מעיין כתב:האם אין למנוע לקרות כן -מלתא ד'לא תזכירו'
כמו ששינוי ונמנעו מלומר מטבע הנקרא קרייצער וקראוהו גרייצער
וכן מטבע הנקרא צלמים קראוהו צ"ל
דראל כתב:בהנחה שסאטמר לא בא מלשון כפר גדול, יש להקשות גם על עצם שמה של החסידות.
אדג כתב:לכל הנ"ל יש להוסיף: הצלב המצוייר בסמל הצלב האדום הוא צלב יוני. ארבעת זרועותיו שווים באורכם. הכנסיה הקתולית והפרוטוסנטית אינם משתמשים בצלב זה כלל. השימוש היחיד של צלב זה הוא שימוש חילוני-מדיני ומופיע על דגל יון וכן על דגל שוויץ, כאמור.
חכם באשי כתב:אדג כתב:לכל הנ"ל יש להוסיף: הצלב המצוייר בסמל הצלב האדום הוא צלב יוני. ארבעת זרועותיו שווים באורכם. הכנסיה הקתולית והפרוטוסנטית אינם משתמשים בצלב זה כלל. השימוש היחיד של צלב זה הוא שימוש חילוני-מדיני ומופיע על דגל יון וכן על דגל שוויץ, כאמור.
בתחילה, הצלב ששימש את הכנסייה היה בעל זרועות שוות, ורק בתקופה מאוחרת (יחסית) שינו אותו לצורה המוכרת בימינו.
איני זוכר את המקור.
הבונה כתב:לגור אריה
כמדומה שאתה מחליף בין צלב רגיל לצלב קרס, שהוא מקורו מן הדת הפרסית.
גוראריה כתב:דראל כתב:בהנחה שסאטמר לא בא מלשון כפר גדול, יש להקשות גם על עצם שמה של החסידות.
א. החסידים הרי הקפידו לומר סאקמר.
ב. בלא"ה סאטמר אינו השם המקורי אלא סאטו מארע.
ג. וגם על שם זה עצמו תמה אני אי חשיב עבודה זרה. הן מצד עצם השם דאימי' דאותו האיש אי חשיב כע"ז, ואם מצד שהשם מרים, מריה, וכו' [ואפילו עם תוספת תואר] שהוא שם נפוץ כ"כ עדיין לא נהפך להיות שם ע"ז.
גוראריה כתב:[
בנוגע לשם "קרויץ" היחס הוא אחר כי הוא שיבוש של השם 'קריסט' שפירושו 'משיח' או משוח. ומכינוי זה רחקו היהודים ביותר וכמו שהאריך המבורגר במשיחי השקר דיליה אבל הביא גם כאלו שלא הקפידו. ככלות הכל קשה לומר שמשיח יהפוך להיות שם ע"ז... ואולי בגי' הלע"ז כן, ויל"ע.
חכם באשי כתב:אדג כתב:לכל הנ"ל יש להוסיף: הצלב המצוייר בסמל הצלב האדום הוא צלב יוני. ארבעת זרועותיו שווים באורכם. הכנסיה הקתולית והפרוטוסנטית אינם משתמשים בצלב זה כלל. השימוש היחיד של צלב זה הוא שימוש חילוני-מדיני ומופיע על דגל יון וכן על דגל שוויץ, כאמור.
בתחילה, הצלב ששימש את הכנסייה היה בעל זרועות שוות, ורק בתקופה מאוחרת (יחסית) שינו אותו לצורה המוכרת בימינו.
איני זוכר את המקור.
צ"ע דהא מוזכר בתורה.ברמן כתב:מורי ורבי הגר"ש טרוביץ זצ"ל ראש ישיבת "כנסת מאיר" ומרבני ראשון לציון, היה אומר לנו שיש להקפיד שלא לומר "צומת בית דָגוֹן" משום "ושם אלוהים אחרים לא תזכירו", אלא לומר "בית דָגָן".
חשבונות רבים כתב:צ"ע דהא מוזכר בתורה.ברמן כתב:מורי ורבי הגר"ש טרוביץ זצ"ל ראש ישיבת "כנסת מאיר" ומרבני ראשון לציון, היה אומר לנו שיש להקפיד שלא לומר "צומת בית דָגוֹן" משום "ושם אלוהים אחרים לא תזכירו", אלא לומר "בית דָגָן".
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 581 אורחים