עושה חדשות כתב:כמדומה שהמובאה הראשונה היא ברי"ף יבמות בגט חליצה - ...הוינא נסיבנא ליה ושכיב וחיי לרבנן וכל ישראל שבק...
בערקע חייט כתב:האם מיוחד ביטוי זה לגדול מישראל או שייך לכל אדם המוני?
בתוך הגולה כתב:זכור לי במעומעם שביע"ד כתב משהו במשמעות מושג זה ולפ"ש לא מצאתיו שם. אם יש יודע ומדיע שכמ"ה
סגי נהור כתב:שבק חיים לכל חי, כנודע שחיי הצדיק אינם חיים בשרים, כי אם חיים רוחניים, שהם אמונה ויראה ואהבה.
כי באמונה כתיב "וצדיק באמונתו יחיה"; וביראה כתיב "ויראת ה' לחיים"; ובאהבה כתיב "רודף צדקה וחסד ימצא חיים", וחסד הוא אהבה...
אבל לאחר פטירתו... נקל מאד לתלמידיו לקבל חלקם מבחינת רוח רבם העצמיית, שהם אמונתו ויראתו ואהבתו אשר עבד בהם את ה'...
מ"ש באגרת הקודש סימן כ"ז לשון חז"ל דשבק חיים לכל חי, דשבק ממש בחינת חיים, היינו אמונה ויראה ואהבה שנקראו חיים, שבק לכל אחד מתלמידיו, ורוחו עומדת בקרבם, עכ"ד... ושבק הוא תרגום של עזב, ויעזוב בגדו תרגום ושבק, וכן לא ראיתי צדיק נעזב תרגום שביקא. ולכן אמרו רז"ל לא קאים אינש אדעתא דרביה עד ארבעין שנין, דמנין יקום על זה אחר זמן רב כזה? אלא משום רוחו דשבק בו. ועל זה אמר אלישע ויהיה נא פי שנים ברוחך אלי.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 228 אורחים