מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שיר על החתונות בעקבות הקורונה

מאסף לדברי שירה ופרוזה באספקלריה של תורה וברוחם של חכמים. מן המקור ומן הכתובים.
עתניאל בן קנז
הודעות: 2250
הצטרף: ד' מאי 22, 2013 8:27 pm

שיר על החתונות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי עתניאל בן קנז » ג' יוני 16, 2020 1:19 pm

שיר נאה שהתפרסם כעת בברוקלין בעקבות הקורונה - יתאר איך שעורכין כעת חתונות במחתרת ובזמן מוקדם ורק לקרובים ומתי מספר מידידים באופן שחוסכין הרבה כסף
ואפשר שיצא מזה טובה לבעלי 'כח היחיד' וזה קבוצה של גרפקאים שעסקו לשם מצוה בפרסומת חנם בבמי הצבור ובעיתונות לפרסם במעלת חתונות קטנות וצנועות ושאין לסמוך על כח הקהלה והצבור שיעשו להם את העבודה אלא כל אחד יעשה חשבון הנפש לעצמו
וכעת שבעקבות הקורונה בעל כרחך מתקיימים חתונות כאלה אפשר שמהקורונה יצמח עכ"פ טובה שישתאר מעין זה גם לאחר זמן



ויהי אחרי המגפה והיכלי הקודש נפתחו כותלי בית המדרש יוכיחו בהזמנה מילתא לכה ונתעלסה באהבים בכלולות אפריון שתתקיים בימים הללו ויהי כי אקרא שלש דלתות וארבעה ושבתי אני ואראה אין זימון זה כי אם עיטור סופרים לשופרא דשטרא כי קול קורא במדבר בלי מקום ציון אין לה ואין לה שעה ואקרא בקול גדול אהה! אנה אני בא כי אין מפורש בשום שכל והדברים עתיקים טמון ברמז כמאן דמחוי במחוג ואני בער ולא אדע סוף דבר האם אני קרוא אל המשתה האם אני בין המוזמנים או לא ויהי בהביטי וחושב מחשבות ואשתומם כשעה חדה ובין כה וכה צלחה עלי רוח השיר ואשא משלי ואען ואומר

החתונה תתקיים יומא דנן בבתי גוואי:
בבית חתנות בדוך פלן והיא פלאי:
כי אין מגלין אלא לצנועין בחשאי:
דאיכא אינשי דלא מעלי וברוח יתירה טעי:
וברוב דברים פשע לא יחדלון ופעי:
אשר פיהם דבר שוא והבל יפצו בלישנא תליתאי:
ואין יתרון לבעל הלשון כארסא דעכנאי:
ודבריהם נשמעין למלכות ולחלוני עילאי:
ובהאי פחדא יתבינן ממילתא דעבידי לאיגלאי:
דילמא אתו בגו עידן חדוותא הני פרשאי:
וכדחזו דקיימי כי כסלי לאוגיא מה שאין רשאי:
כי אין שיתא גרמידא רווחא ביני דמסובאי:
ואין המסכה על פני כולם באכלם בצעי:
ומחמת המציק יניסו חוצה כהני ערוקאי:
וישארו במחנה החתן והכלה יחידאי:
וטבין ותקילין קנסא ישומו הני שמאי:
והמחותנים אובדי עצות ונקיים כגברא ערטילאי:
לכן בהסכמה עלה בעצה אחת להני ראשי דראי:
כדי שיהי' ערוכה בכל ובסימנא טבא וגדי' יאי:
יקדימו כלולת חתנים וסעודתא בכמה שעי:
והאורחים קרואים לתומם מליבא לפומא גלאי:
ובאו כולם בדרך עקלתון ופתחא תתאי:
בעוד דשכיחי בשוקא ולא כליא רגלא דתרמודאי:
ופוק חזי מאי עמא דבר דאכלו ושתו קרובאי:
שבת אחים יחד זמנים טובא משתעי ולא לעי:
וחדוותא פקא איגרא ולעת רקוד כותליא זעי:
כה יהי' לזרעך סדר כלולות בדרא בתראי:
עדי כתבו על היהודים כרוזא קרו בחיל בשוקי בראי:
כטוב בעיניכם עשו ובאין מספר אתכנשו ותאו:
ברם גם אז כולהון כדין יעבדון מרעותא דלבאי:
כראותם חדוא רבתא בסעודה קטנה כח יחידאי:
יחד כולם הודו והמליכו ולעשות כן אתרצאי:
את החתונה יערכו מכסף מקנתו בלי אשראי:
אדם רוצה בקב שלו מנהמא דכסופא דחבראי:

