הודעהעל ידי יאיר » ב' ספטמבר 06, 2010 12:31 pm
ישר כח!
והרוצה לצאת ידי כל הדיעות (אם כי שמעתי בשם רב פלוני שסובר שמים אחרונים הוא גם אם לא מתכוון שיהיו לשם מים אחרונים ומיד כשרוחץ ידיו הוי מים אחרונים אך זה לא לפי הגר"א וכן סברתי מלכתחילה שהדבר תלוי בכונתו אם המים יחשבו כמים אחרונים אם לאו) :
ירחץ ידיו כדי לנקותם, שלא לשם מים אחרונים.
יטול בכלי רביעית על ידיו (עד חיבור האצבעות ליד) לשם מים אחרונים (כשיטת הגר"א..ואין לחשוש לכך שאין להרבות מים אחרונים משום דזה נאמר דוקא כשידיו מלוכלכות שאז נותן כח לסט"א)
[וכנ"ל ראיתי בספר שמבאר הנהגות הגר"א],
ועוד ירחץ ידיו שוב כדי להסיר רוח רעה שבידיו (בפרט להגר"א ולסוברים שרוח רעה שורה גם לפני ובלי שיגעו המים בקרקע)..
וודאי שיהיו שיחלקו על כך אך כך הסקתי לענ"ד דצריך לנהוג והמוסיף לבאר\לטעון כהלכה יבורך..