מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מדינת ישראל באספקלריא תורנית

דרישה במצות ישוב ארץ ישראל ומשמעותה המעשית, וחקירה בסוגיית מדינת ישראל, סמליה וחגיה במשנת חכמים
אורח לרגע.
הודעות: 137
הצטרף: ו' דצמבר 24, 2010 1:56 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי אורח לרגע. » ה' מאי 12, 2011 5:27 pm

אדג כתב:כל בר דעת מבין, שאילו לא היו מתישבים בשטחי יהודה ושומרון יהודים, החיים שם במס"נ (עיי' ערך משפחת פוגל הי"ד ועוד אלפים) יום-יומית, הרי כל יהודה ושומרון היתה נראת כמו שעזה נראת כיום. ואז גם קריית טלז-סטון הייתה נראת כמו שנראית היום איתמר.

אמירה שמצות ישוב א"י היא בת"א כמו בכפר אוריה לאדם שחי במקום כזה, ושבזכותו ובזכות אנשים כמותו ירושלים, תל אביב וב"ב לא מופגזות השכם והערב כמו שדרות כיום או גוש קטיף בעבר - היא אמירה חצופה לענ"ד.

לפי ההגיון האמור, נראה כי דווקא תושבי ירושלים ונתניה הם אלו השומרים על תושבי ההתנחלויות...

עובדה, רוב הפיגועים נעשו בשטחי הערים הגדולות. המחבלים ימ"ש באים מתוככי יהודה ושומרון, מדלגים על ההתנחלויות (המבוצרות) ובאים לירושלים ותל אביב.

כל הנוסע באוטובוס בירושלים מקיים מצוות ישוב ארץ ישראל במס"נ, ראה ערך קו 2 18 19 וכו'.

אדג
הודעות: 1520
הצטרף: ה' מאי 13, 2010 11:11 am
מיקום: צפת, אה"ק תובב"א
יצירת קשר:

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי אדג » ה' מאי 12, 2011 5:41 pm

נמאס לי לענות לדברי ההבל שנאמרים פה. הדברים שאמרתי הם כמעט ציטוט מנאום ראש המוסד היוצא, ודברים מקבילים אמר גם ראש השב"כ היוצא.

אמת, שאי אפשר לקחת את דברי המומחים בנושא זה כתורה מסיני, וצריך לבודקם בשבע בדיקות - אבל היסוד הוא שבבירור המציאות שואלים את המומחה בנושא. את הפסיקה נותנת התורה. והדברים עתיקים.


אני מבקש להפסיק לדון בנושא זה, ולחזור לנקודה הקודמת: אם פסקו להלכה למעשה כהרמב"ן, שנוכל לומר שבהקמת מדינה ריבונית (ולא ממלכה, כציווי התורה) בשטחי א"י המובטחת יש בכך מצות עשה (מן התורה, או דרבנן).

וכן, האם בהקמת המדינה (המאפשרת לגויים בני הארץ לגור בה, והינם שווי זכויות לחלוטין) יש קיום מצוות עשה של ישוב הארץ.

אורח לרגע.
הודעות: 137
הצטרף: ו' דצמבר 24, 2010 1:56 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי אורח לרגע. » ה' מאי 12, 2011 5:52 pm

אדג כתב:נמאס לי לענות לדברי ההבל שנאמרים פה. הדברים שאמרתי הם כמעט ציטוט מנאום ראש המוסד היוצא, ודברים מקבילים אמר גם ראש השב"כ היוצא.

אמת, שאי אפשר לקחת את דברי המומחים בנושא זה כתורה מסיני, וצריך לבודקם בשבע בדיקות - אבל היסוד הוא שבבירור המציאות שואלים את המומחה בנושא. את הפסיקה נותנת התורה. והדברים עתיקים.

משכנע...

זלמניו
הודעות: 646
הצטרף: ד' נובמבר 17, 2010 7:31 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי זלמניו » ה' מאי 12, 2011 6:03 pm

אדג כתב:
זלמניו כתב:ומן הראוי להזכיר שמרן הגראי"ה קוק זצ"ל פסק להרב רביקוב [הסנדלר הקדוש] כי מצוות יישוב ארץ ישראל היא גם בתל אביב ולאו דווקא בכפר אוריה בין המרצחים הישמעאלים, שם סבר להתיישב.


אמירה די חצופה, לענ"ד, כשהיא באה כביקורת למי שמוסר נפשו ונפש משפחתו למען היושבים שאננים (יחסית...) בבני-ברק, ירושלים אלעד וביתר-עלית. הן אמת שחובה אין לגור שם, אבל להוקיר טובה למי שמוכן הלא צריך?!

מנין לך שהיא באה כביקורת? הבאתי ציטוט ואתה כיודע מחשבות ותיק ומנוסה כבר יודע מה כוונתי, ושזה בא כביקורת, ושזה חצוף וכו' וכו' ואח"כ מתלונן שנמאס לך?
ראית דברים שלא נכתבו? הוצאת דברים מהקשרם? אין לך להלין אלא על עצמך ולא להטיל את אותן האשמות על אחרים.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15710
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי איש_ספר » ג' מאי 06, 2014 11:42 am

הזמן מעורר את הקריאה.
בתקווה לחזרה לדיון ענייני.

גאולה בקרוב
הודעות: 1872
הצטרף: ב' מאי 02, 2011 1:59 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי גאולה בקרוב » ג' מאי 06, 2014 2:01 pm

יש"כ לרב איש ספר. [נזכרתי יום כניסתי...]

היום כתבתי בישוב עקב אירוע מסויים שפורסם בישוב:
באמת מזעזע.
נזכור שעם כל ההודאה על כל מה שיש, על המדינה, יש עדיין עוד המון עבודה לעבוד.
לא נתייאש, אלא נוסיף אומץ, ובעז"ה כולנו נשוב בתשובה, ונהיה "ממלכת כהנים וגוי קדוש", ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ.
עד אז צריך "עצבים של ברזל", יש "חבלי משיח" נוראים. יום העצמאות שמח, בציפיה לגאולה השלמה!

