היעב"ץ בשאילת יעבץ סי' קלד בדברו אודות ספר קיצור של"ה כתב בזה"ל: "עיין בחתימת הקדמת בעל הס׳ הנ״ל. ומפני שדנתיו בשוגג לפי שזיכה להמון עס בדברי תוכחותיו ובקרבו ישים ארבו ושם בסתר, ולא הכשיל בו את הרבים אף אני אחפה עליו ואכסהו ולא אפרסמהו".
וכוונתו על חתימת הקדמת הקיצור של"ה שכתב "ויזכו ע"י הספר הזה לראות פני מלך משי"ח האמת"י וגם יזכו אל ימו"ת משי"ח ולזכות לרב טוב הצפון לצדיקים", ותיבות אלו המודגשים (במקור במהדורות הישנות) "משיח האמתי" ו"ימות משיח" שניהם עולים למספר 814 כמנין "שבתי צבי". זה כוונת היעב"ץ.
וחשד זה מוזכר בעוד כמה מקומות. וראה בתגים קובץ ב' (עמוד 38 באוצר החכמה) שבשנת תפ"ו בקהילת אה"ו הכריז האב"ד להביא כמה ספרים החשודים ובתוכם הקיצור של"ה ונידונו לגניזה.
אמנם הרי ספר קיצור של"ה הרי נתקבל בכל תפוצות ישראל - ואפילו יותר מג' קיצורים אחרים שחלקם אף יצאו לפניו, ועל כן התפאלתי תמיד ע"ז.
והנה ספר קיצור של"ה נדפס פעמים אין ספור - ובשנותיו הראשונים חזר ונדפס עם מהדורה בתרא וכן נדפס באמסטרדם עם הוספות שונות שאינם להמחבר אלא שהמדפיסים הוסיפו, ואוצר החכמה העלה במצודתי בספר "ליקוטי של"ה" http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?144545&BOOKS שהעתיק ההקדמה של ספר הנזכר משנת תנ"ב ושם החתימה היא בזה"ל : "ויזכו על ידי הספר הזה לראות ביאת משיח צדקנו, ולרב טוב הצפון לצדיקים לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו" ע"כ.
ואיני יודע אם זה הוא העתק ככתבו ולשונו של הדפוס הנ"ל (שהוא כנראה הדפוס הראשון) או ששינה כפי ששינו עוד כמה מדפיסים והוציאו תיבת משיח "האמתי" כדי להוצאי הרמז הזה, ואם אכן הוא העתק מדוייק הרי שאין שום איזכור ורמז שבתאי בהקדמת המחבר בדפוס הראשון וא"כ אולי אין זה אלא ששלטו ידי זרים בהספר. ולע"ע לא הצלחתי להשיג הדפוס הנ"ל לבדוק.
ואשמח לקבל תשובות הגאונים או אם יש למשהו אפשרות להמציא העתק של דפוס הראשון.