבן השתיה הוא יותר ממאה ושלשים אמה. ועל כרחך לומר שאין הכותל המערבי הזה אלא כותל הר הבית" וכן בהמשך מסכם "לפי המדידה במרחקים שישנם בין החומות וכיפת הסלע יש לומר בבטחה שהכותל המערבי שלפנינו הוא כותל הר הבית ומותר לגשת לשם שלא בטהרה".

טוב כתב:אבי קלמן מוסר את התגובה הבאה לבתבונה
מגוחך בעיני לנסות להוכיח מאיזה סיפור של הרב קורן

הובא לעיל תיעוד מפורט כולל פרוטוקול, לא ניתן להתחמק מזה בכך שתקרא לזה מגוחך.

הם נכנסו למחילה בהר הבית הפתוחה לבחוץ, ולא מבואר כמה נכנסו

מפורש במאמר הרב קורן "סוכם להתיר בשופי כניסה לאולם הנ״ל, וכן לפתוח את כל הפתח. כן יש להקים בית כנסת ולהציב ארון קודש וכו׳ כפי המפורש במאמר הרב קורן ובפרוטוקול המצורף הנידון וההיתר היה על סמך זיהוי מקום אבן שתיה בכצ'כרא שבכיפת הסלע ומדידתו של הרב קורן שאינו כלל תחת העזרה וכן כל ההיתר היה רק על סמך זיהוי הרב קורן שהמחילות אינם מתקופה שאחר ביתהמקדש אלא הם מחילות שהיו קיימים בזמן בית המקדש.
כאמור רבים מאלו שכתבו שגבול החיל והעזרה לא ברורים מתכוונים שלא ברור איפה בדיוק קווי הגבול. שבשביל הגבול המדוייק בין המחנות לא די לדעת שאבן שתייה בצ'כרא אלא תלוי במיקום מדוייק מאוד של המקדש ותלוי בשיעור האמה המדוייק.
מה גם שטרם המדידות המדוייקות כשאדם נכנס להר הבית הוא לא יכל לדעת בדיוק כמה הוא רחוק, היות והשבילים לא היו מסומנים וידועים בדיוק. כל אדם שנכנס אז לא מדד מרחקים והוא גם לא יכל למדוד מרחקים וגם רוב האנשים גם לא למדו ולא ידעו כמה צריך למדוד. אז טרם שהיה גבול וגדר ברור, היתה בעיה הלכתית להיכנס. זה גם הפשט ב"סתירה" בכף החיים.
וזו היתה גישת הרוב ברבנות כפי שמפורש בפרוטוקול הרבנות הראשית המובא בהודעה שבקישור הנ"ל.



על פי מסכת מידות יש פסגה באבן שתיה שהיא גבוהה מהעזרה שסביב ההיכל והעזרה גבוהה מעזרת נשים והחיל וכו' וזה ברור גם לפני שנכנסים לעומק וקוראים את ספרי הרב קורן ומאמרים דומים כולל בפורום המתארים את המדידות מדוייקות.עם ההוכחות הטופוגרפיות המפורטות בספרים כמו של הרב קורן וגם בפורום כאן.
כבר הרב זלמן קורן בספרו בחצרות בית ה' הוכיח על פי הכפ"'פ ועוד שאין לחשוש שמבנה הסלע השתנה ונחצב אבן שתיה וכל סלע הר הבית, מה גם שסלע הר הבית היא סלע גיר שיש בה שכבה קליפתית קשה ושכבה עמוקה רכה. וחפירה עמוקה שהיתהמשנה את הטופוגרפיה היתה חושפת את החלק הרך שבסלע.
כך גם המסורת והסכמת הראשונים והפוסקים האחרונים להלכה, (הרדב"ז, הגר"ח אלפאנדרי בספרו דרך הקודש, המהרי"ט אלגאזי כמובא בדרך הקודש החיד"א בברכי יוסף, השערי תשובה וכן הובא בחת"ס, בב"ח ובליקוטי הלכות) הפקפוק הראשון היה בתר"ץ הר' מיכאל ברור בקונטרס 'אבן שתיה, או אבן הטועים חקירה מדעית ע"ד מקום המקדש וכותל המערבי' (הכל לקוח מחוקר שטען שהר הבית האמית הוא בהר ציון קבר דוד)

הרב רוזנטל עלה להר הבית טרם המדינה עם רבנים . וזה לא סוד הדבר ידוע אצל תלמידיו ובני משפחתו, גם שמעתי זאת בעצמי, ולא מדובר בהסתמכות על עדות הרב עמר שאין לו שום אינטרס להמציא כזה סיפור.