לעניינו, היתי שמח אם היו דנים כאן בדברי הגה"צ בעל המכתב מאליהו זצ"ל, ח"ג עמ' 349-352 שאף שכתב להדיא שמאורעות זמננו "קשה להגדירם כעת כאתחלתא דגאולה", מ"מ כתב שאי אפשר להתעלם מחסדי השם עמנו והניסים הגדולים, וודאי שמעשה השם הם וכו'. [אולי אפשר להעלות לכאן ד"ק]
קשה לומר שאותו ת"ח גדול היה "מנותק מהמציאות" ולא ראה את כל הבעיות החמורות, ומ"מ כתב דבריו.
וכמדומה שגם רבים מאלו שאינם חוגגים בפועל, מ"מ יש להם הודאה בלב על עצם הקמת המדינה, שהיא הצלה גדולה וקיום מצוה גדולה ויש בפועל הרבה אור וטוב, וכמובן צריכים כל היראי שמים לעבוד ביחד: לשפר, לתקן ולהלחם ברע, וכמובן להתפלל לישועת השם!

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ג' מאי 06, 2014 2:14 pm

"מכתב מאליהו" חלק ג' עמ' 217-218 .

סוף גלות זו היא התקופה הקרויה בפי חז"ל: " עקבתא דמשיחא " שבה "חוצפה יסגא" (סוטה מ"ט ע"ב ). אז , גלות השכינה היא תחת יד חצופי ישראל , הן נשמות "ערב רב " המעורבות בישראל , אשר שורש טומאתם העיקרי הוא החוצפה כלפי שמיא – מדת עמלק . זה לשון הגר"א (בבאורו לתיקוני זוהר חדש, דף ל"ז ע"ב, דפוס וילנא, התרכ"ז.) : " ערב רב שבישראל הן עמלקים , כמו שכתב בזוהר
(בראשית כ"ה ע"א) , ומובא שם שב "ערב רב" ישנם כוחות של חמש אומות , ראשי תיבות : נג"ע ר"ע , והעיקר שבהם הוא עמלק – ע' האות האחרונה . השלטון על העם הקדוש נמסר בידי " ערב רב " , כמובא בגר"א שם ( דף כ"ז ע"ג בתיקוני זוהר חדש ) : "הערב רב שהן רישא דעמא קדישא בגלותא בתראה", שנאמר – היו צריה לראש , וכמו שכתב ברעיא מהימנא (תצא רע"ט ע"א). בכח גאותם ןשלטונם מנסים הם להשפיע בהשקפות טמאות אפיקורסיות של "כוחי ועוצם ידי" , ועומדים בחציפות ובעזות כנגד האמונה , התורה ועבודת ה' .
זה הוא הנסיון שלתוכו הוטל עם ישראל ב "עקבות דמשיחא " . ה' יתברך משיב יהודים רבים לארץ ישראל ושולטים בה, ופורקי עול התורה מתגאים כאילו הם עשו ופעלו זאת בגבורתם, וככל שתגדל גאותם תגדל חוצפתם, ויגבר רצונם להשליט את האפיקורסות ח"ו . זהו הנסיון האחרון של גלות השכינה, הנסיון הקשה ביותר . אם נכיר את הנסיון הזה בכל היקפו, נדע את התפקיד שהטילו משמים על תקופתנו – להתחזק נגד הדעות החומריות הכוזבות, ולהכיר כי טעות גמורה היא בידי אלו הטוענים כאילו שאנו עשינו את שלנו – באנו לארץ ישראל, לחמנו עליה, והננו שולטים בה – וה' יתברך כבר יעשה את שלו ובמשך הזמן ירבו אמונה ויראת שמים . אולם עלינו להכיר כי הם מחליפים את מה שבידי ה', ואינו בתחום בחירתנו , כי הרי " ה' איש מלחמה ", וידיו פעלו כל זאת, במה שמוטל עלינו לעשות, ואינו בידי שמים, כי "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים".
העומדים בתקיפות ובגבורה נפשית בנסיון הקשה הזה, של הדעות הכוזבות של "כוחי ועוצם ידי", ואינם מתפעלים ומושפעים מחוצפת הכפירה, ולא מתבטלים כלפיה כלל , אלא אדרבא מתחזקים באמונתם ואינם זזים מהשקפת התורה וחז"ל כמלא נימה, ומתמסרים לגמרי לעבודה פנימית בתורה ובתפילה ויראת שמים, הם אשר יזכו לגאולה השלמה ע"י משיח צדקנו במהרה בימינו. להם יתגלה שוב האור העליון של ההכרות הבהירות, ידיעת האמת לאמיתה – אורו של גן עדן, ויתוקן כל החשך וההסתר שהיה מתעבה והולך מאז חטא אדם הראשון , ויזכו לסוף התיקון דלתתא , שבעולם הזה, ולגילוי כבוד הדר מלכות ה' בשלמות בעולם הבא – מלכות דסלקא לעילא"

גאולה בקרוב
הודעות: 1872
הצטרף: ב' מאי 02, 2011 1:59 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי גאולה בקרוב » ג' מאי 06, 2014 3:35 pm

לא הבנתי כ"כ מה שכתבת: בבחירתנו או לא? אולי אפשר לכתוב כוונת הדברים במילים יותר פשוטות.

נשאלתי באישי:
בלי קשר לאשכול, היה לי ויכוח היום עם חבר האם אצל הדתיים לאומיים קוראים בתורה ביום העצמאות אף אם אינו חל בימים ב' או ה'. אודה לך אם תכריע בויכוח.

תשובתי: ודאי שלא. כידוע, קוראים פרק בתנ"ך, ישעיה י-יא, בלי ברכה [ויש מכנים אותו "הפטרה", אבל רק כ"מליצה" בעלמא]
ומ"מ בזמנו היה דיון ע"ז, כמובא בספר "הלכות יום העצמאות ויום ירושלים", עמ' שז-שיט, והיו שרצו לחדש מנהג כזה, וכעין קריאה בתורה בליל שמחת תורה אחרי הקפות, או כעין הוצאת ס"ת מיוחד לקרוא "ואברהם זקן בא בימים" לכבוד חתן-- ומ"מ לא התקבל כלל.

