ועוד שמעתי טעם באיסור שאור ודבש, לפי שהשאור מגביה עצמו, וכן הדבש מעלה רתיחתו הרבה. ולכן נתרחקו, לרמוז כי 'תּוֹעֲבַת ה' כָּל גְּבַהּ לֵב'.
מחולת המחנים כתב:בזכרוני שבכד הקמח ערך פסח כתב בטעם שחמץ בפסח אסור במשהו, משום שהחמץ הוא כנגד יצר הרע ויצה"ר אסור אפילו במשהו.
בקרו טלה כתב:מחולת המחנים כתב:בזכרוני שבכד הקמח ערך פסח כתב בטעם שחמץ בפסח אסור במשהו, משום שהחמץ הוא כנגד יצר הרע ויצה"ר אסור אפילו במשהו.
בחפזי לא מצאתי שם בערך פסח דייקא הענין של משהו אמנם ידועים דברי הרדב"ז http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 76#p271214
חד ברנש כתב:היכן מצאנו שהשאור והחמץ מסמלים את אמונות השקר, הרוע, העבירות וכיוצא בכך, ואילו המצה מסמלת את האמונה וקיום מצות.
דרושים לי מקורות מחז"ל, או, לכל המאוחר מהראשונים.
(דברי הזוהר ידועים לי, ואינם נוגעים לענייני, כי דרוש לי העניין לצורך אחד מהראשונים שלא הכיר את הזוהר).
תודה למסייעים.
... ספר האורה (= שערי אורה) שחִבר הה"ר יוסף ג'יקיטילייאה זלה"ה, ידוע הוא ומפורסם לכל אנשי דורינו ורבותינו בעלי הקבלה - כי החכם הזה קנה לו חכמות הרבה וייסד את הספר הזה על עמוד הזוהר שהוא נקרא מדרשו של ר' שמעון בן יוחאי ע"ה, וקרא אותו "ספר האורה" על שם שהאיר בו עיני החכמים ונתן להם פתח ליכנס בו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 267 אורחים