אם היה לחולקים על מקום אבן שתיה טיעונים רציניים הם היו טוענים אותם בבירור ובקצרה. בלי טקסטים ארוכים ומעורפלים שאינם ממין העניין כלל, בלי ציטוטים שהוצאו מהקשרם ובלי נתונים מסולפים.
שילמדו מהרב קורן שליט"א שלמרות שהוא מתנגד לעלייה בפועל להר הבית, הוא הביא את הנתונים האמיתיים והראה שטופוגרפית מוכח כפי הסכמת הראשונים והאחרונים ואינו מגמתי . בניגוד לחוברות המגמתיות


המטרה של העולים היא רק להתפלל במקום הקדוש ביותר ולהתקרב לה' (קרבת אלוקים),וכן לעשות השתדלות כל דהו לחידוש העבודה (אפילו פעם אחת הדלקת המנורה או קרבן תמיד או קרבן פסח).

בתבונה כתב:יש לציין שאפילו בודאי מצינו לגבי לעשות מילה בשבת כשידוע בודאי שייגרם חילול שבת ע"י האורחים, כתב הציץ אליעזר (ח"ו סי' ג) שלא לדחות את הברית, אמנם לא מצינו שבשביל חשש תיאורטי של חילול שבת אצל אחרים יעלה צד לבטל מכל ישראל מצוות מילה בשבת.

אכן מילה בזמנה היא מצוות עשה, אבל אם אכן בעלייה להר הבית יש לאו של לפני עוור לא תתן מכשול,
עאכו"כ במילה הנ"ל,ואם תטען שיש כאן עשה דוחה ל"ת,אז טעות בידך כי זה לא בעידנא.
נ.ב. כיום העלייה רק גורמת שפחות יעלו באיסור

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' יולי 08, 2019 9:22 pm

קו ירוק כתב:
בתבונה כתב:הגר"ז קורן במעלין בקודש ל (עמודים 110 -113) מביא שהציץ אליעזר והרב עובדיה יוסף נכנסו לאולם וורן שפנימי לכותל המערבי בתוך הר הבית. היות והסתמכו על דברי הרב קורן.

שזה מחילות הפתוחות לחול, שלא נתקדשו, ומותר אפילו לזב.

אמת,אבל בתנאי שאינו תחת העזרה שאז הם מחילות שתחת הר הבית הפתוחות לחול,אחרת זה אסור גם לטמא מת. (לצורך זה הביא להם הרב קורן את הנתונים שאינו תחת העזרה (לפי המרחק מאבן שתיה)
תנאי נוסף שמדובר במחילות מזמן המקדש, וזה רבותא גדולה יותר שהסתמכו גם בזה על דעת הרב קורן.

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ב' יולי 08, 2019 9:23 pm

קו ירוק כתב:
בתבונה כתב:מצד ההלכה - כבר פסקו גדולי הפוסקים במהלך הדורות שמותר לעלות להר הבית, ללא שום חולק.