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2300
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ג' מאי 06, 2014 3:59 pm

גאולה בקרוב כתב:נשאלתי באישי:
בלי קשר לאשכול, היה לי ויכוח היום עם חבר האם אצל הדתיים לאומיים קוראים בתורה ביום העצמאות אף אם אינו חל בימים ב' או ה'. אודה לך אם תכריע בויכוח.

תשובתי: ודאי שלא. כידוע, קוראים פרק בתנ"ך, ישעיה י-יא, בלי ברכה [ויש מכנים אותו "הפטרה", אבל רק כ"מליצה" בעלמא]
ומ"מ בזמנו היה דיון ע"ז, כמובא בספר "הלכות יום העצמאות ויום ירושלים", עמ' שז-שיט, והיו שרצו לחדש מנהג כזה, וכעין קריאה בתורה בליל שמחת תורה אחרי הקפות, או כעין הוצאת ס"ת מיוחד לקרוא "ואברהם זקן בא בימים" לכבוד חתן-- ומ"מ לא התקבל כלל.

כבודו הוציא היתר הוראה בהלכות חג העצמאות?

אגב, מה קורה כשחל בשני וחמישי, האם משנים את הקריאה? מכח מה?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17373
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' מאי 06, 2014 4:35 pm

אם כבר מדברים על אגב איך זה בכלל קורה שחל בשני וחמישי. בחמישי לא חל שכן אז פסח חל ביום ו וזה כמובן לא קורה.
וכשחל בשני כמו השנה הרי הוא נדחה לשלישי.

מה שנכון נכון
הודעות: 11761
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' מאי 06, 2014 4:40 pm

אוצר החכמה כתב:וכשחל בשני כמו השנה הרי הוא נדחה לשלישי.

זה חידוש של השנים האחרונות, עקב חלולי שבת בהכנות ליום הזכרון שבמוצ"ש.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ג' מאי 06, 2014 5:24 pm

גאולה בקרוב כתב:לא הבנתי כ"כ מה שכתבת: בבחירתנו או לא? אולי אפשר לכתוב כוונת הדברים במילים יותר פשוטות.

לא כתבתי כלום, רק עשיתי העתק הדבק ממכתב מאליהו.
היות ומהודעתך הקודמת היה נשמע שאתה רוצה להוכיח ממכתב מאליהו שיש עניין לשמוח על הטובות שיש בהקמת המדינה, העתקתי את לשונו בה הוא אומר שהמדינה היא הגלות הקשה ביותר שהיתה לנו.

המתקיף
הודעות: 100
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:36 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי המתקיף » ג' מאי 06, 2014 6:50 pm

משולש כתב:היות ומהודעתך הקודמת היה נשמע שאתה רוצה להוכיח ממכתב מאליהו שיש עניין לשמוח על הטובות שיש בהקמת המדינה, העתקתי את לשונו בה הוא אומר שהמדינה היא הגלות הקשה ביותר שהיתה לנו.

נניח שזו הגלות הקשה ביותר, איך שלא נבין את המושג המעורפל, האם אין צורך להודות ולהכיר בטובה בכל יום ויום על החסד המופלא של הצלת חיי יהודים בגוף ובנפש בעידן הקשה ביותר שהיה לעם היהודי מאז חורבן הבית?! נזכור שמאז מלחמת הקוממיות נרצחו כשלושים אלף יהודים בכמעט שבעים שנה של עצמאות יהודית בארץ ישראל, שלצערנו הוא המספר הקטן ביותר בתקופה כזו במשך אלפיים שנות הגלות. אין ספק כי זהו הנסיון המשמעותי ביותר של תקומה יהודית, שהרי גם מדינת החשמונאים לא החזיקה מעמד עצמאי כל כך הרבה שנים ובצורה מופלאה שכזו. איך אפשר לאטום את האוזניים ולטמטם את המוח ולנופף במושגים מעורפלים שזו גלות קשה ביותר ובכך לפטור את עצמנו מראיית ההשגחה האלוקית על כל צעד ושעל? האם הבעייתיות הגדולה של התנועה הציונית ושל הכפירה הישראלית - שאין עליהן חולק - מתירים את אזהרת הכתוב "והלכתם עמי בקרי"? למה הצדדים השליליים של התקופה מחשיכים לגמרי את הצדדים החיוביים? האם יש חולק עליהם? האם מישהו בא להתכחש ולכפור בעובדה שהוא חי בבטחה ובשלווה פי מאה ופי אלף מאבותיו הרדופים עד צוואר בפרנקפורט ובווירצבורג? אין זאת אלא טיפשות הנובעת או מראייה שאינה סובלת מורכבות, או מהסתמכות מוגזמת וחסרת הבנה במאמרים כתובים מבלי להתבונן במציאות עצמה.

מאידך גיסא, הואיל ויומא קגרים אי אפשר שלא להתייחס למשמעות יום זה. רבים הדיונים בספרות השו"ת הישראלית במקור לחיוב הודאה והלל וכיו"ב שאר מנהגי היום, כאשר הקושי מבואר, שהרי לא מדובר על סוף הנס אלא על תחילת המלחמה וכו'. אך פשוט למבין שכל הדיונים הנ"ל חוטאים באותה נקודה, שבאופן שרירותי מנסים לאנוס ולהחיל קטגוריות הלכתיות על מושגים מדיניים מודרניים, ואילו היו מתבוננים במציאות עצמה באופן ישיר ובלתי אמצעי ולא דרך הסתכלות כפויה של דיונים הלכתיים, היו מבינים מיד ש"יום העצמאות" הוא מושג מודרני שאין לו שום קשר להודאה על הנס, אלא שמחה אזרחית על העצמאות המדינית ועל ההישגים שהמדינה מתגאה בהם, וכך הוא נהוג בכל המדינות המערביות בעולם, גם כאלה שלא נחלצו מצרה בהכרזת המדינה.

