אלי_ש כתב:תודה רבה (וברוך הבא/הנמצא)
איש_ספר כתב:מכתבים לרב קוק, ביקורת על מאמריו. דברים מאד מעניניים. יש קטע שהוא כותב, אני איני נמנה על הח"ח וסיעתו המביטים על כל הדור החדש ביאוש מוחלט, אבל גם איני מסכים עם השקפתו להסתכל על הדור בכזו שמחה וכו' (הנוסח חפשי לגמרי)
תשובות הרב קוק אליו נדפסו באגרות הראי"ה אבל מכתביו לרב קוק לא פורסמו מעולם למעט פסקאות בודדות (כמובן שכל המידע שלי זה משם).
שמעתי שמישהו עשה עבודה עליו? האמנם? הוא אכן דמות מרתקת במיוחד.
המחקר כתב:במה עוסק המכתב של הרב פנחס לינטופ? נדמה שזכרו של מקובל גדול זה אבד במשך השנים, וחבל!
ברוז כתב:איש_ספר כתב:מכתבים לרב קוק, ביקורת על מאמריו. דברים מאד מעניניים. יש קטע שהוא כותב, אני איני נמנה על הח"ח וסיעתו המביטים על כל הדור החדש ביאוש מוחלט, אבל גם איני מסכים עם השקפתו להסתכל על הדור בכזו שמחה וכו' (הנוסח חפשי לגמרי)
תשובות הרב קוק אליו נדפסו באגרות הראי"ה אבל מכתביו לרב קוק לא פורסמו מעולם למעט פסקאות בודדות (כמובן שכל המידע שלי זה משם).
שמעתי שמישהו עשה עבודה עליו? האמנם? הוא אכן דמות מרתקת במיוחד.המחקר כתב:במה עוסק המכתב של הרב פנחס לינטופ? נדמה שזכרו של מקובל גדול זה אבד במשך השנים, וחבל!
אודותיו:
ע"ד הר"פ מבירז שיחי', אציע תורף הדברים לפני הדר"ג. ה ... שיחי' לקח לו דרך להגדיל עליו מדורת המחלוקת, באמרו שהוא אפיקורס ח"ו ושספריו הם ספרי מינים. מובן הדבר שהחלטה כזאת צריכה למתינות הרבה, ובאשר אני קרוב לבירז, ויוכל היות שהחלטתי בענין זה תפעול איזה פעולה קטנה עכ"פ, והוא נגע לעסקי נפשו, חשבתי עומק הדבר ומצאתי כי הלעז הזה בשקר יסודו, ואף כי איזה דברים נמצאו בספריו שאין ראוי להיות רוח חכמים נוחה מהם, אבל חלילה וחלילה להחזיק את כותבם בעבור זה לשמץ מינות, בפרט בהיותו מוחזק בכשרות וגדל בתורה ויראת ד'.
בכל תוכן דעתו בכל ספריו (אינו) [אין] ח"ו שום נטיה מדרך התוהמ"צ, כי יסוד רעיונו הוא כך, כי סבת כמה מחלוקת שהיו בישראל הוא מפני שהדעות בעיקרי עבודת ד' לא נתבארו באר היטב בספרים וחשבו כמה חכמים שהדברים האלה הם מילי דסברא [תיבה זו אינה ברורה בכת"י] בפרטיהם ע"כ בררו כמה חכמים דרכים שונות בעבודת ד', ומזה נולדה מחלוקת בין המחזיקים בשיטת חכם א' לחביריו, ע"כ אומר הוא שתכלית גילוי הקבלה הוא כדי לעשות שלו' בישראל, והיינו לבאר שגם דיעות של עבודת ד' הן מקובלות בישראל, ומכלל התורה שבע"פ הם, וא"כ אין שייך מחלוקת בעיקריהם. - זהו התורף שכל ספריו בנויים עליו, תהי' [ה]אמת כדבריו או לא, אבל איזה שמץ מינות ח"ו יש בזה.
אמת הדבר שדבר לפעמים קשה נגד גדולים וראשונים שמצאם מתנגדים לשיטתו, והי' ראוי עבור זה לגערה, אלא שכבר הוא נרדף יותר מדאי ושקיל למטרפסיה, גם עיקר כונתו לש"ש, כי הוא מדמה כי התפשטות דבריו יגרם לעשות שלו' בישראל, נניח שהוא דמיון בעלמא, מ"מ אינו כי אם טועה בדבר מצוה.
