לבי במערב כתב: http://halachayomit.co.il/he/Default.as ... geIndex=52
ארי במסתרים כתב:בעלון של קופת העיר אחרי שהביאו את דבריו של הרב וואזנר שיש עניין בכל תשיעי, כתבו שהגר"י אידלשטיין שליט"א הוסיף ש"כבר הסכימו על זה משמים"
מישהו יכול אולי להסביר במחכ"ת מה הכוונה של הגר"י?, מהיכי תיתי שהסכימו על זה משמים?
עזריאל ברגר כתב:לאחר שעברו 9 הדקות, הגיע הזמן לשאול:
איפה מתפרסם חשבון השעות?
ואיך זה יוצא בכל שנה בדיוק 9 דקות?
והאם מי שסומך על חשבון השעות לפי בעל התניא והגר"א לענין ק"ש דאורייתא, יכול לסמוך על חשבונם גם לענין "השעה התשיעית", או שחמורים דברי סופרים (אלו שסופרים את הכסף...) יותר מדברי תורה?
כדכד כתב:למה היה סימן שאלה בכותרת המקורית?
אשרי יושבי ביתך כתב:לא קראתי את כל האשכול. ויתכן שכבר כתבו סברא זו, אך בכ"א:
ישנם מגחכים ומערערים אחר סגולה זו של תפילה בתשע דקות של השעה התשיעית, ואומרים כי אין מקורותיה ברורים וכו' וכו'.
ואני טענתי בפי:
זמן כזה - שבו רוב ככל גדולי ישראל פוסקים מלימודם ומעתירים בתפילה ובתחנונים,
זמן כזה - שבו אלפים - אלפים מעם ישראל פוסקים מעסקיהם ומעתירים בתפילה ובתחנונים,
בין אם יש לדבר מקור, ובין אם לא: בלא ספק הוא עת רצון גדול ונפלא!
אז למה לא לנצל עת רצון שכזה?
אשרי יושבי ביתך כתב:לא קראתי את כל האשכול. ויתכן שכבר כתבו סברא זו, אך בכ"א:
ישנם מגחכים ומערערים אחר סגולה זו של תפילה בתשע דקות של השעה התשיעית, ואומרים כי אין מקורותיה ברורים וכו' וכו'.
ואני טענתי בפי:
זמן כזה - שבו רוב ככל גדולי ישראל פוסקים מלימודם ו...
בין אם יש לדבר מקור, ובין אם לא: בלא ספק הוא עת רצון גדול ונפלא!
אז למה לא לנצל עת רצון שכזה?
עזריאל ברגר כתב:א. האם עשית בדיקה אם באמת רוב ככל גדולי ישראל פוסקים מלימודם כדי להתפלל? יש לי תחושה שלא כך הדבר.
ב. דבר המבוסס על שקר ו/או טעות - אינני רוצה להיות מחובר אליו. וזה ענין מאוד יסודי, לזכור שה' נתן לנו תורת אמת.
ג. יש עת רצון גדולה יותר: בכל שבוע, מיד במוצאי שבת, כאשר רבים רבים משלומי אמוני ישראל מתפללים תפילת ערבית...
אשרי יושבי ביתך כתב:עזריאל ברגר כתב:א. האם עשית בדיקה אם באמת רוב ככל גדולי ישראל פוסקים מלימודם כדי להתפלל? יש לי תחושה שלא כך הדבר.
ב. דבר המבוסס על שקר ו/או טעות - אינני רוצה להיות מחובר אליו. וזה ענין מאוד יסודי, לזכור שה' נתן לנו תורת אמת.
ג. יש עת רצון גדולה יותר: בכל שבוע, מיד במוצאי שבת, כאשר רבים רבים משלומי אמוני ישראל מתפללים תפילת ערבית...
א. כן! מלבד פרסומי קופת העיר קודם לכן עם כל שמות גדו"י שמתפללים, ותמונות גדו"י המתפרסמים לאח"מ בכל אתר ואתר המעידים על כך שהתפללו, גם יודע אני מקרוב על כמה גדו"י שאני מקורב אליהם שכן הוא הדבר.
ב. להתחבר לדבר שקר יש בו בעיה כשעצם המעשה הוא בעייתי, אבל אם עצם המעשה כשר וישר הוא - לעמוד ולשפוך שיח קמיה קוב"ה, מה רע הוא הדבר?
ג. אה"נ. אבל זה שיש 'עוד' עת רצון לא מבטל את שאר העת רצון הקיימים...
אור עולם כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=809347&sid=eb6e54c5222ffac78b030b7ad7b4bd0a#p809347
יבנה כתב:אוצר החכמה כתב:אני מבין שכוונתך להביא ראייה לדברי, שחז"ל לא חילקו את השעה לדקות (היינו חלקי ששים) אלא לרגעים וכלשון הכתוב. ומלבד מה שהבאת כאן ויש כמה נוסחאות שם בדברי הגמרא אחרי עניין בלעם כמה הוא רגע עיי"ש ובמסורת הש"ס.
כוונתי היתה שאף שאין דקות בחז"ל, בכ"ז השתמשו בשיטות אחרות לחלק את השעה.
בענין הגרסאות בע"ז, בכולם אינו מובן איך הגיעו למספרים האלו. אך עי' בספר הישר סי' תרצ"א שיש לו מספר אחר המכוון לפי תוספ' ברכות הנ"ל. נמצאו שג' השיטות הם בעצם שיטה א' [תוספ', כמימריה, וא' מ13824 בשעה].
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 180 אורחים