הרדב"ז חלק ב סימן תרצ"ב (היה רב ירושלים)
הגר"ח אלפאנדרי בספרו דרך הקודש - מתיר לעלות להר הבית - וכותב שבעצמו עלה להר הבית
המהרי"ט אלגאזי בספרו צורת הבית כמובא בדרך הקודש - התיר לעלות להר הבית- ספר זה חיבר המהרי"ט בירושלים.
הברכי יוסף סימן תקסא - מתיר לעלות להר הבית- החיד"א גדל בעיר ירושלים.
השערי תשובה סימן תקס"א. מתיר לעלות להר הבית
הכף החיים סימן תקס"א - מתיר להיכנס להר הבית- הוא גר בירושלים לפני כמאה שנה לציין שמביא הלכה זו בלי כל הסתייגות השקפתית.
הרב יחיאל מיכל טיקוצינסקי בספרו עיר הקודש והמקדש מתיר לעלות להר הבית וממליץ להקים בית כנסת בהר הבית- הוא גר בירושלים.
אמנם יתכן שהתנגד לעלייה ציבורית ללא פיקוח. ראה דיון בדעתו כאן: viewtopic.php?f=54&t=45102
הרב יעקב רוזנטל זצ"ל למשל עלה בעצמו להר הבית לפני תש"ח יחד עם תלמידי חכמים.

מגדר מילתא זה גם הלכה.

מסכים לגמרי,השאלה אם אכן זה עדיין כך

קו ירוק
הודעות: 5798
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » ב' יולי 08, 2019 9:54 pm

אפילו בקרב העולים בנעליים ובקלות ראש. כפי שניתן להיווכח בתמונות.

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ב' יולי 08, 2019 10:19 pm

קו ירוק כתב:אפילו בקרב העולים בנעליים ובקלות ראש. כפי שניתן להיווכח בתמונות.

סתם מסקרן אותי, האם יש דרך לזהות בתמונה האם הנעליים עשויות מעור.

קו ירוק
הודעות: 5798
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » ב' יולי 08, 2019 10:31 pm

בחלקם. לפי זכרוני דאז. התמונות אינן לפני.
היו גם מסוגים שונים שאינם עור.

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ב' יולי 08, 2019 11:00 pm

קו ירוק כתב:בחלקם. לפי זכרוני דאז. התמונות אינן לפני.
היו גם מסוגים שונים שאינם עור.

אני לא יודע על איזה תקופה מדובר, אבל כיום הרבה פעמים גם על ידי ראיה מוחשית ומישוש א"א לדעת אם עשוי מעור.

נקדש את שמך בעולם
הודעות: 178
הצטרף: ד' נובמבר 30, 2016 3:47 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי נקדש את שמך בעולם » ה' יולי 11, 2019 2:28 pm

יושב ירושלים כתב:
קו ירוק כתב:בחלקם. לפי זכרוני דאז. התמונות אינן לפני.
היו גם מסוגים שונים שאינם עור.

אני לא יודע על איזה תקופה מדובר, אבל כיום הרבה פעמים גם על ידי ראיה מוחשית ומישוש א"א לדעת אם עשוי מעור.

אולי יש לדון לאסור להיכנס על נעל שנראית כעשויה מעור מעיקר הדין ולא רק משום מראית העין, כיון שכל האיסור הוא מטעם מורא מקדש ואם זה נראה כעור מיחזי כמזלזל בקדושת המקום.

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי בתבונה » ה' יולי 11, 2019 5:26 pm

נקדש את שמך בעולם כתב:
יושב ירושלים כתב:
קו ירוק כתב:בחלקם. לפי זכרוני דאז. התמונות אינן לפני.
היו גם מסוגים שונים שאינם עור.

אני לא יודע על איזה תקופה מדובר, אבל כיום הרבה פעמים גם על ידי ראיה מוחשית ומישוש א"א לדעת אם עשוי מעור.

אולי יש לדון לאסור להיכנס על נעל שנראית כעשויה מעור מעיקר הדין ולא רק משום מראית העין, כיון שכל האיסור הוא מטעם מורא מקדש ואם זה נראה כעור מיחזי כמזלזל בקדושת המקום.

סברא נוספת היא
שהרי מבואר בתלמוד (יבמות קב:, יומא ע"ח- ע"ט ובתוס' שם, ועוד) שהקרוי נעל לגבי יום כיפור, קרוי גם נעל להר הבית וכן קרוי נעל לגבי חליצה וכ"כ בדרך חכמה הל' ביה"ב פ"ז הל ב' וכן בפנים מאירות (חלק ב סימן כח) ועוד.
לגבי יום כיפור דנו האחרונים בנעלים מלבד עבה או עץ וכתב המ"ב (או"ח הלכות יום כיפור סי' תרי"ד סעיף קטן ה-ו) שאין למחות במקילים וראוי להחמיר.