ויהי אחרי המגפה במדבר כו, א והיכלי הקודש ע"פ תהלים ה, ח נפתחו ע"פ יחזקאל א, א כותלי בית המדרש יוכיחו ב"מ נט: בהזמנה מילתא ברכות כג: לכה ונתעלסה באהבים ע"פ משלי ז, יח בכלולות ע"פ ירמי' ב, ב אפריון ע"פ שה"ש ג, ט שתתקיים בימים הללו ויהי כי אקרא שלש דלתות וארבעה ע"פ ירמי' לו, כג ושבתי אני ואראה קהלת ד, א אין זימון ברכות כו. זה כי אם ע"פ בראשית כח, יז עיטור סופרים נדרים לז: לשופרא דשטרא ב"ב סט: כי קול קורא במדבר ישעי' מ, ג בלי מקום ישעי' כח, ח ציון אין לה ע"פ ירמי' ל, יז ואין לה שעה ע"פ אבות ד, ג ואקרא בקול גדול בראשית לט, יד אהה! יהושע ז, ז אנה אני בא בראשית לז, ל כי אין מפורש בשום שכל נחמי' ח, ח והדברים עתיקים דה"י א ד, כב טמון ברמז מליצה מטמונה ברמץ נדרים נא. כמאן דמחוי במחוג ע"פ ברכות מו: ואני בער ולא אדע תהלים עג, כב סוף דבר קהלת יב, יג האם אני קרוא ע"פ אסתר ה, יב אל המשתה אסתר ה, ד האם אני בין המוזמנים או לא ויהי בהביטי תהלים קיט, ו וחושב מחשבות שמואל ב יד, יד ואשתומם כשעה חדה דניאל ד, טז ובין כה וכה ע"פ שמות ב, יב צלחה עלי רוח ע"פ שמואל א י, י השיר ואשא משלי ע"פ במדבר כג, ז ואען ואומר ירמי' יא, ד
החתונה תתקיים יומא דנן גיטין פה: בבתי גוואי. ע"פ חגיגה יג. בבית חתנות תענית יד: בדוך פלן ברכות יח: והיא פלאי. שופטים יג, יח כי אין מגלין אלא לצנועין בחשאי. ע"פ קידושין עא. דאיכא אינשי דלא מעלי כתובות כא. וברוח יתירה דניאל ה, יב דטעי. ע"פ קידושין נ:, וע"פ סוטה ג. וברוב דברים פשע לא יחדלון משלי י, יט ופעי. עירובין עה: אשר פיהם דבר שוא תהלים קמד, ח והבל יפצו ע"פ איוב לה, טז בלישנא תליתאי. ערכין טו: ואין יתרון לבעל הלשון קהלת י, יא כארסא ב"ק כג: דעכנאי. ע"פ ברכות יט. וע"פ תענית ח. ודבריהם נשמעין למלכות ע"פ שבת לג: ולחלוני עילאי. בלישנא דאינשי 'הויכע פענסטער' ובההוא פחדא יתבינן ע"פ סנהדרין צה: ממילתא דעבידי לאיגלאי. ע"פ יבמות סה. וע"פ ר"ה כב: דילמא אתו בגו עידן חדוותא הני פרשאי. מליצה מ'הני פרסאי' שבת צד. ופרשא ב"ב פח, וקאי על הפרשים אנשי הרשות וכדחזו דקיימי כי כסלי לאוגיא ע"פ ברכות ו. מה שאין רשאי. ע"פ קידושין יח: כי אין שיתא גרמידא ע"פ סנהדרין ז. רווחא ביני דמסובאי. ואין המסכה המסך הסוכך על הפנים על פני כולם באכלם בצעי. ע"פ פסחים קיא: ומחמת המציק ישעי' נא, יג יניסו חוצה ע"פ בראשית לט, יג כהני ערוקאי. ע"פ חולין מו. וישארו במחנה ע"פ במדבר כא, ו החתן והכלה יחידאי. וטבין ותקילין ע"פ ב"מ מד: קנסא ישומו הני שמאי. שישימו בקנס את ראשי השמחה