בביאור הרד"ל על פרקי רבי אליעזר, קונטרס שם האחד אליעזר, דף ה ע"ב:
בדרוש הרוגי אמונה (הנדפס סוף ספר הכוונות), וכן הגר"א בפירוש ההיכלות [היכלות הזוהר פרשת פקודי אות סו דף נא ע"א וב'], פירשו הטעם שמפני שהיה בו [ברבי אליעזר] נשמת ראובן, כמו שאמרו בזוהר חדש ע"ב ע"א סוף איכה [אמשטרדם תס"א]: בר חד דאיהו ראובן כו' על דיהב עיטא למירמי לבירא אתפיס איהו בבירא ואשתזיב, ודא איהו רבי אליעזר הגדול כד תפשוהו למינות ויהבוהו בבירא ואשתזיב נשמתא דראובן, עד כאן. והיינו עובדא דפרק קמא דעבודת גילולים (ט"ו) [ט"ז] ע"ב ותוספתא סוף פרק ב' דחולין [הלכה ו] וקהלת רבה פרשה א' פ"ט ברבי אליעזר הגדול שנתפס למינות וניצול וכו'. ולכן נקרא 'גדול' על שם ראובן הבכור גדול אחים וכו'.
לאיזה דפוס של "ספר הכוונות" כוונת הרד"ל?
"הרוגי אמונה" אינו שם הדרוש אלא כינויים של עשרה הרוגי מלוכה, ומ"ש בשם הדרוש הנ"ל אכן נמצא בספרעמק המלך שער ששי פרק סח דף לט ע"ג.
השאלה היא שוב לאיזה דפוס של "ספר הכוונות" כוונת הרד"ל.
תודה