עמוד 10 מתוך 120

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 16, 2011 4:48 pm
על ידי היא שיחתי
לרגל ביה"ז יצא מביהמ"ד של הרב דינר דברי שיר עלון עם חידות לעסוק בהם בביה"ז

לדוג' כיצד על משפט אחד אפשר להתחייב מאה מלקות?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 1:51 am
על ידי נאשער
א.רש"י כתב בפ' ויצא דבר אחר גרת"י בגימטריא תרי"ג,לרמז עם לבן גרתי ותרי"ג מצוות שמרתי..יש לחדד ולשאול,למה כתב רש"י גרת"י 'בגימטריא' תרי"ג, הרי גרת"י גם 'אותיות' תרי"ג???...
ב.העולם אומרים שלוט הרי היה שיכור ולכן קוראים לו לוט כי לוט ר"ת לוט וויל טרינקען...[לוט רוצה לשתות]..שמעתי מחדדים הרי היה יכול ליקראות 'טול' והר"ת היה טרינקען וויל לוט???...
ג.החוטף מצות כיסוי הדם מחבירו משלם לו עשרה זהובים עבור הברכה..ראיתי חידוד למה בפעם הראשונה שהלך לכסות הרי הפסידו גם הברכה שהחיינו ולמה א"כ איפוא אינו חייב לשלם לו עשרים זהובים גם עבור השהחיינו...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 2:15 am
על ידי שבטיישראל
נאשער כתב:א.רש"י כתב בפ' ויצא דבר אחר גרת"י בגימטריא תרי"ג,לרמז עם לבן גרתי ותרי"ג מצוות שמרתי..יש לחדד ולשאול,למה כתב רש"י גרת"י 'בגימטריא' תרי"ג, הרי גרת"י גם 'אותיות' תרי"ג???...
ב.העולם אומרים שלוט הרי היה שיכור ולכן קוראים לו לוט כי לוט ר"ת לוט וויל טרינקען...[לוט רוצה לשתות]..שמעתי מחדדים הרי היה יכול ליקראות 'טול' והר"ת היה טרינקען וויל לוט???...
ג.החוטף מצות כיסוי הדם מחבירו משלם לו עשרה זהובים עבור הברכה..ראיתי חידוד למה בפעם הראשונה שהלך לכסות הרי הפסידו גם הברכה שהחיינו ולמה א"כ איפוא אינו חייב לשלם לו עשרים זהובים גם עבור השהחיינו...


עכשיו כבר התחלת עם הפורים תורה'ס ....

א. איני זוכר התי' כעת ... בטח אזכור את זה על משכבי בלילות
ב. הרי אם שמו היה טו"ל במקום לו"ט א"א לומר שטו"ל ר"ת טרונקען וויל לוט שהרי שמו טו"ל ולא לו"ט ....
ג. ברכת שהחיינו אינו חלק ממצות כיסוי כי אם ברכה שהמכסה בפעם הראשונה מברך על פעם הראשונה שמכסה, והגנב הרי לא גנב מאתו "פעם הראשונה" (הגורם לברכת שהחיינו)כי אם מצות כיסוי עצמו, ומה עוד שהרי בפעם הבאה שיזדמן לו מצות כיסוי שפיר יכול לברך שהחיינו ע"ז ולא הפסיד כלום

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 2:34 am
על ידי ישבב הסופר
תרי"ג אינו מילה כי אם גימטריא בעצמו, ולפיכך אי אפשר לומר ש'גרתי' אותיות תרי"ג, כי איננו בן אותיות, אלא שהוא גימטריא.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 3:16 am
על ידי שבטיישראל
ישבב הסופר כתב:תרי"ג אינו מילה כי אם גימטריא בעצמו, ולפיכך אי אפשר לומר ש'גרתי' אותיות תרי"ג, כי איננו בן אותיות, אלא שהוא גימטריא.

