פלוריש כתב:לגבי הספרים, כמדומני שיש 3 סדרות עיקריות:
רשימות שיעורים (בעריכת הרב רייכמן)
...
על מה מתבססים הספרים? חלקם על סיכומי תלמידים, אבל האם גם על הקלטות? מאלו שנים?
In terms of the Reshimos Shiurim series - the seforim are based primarily on my father's notes as well as a number of sets of notes from other prominent talmidim who were in the shiur at the time.(Depending on the masechta- for example maseches Brachos is primarily based on other talmidim notes as the Rov taught it in the 1950's before my father was in the shuir, whereas the seforim on Bava Kama, Sukah, Yevamos, Shevuos-Nedarim, they are based primarily on my father's own notes and supplemented by other talmidim's notes for corroboration and accuracy).
My father was a talmid who attended the shuir for over 20 yrs (from 1962 - 1984) and before he became a Rosh Yeshiva at RIETS served as the official chozer for Rav Soloveitchik's shuir (taking over from Rav Herschel Shechter shlita when he was appointed Rosh Yeshiva at RIETS, and he was succeeded in that position by Rav Aharon Kahn shlita- who later became Rosh Yeshiva and Rosh Kollel at RIETS).
In addition to his own notes has a very large collection of notes from other talmidim from the various tekufos the Rov zt"l gave shuir. The seforim are based on a very careful comparison of the various sets of notes from the shuir and of any recordings that are available. On average every sefer is based on a comparison of at least 4 different sets of notes., and alot of time and effort is invested to accurately convey the Chidushei Torah Rav Soloveitchik gave over in his Gemara shuir.
In addition to the YUTORAH.org and OU websites the Bergen County Beis Medrash BCBM.org has a large number of recordings from various shiurim of Rav Soloveitchik zt"l from the Nordlichit collection which are available online and can be downloaded.
ר_חיים_הקטן כתב:In addition to the YUTORAH.org and OU websites the Bergen County Beis Medrash BCBM.org has a large number of recordings from various shiurim of Rav Soloveitchik zt"l from the Nordlichit collection which are available online and can be downloaded.
באמונתו כתב:אבל בשלב מסוים בחייו הבוגרים, שהרגיש מיצוי מסוים, עשה מעבר, והחליט להתחיל ללמוד "רמב"ן". "רמב"ן" המשמעות - כל תורת הרמב"ן. עשרות שניו האחרונות, אכן הקדיש ללימוד הרמב"ן. על בעל המאור ומלחמות אחד לדוגמה, היה יכול לפעמים להעביר שיעור של שש שעות רצופות ...
באמונתו כתב:ביחס אל מכתבי מרן הגרי"ז זצ"ל, שמעתי הנוסח שאמר רי"ד ז"ל: מסכן רבי יחזקאל אברמסקי, מדוע צריך להפסיד מחמתי ... (כפי הנראה, חלק המכתבים ממוענים אליו, עם תארים מכובדים מאוד).
פרופ' סולובייצ'יק כתב:אני אישית לא מכיר את הטייפים הללו, אבל קל למצוא אותם באינטרנט.
סגי נהור כתב:איש_ספר כתב:ידידי הרב פרופ' חיים סולוויצ'יק שיח' כתב לי את המכתב הבא בהקשר למקצת מן הדברים הנאמרים באשכול זהלכבוד...
שלום רב.
אם מדובר בשיעורים בבית הכנסת מוריה, הם לא 'טובים'. אבי זצ"ל דיבר לבעלי בתים בליל יום רביעי, כשהם באו עייפים מיום שלם של עבודה. אבי 'עיגל' דברים, פשט אותם, עבור שומעיו, ויתר על הדיוק עבור הרעיון המרכזי. גם השיערום מתשכ"א ואילך באו 'לא מן המוכן'. מהרגע שאמי ז"ל חלתה בסרטן אבי היה כל כך טרוד בשלומה שהוא לא היה מסוגל להתרכז להכין שום דבר. נשמע אבסורד, אך לצערי זה אמת. קיימים די הרבה אנשים שזוכרים תקופה זו והם יכולים לאשר דברי.
יש בישיבה אוניברסיטה טייפים של שיעורי אבי זצ"ל משנות החמישים, הטייפים הללו משקפים נאמנה את האיש. ידוע לי שקיים שוק שלם של טייפים של אבי זצ"ל משנות החמישים. אני אישית לא מכיר את הטייפים הללו, אבל קל למצוא אותם באינטרנט.
כל טוב,
חיים סולובייצ'יק
הערה לגופם של דברים.
כשמדובר על דמות כהגריד"ס, ודאי יש מה לשמוע גם בשיחת חולין, עאכו"כ בשיעורי תורה, גם אם נמסרו לבעלי בתים (ואדרבה, יש מן הענין לשמוע כיצד פישט את הדברים עבורם) או שלא הוכנו כל צרכם.
אלא מאי? בשיעורים אלה הוא לא יהיה 'במיטבו', משמע, השומע לא יתפעל מהדמות כפי שהיה מתפעל משמיעת השיעורים שמסר כשהיה במלוא אונו
(כאותו חזן שכובד בשירת "מי אדיר" תחת החופה, והתחזן פעמיים, פעם אחת כפי קולו וכוחו, ופעם אחת נוספת "ווי איך האב געקענט אמאל").