הוה אמינא
הודעות: 1472
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 2:08 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי הוה אמינא » ג' מאי 06, 2014 7:16 pm

המתקיף כ"כ צודק!
צריך להודות להקב"ה על הניסים בכל יום ויום, והניסים לא התחילו בה' באייר - אם כבר אז החלו מלחמות. והחג הזה אי אפשר להחיל עליו קריטריונים הלכתיים ולא תורניים, רק מדיניים מערביים כמו גויי הארצות, במדינות המערביות.

אצלנו העולם מחולק ל-2, הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב.
מי שהולך עם הגויים של המדינות המערביות, ולא עם לבדד עם התורה וההלכה - שמאלה איתם יחד. לבריאות וחג שמח לכם!

גאולה בקרוב
הודעות: 1872
הצטרף: ב' מאי 02, 2011 1:59 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי גאולה בקרוב » ג' מאי 06, 2014 8:41 pm

מה שכתב המתקיף בתחילת דבריו- כמובן שאני מסכים,
אבל לא עם סוף דבריו, שמבחינתנו ע"פ תקנת הרבנות הראשית יום העצמאות הוא בהחלט יום תורני שמעוגן מבחינה הלכתית והשקפתית, מצד ההודאה על ההצלה במלחמת השחרור ומצד הקמת המדינה שהיא קיום מ"ע ד' לרמב"ן,
ואינו ח"ו כיום העצמאות של מדינות אחרות!
[ואפילו אחינו התינוקות שנשבו שבינתיים אצלם הוא יום "חילוני", מ"מ מודים שקביעת היום תורנית: תאריך עברי, ותזוזה לפי השבת]

המתקיף
הודעות: 100
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:36 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי המתקיף » ג' מאי 06, 2014 8:57 pm

גאולה בקרוב כתב:מה שכתב המתקיף בתחילת דבריו - כמובן שאני מסכים, אבל לא עם סוף דבריו, שמבחינתנו ע"פ תקנת הרבנות הראשית יום העצמאות הוא בהחלט יום תורני שמעוגן מבחינה הלכתית והשקפתית, מצד ההודאה על ההצלה במלחמת השחרור ומצד הקמת המדינה שהיא קיום מ"ע ד' לרמב"ן, ואינו ח"ו כיום העצמאות של מדינות אחרות!
[ואפילו אחינו התינוקות שנשבו שבינתיים אצלם הוא יום "חילוני", מ"מ מודים שקביעת היום תורנית: תאריך עברי, ותזוזה לפי השבת]


כדי לשבר את האוזן אביא את תשובתו "המחוכמת" של יאיר לפיד לגבי שינוי החוק לסמים קלים (שעשתה לה כנפיים בימים האחרונים): "אני נגד לגליזציה, כי זה לא חוקי". כיוצא בזה, עצם קיומן של תקנות הרה"ר מעגן את יום העצמאות מבחינה תורנית... אין לך טענה מעגלית יותר מזו!

נניח שהערבים לא היו יוצאים למלחמה עם הכרזת המדינה, האם לא היו חוגגים את יום העצמאות?! לפי התשובה תוכל להבין שאין קשר בין הניסים במלחמה לבין החגיגות. ומה בנוגע לחגיגות לשאר המלחמות? בקיצור, הבלים גמורים. אין זו אלא שמחה אזרחית על עצם העצמאות המדינית ועל ההישגים שהמדינה מתגאה בהם, וכך הוא נהוג בכל המדינות המערביות בעולם. וחבל להתאמץ לנסוך בה אופי תורני ולכפותה על מיטת סדום של תבניות הלכתיות.
לגבי הטענה שהקמת המדינה היא קיום מ"ע של ישוב א"י (מבלי להיכנס לדיון אם באמת המצווה מתקיימת ע"י ההכרזה), מילא לעשות סעודת מצווה על קיום המצווה, אך מהיכי תיתי לחגוג יאהרצייט בכל שנה ושנה על קיום המצווה שלפני חמישים שנה? האם אתה נוהג כך בשאר מצוות?

[ולגבי האופי ה"תורני" של המועד, הלוא כבר נודע ששלושה רבעים (!!) מימי העצמאות נדחים או מוקדמים ואינם מתקיימים בה' באייר. הוא מתקיים ביומו רק כאשר ה' באייר חל ביום רביעי בשבוע, אחרת הוא מוקדם או נדחה. שכן אם חל ה' באייר ביום שישי, מוקדם יום העצמאות ביום אחד, ומתקיים ביום חמישי, ד' באייר. אם חל ה' באייר ביום שבת, מוקדם יום העצמאות ביומיים, ומתקיים ביום חמישי, ג' באייר. אם חל ה' באייר ביום שני בשבוע, נדחה יום העצמאות ביום אחד, ומתקיים ביום שלישי, ו' באייר.]
נערך לאחרונה על ידי המתקיף ב ג' מאי 06, 2014 9:04 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ג' מאי 06, 2014 9:03 pm

המתקיף כתב:נניח שזו הגלות הקשה ביותר, איך שלא נבין את המושג המעורפל, האם אין צורך להודות ולהכיר בטובה בכל יום ויום על החסד המופלא של הצלת חיי יהודים בגוף ובנפש בעידן הקשה ביותר שהיה לעם היהודי מאז חורבן הבית?! נזכור שמאז מלחמת הקוממיות נרצחו כשלושים אלף יהודים בכמעט שבעים שנה של עצמאות יהודית בארץ ישראל, שלצערנו הוא המספר הקטן ביותר בתקופה כזו במשך אלפיים שנות הגלות. אין ספק כי זהו הנסיון המשמעותי ביותר של תקומה יהודית, שהרי גם מדינת החשמונאים לא החזיקה מעמד עצמאי כל כך הרבה שנים ובצורה מופלאה שכזו. איך אפשר לאטום את האוזניים ולטמטם את המוח ולנופף במושגים מעורפלים שזו גלות קשה ביותר ובכך לפטור את עצמנו מראיית ההשגחה האלוקית על כל צעד ושעל? האם הבעייתיות הגדולה של התנועה הציונית ושל הכפירה הישראלית - שאין עליהן חולק - מתירים את אזהרת הכתוב "והלכתם עמי בקרי"? למה הצדדים השליליים של התקופה מחשיכים לגמרי את הצדדים החיוביים? האם יש חולק עליהם? האם מישהו בא להתכחש ולכפור בעובדה שהוא חי בבטחה ובשלווה פי מאה ופי אלף מאבותיו הרדופים עד צוואר בפרנקפורט ובווירצבורג? אין זאת אלא טיפשות הנובעת או מראייה שאינה סובלת מורכבות, או מהסתמכות מוגזמת וחסרת הבנה במאמרים כתובים מבלי להתבונן במציאות עצמה.
אני לא מבין על מה מדבר המתקיף.
אין מקום בעולם בו נהרגים כל כך הרבה יהודים כמו מדינת ישראל.
וזה אחרי ניסים עצומים ונוראים (לא של צה"ל אלא של הקב"ה) כאשר כל שטח ישראל מכוסה במטווח טילים מדרום ומצפון, וגרעין באיראן. סקאדים מעיראק, ועוד ועוד.
וגם לו נניח שהיתה הצלה גופנית באמת, הרי המדינה היא שואה רוחנית לעם ישראל, (העברת מליונים על דתם בשיטתיות) איך אפשר לראות בה צדדים חיוביים? בהיטלר מצאת צדדים חיוביים?

