זכרון בספר כתב:בפירוש רש"י ובית מדרשו (בכת"י) לסדר עבודה 'אדרת תלבושת' לרבי שלמה הבבלי, וכן בפירוש לקדושתא 'אמצה עשיריה' לרבי אלעזר בירבי הקליר, מצטט מקור מ'ספר גליצור', האם ידוע לאחד מחכמי הפורום?
זכרון בספר כתב:השערה קולעת
אך שתי הקטעים לא מובאים בספר רזיאל המלאך!
חד ברנש כתב:ספר רזיאל שלפנינו אינו אלא לקט מתורתו של הרוקח (עם קטעים מספר הרזים הקדום), המאוחר לרש"י ובית מדרשו!
נוריאל עזרא כתב:זכרון בספר כתב:השערה קולעת
אך שתי הקטעים לא מובאים בספר רזיאל המלאך!חד ברנש כתב:ספר רזיאל שלפנינו אינו אלא לקט מתורתו של הרוקח (עם קטעים מספר הרזים הקדום), המאוחר לרש"י ובית מדרשו!
אכן ספר רזיאל שלפנינו הוא ככל הנראה מאוחר כמו שציין הרב חד ברנש הי"ו וכמו שכתב הרד"ל ועוד.
ואם ההשערה נכונה הכוונה לספר קדום יותר ונזכר ספר רזיאל באבן עזרא(שמות יד יט):
"ובספר רזיאל הרוצה לעשות שאלת חלום יקרא בתחלת הלילה פסוק ויהי בשלושים שנה כי הוא ע"ב אותיות".
וכתבו שבספר רזיאל שלפנינו לא נמצא דבר זה.
נוריאל עזרא כתב:אולי הכוונה לספר רזיאל המלאך. שחפשתי באוצר וראיתי שהמלאך גליצור מכונה רזיאל.
https://tablet.otzar.org/#/book/159782/ ... 2/end/14/c
זכרון בספר כתב:שתי הקטעים המובאים בפירוש רש"י ובית מדרשו (בכת"י) בשם 'ספר גליצור', הם בסגנון מדרשי מובהק - ואף יש להם מקבילות במדרשים: בראשית רבה, מדרש תנחומא, פסיקתא רבתי, ועוד - ואינן כלל בסגנון קבליי, כך שיותר מסתבר לומר שהמכוון על 'מדרש קדום' שנעלם מאתנו, ולא על ספר קבליי
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 136 אורחים