ויש לדון שמא עור סינתטי שלא ניכר הבדל בינו לנעל מעור אמיתי יחשב דינו כנעל מעור.
שאם לא רואים ולא מרגישים הבדל בין נעל עור אמיתי לנעל מעור סינתטי מה העינוי בו ליום כיפור, ומה יותר כבוד בו מנעל מעור אמיתי לגבי הר הבית?
שטעם איסור נעלים בהר הבית הוא משום כבוד כמבואר בברכות ס"ב:
ולכאורה איסור נעל בהר הבית חמיר טפי מנעל ביו"כ שלכאורה נקטינן שה' עינויים דרבנן, ומורא מקדש דאורייתא, ואם כן חמיר טפי.

אמנם במאירי בשבת חידש שמורא מקדש בהר הבית מחוץ לעזרה הוא דרבנן, ובמשנה אחרונה (כלים א ח) מחדש שאיסור נעל במקדש הוא דרבנן אמנם ברמב"ם ביה"ב פ"ז לא משמע כך.

ובשם הגרש"ז נשמע שנעל עור מעלתה היא שהוא משתמש בעור מהחי כדי לשרת אותו ושעשה לי כל צרכי מברכים על נעל מעור שאפילו מדרגת החי משרתת את האדם המדבר (וקצ"ע ההבנה איך הימנעות ממעלה פילוסופית זו היא עינוי)

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » א' פברואר 23, 2020 12:49 pm

חוברת מורא מקדש 7
קבצים מצורפים
מורא מקדש 7.pdf
(8.85 MiB) הורד 533 פעמים

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי יושב ירושלים » א' פברואר 23, 2020 2:53 pm

מישהו יודע להסביר על מה מדובר בסעיף ג?
'התברר לי' פירושו 'כך אמרו לי אנשי מורא מקדש'?!
אין צריך לומר שלא חל שום שינוי בנושא זה בעשרים שנה האחרונות:
כל אדם בעל חזות דתית מינימלית אינו מורשה להכנס למקומות האסורים באיסור כרת [מקום ההיכל והעזרות] על ידי כחות הבטחון. [מציאות שקבעה בזכות העולים בקדושה ובטהרה].
ופורקי העול לדאבונינו הרב נכנסים למקומות אלו כבר 52 שנה.
האם מכתב זה יכול לגלות על דרכי הפעולה של היראים מהמקדש???
קבצים מצורפים
מכתב הרב אליקים לבנון.PNG
מכתב הרב אליקים לבנון.PNG (122.86 KiB) נצפה 6614 פעמים

קו ירוק
הודעות: 5798
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » א' פברואר 23, 2020 2:59 pm

תיתי לו שלא פחד לחזור בו בפומבי.
רק מכאן - כמה גדולים דברי חכמים שכן ראו למרחוק כבר לפני 50 שנה!

פלוריש
הודעות: 2386
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי פלוריש » א' פברואר 23, 2020 8:47 pm

קו ירוק כתב:תיתי לו שלא פחד לחזור בו בפומבי.
רק מכאן - כמה גדולים דברי חכמים שכן ראו למרחוק כבר לפני 50 שנה!

כפי שהזכיר הרב יושב ירושלים, החזרה היא על סמך מידע מציאותי שאינו נכון

קו ירוק
הודעות: 5798
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי קו ירוק » א' פברואר 23, 2020 9:23 pm

זו פרשנות שלך. הוא חזר בו מהחזרה?
מלבד זאת לא תיקח לו את האומץ.
תרשה לי להניח שהוא יודע על מה הוא מדבר. וזה לא סוד גם לאחרים

נקדש את שמך בעולם
הודעות: 178
הצטרף: ד' נובמבר 30, 2016 3:47 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי נקדש את שמך בעולם » ב' פברואר 24, 2020 2:27 pm

בחוברת מובא מאמר של הרב יעקב עדס, בתוך המאמר נכתב כך
יותר מכך, אחד הרבנים המפורסמים מתומכי העליה להר הבית, שתמיד היה אומר היכן הגבולות
שמותר לדעתו להכנס, אחרי כמה שנים שינה דעתו וצמצם את הגבולות המותרים לשיטתו.
כלומר, איפה שנכנסו על פיו במשך שנים רבות היום הוא מודה שזה מקום שאסור להיכנס בו.