והמחותנים אובדי עצות דברים לב, כח ונקיים ע"פ פסחים כב: כגברא ערטילאי. ע"פ ב"מ מו. לכן בהסכמה עלה מליצה מבהשכמה עלה שבת פו. בעצה אחת במדב"ר יד, יב להני ראשי דראי. כדי שיהי' ערוכה בכל שמואל ב כג, ה בסימנא טבא וגדי' יאי. ע"פ בראשית ל, יא וע"פ פסחים נז. יקדימו כלולת חתנים ע"פ ירמי' ב, ב ושבת מה: וסעודתא בכמה שעי. והאורחים קרואים לתומם ע"פ שמואל ב טו, יא מליבא לפומא מדרש הנעלם בראשית גלאי. ובאו כולם ע"פ ישעי' ז, יט בדרך עקלתון חגיגה כ: ופתחא תתאי. בלשון אינשי 'אינטער טיר' בעוד דשכיחי בשוקא תענית כב. ולא כליא רגלא דתרמודאי. שבת כא: ופוק חזי מאי עמא דבר ברכות מה. דאכלו ושתו מגילה יג: קרובאי. שבת אחים יחד ע"פ תהלים קלג, א זמנים טובא מגילה ב. משתעי ולא לעי. ע"פ אסת"ר ג, ד וחדוותא פקא איגרא ע"פ פסחים פה: ולעת רקוד ע"פ קהלת ג, ד כותליא זעי. ע"פ מכשירין ב מ"ב כה יהי' לזרעך ע"פ בראשית טו, ה סדר כלולות בדרא בתראי. עדי כתבו על היהודים אסתר ח, ח כרוזא קרו בחיל דניאל ג, ד בשוקי בראי. ע"פ ב"ב מ: כטוב בעיניכם אסתר ח, ח עשו ובאין מספר בראשית מא, מט אתכנשו ותאו. ברם אז כולהון כדין יעבדון ע"פ תרגום מלכים א ב, י מרעותא דלבאי. כראותם חדוא רבתא תרגום דה"י ב כט, ל בסעודה קטנה סוכה נה: כח יחידאי. כאשר פרסמו בעלי כח היחיד, וסייע על ידם יחידו של עולם יחד כולם הודו והמליכו נוסח התפלה, והמליכו מלשון המלכה ורצון ולעשות כן אתרצאי. את החתונה יערכו מכסף מקנתו ע"פ ויקרא כה, נא בלי אשראי. ע"פ פסחים קיג. אדם רוצה בקב שלו ב"מ לח. מנהמא דכסופא דחבראי. ע"פ ירושלמי ערלה פ"א ה"ג

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: שיר על החתונות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יוני 16, 2020 1:53 pm

יפה מאוד!

מעט דבש
הודעות: 3988
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: שיר על החתונות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' יוני 16, 2020 9:42 pm

בקובץ מסודר

חתונת קורונה - שיר.docx
(32.32 KiB) הורד 235 פעמים

אראל
הודעות: 3355
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: שיר על החתונות בעקבות הקורונה

הודעהעל ידי אראל » ג' יוני 16, 2020 11:58 pm

האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם!!

השיר הזה מעשה ידי אמן, יצירת הפלא ופלא, נתחבר בכשרונותיו הברוכים על ידי ידידינו המופלג, הרב המכונה בניק 'מעיין' שליט"א


חזור אל “אָשִׁירָה נָּא לִידִידִי”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים