החוזר כתב:...שהוא אינו מכיר בשום שיטה לגיטימית אחרת. אך שברו של השטר מונח בצידו: ... מבחינתם כל השאר תינוקות שנשבו במקרה הטוב, וטיפשים ורשעים במקרה הפחות טוב.
הוא דווקא דוגמה לכך שעל אף אש תמיד הבוערת בקרבו ופיו היורה חיצי מוות - כל אותה קנאות מופלגת נעשית רק בתוך ארבע אמותיו ובין יודעיו ומכיריו (שמדליפים מדי פעם החוצה, בחדוות רכילות). אין לו מוטיבציה להשפיע על כלל הציבור ולהעמידו על האמת. חרמות? קולות קוראים? הצהרות? כרוזים?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
ומה שרמז המקדש מלך עלי ועל רבותי, שידע שביטול לימוד בעיון הוא דבר רע בהחלט, לא רק ענין אישי או חברתי של ציבור מסוים. הראיות ההלכתיות הם בכל ספר וספר של כל גדול מישראל מאז משה רבינו ועד היום, שאין לימוד התורה ללא עיון. וחילול שבת הוא פסוק בהתורה דכתיב 'ושמרו בני ישראל את השבת'. וזהו כוונת מו"ר מוואודרידזש, הטוען וחוזר וטוען האיך מתנפלים על אנשים קטנים ומתעלמים מאלו שיש להם כח אמיתי וחרבן אמיתי לכלל ישראל, איפוא הם המוחים נגד פשש"מ כאשר צריכים למחות נגד מחללי שבת מבטלי לימוד התורה בעיון? מענין שהרב אורן רייך לא חתם נגד פשש"מ................
דרומי כתב:בקיצור, ננעל הענין של 'פשוטו של מקרא' -
עכשיו עוברים לדיון על שיטת קנאותו של הגרד"ל ועל שיטת הלימוד בגור...
מקדש מלך כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
ומה שרמז המקדש מלך עלי ועל רבותי, שידע שביטול לימוד בעיון הוא דבר רע בהחלט, לא רק ענין אישי או חברתי של ציבור מסוים. הראיות ההלכתיות הם בכל ספר וספר של כל גדול מישראל מאז משה רבינו ועד היום, שאין לימוד התורה ללא עיון. וחילול שבת הוא פסוק בהתורה דכתיב 'ושמרו בני ישראל את השבת'. וזהו כוונת מו"ר מוואודרידזש, הטוען וחוזר וטוען האיך מתנפלים על אנשים קטנים ומתעלמים מאלו שיש להם כח אמיתי וחרבן אמיתי לכלל ישראל, איפוא הם המוחים נגד פשש"מ כאשר צריכים למחות נגד מחללי שבת מבטלי לימוד התורה בעיון? מענין שהרב אורן רייך לא חתם נגד פשש"מ................
אני מנצל את ההזדמנות הזו לחזור בי מדברים מוטעים שכתבתי לפני כחצי שנה באשכול אחר.
כתבתי שם שלא הייתי מכריע כשיטת הלימוד שבגור, ואני נוקט בה רק בגלל אמונתי בערך הציות לרבי.
ובכן, הדברים היו נכונים לשעתם. אבל לאחר שנחשפתי לממצאים נוספים במהלך החצי שנה שעברה, הנני מחוייב לציין שאני חוזר בי, וכעת אני סבור לפי הבנתי האישית שהדרך הזו פשוט נכונה כשלעצמה. ואין כאן המקום להאריך בתחזיות כמה זמן ייקח לאמת הזו (לפי ענ"ד כמובן) להתפשט למקומות אחרים, ומה הסיבות שמקשות מאוד לאמץ אותה במקומות אחרים.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:- הציטוט נמחק במקור -
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מקדש מלך כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
ומה שרמז המקדש מלך עלי ועל רבותי, שידע שביטול לימוד בעיון הוא דבר רע בהחלט, לא רק ענין אישי או חברתי של ציבור מסוים. הראיות ההלכתיות הם בכל ספר וספר של כל גדול מישראל מאז משה רבינו ועד היום, שאין לימוד התורה ללא עיון. וחילול שבת הוא פסוק בהתורה דכתיב 'ושמרו בני ישראל את השבת'. וזהו כוונת מו"ר מוואודרידזש, הטוען וחוזר וטוען האיך מתנפלים על אנשים קטנים ומתעלמים מאלו שיש להם כח אמיתי וחרבן אמיתי לכלל ישראל, איפוא הם המוחים נגד פשש"מ כאשר צריכים למחות נגד מחללי שבת מבטלי לימוד התורה בעיון? מענין שהרב אורן רייך לא חתם נגד פשש"מ................
אני מנצל את ההזדמנות הזו לחזור בי מדברים מוטעים שכתבתי לפני כחצי שנה באשכול אחר.
כתבתי שם שלא הייתי מכריע כשיטת הלימוד שבגור, ואני נוקט בה רק בגלל אמונתי בערך הציות לרבי.