עזוב, לא צריך להעמק כ"כ
המדובר ב"פורים תורה" ידוע (אם תי' מחוכם במיוחד)... אני פשוט לא זוכר התי' כעת

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 4:35 am
על ידי נאשער
בא לא נעביר את האשכול לשאלות מעין אלו, פשוט בדיוק היום נזכרתי מזה...
אגב,לסיום,אני דווקא כן התכוונתי לתי' שזה לא מילה רק גימטריא..באם יש לך את התי' המתוחכם אתה מוזמן להעלותה...

---------------------
במאמר זה אברר לאמת את הסיפור שהיה נפוץ בילדותי לפני עשרות שנים שהגר"א זצ"ל מוילנא סובב פ"א ע"י חבורת משכילים שלא הניחוהו לנפשו עד שיאמר להם דבר חידה, ועל אתר אמר להם הגר"א: זה אגיד לכם, סוף עת שבט קר נצח..ע"כ.
א.האם ידוע לאי מי מקורו של סיפור זה?
ב.לגופו של ענין,מה טמון מאחורי האימרה שלכאורה פשוטה היא?!

------------
למעשה,עד שהמשכילים חשבו בפירוקה של האימרה עשה הגר"א פליטה וברח לנפשו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 4:38 am
על ידי נאשער
עוד רגע אדבר ואעופה אשכונה.

איפה מצינו בתורה מילה עם 4 נקודות קמץ אחד אחרי השני ואיפה מצינו מילה עם 4 נקודות פתח אחד אחרי השני?

כשאקבל התשובה הנכונה אספר סיפר מאוד יפה על המלבי"ם זצ"ל שאצלו היה מעשה עם שני מילים אלו..

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 5:19 am
על ידי ישבב הסופר
נאשער כתב:---------------------
במאמר זה אברר לאמת את הסיפור שהיה נפוץ בילדותי לפני עשרות שנים שהגר"א זצ"ל מוילנא סובב פ"א ע"י חבורת משכילים שלא הניחוהו לנפשו עד שיאמר להם דבר חידה, ועל אתר אמר להם הגר"א: זה אגיד לכם, סוף עת שבט קר נצח..ע"כ.
א.האם ידוע לאי מי מקורו של סיפור זה?
ב.לגופו של ענין,מה טמון מאחורי האימרה שלכאורה פשוטה היא?!

------------
למעשה,עד שהמשכילים חשבו בפירוקה של האימרה עשה הגר"א פליטה וברח לנפשו.

פשוט מאוד, במשפט הנ"ל יש את כל אותיות הא"ב בלי חסירות ויתירות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 5:29 am
על ידי ישבב הסופר
נאשער כתב:עוד רגע אדבר ואעופה אשכונה.

איפה מצינו בתורה מילה עם 4 נקודות קמץ אחד אחרי השני ואיפה מצינו מילה עם 4 נקודות פתח אחד אחרי השני?

כשאקבל התשובה הנכונה אספר סיפר מאוד יפה על המלבי"ם זצ"ל שאצלו היה מעשה עם שני מילים אלו..

ד' קמצים בתורה? לא נראה לי שיש. ביחזקאל כו ב' "אִמָּלְאָה הָחֳרָבָה"
ד' פתחין זאח"ז אמנם יש בתורה [ויקרא כו טז] "אֶת הַשַּׁחֶפֶת וְאֶת הַקַּדַּחַת"

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 9:52 am
על ידי אחד הלומדים
בפרשת השבוע הבא (ראה) "ואת הרחמה" (דברים יד יז)

Re: אשכול אביעה חידות-חידה נוספת.

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 2:35 pm
על ידי אריה לייב
ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אחד אסור לאכלו והשני מותר לאוכלו אך כשמחברם ולאחמ"כ מפרידם המותר נאסר והאסור הותר.



מליחת בשר, המלח נאסר (הציר) והבשר הותר.

Re: אשכול אביעה חידות - חידה חדשה.

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2011 5:34 pm
על ידי אריה לייב
ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.


למעשה, חידה זו מעניינת כי הכל נמצא בסימן אחד בשו"ע וניתן לשאול אותה "שני דברים שמוזכרים בסימן אחד בשו"ע שכל דבר בפ"ע אסור וביחד מותר".