אשמח לדעת על מה מדובר.

(הרב זלמן קורן, שאינו תומך בעליה, שינה כמה פעמים במהלך השנים את גבולות החיל לדעתו, תוך שהוא מחדש חידושים גדולים בהרחבת החיל לצד צפון, ולפי דבריו גם השביל שעל יד שער הרחמים נכלל בשטח החיל, וא"כ כיום אין כ"כ אפשרות לצעוד במסלול המקובל, אמנם כניסה בטומאה לחיל היא מדרבנן ולכן מי שאינו מקבל את דבריו בתורת ודאי, לכאורה רשאי להיכנס מדין ספק דרבנן לקולא).

פלוריש
הודעות: 2386
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי פלוריש » ג' פברואר 25, 2020 9:40 pm

קו ירוק כתב:זו פרשנות שלך. הוא חזר בו מהחזרה?
מלבד זאת לא תיקח לו את האומץ.
תרשה לי להניח שהוא יודע על מה הוא מדבר. וזה לא סוד גם לאחרים

הוא לא חזר בו מהחזרה,
וברור שהוא אמיץ, עוד לפני המכתב הזה (כדאי להכיר)
אבל ברור שהוא לא מכיר את המציאות, וגם אתה.
לחלוטין אין כיום יהודים שנכנסים למקום שחייבים עליו כרת בגלל העולים בטהרה. המסלול הרגיל לא עובר שם, וגם אם תבקש לא לעלות עם הקבוצה הרגילה אלא בקבוצה נפרדת שתכנס לעומק הרמה, כמעט אין שום סיכוי שהמשטרה תאשר לך.
יש לצערנו יהודים שעולים בלי טבילה ועם נעליים, ואפשר לדון האם בגלל זה צריך לאסור או לא, אבל לא מדובר כאן על כרת.

איש פלוני
הודעות: 758
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 11:50 pm
יצירת קשר:

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי איש פלוני » ב' מרץ 02, 2020 4:16 pm

הרב אליקים לבנון הודף את השמועות כאילו חזר בו מהיתר העליה להר הבית. "לא, אינני חוזר בי. כתבתי במפורש שאין מדובר באיסור".

"אני בוחן את הדבר ומברר את הנושא אחרי שטענו לי שההיתר שלי לעלות להר הבית שגויה ומוטעית, אולם "לדעתי הדברים שעל פיהם פרסמתי את ההיתר לעלות דווקא נכונים".

בראיון לארנון סגל במקור-ראשון הסביר הרב לבנון כי "כרגע הנושא בבירור, כי יש פנים לכאן ולכאן. אני באמצע הבירור ולכן לא ארצה להתייחס כרגע לנושא. יש טוענים שהידיעה שמסרו לי ועל פיה התרתי לעלות להר, שגויה ומוטעית. "אני בוחן את הדבר. לדעתי הדברים שראיתי ועל פיהם פרסמתי את ההיתר לעלות דווקא נכונים אולם אברר את הנושא".

"העלייה להר הבית איננה אסורה" אומר הרב לבנון, אלא שצריך לבדוק אם אלו שרוצים לזכות אנשים לעלות להר, לא גורמים להם להיכנס למקומות שבהם מתחייבים בכרת.

"כתבתי במפורש שאין מדובר באיסור. הבהרתי שאף שזה לא איסור אני ממליץ שלא לעלות להר כדי לא להכשיל אחרים שנכנסים למקומות אסורים. לא כתבתי שהעלייה להר היא איסור".

"אינני רוצה לקבוע מסמרות כרגע עד שאדע בבירור מהי המציאות שם", אמר הרב והסביר כי גם העובדה שבזכות העולים כהלכה המשטרה גודעת מפעם לפעם משחקי כדורגל של מוסלמים בהר הבית, מהווה שיקול בעניין. במנעד השיקולים שצריך לבחון זה כנגד זה, בתועלת העלייה להר הבית כהלכה והפסדיה.