כשהי' בפ"ק ונתאכסן אצלי קבלתיו כאורח הגון ואהוב, על איזה דברים בוטים התוכחתי עמו והודה לדברי שפלטה קולמוסו, והוא חפץ לתקן זה כפי האפשרי.
בכלל, דרכו תמימה ביראת ד', מדקדק מאד [במצוות] ומוכתר במעלות יקרות ורחוק מכל הבלי עולם, מכבוד וגאוה וכיו"ב, ע"כ הוא חמודות לי. בחלוקת ספריו לא עזרתיו גם לא מנעתיו, מפני שדברי מינות אינם נמצאים בו ח"ו, ועכ"ז אין דעתי נוחה מכלל כתיבתו, אבל כשרודפיו מבקשים לפוסלו מרבנות ולהבדילו מכלל ישראל, ע"ז ראוי להיות עומד לימינו בכל עז. עכ"ז גם בנסעו בקש ממני שאכתוב לו תעודה שראיתי ספריו, ולא מצאתי בהם מינות ושאסור לרדפו, מלאתי בקשתו וכתבתי שאף שהלשון צריכה תיקון באיזה מקומות מספריו, מ"מ אין האיש יוצא מחזקתו ח"ו, וכל הרודפו ומבזה אותו יחוש לעצמו מחטא מבזה ת"ח. והנה איזה ימים אחר נסיעתו באה אלי מגילה עפה מ... שבמכתבי נתתי חרב ביד רודפיו, ואנכי לא כונתו ח"ו לרודפו כ"א להציל מעט את הנרדף. ובעיקר הרבנות יוכל להיות שהצדק עם ... אבל מה שלקח לו לטענה לפסול את איש ריבו באפיקורסות, ישתקע הדבר ולא יאמר. לולא הטרדות הייתי מאריך ביותר מבזה לברר את הדברים וכעת אסתפק במעט.
השגתי מכתב מהרב הגאב"ד בירז שליט"א ובו כותב 'שמחתי על רוח החיים האמיתיים אשר התחילה לנשב בארצינו הק', וגם זה לעומת זה, - וכי בא הרוח בקרב יחידי הסגולה לגשת לפתח שערי עץ החיים במפתחות חדשות" וכו' וכו'.
הלאה כותב: "כבודו הולך בזה ממש בדרך התחי' שהולך ידי"נ הגאון מוהרא"י קוק במאמריו וספריו, והנה אמנם יש לי הרבה לדבר בזה כי אינני מהמסכימים לדרכיו, ורבות פלפלתי עמו בזה. הוא חושב כי אהבתינו הגדולה היא מפני השתוות דעתינו, ואני השבתיו כי להיפך מפני אי השתוות דעותינו אנו שואפים אחד להתמלאות מחבירו".
ואני ג"כ מסכים לדבריו כי אין הדרך משתוה ביניהם. וכמדומני שעוד לא עמד על תוקף גדולת קדושת מרן שליט"א.
כותב לי עוד שסידר מאמר נפלא מתחלק לשבעה ענפים, ומאמר ראשון בשם "ממה שהי' הוא שיהי'", וכפי מה שנדמה לי ממכתבו יהי' המאמר נשגב מאד. והשי"ת יזכרו להדפיס ולהפיצו בישראל.
חלמישצור כתב:בספר "פנקסי הראי"ה" כרך ה, הוצאת מכון הרצי"ה תשע"ח [מהדורת חלקית, אך מדויקת יותר, לספר מציאות קטן]
פלוריש כתב:חלמישצור כתב:בספר "פנקסי הראי"ה" כרך ה, הוצאת מכון הרצי"ה תשע"ח [מהדורת חלקית, אך מדויקת יותר, לספר מציאות קטן]
במה היא מדוייקת יותר?
חלמישצור כתב:כדי להבהיר את הדברים יש להציע אותם במסודר. 1. ההבדל העיקרי בין שתי מהדורות "מציאות קטן" שיצאו לאור בזו אחר זו בשנה שעברה וכו' וכו'
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 404 אורחים