המתקיף
הודעות: 100
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:36 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי המתקיף » ג' מאי 06, 2014 9:19 pm

משולש כתב:אין מקום בעולם בו נהרגים כל כך הרבה יהודים כמו מדינת ישראל.
וזה אחרי ניסים עצומים ונוראים (לא של צה"ל אלא של הקב"ה) כאשר כל שטח ישראל מכוסה במטווח טילים מדרום ומצפון, וגרעין באיראן. סקאדים מעיראק, ועוד ועוד.
וגם לו נניח שהיתה הצלה גופנית באמת, הרי המדינה היא שואה רוחנית לעם ישראל (העברת מליונים על דתם בשיטתיות) איך אפשר לראות בה צדדים חיוביים? בהיטלר מצאת צדדים חיוביים?


כדי לקבל תמונה בהירה יש להשוות את התקופה בכללותה לכל תקופה שתבחר בהיסטוריה היהודית מחורבן הבית, ולא רק את המצב הנתון בין מדינת ישראל לשאר מדינות העולם. העובדה שגם בעולם הרחב כמעט שלא נהרגים יהודים, היא עצמה מפליאה, ובכל אופן אינה מפריכה את הנס של מדינת ישראל, שרבים תולים בה את הסיבה למיתון האנטישמיות בעולם. הרי עובדה זו עצמה מצביעה על התועלת המרובה של קיומה של מדינה עצמאית ליהודים. ואכמ"ל.

דבריך שהניסים העצומים והנוראים אינם של צה"ל אלא של הקב"ה מזכירים את המעשייה הנחמדה על אותו בחור מנובהרדוק שלא האמין בהשגחה פרטית, וד"ל. ברור שהם ניסים של הקב"ה, ולכן הרב גאולה בקרוב מודה להקב"ה ולא לצה"ל, ולכן הוא שר הלל בבית הכנסת ולא בקרייה בת"א. ולכן גם שומה עלינו להודות להקב"ה בכל יום על ניסיו ולא להתכחש להם בטענות הבל.

דבריך על השואה הרוחנית כל כך הזויים ומצביעים על בורות וילדותיות ולא אתייחס אליהם. מותר רק לשאול מדוע אתה בוחר להתגורר מרצונך החופשי במקום שמד? [עכשיו בטח יבוא משהו עם הרב שך...]

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ג' מאי 06, 2014 9:45 pm

להודות לקב"ה על הצלתינו בכל יום מהאויבים, לא קשור ליום הכרזת המרד בקב"ה.
האם בזכות המדינה ניצלנו מהשמדה מוחלטת בתשכ"ז? האם צה"ל הציל אותנו מ39 סקאדים במלחמת המפרץ? גם המעט שהצליחו להציל במלחמת יום הכיפורים היה נס ולא קשור למדינה.

אמור אתה, מה יותר חמור, להרוג מליון יהודים, או להעביר מליון יהודים על דתם?

המתקיף
הודעות: 100
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:36 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי המתקיף » ג' מאי 06, 2014 9:53 pm

משולש כתב:להודות לקב"ה על הצלתינו בכל יום מהאויבים, לא קשור ליום הכרזת המרד בקב"ה.

בין אם זו הכרזת מרד (כדעתך המוזרה) או הכרזה על קיום מ"ע של ישוב ארץ ישראל (כדעתו המוזרה של הרב גאולה בקרוב), מן הסתם קראת למעלה שדעתי היא שיום העצמאות אינו בשום אופן הודיה על הנס, וכי על הנס יש להודות בכל יום.

משולש כתב:האם בזכות המדינה ניצלנו מהשמדה מוחלטת בתשכ"ז? האם צה"ל הציל אותנו מ39 סקאדים במלחמת המפרץ? גם המעט שהצליחו להציל במלחמת יום הכיפורים היה נס ולא קשור למדינה.

שוב אתה מפריד בין הנס למדינה, כשאני מסביר לך שהמדינה היא היא עצם הנס. ואין הבדל אם מודים על המדינה או על הנס, כמובן אם מבינים שהמדינה היא התגלמות הנס. העובדה הפשוטה היא שמאות בשנים היו ישראל נרדפים עד צוואר, גזירות, גירושים ושמדות בכל שנה ושנה, והנה לאחר מלחמת העולם השנייה האיומה והנוראה זכו ישראל לתקופת רגיעה - שכמוה לא היה מעולם - בדמות הנס המופלא של קיום מדינת ישראל (ולא בזכות צה"ל אלא בהשגחה ישירה של הקב"ה), שאין לה הסבר אחר אלא נס גלוי, וזהו הנס שאנו חייבים להכיר בו ולהודות עליו.

משולש כתב:אמור אתה, מה יותר חמור, להרוג מליון יהודים, או להעביר מליון יהודים על דתם?


אמור אתה, מדוע אתה בוחר להתגורר מרצונך החופשי במקום שמד?

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ג' מאי 06, 2014 10:00 pm

הקמת מדינה המעבירה יהודים על דתם זה הכרזת מרד.

