עמוד 47 מתוך 62

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: א' ספטמבר 17, 2017 8:46 pm
על ידי שש ושמח
בן אליהו כתב:תלמיד חכם, תלמיד חכם מובהק, מורה הוראה מובהק לרבים, תלמיד חכם גאון בתורה. כל אלה לא יכולים לפסוק לכלל ישראל.
רק מי שיודע את כל התורה כולה מזרעים ועד טהרות בעיון עד ההלכה, ומוכר בכלל ישראל ככזה, ועל שולחנו עולות שאלות מכלל ישראל בשאלות המחודשות שדורשות הכרעה.
כלומר: מי שהיטו אוזניים לשמוע דברו והכרעתו:
בעניין שימוש במנורות לאדים בשבת.
בעניין הסוויצ' כושר.
בעניין כשרות הספרי תורה שנכתבו על ידי יריעות בד מנוקבות
בעניין כשרות הגט מצפת
בעניין כשרות החלב בימינו שבוודאי חלקו בא מבהמות טריפות
בענייני כשרות גיטין ויוחסין
ועוד עניינים שמן הסתם שכחתי.
הוא, והוא בלבד גם מאלו שמוסמכים להורות בעניין הבאראקאל.

מה זה "לפסוק לכלל ישראל"? אין שום הבדל בין פסיקה פרטית לפסיקה כללית.
ומי ש"על שולחנו עולות שאלות מכלל ישראל בשאלות המחודשות" אין לו שום סמכות יותר ממי שנחבא אל הכלים. לחזו"א בשנת תרצ"ג היתה סמכות יותר מרוב הרבנים המפורסמים בזמנו.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: א' ספטמבר 17, 2017 9:06 pm
על ידי בן אליהו
כך קיבלתי ממורי ורבי זצ"ל. זה לא עניינים של סברה זה עניינים שצריך לקבל מרב. אין לי כל כך כח לכתוב כרגע. אבל שמעתי ממנו בעניינים אלו דברים שהתקבלו מר' יצחק אלחנן זצ"ל ומר' איסר זלמן זצ"ל. כל מי שהכיר את רבינו זצ"ל יודע עד כמה הוא היה אוצר בלום של עובדות וסיפורים קבלות והנהגות מגדולי ישראל של דורות הקודמים. בעניין הזה במיוחד הוא היה ממש אש.

לגופו של עניין הבאראקאל ציינתי עוד תנאי בנוסף להכרה של כלל ישראל. ידיעה בעומק העיון עד ההלכה מזרעים עד טהרות. כך שהדיון בעניין "ההכרה של כלל ישראל" לא כל כך רלוונטי לעניין הבאראקאל, ולא פורך את הנפק"מ המעשית מדבריי. ובזה אסתגר.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: א' ספטמבר 17, 2017 9:16 pm
על ידי בן אליהו
אני רק רוצה להוסיף שאמנם נכון שאין בדורנו פוסק שאפשר לומר עליו שהוא רשכבה"ג שכל כלל ישראל מקבל את דבריו ללא עוררין. ממו"ר שמעתי בשם ר' איסר זלמן שהרשכבה"ג האחרון היה ר' יצחק אלחנן, כיוון שאפילו בבתי המשכילים הייתה תלויה תמונה שלו.
אבל בהחלט יש גדולי תלמידי חכמים שפסיקותיהם התפשטו בחלקים נרחבים של הציבור, ושאף תלמידי חכמים גדולים, מורי הוראות ויושבי על מדין, מציעים לפניהם ספקותיהם בהכרעות בהן הם נזקקים לכתפיים רחבות. תתבונן היטב בכל מי שחיווה דעתו בעניין הבאראקאל ותראה כדבריי שיש רק שניים כאלה מביניהם. כפי שציינתי האחד אוסר והאחד מתיר.

