עקב האשכול הסמוך על המתנה בין בו"ח, נזכרתי במחשבה שהרהרתי בה כאשר למדתי סוגית בו"ח בפרק כל הבשר. ומאז לא הבחנתי שעומדים בזה (לא חפשתי באוצר בנתיים....).
להלכה מה"ת בו"ח אינו אלא בבשר בהמה ולא בבשר עוף, ואינו אלא דרך בישול. והנה בעוד שדין עוף שאסור מדבנן נזכר להדיא בגמרא (קט"ז שם). אבל דין בשר בחלב שלא ע"ד בישול, אף שכמה דינים בנוים על הנחה זו, כמו המתנה של שיעור סעודה ועוד, וכנראה שגם איסור האכילה בשולחן אחד, וכן חלב בקיבה, לא נמצא אותו שנוי במפורש בשום מקום, והוא פלא שלא ישמיעו את עיקר הדין של איסור בשר בחלב שלא בדרך בישול!
אמרתי בנפשי ניתי ביאור הגר"א סי' פ"ז ונחזי מה כותב ע"ד השו"ע שבשר בחלב אסור גם שלא בדרך בישול, וראה ז"פ, הציון הראשון שהוא מציין: רש"י בפסחים מד, ב (אגב יש ראשונים שגרסו את הגמ' ההיא גם בחולין קט"ז) על מה שאמרו שם בשר בחלב חידוש הוא, משום דאפילו תרי כל יומא [בשר] בחלבא מותר, (מפני שאינו דרך בישול) וכתב רש"י: מיהו מדרבנן אסור. וזה המקור שבחר הגר"א להביא בתחילה! כלומר גמרא שמפורש היתר, ורק רש"י מציין את האיסור! האין זה מפליא מאד?
----
עברו מאז כמה שנים ויתכן שאני טועה בדבר שזיל קריה בי רב.