איזה נס יש במדינה? הרגיעה לא קשורה למדינה. והיו במשך הדורות עשרות מדינות שהיו בהם תקופות רגיעה אמיתית, (לא כזו עם סכנת השמדה כל יום). ואף אחד לא חשב לקבוע הודאה ביום שהתחילה הרגיעה.

אתה מנסה להתחמק מהשאלה ששאלתי אותך. כשאתה מטיל שאלות שלא קשורות לדיון.

המתקיף
הודעות: 100
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:36 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי המתקיף » ג' מאי 06, 2014 10:21 pm

משולש כתב:הקמת מדינה המעבירה יהודים על דתם זה הכרזת מרד.

איזה נס יש במדינה? הרגיעה לא קשורה למדינה. והיו במשך הדורות עשרות מדינות שהיו בהם תקופות רגיעה אמיתית (לא כזו עם סכנת השמדה כל יום). ואף אחד לא חשב לקבוע הודאה ביום שהתחילה הרגיעה.

אתה מנסה להתחמק מהשאלה ששאלתי אותך. כשאתה מטיל שאלות שלא קשורות לדיון.


לאחר ההתנסות המרה במחצית הראשונה של המאה-העשרים, ששינתה את הפרספקטיבה של ההיסטוריה כולה, אין ספק שמצב של תקומת ישראל ועצמאותם על אדמתם בבחינת "נקהלו ועמוד על נפשם" היא נס ופלא, ועל כך יש להודות בכל יום ויום. אין ספק שגם על תקופות רגיעה אחרות היה להם להודות (אם כי אין לקבוע הודאה דווקא ביום השנה ליום שהתחילה הרגיעה, ואתה מייחס לי עמדות שאינן שלי כדי להתחמק מדבר פשוט זה).
הנס הוא הענקת האפשרות ליהודים לקבוע את גורלם בעצמם מבלי להסתמך על "חסדיהם" של מלכי אומות העולם, וזו היא הכרזת המדינה היהודית העצמאית. אין ספק שהרגיעה קשורה לכך שליהודים יש מדינה עצמאית וגורלם בידיהם. אווילות היא לתלות את הרגיעה במקרה לא מוסבר.
אמנם אם נעשה שימוש רע באמצעות המדינה, זהו עוון פרטי של אותם שעושים את השימוש הרע, אבל העובדה הברורה בעליל היא שגורלם של שארית ישראל נתון בידיהם ועדיין העצמאות היא נס וחסד אלוקי (כפי שיש לברך בכל יום "המכין מצעדי גבר" גם אם הגבר מוליך רגליו לדברים אסורים). המטרה והמשמעות של המדינה היא עצמאות ישראל ולא העברה על שמד (שהיא פונקציה של הממשלה במצב הנתון ולא של המדינה גופה), ולכך העברה על שמד אינה מהותה של המדינה, אלא עצמאותה היא המהות.
גם בפן הרוחני מעולם לא היו אפשרויות נוחות כל כך ליהודים, והעובדה היא שאתה מעדיף את מדינת השמד על פני כל מקום אחר בעולם מרצונך החופשי.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ג' מאי 06, 2014 10:31 pm

התנסות מרה היתה לנו (ועדיין יש) גם אחרי הקמת המדינה.

התקומה והעצמאות היא לא של ישראל, אלא של משומדים ואפיקורסים שהם אלו השולטים בעם ישראל.
ומה ההבדל אם אנחנו תחת שלטון גוים דוברי גרמנית או דוברי עברית.

השימוש הרע הוא לא של אדם פרטי אלא של מייסדי המדינה והשולטים בה בפועל. והזרוע המבצעת היא המדינה בעצמה. ולכן אין לראות את זה כדבר צדדי.

מהותה של המדינה הם פעולותיה. ולכן ההגנה על חיי יהודים, (אם יש כזה דבר) אינה שווה כלום כאשר זה בא על חשבון אבדן רוחני נצחי של מליונים.

הפן הרוחני אינו בזכות המדינה אלא למרות המדינה. הישיבות נרדפות על ידי המדינה עד צוואר.

המתקיף
הודעות: 100
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:36 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי המתקיף » ג' מאי 06, 2014 10:55 pm

לרוב בושתי רק עתה הבנתי שכפירה בטובתו של הקב"ה אין פירושה אפיקורסות סתמית, אלא הסדרת הנתונים והעמדת העניין כאילו לא נעשתה שום טובה. היינו כפירה בטובה עצמה ולא כפירה בהקב"ה.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ג' מאי 06, 2014 11:28 pm

שערי תשובה שער שלישי:

קפט. החלק הב' - החונף אשר יהלל רשע לפני בני אדם אם בפניו אם שלא בפניו. אף על פי שלא יצדיקנו על חמסו ולא יכזב על משפטו. אבל יאמר עליו כי איש טוב הוא. עול זה נאמר (משלי כח) עוזבי תורה יהללו רשע. כי לולא אשר עזב את התורה. לא הלל העובר על דבריה. ומפר מצותיה. וגם כי לא ישבח את הרשע זולתי במה שנמצא בו מן הטוב. ויליץ עליו בפני בני אדם להגיד לאדם ישרו. גם זו רעה חולה. כי בזכרו את הטוב. ואת הרע לא יזכור. ועל כל פשעיו יכסה. צדיק יחשב אצל השומעים ויתנו לו יקר וירים ידו וגבר.