כמובן אין בדבריי כדי לשלול שהרשות נתונה לכל אחד לחוות דעתו כדרכה של תורה, ויגדיל תורה ויאדיר. אבל חוות דעת לחוד, וקביעה לדורות מה יעלה על שולחנם של ישראל לחוד. אסור שהגבולות יהיו מטושטשים. זה דבר שהנשמה תלויה בו. ממש כך.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: א' ספטמבר 17, 2017 9:22 pm
על ידי שש ושמח
אני ממש נבוך, כי מצד אחד אני קיבלתי ממורי ורבי זצ"ל [בשם רבותיו וכו'] להיפך מדבריך, והוא היה ממש אש בזה, ומצד שני מורי ורבי לא היה מאלו ש"השאלות של כלל ישראל עולות על שולחנם". היכי לידינוה דייני להאי דינא?
לכן כדאי כשבאים להטיף בנחרצות כזו, ולומר חידושים גדולים כ"כ, להביא ראיה אחת או שתיים.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: א' ספטמבר 17, 2017 9:28 pm
על ידי בן אליהו
הראייה היא איך שכלל ישראל, ואני מדגיש כלל ישראל ולא קהילה פרטית כזאת או אחרת, נוהג מזמן שהסנהדרין בטלה ועד לזמן האחרון. לסגנון דבריך,על כל הליצנות הציניות והשקרים שבהם, אני לא אתייחס. כל טוב שנה טובה

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: א' ספטמבר 17, 2017 9:29 pm
על ידי דרומי
גלשתם לכלל אספקלריא של ממש, והגיע הזמן לפתוח אשכול חדש.

אגב, יש להביע הערכה לרב 'ברזלים' שמשום מה לקח את הנושא של העופות כפרוייקט אישי ובזכותו האשכול עדיין לא ננעל.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: א' ספטמבר 17, 2017 9:33 pm
על ידי ברזלים
תודה על המחמאה רבותי המנהלים הגיע הזמן לנעול את הנושא. הנושא מוצה עד תום. עכשיו זה סתם סגירת חשבונות מבלי תועלת. שנה טובה לכולם.

ובהזדמנות זו אבקש מחילה (בשם כולם) מכל הרבנים החשובים שאולי זלזלנו פה בפורום בכבוד תורתם, בתקווה שנזכה תמיד להרבות כבוד שמים וכבוד התורה ולומדיה.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2017 10:14 am
על ידי הגיון ליבי
בן אליהו כתב:אני רק רוצה להוסיף שאמנם נכון שאין בדורנו פוסק שאפשר לומר עליו שהוא רשכבה"ג שכל כלל ישראל מקבל את דבריו ללא עוררין. ממו"ר שמעתי בשם ר' איסר זלמן שהרשכבה"ג האחרון היה ר' יצחק אלחנן, כיוון שאפילו בבתי המשכילים הייתה תלויה תמונה שלו.

כמדומני שאדרבה, עד תקופתנו - התקופה שלאחר השואה, לא היה שייך רשכבה"ג כמו שהיה בדורנו, וכגון ר' יצחק אלחנן היה אכן רשכבה"ג במלוא מובן המילה אבל רק בארצות רוסיה וליטא, ואילו בפולין, הונגריה, גליציה, אוסטריה, גרמניה וארץ ישראל לא היה כלל מפורסם כ"כ. אפילו שהיו מאות אלפי יהודים במקומות אלו (בפרט בראשונים הנ"ל). ואילו בדורינו האחרון נתחדש מושג של רשכבה"ג במלוא מובן המילה, וזה מכורח המציאות של ה'קיבוץ גליות' המופלא שנתחדש.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2017 10:53 am
על ידי קראקובער
תעיין מר בספרי רבי יצחק אלחנן ותראה שפנו אליו מכל העולם ובפרט בענייני עיגון, מעניין לדעת מי הוא הרשכבה"ג אחרי השואה? חוץ אולי מרבי משה פיינשטיין שפנו אליו עם שאלות מכל החוגים ומכל המדינות אין עוד אף אחד שעונה להגדרה הזו.

(מקובל היום לכתוב על כל מנהיג גדול "רבן של ישראל" אבל זה כמובן מגוחך)

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2017 11:04 am
על ידי שבע
מענין לענין באותו ענין - כתב הרמ"ק בספר "אור יקר" (על תיקוני זוהר, כרך ה', עמ' קז):
וטעם הריב הזה ואין המשנה נוחה כימי הקדמונים שלא היה בה מחלוקת אלא הלכה למשה מסיני, ומשמאי והלל התחיל המחלוקת -
בגין בעלה דאיהו עמודא דאמצעיתא - שראוי להתייחד עמה, דהיינו דאיהו כליל שית סטרין - הראוים ליכנס בשית סדרי משנה,

ואילו היתה מתייחדת היה מעביר קושייה קצת, אמנם כשהיא בפירוד הקליפות מתחזקות ומלבישות אותה, ואין דעת אדם מסכים עם חבירו לסבת הקליפות המבדילות בין זה לזה, ומערבבין הדעות ומפרידין הלבבות כקליפה המבדלת בין המוח ומחלקו לחלקים.

