החושב כתב:מקדש מלך כתב:ומה מוסיף לנו האפשרות לבנות את בית המקדש ? שכעת זה שתי מצוות, ומשתי מצוות כבר אי אפשר להתעלם?
הרי פרה גם היא מצווה שעומדת בפני עצמה, ואפשר על ידה לזכות לאכילת תרומות וחלה, וגם היא עצמה מצווה המוטלת על הציבור כמו בית המקדש.
פרט לעובדה שלכאורה אפשר לבנות בית המקדש בלי פרה, כי טומאה הותרה בציבור, כך שהם שתי נושאים נפרדים.
(שוב הבנתי שכנראה אתה סבור שאי אפשר לשרוף פרה בלי בית המקדש. אבל בזה כבר דנו בארוכה, ונראה לי שהעיקר לא כך).
אני מתקשה להבין מדוע אתה מתקשה להבין את דבריי.
נכון שיש נפקא מינה באפר פרה גם בלי בית המקדש, אבל עיקר העניין של טומאה וטהרה הוא בשביל המקדש.
כאשר יש אפשרות (מבחינה טכנית) לקדם את הנושא של בניין המקדש, הייתי מצפה לדיונים הלכתיים רציניים מצד גדולי התורה בנושא זה. ואכן, הן לגבי המקדש והן לגבי הפרה והן לגבי נושאים חופפים נוספים.
ורואים שלא כן הוא הדבר. אין דיון רציני. לא מורגש גם איזה רצון לקדם את העניין (מבחינה מדינית, רעיונית, דעת הקהל, שאיפה וכו'). בוודאי שאין רצון לפתור בעיות הלכתיות. אלא, אולי, להיפך.
זאת הייתה הערתי.
ושוב, לא באתי לערער או לפקפק, חלילה. אין זו היא דעתם של גדולי התורה, אז אין לנו אלא לבטל את דעתנו.
בעניין כל הסיפורים על בית המקדש והקרבת הקרבנות והפרה האדומה וכו', אין צורך לבטל את דעתינו, כי דעתם של גדולי ישראל מובנת ביותר.
רק דל גאה מסוגל לחשוב שביכולתו לפתור את כל הספיקות המעשיים וההלכתיים, שכל טעות קטנה בהם כרוכה בהם באיסורי כרת, ולעשות כמשנתו השטחית הלכה למעשה.