שו"ע יו"ד סימן קנ"ו סעיף א' וסעיף בי'

סעיף א' אסור להסתפר ע"י עכו"ם,
סעיף ב' אסור להסתכל במראה,

ואם מסתפר מול מראה מותר להסתפר ע"י עכום עי"ש הטעמים .



נ.ב. בפתרון חידה זו נעזרתי ע"י מאגר חידות מסויים ולא הגעתי לפתרון לבד.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 18, 2011 1:49 pm
על ידי ביעא בכותחא
אריה לייב כתב:
ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.


למעשה, חידה זו מעניינת כי הכל נמצא בסימן אחד בשו"ע וניתן לשאול אותה "שני דברים שמוזכרים בסימן אחד בשו"ע שכל דבר בפ"ע אסור וביחד מותר".

שו"ע יו"ד סימן קנ"ו סעיף א' וסעיף בי'

סעיף א' אסור להסתפר ע"י עכו"ם,
סעיף ב' אסור להסתכל במראה,

ואם מסתפר מול מראה מותר להסתפר ע"י עכום עי"ש הטעמים .



נ.ב. בפתרון חידה זו נעזרתי ע"י מאגר חידות מסויים ולא הגעתי לפתרון לבד.

אם לא אכפת לך לפרסם אשמח לדעת מבטן מי יצאו הדברים האלה.
נ.ב. אני עצמי הבאתי מפי השמועה.

Re: אשכול אביעה חידות - חידה חדשה.

פורסם: ה' אוגוסט 18, 2011 2:06 pm
על ידי כרם
אריה לייב כתב:
ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.


למעשה, חידה זו מעניינת כי הכל נמצא בסימן אחד בשו"ע וניתן לשאול אותה "שני דברים שמוזכרים בסימן אחד בשו"ע שכל דבר בפ"ע אסור וביחד מותר".

שו"ע יו"ד סימן קנ"ו סעיף א' וסעיף בי'

סעיף א' אסור להסתפר ע"י עכו"ם,
סעיף ב' אסור להסתכל במראה,

ואם מסתפר מול מראה מותר להסתפר ע"י עכום עי"ש הטעמים .



נ.ב. בפתרון חידה זו נעזרתי ע"י מאגר חידות מסויים ולא הגעתי לפתרון לבד.


אאל"ט, חידה זו ועוד כאלו נמצאות בספר האגור בסופו.

Re: אשכול אביעה חידות חידה חדשה

פורסם: ה' אוגוסט 18, 2011 2:54 pm
על ידי ביעא בכותחא
בר אוריין תנינא כתב:
תולדות אדם כתב:
בר אוריין תנינא כתב:ישנו פסוק המופיע באותן המילים ג' פעמים, אחד בתורה, אחד בנביאים, ואחד בכתובים. את הפסוק שבתורה אומרים בכל יום, את הפסוק שבנביאים אומרים פעם אחת בשבוע, ואת הפסוק המופיע בכתובים אומרים אחת לחודש.


אם כוונתך לפסוק "כי עזי וזמרת קה" וגו' הרי שבהבדלה אומרים הפסוק (ישעי' יב, ב) "כי" עזי וזמרת קה "ה'" ממילא אינם ממש אותם מילים.


אכן לזאת כוונתי.
צדקת בהערתך בדבר השינוי בפסוק המופיע בנביא ישעי', ואף גם ששם הוא רק חלק מפסוק המתחיל במילים הנה קל ישועתי וכו', ואולם תודה שהחידה כל כך יפה ומוצלחת שעל אף השינויים היא עומדת בתוקפה.

לדעתי השינוי רק עוזר כדי להקשות על החיפוש.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' אוגוסט 21, 2011 11:42 pm
על ידי אריה לייב
ביעא בכותחא כתב:
אריה לייב כתב:
ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.


למעשה, חידה זו מעניינת כי הכל נמצא בסימן אחד בשו"ע וניתן לשאול אותה "שני דברים שמוזכרים בסימן אחד בשו"ע שכל דבר בפ"ע אסור וביחד מותר".

שו"ע יו"ד סימן קנ"ו סעיף א' וסעיף בי'

סעיף א' אסור להסתפר ע"י עכו"ם,
סעיף ב' אסור להסתכל במראה,

ואם מסתפר מול מראה מותר להסתפר ע"י עכום עי"ש הטעמים .