ולכך כשהתחיל גלותנו למשמש ולבא התחיל המחלוקת להתקשות ולבא, שהלל ושמאי עצמן לא נחלקו אלא בשלשה דברים, ובית שמאי ובית הלל נחלקו בכמה, ומשם ואילך רבה מחלוקת, וכל יום מתרבה והולך, עד הדור הזה שאין שני דעות מסכימין אפילו בביעתא בכותחא.

וכל זה גרמו הקליפות הגוברין וסלוק התפארת מעל המלכות - שש קצוות בשית סדרי משנה.

על הביטוי "ביעתא בכותחא" - ראה עירובין סב, ב; כתובות ס, ב

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2017 11:06 am
על ידי קאצק
[quote="קראקובער"]תעיין מר בספרי רבי יצחק אלחנן ותראה שפנו אליו מכל העולם ובפרט בענייני עיגון, מעניין לדעת מי הוא הרשכבה"ג אחרי השואה? חוץ אולי מרבי משה פיינשטיין שפנו אליו עם שאלות מכל החוגים ומכל המדינות אין עוד אף אחד שעונה להגדרה הזו.

(מקובל היום לכתוב על כל מנהיג גדול "רבן של ישראל" אבל זה כמובן מגוחך)[/quot

היכן בדיוק גדולי פולין פנו אליו בשאלות?

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2017 12:06 pm
על ידי קו ירוק
שש ושמח כתב:אני ממש נבוך, כי מצד אחד אני קיבלתי ממורי ורבי זצ"ל [בשם רבותיו וכו'] להיפך מדבריך, והוא היה ממש אש בזה, ומצד שני מורי ורבי לא היה מאלו ש"השאלות של כלל ישראל עולות על שולחנם". היכי לידינוה דייני להאי דינא?
לכן כדאי כשבאים להטיף בנחרצות כזו, ולומר חידושים גדולים כ"כ, להביא ראיה אחת או שתיים.

א"צ להביא ראיות. זה ברור שאדם שהגיע לדרגה שהוא פוסק בכל חלקי התורה, אף אחד לא יכול להכריע כנגדו במקום שהוא הכריע בוודאות.
ושניים גדולים כאלו בלבד ישנם, שאמרו דעתם בנושא באופן החלטי (א' מהם בודאי החלטי)

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2017 12:12 pm
על ידי קראקובער
קאצק כתב:
היכן בדיוק גדולי פולין פנו אליו בשאלות?


יש שאלות מאמריקה, אנגליה ומערב אירופה וזה בהחלט עונה להתואר (אגב, יש גם תשובה לרב חיים אליעזר וואקס) בדרך כלל לא כתוב שמות של רבנים רק נשאלתי וכו'.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2017 1:20 pm
על ידי ההוא גברא
אי משום הא לא איריא. במקומות כמו אמריקה שהיהודים מהגרים תמיד המהגרים שאלו את רבני המקום שהגיעו ממנו. (דומה לזה שיהודי ברזיל שהיו מאנוסי פורטוגל שאלו דוקא את המהרח"ש מסלוניקי על טל ומטר בתפילה, כי האנוסים שלא הגיעו לברזיל ברחו אז לסלוניקי דוקא).

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2017 2:05 pm
על ידי שש ושמח
קו ירוק כתב:
שש ושמח כתב:אני ממש נבוך, כי מצד אחד אני קיבלתי ממורי ורבי זצ"ל [בשם רבותיו וכו'] להיפך מדבריך, והוא היה ממש אש בזה, ומצד שני מורי ורבי לא היה מאלו ש"השאלות של כלל ישראל עולות על שולחנם". היכי לידינוה דייני להאי דינא?
לכן כדאי כשבאים להטיף בנחרצות כזו, ולומר חידושים גדולים כ"כ, להביא ראיה אחת או שתיים.