וכבר הקדמנו להודיעך המכשולות והשחיתות הנמצאות בכבוד הרשעים. על כן לא נכון להזכיר צדקתם בלתי אם יזכיר רשעם וכסלם. כמו שנאמר (משלי י) ושם רשעים ירקב. ונאמר (ישעיה נז) אני אגיד צדקתך ואת מעשיך ולא יועילוך. פירוש לא יועילוך מעשים הטובים להצילך מרעתך בקומי למשפט. ובערכי לעולמם רב פשעיך ומעשה תעתועיך. כי דברי עונותיך גמרו מהם. וכמו שאמרו רבותינו כי מי שעונתיו מרובין מזכיותיו נכתב ונחתם למיתה. והרשעים נכרים בשיחתם והנהגתם כאשר הקדמנו לך בשערי יראת חטא:


קצ. והנה הצדיקם יתעבו הרשע. כמו שנאמר (משלי כט) תועבת צדיקים איש עול. ואשר בסוד הצדיקים לא יהיה. אם תעב לא יתעבנו. וגם קב לא יקבנו. (וגם) [גם] ברך לא יברכנו:


קצא. ויתכן כי יקר מקרה המשבח את הרשע מדרך פתיות. כי הפתי אומר לשבח טוב (הוא) אם היו יהיה על דבר אמת. ואם תהיה תמורתו. ומבלי הדעת שבח הוא את המתים. כי אמרו רבותינו על הרשעים רפאים יחשבו בחיים. ומתים קרויים שנאמר (קהלת ט) והמתים אינם יודעים מאומה. והשגגה הזאת עולה זדון כי לא יאהב העבד האדון. אם יאהב משנאיו ויקרב רחוקיו. הלא להם לדעת מדרך הדעת כי כן. ונאמר (משלי ג) וכסילים מרים קלון. וכבר הקדמנו פירושו:


וכל זה אין נ"מ בין אדם רשע בודד, לבין קבוצה של רשעים. (כמו מדינת ישראל למשל).

ארי במסתרים
הודעות: 610
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2011 10:25 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי ארי במסתרים » ד' מאי 07, 2014 12:19 am

במקרה היום קראתי את זה בספר "רבי מרדכי פגרמנסקי"
רבי מרדכי פגרמנסקי.png
רבי מרדכי פגרמנסקי.png (2.3 MiB) נצפה 6926 פעמים


נ.ב. אני לא יודע איך מקטינים את התמונה.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ד' מאי 07, 2014 12:24 am

תודה.
הקטנתי לך את זה.
רבי מרדכי פגרמנסקי.png
רבי מרדכי פגרמנסקי.png (100.98 KiB) נצפה 6918 פעמים

אגב, זו דעתם של רוב גדולי דורנו והדורות הקודמים.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי משולש » ד' מאי 07, 2014 12:27 am

יצא לי מידי קטן
הנה יותר גדול.
קבצים מצורפים
רבי מרדכי פגרמנסקי.png
רבי מרדכי פגרמנסקי.png (199.5 KiB) נצפה 6913 פעמים

המעיין
הודעות: 1219
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי המעיין » ד' מאי 07, 2014 7:16 am

כיוון שכידוע דווקא כן מוזכר עניין זה בקדמונים, ויבואו המלנקקים ויביאו את המקור המדוייק, א"כ לפום קושיתו זו ראייה לסתור.

ארי במסתרים
הודעות: 610
הצטרף: ג' נובמבר 29, 2011 10:25 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי ארי במסתרים » ד' מאי 07, 2014 8:17 am

בתורה גם מוזכר פרשיית עוזי משולם ומשפטי נירנברג ויבואו המלנקקים וילנקקו...
אא"כ זה מוזכר להדיא ולא ע"י צירופי אותיות וכדו'

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי איש רגיל » ד' מאי 07, 2014 8:32 am

השאלה שרבי מרדכי פוגרמנסקי שאל, היא שאלה מצויינת, ואמורה לנקר בלב כל חושב
התשובה ג"כ לא רעה, אם כי ניתן להשיב תשובות אחרות, וגם תשובתו לא מתפרשת בהכרח כשלילה על עצם קיום המדינה.

קולמוס הסופר
הודעות: 879
הצטרף: א' נובמבר 24, 2013 7:41 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי קולמוס הסופר » ד' מאי 07, 2014 12:59 pm

המעיין כתב:כיוון שכידוע דווקא כן מוזכר עניין זה בקדמונים, ויבואו המלנקקים ויביאו את המקור המדוייק, א"כ לפום קושיתו זו ראייה לסתור.

סוטה פ"ט משנה ט"ו.
בעקבות משיחא חוצפא יסגא ויוקר יאמיר הגפן תתן פריה והיין ביוקר והמלכות תהפך למינות ואין תוכחה בית ועד יהיה לזנות והגליל יחרב.
לכאו' לפי פשוטו, מכיוון שכל המשנה מדברת מעם ישראל ומארץ ישראל, גם המלכות היא של ישראל באר"י, וגם ההוספה 'ואין תוכחה' לכאו' היא המשך למלכות תהפך למינות, וא"כ מדובר במלכות ישראל.

בירושלמי דפוס ונציה הגרסה היא כנ"ל וכן בכל החז"ל, אכן בדפוס וילנא הגירסא היא:
בעקבות משיחא חוצפא יסגא ויוקר יאמיר הגפן תתן פרייה והיין ביוקר והמלכות העכומ"ז תהפך למינות ואין תוכחת בית וועד יהיה לזנות והגליל יחרב.

ובסנהדרין צ"ח ע"א.
אמר רבי חמא בר חנינא אין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל שנאמר וכרת הזלזלים במזמרות וכתיב בתריה בעת ההיא יובל שי לה' צבאות עם ממשך ומורט.
ולכאו' מפורש כאן שתהיה מלכות לישראל לפני שבן דוד בא.


הולך בטל
הודעות: 100
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 9:12 pm

Re: לאוהבי הציונות...

הודעהעל ידי הולך בטל » א' מאי 11, 2014 9:50 pm

גאולה בקרוב כתב:על ידי המדינה יש לנו כיבוש, שלטון, יישוב וישיבה.

יש לנו כיבוש ושלטון שעובדי ה' נתונים לביזה ומשיסה בידי אותם שכשיורדים יורדים עד לתהום, היישוב והישיבה היו גם לפניהם.

