עמוד 1 מתוך 1

אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' אוקטובר 21, 2015 4:31 pm
על ידי אבא יודן
ב.ה. זה עתה סיימתי ספר איוב.
לפני שאני כותב אני מבהיר שתמכתי יסודותיי על יסוד ר יעייקב באמת ליעקב (חו"מ בהערה) שפסק :ספר שראה אור אין אשמה מלדבר עליו ועל מחברו.
ק"ו על מכון שלא הגיה ספר שחוץ מגניבת ממון ודעת הרי זה פשוט חילול ה' ותורתו.
השתמשתי במהדורת המאור מה אומר? או לי אם אומר או לי אם לא אומר![אסור מלהעלים עין שלאחרונה התחרטו וכבר מדפיסים והולכים טובים משל פעם אבל] עדיין מדפיסים החומש והנ"ך מהדורת צילום על כל טעותיהם אינספור ולשבר את האוזן אני שולח מספר טעיות החל מן המקרא וכלה במראה מקומות טעויות מגוכחות ומכאיבות, ועל הכלל כולו יצא.

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' אוקטובר 21, 2015 4:34 pm
על ידי אבא יודן
יש להוסיף עוד גניבה אחת

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' נובמבר 04, 2015 1:29 am
על ידי אבא יודן
וככה לפני שגונבים
המאור ארץ.png
המאור ארץ.png (227.31 KiB) נצפה 8948 פעמים
ארץ ישראל.jpg
ארץ ישראל.jpg (128.02 KiB) נצפה 8948 פעמים

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' נובמבר 04, 2015 1:42 am
על ידי גבול ים
עוד טעות בספר איוב במנחת שי עמ' קלא בתחילתו חקין קרי, וצ"ל חקיו קרי.
וע"ז אמרו נו מילא איוב סבל כל כך הרבה אז עוד משהו...אבל טעות זו של החלפת ש שמאלית בשין ימנית במקרא אירעה להם גם בכתוב (שופטים טז ד) בנחל שורק.
ישנם גם השמטות של טעמים לפעמים, וניכרים עקבות תיקונים בהרבה מקומות.
לעומת זאת מבחינה מדגמית נראה שחלוקת הפרשיות מדוייקת והיא ככתר אר"צ.

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' דצמבר 23, 2015 8:23 pm
על ידי שברי לוחות
כנראה טעות ידועה, אבל עמדתי עליה בשבוע שעבר
בדעת זקנים מבעלי התוס' רב עוד יוסף בני חי. פי' יעקב קרא 'רב' למביא העגלות, כמו רב החובל ושאל לו 'עוד יוסף בני חי' כי אותך אני מאמין יותר מהם
והוצאות המאור 'תיקנו' הרב יעקב קרא, והדגישו תיבות הרב יעקב קרא לרמז ששם חכם הוא. וכדי בזיון וקצף
שו"ר בבית אהרן וישראל גליון קל"ו שהעיר בזה הרב ח"נ ליכטנשטיין ז"ל

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' דצמבר 23, 2015 8:44 pm
על ידי חיימקה
שו"ר בבית אהרן וישראל גליון קל"ו שהעיר בזה הרב ח"נ ליכטנשטיין ז"ל

לא מצאתי שם שמא טעות?

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' דצמבר 23, 2015 10:31 pm
על ידי שברי לוחות
סליחה, גליון צד עמ' קלו

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ה' דצמבר 24, 2015 11:35 am
על ידי אוהב אוצר
מה ההגדרה של 'בלתי מוגה'?
אם יש עשרה כת"י, חייבים לראות ולהשוות בין כולם בכדי שספר לא יהיה בהגדרה הנ"ל?

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ה' דצמבר 24, 2015 6:03 pm
על ידי ארזי ביתר
כהמשך לאשכול זה...
איזו מהדורה של תנ"ך, גם מוגהת כראוי וגם מעוצבת בהדר הראוי?

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ג' ינואר 05, 2016 9:34 pm
על ידי אבא יודן
אוהב אוצר כתב:מה ההגדרה של 'בלתי מוגה'?
אם יש עשרה כת"י, חייבים לראות ולהשוות בין כולם בכדי שספר לא יהיה בהגדרה הנ"ל?

בהחלט לא!
איש פשוט מן השורה יעבור עליו תוך לימוד דווקא! ותו לא.

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ג' ינואר 05, 2016 10:49 pm
על ידי חכם באשי
דעה מעניינת, המזכירה את ההלכה שבספקי אותיות מראין לתינוק לא חכים ולא חריף...
אבל אתה בכלל לא צודק!

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' ינואר 06, 2016 4:21 am
על ידי במסתרים
האם יש חשש כלשהו -לשה"ר או נגיעה בפרנסת אחרים- בפרסום שם 'בלתי מוגה'?

שוב ראיתי את דברי אמת ליעקב בהודעה הראשונה.

גם אני נכשלתי בנ"ך שבהוצאתם. עברתי על חלקים מספר ירמי', מלכים, תהלים, משלי.

לא הוגה. כולו עלה קמשונים, אין די באר. (שקר ענו בהקדמתם שהקלידו כל המקרא פעמיים כדי להנצל משגיאה.)
ומה שהוגה... צא וראה מה עשו במנחת שי ריש משלי פסוק צדק ומשפט ומישרים.
לא חכמו והדפיסו שני חלקי פירוש רלב"ג (משלי) כאחד, ולא כראוי לו כמו מצודות ומלבי"ם.
לא טרחו לסדר טעמי אמ"ת כראוי, וקצתם נשארו תלויים בין שתי תיבות.

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' ינואר 06, 2016 5:12 pm
על ידי אבא יודן
חכם באשי כתב:דעה מעניינת, המזכירה את ההלכה שבספקי אותיות מראין לתינוק לא חכים ולא חריף...
אבל אתה בכלל לא צודק!

כנראה דבריי לא התקבלו כראוי,
התכוונתי לא להגיה רק בידי המחשב גרידא, עקב שיבושים גסים שמזניחה וכפי שהראיתי למעלה.
ואם עדיין הנך חולק עלי, נא אדרבא נשמע מן הה'חכם ויוסיף לנו לקח.

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' ינואר 06, 2016 5:20 pm
על ידי חכם באשי
היה כאן אשכול ישן ומסועף על הדרך הנכונה בההדרת ספרים ע"פ כת"י, בקשהו ותרווה נחת.

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ד' ינואר 06, 2016 5:58 pm
על ידי אבא יודן
חכם באשי כתב:היה כאן אשכול ישן ומסועף על הדרך הנכונה בההדרת ספרים ע"פ כת"י, בקשהו ותרווה נחת.

אני לא גלל כתה"י תלונתי, כי אם על שיבושים גסים וחדים, עיין למעלה.

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ו' מאי 13, 2016 7:37 am
על ידי י. אברהם
ארזי ביתר כתב:כהמשך לאשכול זה...
איזו מהדורה של תנ"ך, גם מוגהת כראוי וגם מעוצבת בהדר הראוי?

שאלת חכם תשובה שלימה.
אין בנמצא.

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ו' מאי 13, 2016 12:12 pm
על ידי הבטחתי
לפני כחמש עשרה שנה יצאה מהדורה של 'אליה רבה' - ועד היום היא נמכרת, ספר די עבה, כריכתו אדומה.
הטעויות שם רבות ביותר, פתיחת ראשי תיבות משובשת וכד'

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ש' מאי 21, 2016 9:54 pm
על ידי י. אברהם
אבא יודן כתב:תמכתי יסודותיי על יסוד ר יעייקב באמת ליעקב (חו"מ בהערה) שפסק :ספר שראה אור אין אשמה מלדבר עליו ועל מחברו.


האין זה פסק מחודש ? דעת יחיד ?

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: ש' מאי 21, 2016 11:26 pm
על ידי יבנה
י. אברהם כתב:
אבא יודן כתב:תמכתי יסודותיי על יסוד ר יעייקב באמת ליעקב (חו"מ בהערה) שפסק :ספר שראה אור אין אשמה מלדבר עליו ועל מחברו.


האין זה פסק מחודש ? דעת יחיד ?

בדומה לכך התיר החזו"א לדבר לשון הרע על גדולים כמו שמותר לדבר על בעלי אומנות.

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: א' מאי 22, 2016 3:36 pm
על ידי אבא יודן
י. אברהם כתב:
אבא יודן כתב:תמכתי יסודותיי על יסוד ר יעייקב באמת ליעקב (חו"מ בהערה) שפסק :ספר שראה אור אין אשמה מלדבר עליו ועל מחברו.


האין זה פסק מחודש ? דעת יחיד ?

הכוונה בשייכות לספרו
או יאמר על מכון או חדא מהני פרוייקטים.

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: א' מאי 22, 2016 4:05 pm
על ידי י. אברהם
ולגלות על מחבר שחיבורו גנוב ?

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: א' מאי 22, 2016 4:58 pm
על ידי אבא יודן
י. אברהם כתב:ולגלות על מחבר שחיבורו גנוב ?

לא כך כתבתי
אבא יודן כתב:הכוונה בשייכות לספרו

Re: אשכול "ספרים -מוגדרים כבלתי מוגה"

פורסם: א' מאי 22, 2016 8:04 pm
על ידי י. אברהם
הבנתי. אני שואל מה הדין ? האם זה גם נכלל בשייך לספרו ?
האם נצרך ללומד לדעת זאת, כמו אומן ?