א"צ להביא ראיות. זה ברור שאדם שהגיע לדרגה שהוא פוסק בכל חלקי התורה, אף אחד לא יכול להכריע כנגדו במקום שהוא הכריע בוודאות.
ושניים גדולים כאלו בלבד ישנם, שאמרו דעתם בנושא באופן החלטי (א' מהם בודאי החלטי)

לא חלקתי על מה שכתב בן אליהו שפוסק בכל חלקי התורה עדיף ממי שאינו כזה [לדעתי מסתבר שהוא צודק בזה, וידוע ד' החזו"א על רח"נ, אך מסתמא גם לזה יש יוצא מן הכלל], אלא על מה שכתב שכאילו יש מעלה למי שרוב כלל ישראל שואל אותו שאלות, שלדעתי אין בזה טעם וריח.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2017 8:52 pm
על ידי משולש
מימרא פון הר' אברהם יהושע סולובייצ'יק לאחרונה לאחר פרשיית העופות דגים אי אפשר לאכול, עופות כבר גם לא. נשאר לאכול רק בני אדם, ועל זה יש מסורת

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 18, 2017 11:07 pm
על ידי ברזלים
מימרא של הרה"ק ר' משה מרדכי מלעלוב: אנכי תולעת ולא איש היינו שדוד המלך שרדפו אותו כל חייו אמר שעדיף חלילה להיכשל באכילת תולעת, ולא לאכול אנשים...

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: א' ספטמבר 24, 2017 9:47 pm
על ידי עמקן
מפורום לתורה
דוד העיתונאי כתב:
עפר ואפר כתב:
עפר ואפר כתב:הנה משהו חדש לתשע"ח
אנשי הבראקיל הוציאו סרט מלא עם הרבה גביית עדות וכו' (אמנם שלחוהו עוד בסוף תשע"ז)
(כבר כתבתי שהמעלה של הצד שלהם שהם מוציאים כל הזמן חומר "בשרי", הצד השני מוציא בעיקר טענות וקול קורא'ס)


https://drive.google.com/file/d/0ByDydW ... FoU2M/view

בל"נ אעלהו בהמשך באופן שראוי לנטפרי


הנה בג'מבו מייל
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D

יישר כוח, העדויות הם רבות ומגוונות, ובפרט כשאומרים לשוחטים הותיקים, את כל ההבדלים שמנסים למצוא בין הבלאדי לבראקיל, ומבטלים זאת במחי יד. (וגם לאותו ניק שרצה לטעון שמביאים לשוחטים ולרבנים רק עופות נקבה. יש אחד שמראה בהרחבה את ההבדל בין זכר לנקבה, ושזה עצמו ההוכחה הטובה שחזרנו לעופות המקוריים).
מעניין אם יש מישהו שיכול לומר שזה עופות חדשים אחרי שיראה את כל זה בעיניו.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 25, 2017 10:25 pm
על ידי קאצק
דברי רב העיר הרב לנדא שליט"א היום בדרשה.


רבה של בני ברק, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, נשא היום את דרשתו, ותקף בחריפות בלתי מצוייה את הרבנים המתירים את הבראקל: "עושים מסורת חדשה בשם 'שבט הלוי' אבל הרב וואזנר אמר שיאכלו רק מההשגחה שלי". "העסקנים שיקרו לנגידים"

"עושים מסורת חדשה כאילו בעל 'שבט הלוי' אמר להם, הרב וואזנר אמר להם שיאכלו רק מהשגחה שלי, שיקרו על גבירים שיהיו הבעלי בתים על שוק העופות".

עוד הוסיף: "הלכו לגוי זקן ואמר להם. קיבלו מסורת מגוי. גוי אחר אמר שזה כן מעורב עם טמאים, השקיעו מהגויים סוג חדש. לא בדקו את הסימנים הפשוטים, צריך זהירות לא לקנות ביצים".

עוד התלונן: "היתה להם חוצפה והכניסו באולם שלי את עופות ה'ברקאל' המשגיח שבר את הצלחות מיד".