אבל מה בכך? האם המטרה היא ההתפעלות מגדולתו של הדובר, או התועלת שיפיק מכך השומע?
בברכה המשולשת כתב:אולי גם הם נעלמו,
אבל פרופ' סולובייצ'יק (אינני יודע מה הטעם להעלים את שמו, אין בזה שום לשה"ר) אכן כתב באחת מהקדמותיו (או ליתר דיוק, בהקדמה שראיתי, אולי יש בעוד הקדמות) שאכן נעלמו קלטות.
לפני הרבה מאוד שנים, סמוך להסתלקות הגרי"ד הלוי זצ"ל, הייתה הוצאה (כמדומני ששמה נוראות הרב או נפלאות הרב) שהוציאה קונטרסים מודפסים שתומללו מקלטות.
תוכן כתב:בברכה המשולשת כתב:אולי גם הם נעלמו,
אבל פרופ' סולובייצ'יק (אינני יודע מה הטעם להעלים את שמו, אין בזה שום לשה"ר) אכן כתב באחת מהקדמותיו (או ליתר דיוק, בהקדמה שראיתי, אולי יש בעוד הקדמות) שאכן נעלמו קלטות.
לפני הרבה מאוד שנים, סמוך להסתלקות הגרי"ד הלוי זצ"ל, הייתה הוצאה (כמדומני ששמה נוראות הרב או נפלאות הרב) שהוציאה קונטרסים מודפסים שתומללו מקלטות.
ההקלטות הועלמו על ידי אחד שהיה סבור שאין לפרסם מתורתו. הם נמצאו. כך שמעתי.
בברכה המשולשת כתב:תוכן כתב:בברכה המשולשת כתב:אולי גם הם נעלמו,
אבל פרופ' סולובייצ'יק (אינני יודע מה הטעם להעלים את שמו, אין בזה שום לשה"ר) אכן כתב באחת מהקדמותיו (או ליתר דיוק, בהקדמה שראיתי, אולי יש בעוד הקדמות) שאכן נעלמו קלטות.
לפני הרבה מאוד שנים, סמוך להסתלקות הגרי"ד הלוי זצ"ל, הייתה הוצאה (כמדומני ששמה נוראות הרב או נפלאות הרב) שהוציאה קונטרסים מודפסים שתומללו מקלטות.
ההקלטות הועלמו על ידי אחד שהיה סבור שאין לפרסם מתורתו. הם נמצאו. כך שמעתי.
ייש"כ.
אז כדאי להודיע את זה לפרופ' סולובייצ'יק
ארי שבחבורה כתב:סגי נהור כתב:איש_ספר כתב:ידידי הרב פרופ' חיים סולוויצ'יק שיח' כתב לי את המכתב הבא בהקשר למקצת מן הדברים הנאמרים באשכול זהלכבוד...
שלום רב.
אם מדובר בשיעורים בבית הכנסת מוריה, הם לא 'טובים'. אבי זצ"ל דיבר לבעלי בתים בליל יום רביעי, כשהם באו עייפים מיום שלם של עבודה. אבי 'עיגל' דברים, פשט אותם, עבור שומעיו, ויתר על הדיוק עבור הרעיון המרכזי. גם השיערום מתשכ"א ואילך באו 'לא מן המוכן'. מהרגע שאמי ז"ל חלתה בסרטן אבי היה כל כך טרוד בשלומה שהוא לא היה מסוגל להתרכז להכין שום דבר. נשמע אבסורד, אך לצערי זה אמת. קיימים די הרבה אנשים שזוכרים תקופה זו והם יכולים לאשר דברי.
יש בישיבה אוניברסיטה טייפים של שיעורי אבי זצ"ל משנות החמישים, הטייפים הללו משקפים נאמנה את האיש. ידוע לי שקיים שוק שלם של טייפים של אבי זצ"ל משנות החמישים. אני אישית לא מכיר את הטייפים הללו, אבל קל למצוא אותם באינטרנט.
כל טוב,
חיים סולובייצ'יק
הערה לגופם של דברים.
כשמדובר על דמות כהגריד"ס, ודאי יש מה לשמוע גם בשיחת חולין, עאכו"כ בשיעורי תורה, גם אם נמסרו לבעלי בתים (ואדרבה, יש מן הענין לשמוע כיצד פישט את הדברים עבורם) או שלא הוכנו כל צרכם.
אלא מאי? בשיעורים אלה הוא לא יהיה 'במיטבו', משמע, השומע לא יתפעל מהדמות כפי שהיה מתפעל משמיעת השיעורים שמסר כשהיה במלוא אונו
(כאותו חזן שכובד בשירת "מי אדיר" תחת החופה, והתחזן פעמיים, פעם אחת כפי קולו וכוחו, ופעם אחת נוספת "ווי איך האב געקענט אמאל").
אבל מה בכך? האם המטרה היא ההתפעלות מגדולתו של הדובר, או התועלת שיפיק מכך השומע?
כאן יש חוות דעת הפוכה על אותם שיעורים בבית כנסת מוריה.
viewtopic.php?f=19&t=18483&hilit=%D7%91%D7%99%D7%9F+%D7%99%D7%A9%D7%9F+%D7%95%D7%97%D7%93%D7%A9#p179747
וכמדומני שחלקים מהם שולבו לתוך הספרים האחרונים בסדרת 'מאוצר הרב'.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 184 אורחים