נ.ב. בפתרון חידה זו נעזרתי ע"י מאגר חידות מסויים ולא הגעתי לפתרון לבד.

אם לא אכפת לך לפרסם אשמח לדעת מבטן מי יצאו הדברים האלה.
נ.ב. אני עצמי הבאתי מפי השמועה.



אם אתה מתכוון להיתר להסתפר ע"י גוי במראה - שם בשו"ע.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 23, 2011 3:46 pm
על ידי ביעא בכותחא
כרם כתב:
אריה לייב כתב:
ביעא בכותחא כתב:אלו שני דברים אסור לעשותם בפני עצמן אך ביחד מותר.


למעשה, חידה זו מעניינת כי הכל נמצא בסימן אחד בשו"ע וניתן לשאול אותה "שני דברים שמוזכרים בסימן אחד בשו"ע שכל דבר בפ"ע אסור וביחד מותר".

שו"ע יו"ד סימן קנ"ו סעיף א' וסעיף בי'

סעיף א' אסור להסתפר ע"י עכו"ם,
סעיף ב' אסור להסתכל במראה,

ואם מסתפר מול מראה מותר להסתפר ע"י עכום עי"ש הטעמים .



נ.ב. בפתרון חידה זו נעזרתי ע"י מאגר חידות מסויים ולא הגעתי לפתרון לבד.


אאל"ט, חידה זו ועוד כאלו נמצאות בספר האגור בסופו.

לא מצאתי.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2011 3:15 am
על ידי יאיר
אריה לייב כתב:אם אתה מתכוון להיתר להסתפר ע"י גוי במראה - שם בשו"ע.

כוונתו לדעת באיזה מאגר חידות הסתכלת.

Re: אשכול אביעה חידות - חידות נוספות.

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2011 3:22 am
על ידי יאיר
קיש קיש קריא כתב:חידה:
א) היכן מצינו בקרבת כמה מילים שתי מילים עם אותן אותיות ולא אותו ניקוד אך אם נהפוך (או למשל הבעל קורא יתבלבל) יהיה מענין (רמז: נמצאות בפרשת ויצא, הראשון בסוף פסוק והשני בתחילת הפסוק שאחריו).
ב)היכי תימצא דבר שבשבת מותר לעשותו ובחול אסור.
ג)איזה מילה מובאת בחומש בראשית בארבע משמעויות.


א.רמז/תשובה. (אני מתעצל לחפש בפרשת "ויצא").
ב.הוזכרו כאן מס' תשובות האם מישהו צדק?
ג.אולי לחם?

אריה לייב כתב:"כל הכלים יורדין לידי טומאה במחשבה ואין עולין מטומאתן אלא בשינוי מעשה"
כיצד יתכן חפץ שיעלה מטומאה ויטהר בלי שום שינוי מעשה בעצם החפץ ? (בלי טבילה או הזאה)

אפשר רמז?

היא שיחתי כתב:לדוג' כיצד על משפט אחד אפשר להתחייב מאה מלקות?

רמז בבקשה.

נאשער כתב:כשאקבל התשובה הנכונה אספר סיפר מאוד יפה על המלבי"ם זצ"ל שאצלו היה מעשה עם שני מילים אלו..


מהו המעשה עם המלבי"ם בקשר להרחמה והקדחת?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2011 5:20 pm
על ידי אריה לייב
יאיר כתב:
אריה לייב כתב:אם אתה מתכוון להיתר להסתפר ע"י גוי במראה - שם בשו"ע.

כוונתו לדעת באיזה מאגר חידות הסתכלת.



מאגר פרטי של מישהו.

Re: אשכול אביעה חידות - חידות נוספות.

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2011 5:23 pm
על ידי אריה לייב
יאיר כתב:
אריה לייב כתב:"כל הכלים יורדין לידי טומאה במחשבה ואין עולין מטומאתן אלא בשינוי מעשה"
כיצד יתכן חפץ שיעלה מטומאה ויטהר בלי שום שינוי מעשה בעצם החפץ ? (בלי טבילה או הזאה)

אפשר רמז?



תוס' מסכת שבת

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2011 12:35 pm
על ידי קיש קיש קריא
יאיר כתב:
קיש קיש קריא כתב:חידה:
א) היכן מצינו בקרבת כמה מילים שתי מילים עם אותן אותיות ולא אותו ניקוד אך אם נהפוך (או למשל הבעל קורא יתבלבל) יהיה מענין (רמז: נמצאות בפרשת ויצא, הראשון בסוף פסוק והשני בתחילת הפסוק שאחריו).
ב)היכי תימצא דבר שבשבת מותר לעשותו ובחול אסור.
ג)איזה מילה מובאת בחומש בראשית בארבע משמעויות.

א.רמז/תשובה. (אני מתעצל לחפש בפרשת "ויצא").
ב.הוזכרו כאן מס' תשובות האם מישהו צדק?
ג.אולי לחם?

א.בפגישה של יעקב עם רחל.
ב.כולן נכונות, חלקן חשבתי, חלקן לא (יש לחידה זו הרבה פתרונות).
ג.לא קשור בכלל.

Re: אשכול אביעה חידות - חידות נוספות.

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2011 12:39 pm
על ידי בן ישיבה
קיש קיש קריא כתב:ג)איזה מילה מובאת בחומש בראשית בארבע משמעויות.

אפשר רמז?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2011 4:55 pm
על ידי משיח בן יוסף
לכבוד אשכול זה אשמח להציג חידה ששמעתי בצעירותי
היכן יש פסוק בתורה שמתחיל בשלש מילים ומסתיים באותם שלש מילים
רמז משה רבינו לא אמר אמת

Re: אשכול אביעה חידות - חידות נוספות.

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2011 4:57 pm
על ידי משיח בן יוסף
["קיש קיש קריא"]ג)איזה מילה מובאת בחומש בראשית בארבע משמעויות.[/quote]
התשובה היא שכם

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2011 5:00 pm
על ידי משיח בן יוסף
עוד חידה ששמעתי בצעירותי
היכן יש פסוק המכיל "ויאמר ד' אל משה ואל אהרן " ובאמצע עוד מילה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2011 5:06 pm
על ידי ביעא בכותחא
משיח בן יוסף כתב:עוד חידה ששמעתי בצעירותי
היכן יש פסוק המכיל "ויאמר ד' אל משה ואל אהרן " ובאמצע עוד מילה

עיין
במדבר יב ד

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2011 5:20 pm
על ידי ביעא בכותחא
לכבוד איש ספר ואוצר החכמה
לאור אשכול אביעה חידות אשר בו מאות הערות חשבתי שאולי אפשר ליצור כניסה לאשכול אביעה חידות ליד בית המדרש מטפחות סופרים ומשפחות סופרים ובמיוחד כעת בבין הזמנים בעת שיש זמן לדברים אלו ובודאי עדיף שישבו ויעסקו בחידות תורניות על פני דברים מחוץ לבית אשר כבר עוררו רבותינו דברים אלו
בברכת התורה על החיזוק הגדול של עיון התורה בפורום חשוב זה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2011 5:36 pm
על ידי נאשער
משיח בן יוסף כתב:לכבוד אשכול זה אשמח להציג חידה ששמעתי בצעירותי
היכן יש פסוק בתורה שמתחיל בשלש מילים ומסתיים באותם שלש מילים
רמז משה רבינו לא אמר אמת

הכוונה לפסוק 'אני ד' אלוקיכם אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים להיות לכם לאלוקים אני ד' אלוקיכם'...
והרמז הוא שאנו מוסיפים את המילה 'אמת' כדי שיהיה רמח תיבות אמנם משרע"ה לא אמר את המילה 'אמת'...


--------------
כמדומה שהבעל התניא שאל למישהו את החידה, איני יודע מקור לכך, יבואו הבקיאים כאן ויגיבו.

Re: אשכול אביעה חידות - חידות נוספות.

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2011 5:45 pm
על ידי נאשער
נאשער כתב:כשאקבל התשובה הנכונה אספר סיפר מאוד יפה על המלבי"ם זצ"ל שאצלו היה מעשה עם שני מילים אלו..

מהו המעשה עם המלבי"ם בקשר להרחמה והקדחת?



פ"א הגיע משכיל אחד למלבי"ם [שהיה כידוע בקיא גדול בחכמת הדקדוק והמשכילים באו לבוחנו בענין זה] ושאלו היכן מצינו בתורה מילה אחת אשר מנוקדת בארבע נקודות קמ"ץ אחד אחרי השני,המלבי"ם חשב אך לא זכר פתרונה, א"ל המשכיל הכוונה למילה 'הָרָחָמָה'...וסיים..'האלט דאס ביי דיר'-קח את זה איתך[כשהכוונה זכור את זה..כשכוונתו גם שיזכור שלא ידע..].
על אתר השיב לו המלבי"ם בשאלה והיכן מצינו מילה עם ארבע נקודות פת"ח אחד אחרי השני,וכשחשב המשכיל ולא מצא פיתרון אמר לו המלבי"ם-זהו פתרונו:'הַקַדַחַת'.אבער האלט דאס ביי דיר..-קח את זה איתך...[כשהכוונה ברורה שיקח את הקדחת איתו..].

Re: אשכול אביעה חידות חידה חדשה.

פורסם: ו' אוגוסט 26, 2011 12:15 am
על ידי ביעא בכותחא
איזו ברכה מברכים רק בימי רביעי וחמישי?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' אוגוסט 26, 2011 12:17 am
על ידי הרב לב טוב
עירוב תבשילין

Re: אשכול אביעה חידות - חידות נוספות.

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2011 3:09 am
על ידי יאיר
אריה לייב כתב:"כל הכלים יורדין לידי טומאה במחשבה ואין עולין מטומאתן אלא בשינוי מעשה"
כיצד יתכן חפץ שיעלה מטומאה ויטהר בלי שום שינוי מעשה בעצם החפץ ? (בלי טבילה או הזאה)

הזוג והענבל.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2011 3:13 am
על ידי שבטיישראל
הרב לב טוב כתב:עירוב תבשילין

עירוב תבשילין אין לה ברכה מיוחדת כי אם "על מצות עירוב" שאפשר לברך ברכה זו גם בכל יום ששי

(יתכן שזה אכן היה כוונת השואל, וא"כ נוסח החידה אינו נכון)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2011 3:18 am
על ידי יאיר
קיש קיש קריא כתב:היכן מצינו בקרבת כמה מילים שתי מילים עם אותן אותיות ולא אותו ניקוד אך אם נהפוך (או למשל הבעל קורא יתבלבל) יהיה מענין (רמז: נמצאות בפרשת ויצא, הראשון בסוף פסוק והשני בתחילת הפסוק שאחריו).


"וַיַּשְׁקְ אֶת צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ..."

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2011 2:00 pm
על ידי אורייתא!
היכן מצינו שמשה רבינו ע"ה לא אמר אמת...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2011 2:13 pm
על ידי רצונך בעוד אלפי עמ'?
אורייתא! כתב:היכן מצינו שמשה רבינו ע"ה לא אמר אמת...

http://www.xn----2hcm6cgyhbh.com/2010/0 ... -5770.html

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' אוגוסט 29, 2011 4:05 pm
על ידי שמים וארץ
אם כבר הגענו לחידות לפרשת שופטים
נסו למצוא האם עמדת השחמט בקישור הבא (מלך ו-3 סוסים נגד מלך) חוקית.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 30, 2011 12:27 am
על ידי יאיר
אורייתא! כתב:היכן מצינו שמשה רבינו ע"ה לא אמר אמת...

כנראה לא הסתכלת כמה הודעות לפניכן (בעמ' זה):
viewtopic.php?f=7&t=541&start=360#p52247

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוגוסט 30, 2011 12:31 am
על ידי יאיר
שמים וארץ כתב:אם כבר הגענו לחידות לפרשת שופטים
נסו למצוא האם עמדת השחמט בקישור הבא (מלך ו-3 סוסים נגד מלך) חוקית.

התשובה מופיעה שם למטה.
[אגב, שני הקישורים זהים].