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ב' ספטמבר 25, 2017 11:45 pm
על ידי עמקן
משום כבודו של הרב לנדא אני מציע שלא להביא כל מה שהוא אומר.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 12:29 am
על ידי קו ירוק
דברי רב העיר הרב לנדא שליט"א היום בדרשה.


רבה של בני ברק, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, נשא היום את דרשתו, ותקף בחריפות בלתי מצוייה את הרבנים המתירים את הבראקל: "עושים מסורת חדשה בשם 'שבט הלוי' אבל הרב וואזנר אמר שיאכלו רק מההשגחה שלי". "העסקנים שיקרו לנגידים"

"עושים מסורת חדשה כאילו בעל 'שבט הלוי' אמר להם, הרב וואזנר אמר להם שיאכלו רק מהשגחה שלי, שיקרו על גבירים שיהיו הבעלי בתים על שוק העופות".

עוד הוסיף: "הלכו לגוי זקן ואמר להם. קיבלו מסורת מגוי. גוי אחר אמר שזה כן מעורב עם טמאים, השקיעו מהגויים סוג חדש. לא בדקו את הסימנים הפשוטים, צריך זהירות לא לקנות ביצים".

עוד התלונן: "היתה להם חוצפה והכניסו באולם שלי את עופות ה'ברקאל' המשגיח שבר את הצלחות מיד".

שוין, נאך איינער

והוא שיודע היטב שהגר"נ קרליץ שליט"א אוכל/אכל רק מהעופות האלו, זו לא חוצפה ועזות לדבר כך?
ולמי שלא זוכר אילולי הגרנ"ק לא היה נשאר ממנו שריד ופליט. אבל ככה זה כשמגיע לכבוד, אז גם דרשת שבת שובה נהיה קרדום לחפור בו. (וחברים יקרים אל תגיבו על דברי בכדי. מי שמכיר את ההיסטריה, יודע על מה נסובו דברי). ואת הדגים עם התולעים שלו גם הרב ואזנר אכל ? לסיכום, מי שמשתלח, שייקח בחשבון שישתלחו בו.


רגע, האשכול הוא פולמוס של שביעית היוצא למוצאי שביעית?

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 9:40 am
על ידי ארי
קו ירוק כתב:
דברי רב העיר הרב לנדא שליט"א היום בדרשה.

שוין, נאך איינער

קו ירוק - חצית את קו האדום.
אני מציע לך לחפש תחביבים אחרים מאשר להשלתלח בת"ח ובפרט בעשי"ת.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 9:46 am
על ידי קאצק
עמקן כתב:משום כבודו של הרב לנדא אני מציע שלא להביא כל מה שהוא אומר.

אפשר לכתוב זאת עוד על כמה גדילים ,החיים והמתים.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 10:10 am
על ידי קו ירוק
ארי כתב:
קו ירוק כתב:
דברי רב העיר הרב לנדא שליט"א היום בדרשה.

שוין, נאך איינער

קו ירוק - חצית את קו האדום.
אני מציע לך לחפש תחביבים אחרים מאשר להשלתלח בת"ח ובפרט בעשי"ת.

באמת תודה..

כן, הייתי מציע למושא התגובה את הצעתך, ומשלא - אז ...

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 12:41 pm
על ידי חזון הכסא
זה עתה פורסם קונטרס פולמוס העופות של הרב יחיאל מיכל שטרן

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 1:42 pm
על ידי הוגה ומעיין
ראיתיו. הוא מפרט את כל סימני הבראקל הפנימיים והחיצוניים ומראה - בליווי תמונות צבעוניות - שכל סימני הטהרה קיימים בו. כן מביא בפרקים נוספים את שיטות הפוסקים לעניין הצורך במסורת. מסיק שאינו בא להכריע, שכן ההכרעה מסורה לפוסקי הדור, ואת חלקו הוא תורם בהבאת הנתונים.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 2:24 pm
על ידי אב בבינה
וגם יצא לאור קונטרס מר' מרדכי קובר מישיבת מיר. בשעתו הוא גם כתב קונ' על צומת הגידין.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 2:29 pm
על ידי מחולת המחנים
אב בבינה כתב:וגם יצא לאור קונטרס מר' מרדכי קובר מישיבת מיר. בשעתו הוא גם כתב קונ' על צומת הגידין.

תרנגולים מפוטמים.pdf
(9.87 MiB) הורד 939 פעמים

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 3:29 pm
על ידי פעלעד
קו ירוק כתב:
דברי רב העיר הרב לנדא שליט"א היום בדרשה.


רבה של בני ברק, הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, נשא היום את דרשתו, ותקף בחריפות בלתי מצוייה את הרבנים המתירים את הבראקל: "עושים מסורת חדשה בשם 'שבט הלוי' אבל הרב וואזנר אמר שיאכלו רק מההשגחה שלי". "העסקנים שיקרו לנגידים"

"עושים מסורת חדשה כאילו בעל 'שבט הלוי' אמר להם, הרב וואזנר אמר להם שיאכלו רק מהשגחה שלי, שיקרו על גבירים שיהיו הבעלי בתים על שוק העופות".

עוד הוסיף: "הלכו לגוי זקן ואמר להם. קיבלו מסורת מגוי. גוי אחר אמר שזה כן מעורב עם טמאים, השקיעו מהגויים סוג חדש. לא בדקו את הסימנים הפשוטים, צריך זהירות לא לקנות ביצים".

עוד התלונן: "היתה להם חוצפה והכניסו באולם שלי את עופות ה'ברקאל' המשגיח שבר את הצלחות מיד".

שוין, נאך איינער
וכו'

חוצפן!!!
בלי קשר אם סבורים כמותו או לא, דיברת דברי חוצפה ביתר שאת, וקיימת מה שאמרו 'חוצפה יסגי', זהו, משיח כבר יכול להגיע, תתפלל שתזכה לקבל את פניו כי מה שעשית זה לא משהו שיוהכ"פ מכפר, עד שירצה את את חבירו.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 3:31 pm
על ידי דרומי
כמו שכתב הרב קו ירוק לעיל, מי שקצת מתמצא בהיסטוריה מבין שאין מה להיבהל. וכבר היה לעולמים, וב"ה עברנו את זה ונמשיך הלאה.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ג' ספטמבר 26, 2017 8:37 pm
על ידי כח עליון
עמקן כתב:מפורום לתורה
דוד העיתונאי כתב:הנה משהו חדש לתשע"ח
אנשי הבראקיל הוציאו סרט מלא עם הרבה גביית עדות וכו' (אמנם שלחוהו עוד בסוף תשע"ז)
(כבר כתבתי שהמעלה של הצד שלהם שהם מוציאים כל הזמן חומר "בשרי", הצד השני מוציא בעיקר טענות וקול קורא'ס)


https://drive.google.com/file/d/0ByDydW ... FoU2M/view

בל"נ אעלהו בהמשך באופן שראוי לנטפרי


הנה בג'מבו מייל


מה עונים לפצצה הזו?

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ד' ספטמבר 27, 2017 12:47 am
על ידי יהודה ד
חזון הכסא כתב:זה עתה פורסם קונטרס פולמוס העופות של הרב יחיאל מיכל שטרן

מי יכול להביא את זה לכאן?

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ד' ספטמבר 27, 2017 12:50 am
על ידי קו ירוק
כח עליון כתב:
עמקן כתב:מפורום לתורה
דוד העיתונאי כתב:הנה משהו חדש לתשע"ח
אנשי הבראקיל הוציאו סרט מלא עם הרבה גביית עדות וכו' (אמנם שלחוהו עוד בסוף תשע"ז)
(כבר כתבתי שהמעלה של הצד שלהם שהם מוציאים כל הזמן חומר "בשרי", הצד השני מוציא בעיקר טענות וקול קורא'ס)
https://drive.google.com/file/d/0ByDydW ... FoU2M/view
בל"נ אעלהו בהמשך באופן שראוי לנטפרי

הנה בג'מבו מייל

מה עונים לפצצה הזו?

בתוך הפצצה הזו יש מכתב של ר' ניסים (שלא ראיתיו עד הנה), שנראה כמאפיין של הכרעתו שזה העוף המועדף עליו - פשוט כי הזקנים כולם מכירים אותו..
זה לשון המכתב: ניסן תשס"ד. כי הרב ... שליט"א טורח בגידול עופות טהורים ללא חשש הכלאה, והנ"ל הביא מחו"ל עופות שכפי הנראה הינם מינים טהורים מקוריים, והינם כשרים ללא כל חשש.
שני חלקים יש בפסקו הקצר: 1. שכפי הנראה הינם מינים מקוריים - אבל לא קבע כך במוחלט. 2. הינם כשרים ללא כל חשש - וזה ללא קשר לשאלה האם זה מין מקורי או לא. (ומי שמכיר את סגנונו, ואת המכתבים בהם הוא מסכים הלכה למעשה, יודע כמה המכתב הזה בעל ערך. ולדוגמא על ספר שסמך עליו לענין הלכה היה מוסיף את המילים שיזכה את הרבים 'ללא שום מכשול'). וא"צ לפנים שהרי הוא אוכל מהעופות האלו בלבד.
ובשולי הדברים: מותר להגר"מ שטרנבוך להסתפק בכך או לא לדעת - כעולה ממכתבו. אבל שאר הרבנים (לפחות בא"י) מי הם לסתור דבריו.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ד' ספטמבר 27, 2017 10:21 am
על ידי הא לחמא עניא
שמועה שמעתי שהג"ר משה שאול קליין שולח את המו"צים שלו לכל אלו שמארגנים שיעורי תורה בחול המועד, לבקש מהם בשמו שלא יארגנו שיעורים בנושא הבראקל. [כך אמר לי גבאי של ביכנ"ס בב"ב]
ודו"ק.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ד' ספטמבר 27, 2017 10:40 am
על ידי קאצק
הא לחמא עניא כתב:שמועה שמעתי שהג"ר משה שאול קליין שולח את המו"צים שלו לכל אלו שמארגנים שיעורי תורה בחול המועד, לבקש מהם בשמו שלא יארגנו שיעורים בנושא הבראקל. [כך אמר לי גבאי של ביכנ"ס בב"ב]
ודו"ק.

כנראה גם הוא הבין שאנשי ר' נסים משווקים עופות טמאים למהדרין.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ד' ספטמבר 27, 2017 11:04 am
על ידי כדכד
או שהוא לא רוצה שיעורים בנושאים שנויים במחלוקת, מה שיותר מסתבר

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ד' ספטמבר 27, 2017 5:02 pm
על ידי הא לחמא עניא
כדכד כתב:או שהוא לא רוצה שיעורים בנושאים שנויים במחלוקת, מה שיותר מסתבר

זה יותר מסתבר לומר.

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ד' ספטמבר 27, 2017 6:15 pm
על ידי הצעיר באלפי
קו ירוק כתב:ואת הדגים עם התולעים שלו גם הרב ואזנר אכל ?


להוי ידוע לכם ששמעתי מכמה וכמה נכדי הרב וואזנר ז"ל וגם מא' מגדולי תלמידיו היושב על מדין בעיר התורה ב"ב, שכן !! רהרב וואזר אכל הערינג (עם תולעי אניסקיס !!) כל ימיו עד ממש זמן האחרון לחייו עלי אדמות !!

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: ה' ספטמבר 28, 2017 11:52 pm
על ידי מתישהוא
אני מוחה מחאה נמרצת על כבודו של הרב לנדא שליט"א

Re: פולמוס העופות תשע"ז

פורסם: א' אוקטובר 01, 2017 12:35 am
על ידי יהודה ד
הצעיר באלפי כתב:להוי ידוע לכם ששמעתי מכמה וכמה נכדי הרב וואזנר ז"ל וגם מא' מגדולי תלמידיו היושב על מדין בעיר התורה ב"ב, שכן !! הרב וואזנר אכל הערינג (עם תולעי אניסקיס !!) כל ימיו עד ממש זמן האחרון לחייו עלי אדמות !!

זה נכון שאכל הערינג אבל מכיון שידוע שהוא אכל מהכשר הרב לנדא זאת אומרת מתוצרת של חברת "מיקי" שעל חברה זו אמר לי אישית הרב רווח (שהוא המעורר הראשי על תולעי אניסקיס) שבחברה זו בגלל שיטת הדיג של החברה שממנה הם מקבלים את הדגים אין בעיה של תולעים ולכן הרב וואזנר לא אכל תולעי אניסקיס