פניה למתנגדים: דעת הרב לבנון משמעותית עבורכם? עלו להר הבית!

במטה ארגוני המקדש מברכים על הבהרתו של הרב לבנון.

למרות המאמצים הגדולים שמתנגדי המקדש בימינו משקיעים בבתי רבנים כדי להוציא דיבה רעה על העליה להר הבית כהלכה, היא לא תצלח כי סוף האמת לפרוץ ולצמוח, אומרים במטה.

"לנו היה די במשנה הראשונה של הרב. זו שניתנה לפני ההטעיות והלחצים המפורסמים של מתנגדי המקדש בימינו". אומר אסף פריד, דובר מטה ארגוני המקדש.

אנו כמובן שמחים לגלות כי הרב לבנון לא חזר בו מהיתר העליה להר הבית, וקוראים גם לאלו ש"עלו להשטין, ירדו והתעו", שליהטטו בדעת הרב לבנון כאילו היא משמעותית עבורם, לנצל את התירו התקף עד לסיום הבירור, להשתתף בעליה להר הבית ביום הבחירות, בטהרה כהלכה, לקדש את המקום ולגאול אותו לייעודו.



https://har-habait.org/articleBody/33265

טוב
הודעות: 81
הצטרף: ד' אוקטובר 22, 2014 11:41 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי טוב » א' מאי 09, 2021 11:18 am

חוברת מורא מקדש 8
קבצים מצורפים
מורא מקדש 8.pdf
(2.05 MiB) הורד 376 פעמים

ווידער
הודעות: 173
הצטרף: א' אוגוסט 25, 2019 2:50 am

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי ווידער » ה' מאי 20, 2021 9:23 am

טוב כתב:חוברת מורא מקדש 8

לא ברור לי, למה חוברת שמוקדשת להצלת יהודים מעליה להר הבית בטומאה מקדישה כה הרבה יחס לעניין הכותל המערבי. האם זה תלוי הא בהא?
כדי לגרע מעניין הר הבית צריך להפליג בשבחו של הכותל המערבי?
(משום מה זה מזכיר לי קצת את פולמוס הבראקל. האוסרים את עופות הפטם התירו את הבראקל, והמתירים את הפטם אסרו את הבראקל בכל תוקף)

תא חזי
הודעות: 918
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: ארגון מורא מקדש נגד עליה להר הבית

הודעהעל ידי תא חזי » ה' מאי 20, 2021 9:59 am

ווידער כתב:
טוב כתב:חוברת מורא מקדש 8

לא ברור לי, למה חוברת שמוקדשת להצלת יהודים מעליה להר הבית בטומאה מקדישה כה הרבה יחס לעניין הכותל המערבי. האם זה תלוי הא בהא?
כדי לגרע מעניין הר הבית צריך להפליג בשבחו של הכותל המערבי?
(משום מה זה מזכיר לי קצת את פולמוס הבראקל. האוסרים את עופות הפטם התירו את הבראקל, והמתירים את הפטם אסרו את הבראקל בכל תוקף)

בפשטות זה כי חלק מאלה שמעודדים עליה להר הבית, דואגים השכם והערב למעט בחשיבותו של הכותל המערבי בקום עשה, בלשונות כמו "זה רק קיר תמך", "בזמן בית המקדש זה היה מקום שבו הבהמות הטילו וכו' בדרך להר הבית" ועוד כהנה וכדו' (אלו דברים ששמעתי באוזניי, וכתבתי רק מעט, ואיני רוצה להמשיך, וכוונתם ומגמת האומרים ברורה כשמש בצהריים). אז בעלי החוברת הנ"ל משיבים מלחמה שערה לשמור על כבודו של הכותל המערבי, דלא גרע כבודו לכל הפחות מכבוד כל בית כנסת הקבוע לתפילה, ואשרי חלקם.


חזור אל “וַיַּעְפִּלוּ לַעֲלוֹת אֶל רֹאשׁ הָהָר”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים