עזריאל ברגר כתב:היא היתה עיר המלוכה של דוד ושלמה מלכי ישראל, ואחריהם של כל מלכי יהודה.
וראה ברמב"ם הלכות מלכים שאסור למנות מלך בירושלים שאינו מזרע דוד (משא"כ בשאר ערי ישראל - מותר, כירבעם ויהוא שהומלכו ע"פ נביאים).
איש בער כתב:עזריאל ברגר כתב:היא היתה עיר המלוכה של דוד ושלמה מלכי ישראל, ואחריהם של כל מלכי יהודה.
וראה ברמב"ם הלכות מלכים שאסור למנות מלך בירושלים שאינו מזרע דוד (משא"כ בשאר ערי ישראל - מותר, כירבעם ויהוא שהומלכו ע"פ נביאים).
עדיין לא ברירא לי שהסיבה לכך הוא בהיות שנחשב למקום בירה, או אולי משום מקום המקדש וכו', כמו שבית דין הגדול - הסנהדרין יושב שמה, לא משום שירושלים יש לה חשיבות מיוחד, אלא שתשים סנהדרין אצל המזבח. (וכן אכן משמע מדברי הגרי"ז שמינוי מלך בירושלים קשורה למקדש).
בכ"א, אשמח למקורות ברורים יותר על היות ירושלים עיה"ק נחשבת בירה, או נקראת כן ירושלים הבירה.
אראל כתב:ללא קשר עם תורת הקנאות ... בדיוק כך אני רואה בעיני את 'מדינת ישראל' כמדינת 'רומא', והבירה שלה כבירת מדינת קאזאקסטאן
כי לא לאדם הבירה כי לה' אלודים!!!
אראל כתב:איזה שייכות ל'ישראל'?..., מדינה שיסודה וחוקותיה והליכותיה מעורטלת כמעט כל כולו מקיום תורה ומצות, ואינה כפופה כלל לההתחייביות שנתחייבנו ונשתבענו ע"ז בסיני ובערבות מואב,
מדינת ישראל זהו כמדינת קאזאקסטאן, התשתית של חוקותיה בנויים על יסודי הדמוקרטיה
פלסטיני!
מרן הגרא''מ שך זיע''א - 'אנו אומרים שלש פעמים ביום שירושלים היא עיר הבירה שלנו, ואין לנו נ''מ אם עושים ע''ז חוק או לא! ירושלים היא שלנו אך איננו זקוקים לחוק' - מחשבת זקנים עמ' ק''י.
מענה איש כתב:ואני הקטן שואל הרי חזרתינו לארץ אבות נתגלגלה ע''י אותם הצהרות וחוקים והכרזות?
אבא יודן כתב:אך הערה קטנה למה לבקש שמות חדשים בזמן שבבראשית רבה (צ ו) נקרא:פלסטיני!
עקביה כתב:אם בשמות עתיקים חפצת, מי סניא "ארץ כנען" דכתיבא באורייתא?
אמנם אנן בדידן, וכבר נשתנה שמה לארץ ישראל, אבל אוהבי הגלות יכולים לחזור אל ארץ כנען, ומי מעכב בעדם.
הרואה כתב:עקביה כתב:אם בשמות עתיקים חפצת, מי סניא "ארץ כנען" דכתיבא באורייתא?
אמנם אנן בדידן, וכבר נשתנה שמה לארץ ישראל, אבל אוהבי הגלות יכולים לחזור אל ארץ כנען, ומי מעכב בעדם.
בקיצור, טראמפ הכיר ביבוס כבירת כנען...
דרומי כתב:וכי מה אשמים ראשי המדינה במה שאמר גוי פלוני?
אמנם שלוחו של אדם כמותו, אבל הרי אין הגוי נעשה שליח לישראל ודבריו הם על דעת עצמו. ומלבד זה, אין שליח לדבר עבירה.
שייף נפיק כתב:ובש"ק זכיתי לשיח עם הגאון רב"ש דויטש שליט"א וגינה מאוד את הענין, מחמת הסכנות הגדולות שעלולות ח"ו לבוא עלינו, ואמר, הרי ידוע מהי נקמה ומה ערכה אצל הערבים, ויש שמוכנים בשבילה לאבד העל ובלבד שינקמו על כבודם האבוד! וגינה את ראשי המדינה שמעודדים ענין זה אף שזה די ברור שזה יכול להביא תוצאות מסוכנות ה' יצילנו. ע"כ תו"ד.
לעולם יהיה אדם כתב:לכל המתלוצצים, לא מדינת ישראל היא מה שחשוב, ודאי גאולתנו בידי הקב"ה ומשיחו.
ואולם אל תראו את העולם שחור ולבן. בארץ ישראל יושבים מיליוני יהודים, אומנם בגלות הם יושבים, אבל גלותם נוחה מגלות רוב ארצות העולם (מלבד ארה"ב כנראה) ועל זאת חשיבות הארץ הזו, ועל זאת חשיבות ביטחונה ושגשוגה, כי בביטחונה ושגשוגה - שגשוג תושביה היהודים ועולם התורה שבה.
הכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל יש בה חשיבות רבה ליחסי החוץ של מדינת ישראל, ויחסי חוץ הם דבר קריטי להשגת שלום ושגשוג כלכלי.
האם דברי הגרב"ש דויטש שליט"א היו נאמרים גם על הצהרת בלפור? (שלא אשמע כמלעיג על דברי אדם גדול, חלילה, יתכן בהחלט שהתשובה חיובית, יתכן גם לחלק).
שייף נפיק כתב:לעולם יהיה אדם כתב:לכל המתלוצצים, לא מדינת ישראל היא מה שחשוב, ודאי גאולתנו בידי הקב"ה ומשיחו.
ואולם אל תראו את העולם שחור ולבן. בארץ ישראל יושבים מיליוני יהודים, אומנם בגלות הם יושבים, אבל גלותם נוחה מגלות רוב ארצות העולם (מלבד ארה"ב כנראה) ועל זאת חשיבות הארץ הזו, ועל זאת חשיבות ביטחונה ושגשוגה, כי בביטחונה ושגשוגה - שגשוג תושביה היהודים ועולם התורה שבה.
הכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל יש בה חשיבות רבה ליחסי החוץ של מדינת ישראל, ויחסי חוץ הם דבר קריטי להשגת שלום ושגשוג כלכלי.
האם דברי הגרב"ש דויטש שליט"א היו נאמרים גם על הצהרת בלפור? (שלא אשמע כמלעיג על דברי אדם גדול, חלילה, יתכן בהחלט שהתשובה חיובית, יתכן גם לחלק).
הצהרת בלפור לפי במצב שהיה אז לא גררה סכנה מצד הערבים, כי הבריטים לקחו את השלטון לידיהם, ומשא"כ כאן, ובכלל אינו דומה הכח שיש לערבים היום לאז.
לכל המתלוצצים, לא מדינת ישראל היא מה שחשוב, ודאי גאולתנו בידי הקב"ה ומשיחו.
ואולם אל תראו את העולם שחור ולבן. בארץ ישראל יושבים מיליוני יהודים, אומנם בגלות הם יושבים, אבל גלותם נוחה מגלות רוב ארצות העולם (מלבד ארה"ב כנראה) ועל זאת חשיבות הארץ הזו, ועל זאת חשיבות ביטחונה ושגשוגה, כי בביטחונה ושגשוגה - שגשוג תושביה היהודים ועולם התורה שבה.
הכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל יש בה חשיבות רבה ליחסי החוץ של מדינת ישראל, ויחסי חוץ הם דבר קריטי להשגת שלום ושגשוג כלכלי.
האם דברי הגרב"ש דויטש שליט"א היו נאמרים גם על הצהרת בלפור? (שלא אשמע כמלעיג על דברי אדם גדול, חלילה, יתכן בהחלט שהתשובה חיובית, יתכן גם לחלק).
שייף נפיק כתב:איש ימיני.
כבודך במקומו מונח.. אבל הוא גדול ממך, והוא רואה בהסתכלות הקרובה וקצרת המועד את הסכנה מצד הערבים גם אם לא יהיה לזה השלכות על הסכמי השלום.
ולמה לך גם להרהר אחר מיטתו של הרב שך? ואין משיבים את הארי לאחר מותו..
מענה איש כתב:שייף נפיק כתב:איש ימיני.
כבודך במקומו מונח.. אבל הוא גדול ממך, והוא רואה בהסתכלות הקרובה וקצרת המועד את הסכנה מצד הערבים גם אם לא יהיה לזה השלכות על הסכמי השלום.
ולמה לך גם להרהר אחר מיטתו של הרב שך? ואין משיבים את הארי לאחר מותו..
כשאתה לא מבין רעק''א או פני יהושע בסוגיא אתה גם פוטר את עצמך באמירות שאסור להרהר אחר דבריהם?
שייף נפיק כתב:מענה איש כתב:שייף נפיק כתב:איש ימיני.
כבודך במקומו מונח.. אבל הוא גדול ממך, והוא רואה בהסתכלות הקרובה וקצרת המועד את הסכנה מצד הערבים גם אם לא יהיה לזה השלכות על הסכמי השלום.
ולמה לך גם להרהר אחר מיטתו של הרב שך? ואין משיבים את הארי לאחר מותו..
כשאתה לא מבין רעק''א או פני יהושע בסוגיא אתה גם פוטר את עצמך באמירות שאסור להרהר אחר דבריהם?
לתמוה בדרך כבוד כן, להראות ולהחליט שטעה לא.
קו ירוק כתב:עובדתית, הצהרת בלפור היתה בתאופרה אחרת לגמרי. הערבים היו פה תושבים נחשלים ללא התארגנות מדינית בכלל, נתיני הממלכה העות'מאנית המתפוררת.
נכון שפרעות תרפ"ט ושאר גילויי שנאה באו בעקבות זה, כששלטון המנדט הבריטי כבר לא היה כ"כ אוהב ישראל, אבל מתחילה זה היה בגיבוי המעצמות שלא נתן לנתינים הערבים את הכח להתארגן או לחוות דעה משמעותית בכלל. וכאן טמון ההבדל.
השטויות שנאמרו ביחס לגולן, כאילו חוק הגולן הציב עובדות מדיניות מוטב להן שלא נאמרו (כבר היה ראש ממשלה שהיה מוכן להחזיר את הגולן... הגולן כיום אינו נושא רק בגלל העובדה שסוריה התפוררה ולא תחזור להיות לעולם מה שהיא).
הדברים שנאמרו:לכל המתלוצצים, לא מדינת ישראל היא מה שחשוב, ודאי גאולתנו בידי הקב"ה ומשיחו.
ואולם אל תראו את העולם שחור ולבן. בארץ ישראל יושבים מיליוני יהודים, אומנם בגלות הם יושבים, אבל גלותם נוחה מגלות רוב ארצות העולם (מלבד ארה"ב כנראה) ועל זאת חשיבות הארץ הזו, ועל זאת חשיבות ביטחונה ושגשוגה, כי בביטחונה ושגשוגה - שגשוג תושביה היהודים ועולם התורה שבה.
הכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל יש בה חשיבות רבה ליחסי החוץ של מדינת ישראל, ויחסי חוץ הם דבר קריטי להשגת שלום ושגשוג כלכלי.
האם דברי הגרב"ש דויטש שליט"א היו נאמרים גם על הצהרת בלפור? (שלא אשמע כמלעיג על דברי אדם גדול, חלילה, יתכן בהחלט שהתשובה חיובית, יתכן גם לחלק).
הינם בהחלט ראייה צרה של איש קטן, לעומת ראייה רחבה של אנשים גדולים.
נכון, גם עם ההכרזה על מדינת ישראל היו קולות צהלה ושמחה אצל רוב היראים, אך לא אצל המעט מן המעט בני עלייה שבהם, ועליהם של גדולי הדור.
קו ירוק כתב:היות וזה אשכול בעקבות אירוע חדשותי, אתייחס לחדשה בעצמה.
על דרך הצעה: אולי עצם זה שנכרי שניתן בידו כח וממשלה רבה, הטיל את כל כובד משקלו והכריז מרצונו החופשי שירושלים היא הבירה של היהודים (והרי באותה מידה היה יכול לנוהג גם הפוך), לכאו' זה א-קליינע שמייכל (ע"ד שאמר הח"ח בהצהרת בלפור). אם כי אין לזה כ"כ משמעות מעשית. ימים יגידו..
בד בבד להעיר על התגובות המוזרות מהקנאים (שייחדו לכבודם אחד האשכולות הארוכים ביותר בפרום) - המתנגדים לזה.. אילו היתה היום הצהרת בלפור, גם היו מגיבים אותו דבר..
אגב, רבים מבני העליה בדור קום המדינה שמחו מאוד בהקמתה. אינני אומר אם בצדק או לא, אבל אי אפשר לקרוא רק לחוג שלך "בני עליה". ומלבד זאת גם רוב מי שהיו נקראים היו חרדים, ומבני העליה שבהם שמחו. אל תשכח מה היו האלטרנטיבות.
קו ירוק כתב:אגב, רבים מבני העליה בדור קום המדינה שמחו מאוד בהקמתה. אינני אומר אם בצדק או לא, אבל אי אפשר לקרוא רק לחוג שלך "בני עליה". ומלבד זאת גם רוב מי שהיו נקראים היו חרדים, ומבני העליה שבהם שמחו. אל תשכח מה היו האלטרנטיבות.
ציינתי שמעטים היו אז בני עליה, שהקמת המדינה לא היתה להם פרץ של שמחה, זה חצה 'חוגים' .. וכמובן כך היתה ראייתם של גדולי הדור אז (גם הם חצו חוגים). מה הוספת על דברי?
וביחס לאנטרלטיבות, כאן:
viewtopic.php?f=55&t=29758&p=316248&hilit#p316248
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים