מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

פסיקה כרבינו ירוחם

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
ברסלב
הודעות: 564
הצטרף: ד' מאי 30, 2012 5:36 pm

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי ברסלב » ו' יולי 06, 2012 1:26 pm

יישר כוחך הרב תולעת ספרים07 שהעמדת דברים על דיוקם.
חיילך לאורייתא!

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ו' יולי 06, 2012 1:37 pm

ברסלב כתב:יישר כוחך הרב תולעת ספרים07 שהעמדת דברים על דיוקם.
חיילך לאורייתא!

אתה נאמן על עצמך...
ואי אתה...

ברסלב
הודעות: 564
הצטרף: ד' מאי 30, 2012 5:36 pm

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי ברסלב » ו' יולי 06, 2012 1:53 pm

התבגרנו!!!
אני ממש לא במצב רוח של בדיחות.
שים לב שהמערכת של אוצה"ח סורקת את הפורם. וחבל.
חכם כמוך. אמור ללמוד משגיאות
ודי בזה.
במידה ואי פעם פגעתי בך בשביל זה יש אישי להגיע לעמק השווה.
אני משתדל שפי ולבי יהיו שווים.
לפחות משתדל
מוקירך ברסלב

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ו' יולי 06, 2012 2:33 pm

קבל נא את התנצלותי
לא התכוונתי לפגוע, זה היה ממש בדרך הלצה, ואולי באמת לא בסדר שלא יכלתי להתאפק [כמה אפשר?]
וכבר אמר פעם הרב עשוי לנחת שבפורום בהחלט אפשר לכתוב בנחמדות ופעם ב.. גם על דרך הלצה [עם ג' נקודות] ויפה אמר.
בכלופן סליחה
מוקרך עשול"נ

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי צביב » ג' יולי 17, 2012 12:38 am

מבקש חכמה כתב:עקיבא מסור תודה לחבר.
אם כבר הוזכרה הקללה הזו, וראוי לציין שבאשכול זה הראשון שהביאה הוא אוצר החכמה, שהבאים אחריו לא שמו לב לכך...
אולי מישהו יכול להסביר במה "זכו" מוציאי ומפרשי שני ראשונים אלו לקללה זו?

משמו של הגר"י אדלשטיין שליט"א שמעתי שמשום שנבחר הטור להיות הפוסק בסוף תקופת הראשונים
לכן יש את הענין שלא מתקנים את ספרי רבינו ירוחם

[ורבינו הטור עוד זכה להכנס לתקופת הראשונים, אע"פ שבזמנו כבר אחרונים]
נערך לאחרונה על ידי צביב ב ג' יולי 17, 2012 3:52 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

בברכה המשולשת
הודעות: 14157
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' יולי 17, 2012 12:49 am

צביב כתב:
מבקש חכמה כתב:עקיבא מסור תודה לחבר.
אם כבר הוזכרה הקללה הזו, וראוי לציין שבאשכול זה הראשון שהביאה הוא אוצר החכמה, שהבאים אחריו לא שמו לב לכך...
אולי מישהו יכול להסביר במה "זכו" מוציאי ומפרשי שני ראשונים אלו לקללה זו?

משמו של הגר"י אדלשטיין שליט"א שמעתי שמשום שנבחר הטור להיות הפוסק בסוף תקופת הראשונים
לכן יש את הענין שלא מתקנים את ספרי רבינו ירוחם

[ורבינו הטור עוד זכה להכנס לתקופת הראשונים, אע"פ שבזמנו כבר אחרונים]


לא זכיתי להבין. מי בחר- וכי תמיד אנו פוסקים כרבינו הטור?
ואם הכוונה היא שהטור התקבל יותר מרבינו ירוחם כספר פסיקה (וזה ודאי נכון)- האם מפני זה לא נגיה את רבינו ירוחם? מה ענין זה אצל זה?
אנא באר את דברי הגר"י שליט"א.

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי צביב » ג' יולי 17, 2012 1:11 am

זכה הטור שילמדו יותר בספרו מספרו של רבינו ירוחם שגם דומה יותר לספרו של הטור
[יותר אין בידי להסביר, אבל כך השמועה ששמעתי]

בברכה המשולשת
הודעות: 14157
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' יולי 17, 2012 9:56 am

צביב כתב:זכה הטור שילמדו יותר בספרו מספרו של רבינו ירוחם שגם דומה יותר לספרו של הטור
[יותר אין בידי להסביר, אבל כך השמועה ששמעתי]


הבנתי. אבל עדיין לא הבנתי מה הקשר בין עובדה נכונה זו לבין אי תיקון ספרו של רבינו ירוחם משיבושים?
האם יש באתרא קדישא הדין מי מתלמידי הגר"י שליט"א שיכול לברר עוד את השמועה הנ"ל?

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי חכם באשי » ג' יולי 17, 2012 11:51 am

צביב כתב:[
משמו של הגר"י אדלשטיין שליט"א שמעתי שמשום שנבחר הטור להיות הפוסק בסוף תקופת הראשונים

זכור לי שיש משהו קרוב ב'מגיד מישרים' למרן ה'בית יוסף'.

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2103
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » א' אוגוסט 01, 2021 10:22 pm

האם מצינו הביטוי "טמירי" על רבינו ירוחם קודם שכתב עליו הב"י תואר זה במגיד מישרים?

גיזונטע קאפ
הודעות: 924
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » א' אוגוסט 01, 2021 10:53 pm

צביב כתב:
מבקש חכמה כתב:עקיבא מסור תודה לחבר.
אם כבר הוזכרה הקללה הזו, וראוי לציין שבאשכול זה הראשון שהביאה הוא אוצר החכמה, שהבאים אחריו לא שמו לב לכך...
אולי מישהו יכול להסביר במה "זכו" מוציאי ומפרשי שני ראשונים אלו לקללה זו?

משמו של הגר"י אדלשטיין שליט"א שמעתי שמשום שנבחר הטור להיות הפוסק בסוף תקופת הראשונים
לכן יש את הענין שלא מתקנים את ספרי רבינו ירוחם

[ורבינו הטור עוד זכה להכנס לתקופת הראשונים, אע"פ שבזמנו כבר אחרונים]

אפשר לבאר את דבריו, שאע"פ שרבי"ו הינו מגדולי הפוסקים, מ"מ יש שולשלת של עמודי ההוראה, הרי"ף והרמב"ם (שבעצם סיכמו את פסקי הגאונים), והטור הוא הפוסק אחרון של תקופת הראשונים, ואע"פ שלא תמיד פוסקים כמוהו, מ"מ א"א להתכחש שהטור הינו הבסיס לפסקי השו"ע, והוא עמוד עיקרי שכל בית ישראל נשען עליו
וכוונת הגר"י זצ"ל היא שהקב"ה מגלגל את הדברים שיעלו כפי רצונו, ויש ספרים שמשתכחים ויש ספרים שמתקבלים, וספר הטור וספר רבי"ו נכתבו באותה התקופה, של סוף תקופת הראשונים, אבל רצה השי"ת שספר הטור יתקבל יותר מספר רבי"ו, והצורה לזה היא ע"י שגלגל שלא יגיהו ולא יתקנו אותו, ועי"ז יהיה הטור ספר יותר עיקרי,

יעקובי
הודעות: 1096
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 12:46 pm

Re: פסיקה כרבינו ירוחם

הודעהעל ידי יעקובי » ד' אוגוסט 04, 2021 1:01 am

בנוגע לעיקר נושא האשכול.

במגיד מישרים לב"י (הוצאת 'אורה', ירושלים תש"כ, עמ' פא) נאמר:
וכן במאי דדחית מילוי דירוחם טמירי שפיר עבדת, וכן בכל דוכתא דאת משיג עליה יאות את משיג עליה.

ועוד שם (עמ' צ):
ואוף ירוחם טמירי רחים לך אע"ג דאת סתיר מלוי בגין דמלאכת שמים היא.

ואכן מצוי בב"י שהוא משיג על רבנו ירוחם ודוחה דבריו.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 269 אורחים