הולך בטל
הודעות: 100
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 9:12 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי הולך בטל » א' מאי 11, 2014 10:23 pm

ישראל הר כסף כתב:
גאולה בקרוב כתב:ודרך אגב, גם הם אינם ח"ו מושחתים לגמרי, ולא "כלי שלטוני הפועל נגד התורה ומצוותיה בכל התחומים" כפי שמישהו כתב כאן. יש להם מה לתקן אם הם המבולבלים חוטאים - הם "תינוקות שנשבו", בקיצור, אני לא מסתכל עליהם 'ממרומי האולימפוס' כצדיק שמשקיף על רשע, אברהם שהשקיף על פני סדום...
גם בהם, האחים שלנו, יש הרבה דברים טובים (ומי שלא חושב כך סימן שלא מכיר, או סתם עוצם עיניים), וכבר חז"ל אמרו על פושעי ישראל שמלאים מצוות כרימון, נעזור נא אחד לשני להתחזק, ונתפלל עלינו ועליהם שנחזור בתשובה שלמה, גם על שנאת חינם שהחריבה את ביתנו ועדיין שטן זה מרקד בתוכנו.
עמיחי כנרתי

גם כשהחריבו את גוש קטיף הם רק התבלבלו...
פתאום היו כאלו שלא אמרו הלל או הפסיקו לומר את התפילה שבדו מליבם להצלחת ראשיה ויועציה.
איפה הם היו כשהרסו את התורה וביזו את שומרי מצוותיה. אז הם היו בסדר...אה???
רק בגוש קטיף יוצאים לרחובות וסותמים כבישים?

גם אני הקטן לא ראיתי תינוקות ולא שבויים, רק רשעים גמורים מחללי שבתות בפרהסיא שדינם נגזר בש"ס ובשו"ע מורידים ולא מעלין, עי' יו"ד קנח, ב: והאפיקורסים, והם שכופרים בתורה ובנבואה מישראל, היו נוהגין בארץ ישראל להרגן. אם היה בידו כח להרגן בסייף, בפרהסיא, הורגו. ואם לאו, היה בא בעלילות עד שיסבב הריגתו. כיצד, ראה אחד מהם שנפל לבאר והסולם בבאר, קודם ומסלקו ואומר: הריני טרוד להוריד בני מן הגג ואחזירנו לך, וכיוצא בדברים אלו. וכן בחו"מ חכה, ה: הכופרים בתורה ובנבואה, מישראל, מצוה להרגן; אם יש בידו כח להרגן בסיף בפרהסיא, הורג; ואם לאו, יבא עליהם בעלילות עד שיסבב הריגתן. כיצד, ראה אחד מהם שנפל לבאר, והסולם בבאר, קודם ומסלקו ואומר: הריני טרוד להוריד בני מהגג ואחזירנו לך, וכיוצא בדברים אלו.
ומה לנו להיות מליצי טוב על המלעיגים בריש גלי לכל שומר תורה ומצות, וכי המחבר לא ידע שרשעי ישראל מלאי מצות כרימון.

קולמוס הסופר
הודעות: 879
הצטרף: א' נובמבר 24, 2013 7:41 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי קולמוס הסופר » א' מאי 11, 2014 10:28 pm

בס"ד
אתה צודק אולי ביחס לאלו שמתנכלים לתורת ישראל.
לגבי ה'עמך' החילוני, כבר כתבו בזה פוסקים מ"אנ"ש" שדינם כתינוקות שנשבו. (ידוע שכך גם דעת החזו"א.)

הולך בטל
הודעות: 100
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 9:12 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי הולך בטל » א' מאי 11, 2014 10:33 pm

אוצר החכמה כתב:
תודה שבתאריך ה' באיר תש"ח, ביום שבו יצאו הבריטים מהארץ, לא הופקרנו בידי המון ערבי זועם בלי שום יכולת להגן על עצמנו, ולא חוסלנו בידיהם, אלא היה פה מדינה וצבא שנלחמו בחירוף נפש, והיו שליחים של הקב"ה להציל נפשותינו.

היה פה מדינה וצבא שגירשו את האנגלים, ויצרו מהומה עם הערבים ואחר כך ניסו להציל,

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17373
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' מאי 11, 2014 10:55 pm

כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם. הציטוט הזה אינו מדברי אלא מדברי הרב גאולה בקרוב, אני בשלב מסויים צטטתי את הדברים והגבתי עליהם (את התגובה השמטת)

מה שנכון נכון
הודעות: 11761
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' מאי 12, 2014 12:49 pm

נוסח על הניסים מאת עמוס חכם.
על הניסים ועל הפורקן ועל הגבורות ועל המלחמות ועל התשועות ועל הנפלאות שעשית לעמך בימים ההם בזמן הזה. 
בימים אשר שארית פליטת ישראל, עם שרידי חרב הצר והאויב, מצא מנוח בארץ אשר נשבעת לאבותינו לתת לנו ונוספו על בני ישראל היושבים שם מלפנים, יחד כולם ביקשו לפרוק מעליהם עול מלכות זדון השולטת בארץ ולייסד את מדינת ישראל. אז נועצו יחדיו בני ישמעאל יושבי הארץ והארצות אשר מסביב לה ואמרו קומו ונקומה למלחמה ונכחיד את ישראל ואת מדינתו ולא ייזכר שם ישראל עוד. ואתה ברחמיך הרבים הפרת את עצתם וקלקלת את מחשבתם ועמדת לבניך בעת צרתם ונתת לבניך עצה וגבורה למלחמה באויביהם ונצחום והיכו בהם מכה גדולה וגרשום מגבול ישראל. ועשית לעמך תשועה גדולה ולך עשית שם גדול וקדוש בעולמך. על כן קיימו וקיבלו עליהם בני ישראל לעשות את יום חמישה לחודש השני הוא חודש אייר ליום שמחה והלל והודיה. וכשם שעשית עמנו את התשועה הזאת כן תוסיף להושיענו ותגאלנו גאולה שלמה ונודה לשמך הגדול סלה. 


וכאן הגדה ליום העצמאות וליום ירושלים.

חרבונה
הודעות: 88
הצטרף: ג' יולי 30, 2013 5:20 pm

Re: מדינת ישראל באספקלריא תורנית

הודעהעל ידי חרבונה » ב' מאי 12, 2014 2:26 pm

וכאן זמירות ליום העצמאות: https://www.dropbox.com/s/k3aizsupek49w ... WA0050.mp4


חזור אל “דרישת ציון”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים