אליהוא כתב:כידוע תלמידי רבינו הגר"א שעלו לאה"ק ובפרט הגרמ"מ משקלוב זיע"א מסרו נפשם ממש לפדות את החורבה מידי הישמעאלים ימ"ש, והגרמ"מ אף חיבר שיר מיוחד לרגל פדיון הקרקע ראה כאן http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?10 ... KS&page=17. אם כי אין הכרח שראו קדושה מיוחדת במקום זה דווקא מלבד היות סמל לחזרת הישוב היהודי לירושלם עיה"ק.
יאיר כתב:ראיתי ספר זה בעבר..היכן ניתן להשיגו? (באנטרנט בחינם)..
חכם באשי כתב:יאיר,
משום ששיגרת את השאלה לפתחי, אקפוץ בראש (כהדיוט) ואשיב.
ראשית, להוי ידוע, שר' יהודה חסיד של החורבה אינו ר' יהודה החסיד מרגנשבורג, שמהראשונים, רבו של ר' אלעזר מוורמס (הרוקח). זה של החורבה נפטר בשנת תס (אם זכרוני איתן), וזה שמהראשונים נפטר בשנת ד'תתקעז.
חשוב להדגיש זאת, כי הרבה טועים.
ולגוף ה"שמועה" המשונה הזו, אין בידי דבר. אך מעניין כי תלו רמז וסימן לבוא המשיח בבניית החורבה של ר' יהודה חסיד, הידוע שנטה אחר השבתאות. עי' בספרו של המבורגר, משיחי השקר ומתנגדיהם. יותר מכך לא אכתוב, מחשש המציק...
חכם באשי כתב:המחקרים ההיסטוריים הוכיחו את שייכות ר' יהודה חסיד, מהחורבה, לשבתאות.
בכוונה ציינתי לספרו של המבורגר, כי הוא משלומי אמוני ישראל. ומי שיעיין בספרו של ג"ש ותלמידו י' תשבי, יראה הוכחות נוספות.
אך ראוי לציין, כי רי"ח זה לא היה שבתאי קיצוני כחברו אברהם מלאך.
ומכך ששמו נקרא על ה'חורבה' אין להוכיח דבר, מה עוד, שלא הוא קנה את השטח אלא חבורתו, שרובם היו שבתאיים (מתונים וקיצונים). כי הוא נפטר כשלושה שבועות אחרי שהגיע ארצה.
אורי אגסי כתב:חכם באשי, לאט לך!
המבורגר אכן טוען בנחרצות אודות שבתאותו של ריה"ח, אבל המבורגר לא הכי אמין. הוא כתב את ספרו להוכיח נגד כל מי שנטה לקבלה וכדו' שכולם נפלו לשבתאות וכו'. רבי יהודה החסיד משעדליץ מוזכר לשבח בספרי רבותיה"ק מגדולי החסידות, וכך נשתמר זכרו עד היום בכלל ישראל, ולדעתי היחס לחורבה במשך כל השנים מוכיח כי הוא התקבל בכלל ישראל כצדיק אמת ולא שבתאי.
בנוגע להגר"י עמדין, ידוע שהיות והיה אז "שעת מלחמה" בשבתאים, יצא ונלחם נגד כל מי שרק חשד בו בשבתאות, הרי גם הרבי ר' יהונתן זי"ע שהתקבל ומקובל עד היום בצדקותו וגם ספריו או"ת וכו"פ נלמדים וכו', נחשד על ידו.
אורי אגסי כתב:חכם באשי, לאט לך!
המבורגר אכן טוען בנחרצות אודות שבתאותו של ריה"ח, אבל המבורגר לא הכי אמין. הוא כתב את ספרו להוכיח נגד כל מי שנטה לקבלה וכדו' שכולם נפלו לשבתאות וכו'. רבי יהודה החסיד משעדליץ מוזכר לשבח בספרי רבותיה"ק מגדולי החסידות, וכך נשתמר זכרו עד היום בכלל ישראל, ולדעתי היחס לחורבה במשך כל השנים מוכיח כי הוא התקבל בכלל ישראל כצדיק אמת ולא שבתאי.
בנוגע להגר"י עמדין, ידוע שהיות והיה אז "שעת מלחמה" בשבתאים, יצא ונלחם נגד כל מי שרק חשד בו בשבתאות, הרי גם הרבי ר' יהונתן זי"ע שהתקבל ומקובל עד היום בצדקותו וגם ספריו או"ת וכו"פ נלמדים וכו', נחשד על ידו.
אורי אגסי כתב:בנוגע להגר"י עמדין, ידוע שהיות והיה אז "שעת מלחמה" בשבתאים, יצא ונלחם נגד כל מי שרק חשד בו בשבתאות, הרי גם הרבי ר' יהונתן זי"ע שהתקבל ומקובל עד היום בצדקותו וגם ספריו או"ת וכו"פ נלמדים וכו', נחשד על ידו.
חסיד חבד כתב:לצערי, ספרו של המבורגר על המשיחיות הינו מוטה. מיד בהתחלה ישנם 'הקדמה' ו'מבוא' ארוכים שעניינם לתקוף את הרבי מליובאוויטש, חסידות חב"ד וכו'. בהשגחה פר(ק)טית מוכתרים במהלך הספר השבתאים כ'משיחיסטים', 'אלוקיסטים' ו'מאמינים באדם מן המתים שיתגלה כמשיח'. מעניין, לא?...
חכם באשי כתב:חסיד חבד כתב:לצערי, ספרו של המבורגר על המשיחיות הינו מוטה. מיד בהתחלה ישנם 'הקדמה' ו'מבוא' ארוכים שעניינם לתקוף את הרבי מליובאוויטש, חסידות חב"ד וכו'. בהשגחה פר(ק)טית מוכתרים במהלך הספר השבתאים כ'משיחיסטים', 'אלוקיסטים' ו'מאמינים באדם מן המתים שיתגלה כמשיח'. מעניין, לא?...
וכמובן, גם אתה מוטה. לא? הרי חסיד חב"ד הנך.
אך, במחילה, גם לדבריך שהוא מוטה בענין חב"ד, מנין לך שהוא אינו אובייקטיבי בשאר הדברים?
ואם אינך מאמין לו בענין שבתאותו של ר' יהודה החסיד מהחורבה, כלה לך אצל חוקרי האקדמיה, שהם 'כידוע' אובייקטיבים באופן מוחלט..., ותמצא שם ראיות אחרות.
ובמאמר מוסגר, ואל נא תכעס, דבריו על חב"ד - נכונים גם נכונים. מה לעשות! ואם אינך יודע את המציאות שם, קרא את ספרו של דוד ברגר.
חסיד חבד כתב:את ספרו של ברגר קראתי, ואין-ספק שזו הייתה חוויה מבדחת... וד"ל.)
חכם באשי כתב:חסיד חבד כתב:את ספרו של ברגר קראתי, ואין-ספק שזו הייתה חוויה מבדחת... וד"ל.)
מבדחת?!?!
אני, בכיתי.
ליבי שתת דם לראות להיכן הדרדרה עדה קדושה. ודוק וד"ל.
שהם 'כידוע' אובייקטיבים באופן מוחלט
ר' שמואל סלנט נסע לאסוף כסף לחורבה
יאיר כתב:הערבים החריבו את בית הכנסת בשנת 1721, תוך שהם שורפים ספרי תורה במהלך ההריסה. הוא נבנה שוב בשנות ה-30 של המאה ה-19 ע"י תלמידיו של הגר"א, רק כדי שייהרס שוב בידי הלגיון הירדני לאחר מלחמת העצמאות. עפ"י אחד הסיפורים, שמקובל שהועבר מהגאון מוילנא לתלמידיו, הגאון מוילנה אמר שהחורבה תיבנה ותהירס פעמיים, וכשהיא תיבנה פעם שלישית, יהיה זה סימן של ביאת המשיח".
אודה למי שיש בידו הגליון ויוכל להביא בפנינו את הציטוט המדוייק ולבדוק אם נכתב שם עוד בנושא..
יאיר כתב:אין לי הוכחה לכך שהדברים נכונים (כמו בכל קבלה\שמועה\סיפור) אך גם לך אין הוכחה שהדברים אינם נכונים..
חכם באשי כתב:יאיר כתב:אין לי הוכחה לכך שהדברים נכונים (כמו בכל קבלה\שמועה\סיפור) אך גם לך אין הוכחה שהדברים אינם נכונים..
סיפור שלא עומד מאחוריו כל הגיון - דחהו מעליך!
אוצר החכמה כתב:ר' שמואל סלנט נסע לאסוף כסף לחורבה
וכמדומני שטוענים שר' שמואל סלנט לא עזב את ירושלים מאז עלותו ארצה או שזה סתם סיפור?
תולדות כתב:אוצר החכמה כתב:ר' שמואל סלנט נסע לאסוף כסף לחורבה
וכמדומני שטוענים שר' שמואל סלנט לא עזב את ירושלים מאז עלותו ארצה או שזה סתם סיפור?
את דברי לקחתי, מש.ז. זוננפלד, 'האיש על החומה', א, עמ' 234, בהערה למטה.
חכם באשי כתב:כשם שאמרו הגאונים: "אין מקשין באגדות",
כן יש להוסיף: "אין מקשין במעשיות"!
הסיפור יסופר והאמת תאמר...
גוראריה כתב:חכם באשי כתב:כשם שאמרו הגאונים: "אין מקשין באגדות",
כן יש להוסיף: "אין מקשין במעשיות"!
הסיפור יסופר והאמת תאמר...
רבי שמואל סלנט שהה ביפו לצורך מנוחה, משך למעלה משבוע בחודש אב תרנ"ז.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 155 אורחים