ובכן, הדברים היו נכונים לשעתם. אבל לאחר שנחשפתי לממצאים נוספים במהלך החצי שנה שעברה, הנני מחוייב לציין שאני חוזר בי, וכעת אני סבור לפי הבנתי האישית שהדרך הזו פשוט נכונה כשלעצמה. ואין כאן המקום להאריך בתחזיות כמה זמן ייקח לאמת הזו (לפי ענ"ד כמובן) להתפשט למקומות אחרים, ומה הסיבות שמקשות מאוד לאמץ אותה במקומות אחרים.
אז עכשיו יש שני חולקים על כל הראשונים והאחרונים במקום אחד. - הציטוט נמחק במקור - וכ"ש כל גדולי ישראל של כל הדורות שבחלו בשטחיות.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב: וזהו כוונת מו"ר מוואודרידזש, הטוען וחוזר וטוען האיך מתנפלים על אנשים קטנים ומתעלמים מאלו שיש להם כח אמיתי וחרבן אמיתי לכלל ישראל, איפוא הם המוחים נגד פשש"מ כאשר צריכים למחות נגד מחללי שבת מבטלי לימוד התורה בעיון? מענין שהרב אורן רייך לא חתם נגד פשש"מ...............
חרסון כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:- הציטוט נמחק במקור -
אם ב'שניכם' כוונתך לרב מק"מ ולניק נוסף, אתה סתם נוקט בסגנון וולגרי, גס-רוח ומגעיל (ושלא במפתיע).
אם התכוונת לרבו שליט"א - יהיה מפתיע ומעורר מחשבה אם הנהלת הפורום לא תשלח אותך מכאן (שוב) לימים או עשור.
מקדש מלך כתב:ראיתי לאחרונה משפט חכם: אף פעם אל תתמודד מול 'דבר אחר' בזריקת צואה הדדית. שניכם תתלכלכו, אבל הוא ייהנה מזה...
מקדש מלך כתב:ואין כאן המקום להאריך בתחזיות כמה זמן ייקח לאמת הזו (לפי ענ"ד כמובן) להתפשט למקומות אחרים
החוזר כתב:מקדש מלך כתב:ראיתי לאחרונה משפט חכם: אף פעם אל תתמודד מול 'דבר אחר' בזריקת צואה הדדית. שניכם תתלכלכו, אבל הוא ייהנה מזה...
לחינם הוספת את הצואה. תרתי משמע. המימרא מיוחסת לברנרד שו, ובניסוח הנמצא בויקיציטוט: "למדתי לפני זמן רב שלא להתגושש עם חזיר. אתה מתלכלך, ודרך אגב, החזיר נהנה".
מקדש מלך כתב:ואין כאן המקום להאריך בתחזיות כמה זמן ייקח לאמת הזו (לפי ענ"ד כמובן) להתפשט למקומות אחרים [/size]
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:קבלתי באישיוביותר, שהרחיקו עדותם להביא חותמים מרחוק, וגאוני ארץ ישראל אתרא דמר, שתקו
פייביש אופטובסקי כתב:יתכן שפולמוס זה תפס מקום בעיקר בחוץ לארץ משום שהם אינם בקיאים בלשון הקודש, ועוד יותר מכך אינם מורגלים בסגנון מקראי שהוא מעורפל מעט, ולכן הם זקוקים יותר לפשטות דברי הכתוב.
עקביה כתב:אור עולם כתב:ראו ב'פשטות המתחדשים' החדש שי"ל היום את מאמרו של הרב טוביה אפרתי הנוגע לכאן.
הוא עלה לפורום?
האמת אדרוש כתב:מכתב נוקב
הבאר ההיא כתב:עקביה כתב:אור עולם כתב:ראו ב'פשטות המתחדשים' החדש שי"ל היום את מאמרו של הרב טוביה אפרתי הנוגע לכאן.
הוא עלה לפורום?
כותב המאמר...
דרומי כתב:דברי חלומות שחלמו אחרים על אחרים.
האמת אדרוש כתב:באנגלית
הבאר ההיא כתב:יצא לאור לאחרונה ספר להתהלך של ר' אורי הולצמן על חומש שמות, בהסכמת רבי יצחק לעבאוויטש הוא מאריך מעט בענין לימוד הפשט ופשטות המתחדשים וכו'.
זאב ערבות כתב:צ"ע מי כתב את המכתב הנ"ל החתום גבריאל קרויס, שכן לא מסתבר שיכתוב על עצמו "הדיין הגאון הגדול"
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הרב אורי הולצמן הצטרף לאתרא קדישא הדין, תחת השם 'להתהלך', ולא כיסה את זהותו. אפשר לדבר אתו כאן
לא ידעתי כתב:זאב ערבות כתב:צ"ע מי כתב את המכתב הנ"ל החתום גבריאל קרויס, שכן לא מסתבר שיכתוב על עצמו "הדיין הגאון הגדול"
במקור המכתב לא כתוב כן
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 206 אורחים