מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

פני החוקר כפני הכלב

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי חכם באשי » א' יוני 16, 2013 6:34 pm

חכם אחד הפנני לקטע המשעשע הזה, המופיע בסוף הקדמתו של אחד מחוקרי התלמוד:
יאפי.jpg
יאפי.jpg (50.94 KiB) נצפה 10248 פעמים


ויש לעיין, האם יאפי הכלב ג"כ קיים מצוות תלמוד תורה (בהנחה, שרבו, כותב הספר, כן קיים...) ואם זכה לבוא בשערי גן עדן...

עזרה
הודעות: 72
הצטרף: א' דצמבר 02, 2012 12:02 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי עזרה » א' יוני 16, 2013 6:38 pm

גם אם יש לו שכר עדיין יש להסתפק אם מותר לכלב להיכנס לגן עדן ראה באשכול שדנו שם לגבי כלב בבית הכנסת. :)

יגאל10
הודעות: 259
הצטרף: ה' ינואר 03, 2013 11:02 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי יגאל10 » א' יוני 16, 2013 6:46 pm

ישמרנו ה' מהטשטוש בין קודש ועוסקיו לעפרא דארעא.

(לא שיש בעי' לעסוק בתורה עם כלב. אבל אוי לנו שעוסקי התורה הם בעלי הכלבים...)

אדג
הודעות: 1520
הצטרף: ה' מאי 13, 2010 11:11 am
מיקום: צפת, אה"ק תובב"א
יצירת קשר:

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי אדג » א' יוני 16, 2013 7:13 pm

וכסיפור הידוע אודות הכלב והקדיש...
http://www.bhol.co.il/article.aspx?id=49808

סמל אישי של המשתמש
זאגער ישן
הודעות: 259
הצטרף: ב' אוקטובר 29, 2012 1:28 am

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי זאגער ישן » א' יוני 16, 2013 8:31 pm

אם תדייק היטב, הוא כותב "שהיה ואינו עוד", משמע שסובר שהכלב אינו יושב תחת כנפי השכינה בג"ע... ואולי זם זה ראוי למחקר מיוחד, האם לכלבים יש חלק בג"ע, ואולי רק אגב בעליהם שמתגעגעים אליהם שם, ומה אם היה לו שני בעלים וכו' וכו'.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי יאיר » א' יוני 16, 2013 8:45 pm


דניאל
הודעות: 933
הצטרף: ה' אפריל 11, 2013 10:14 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי דניאל » א' יוני 16, 2013 9:38 pm

היה פה פעם אשכול ענק בנושא תחית המתים לבהמות
viewtopic.php?f=7&t=736&hilit=%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%9D+%D7%9C%D7%91%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%AA#p4687

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי יאיר » א' יוני 16, 2013 9:55 pm

פה קבור הכלב...:
viewtopic.php?f=7&t=736#p4702

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי חכם באשי » א' יוני 16, 2013 10:01 pm

ויש מן הדין ללנקק גם לאשכול הכיתובים המוזרים שע"ג מצבות, שכמה מהן הוקדשו להולכי ארבע.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי יאיר » א' יוני 16, 2013 10:05 pm

חכם באשי כתב:ויש מן הדין ללנקק גם לאשכול הכיתובים המוזרים שע"ג מצבות, שכמה מהן הוקדשו להולכי ארבע.


אני מתפטר!

viewtopic.php?f=19&t=13868#p129553

פלתי
הודעות: 2323
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי פלתי » א' יוני 16, 2013 10:50 pm

איני מבין על שום מה הלעג.
הא אמרו במכילתא משפטים אהא דכתיב גבי טריפה לכלב תשליכון אותו, ללמדך שאין הקב"ה מקפח שכר כל בריה שנאמר ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו.

פלתי
הודעות: 2323
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי פלתי » א' יוני 16, 2013 10:53 pm

עוד מצאתי:
כל פטר חמר תפדה בשה. מה נשתנו פטרי חמורים מפטרי סוסים וגמלים. אמר לי' גזירת הכתוב היא. ועוד שסייעו לישראל בשעת יציאת מצרים שאין כל אחד ואחד מישראל שלא היו עמו תשעים חמורים לובים
טעונים מכספה וזהבה של מצרים לקיים מה שנאמר ואחרי כן יצאו ברכוש גדול. מהרש"א בכורות ה ניתן ללמוד מכאן כמה פרטים בגדר חובת הכרת הטוב. כשם שמכירים טובה לחמור אף שלא היה כוונה להיטיב אלא שהוכרח
לעשות זאת כך עלינו להכיר טובה כלפי כל אדם שעושה עמנו טובה אף שלא במתכוון או שהוכרח לכך. זאת ועוד כשם שמצוות פטר חמור נצחית היא לדורי דורות כך צריכה להיות חובת הכרת הטוב לאדם לא רק לו אלא אף לדורות הבאים אחריו.
הגה"צ רבי חיים פרידלנדר זצ"ל

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' יוני 16, 2013 11:29 pm

יש גם בפסיקתא דרב כהנא על אדם שהושיב את כלבו לאכול עמו כי הכיר לו טובה שהציל את אשתו מיד הגויים. (גם יש שם מעשה כעין זה בנחש)

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי חכם באשי » א' יוני 16, 2013 11:40 pm

פלתי כתב:איני מבין על שום מה הלעג.
הא אמרו במכילתא משפטים אהא דכתיב גבי טריפה לכלב תשליכון אותו, ללמדך שאין הקב"ה מקפח שכר כל בריה שנאמר ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו.

הלעג הוא, בעיקר, על שום שמצא אותו אדם לקבוע את הדברים בראש ספרו!

תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי תוכן » א' יוני 16, 2013 11:45 pm

חכם באשי כתב:חכם אחד הפנני לקטע המשעשע הזה, המופיע בסוף הקדמתו של אחד מחוקרי התלמוד:


חכם באשי אתה עתיד ליתן את הדין, המחבר מגלה מי הוא ואתה כיסתו!

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' יוני 17, 2013 7:22 am

בסיומו (?) של אשכול, שמא ניתן להמליץ על 'נכבדנו', נשוא האשכול, הכלב יאפי, את המאמר:
"יפת א'לקים ליפת, יפיפותו של יאפי תשכון באהלי שם"....

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ב' יוני 17, 2013 10:46 am

חכם באשי כתב:יפת א'לקים ליפת, יפיפותו של יאפי תשכון באהלי שם"....


עם כל הכבוד והערכה שאני מכבד אותך כאחד מהת"ח שכאן, נראה לי שזה כבר גובל בזלזול בד"ת.

פלתי
הודעות: 2323
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: האם ליאפי הכלב יש חלק לעולם הבא?...

הודעהעל ידי פלתי » ב' יוני 17, 2013 11:10 am

חכם באשי כתב:
פלתי כתב:איני מבין על שום מה הלעג.
הא אמרו במכילתא משפטים אהא דכתיב גבי טריפה לכלב תשליכון אותו, ללמדך שאין הקב"ה מקפח שכר כל בריה שנאמר ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו.

הלעג הוא, בעיקר, על שום שמצא אותו אדם לקבוע את הדברים בראש ספרו!

רק בשביל להבין, א"כ למה אתה לא לועג לתורה שכתבה לכלב תשליכון אותו? משום שזה לא כתוב בפרשת בראשית?

דניאל
הודעות: 933
הצטרף: ה' אפריל 11, 2013 10:14 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי דניאל » ב' יוני 17, 2013 3:15 pm

פלתי כתב:
חכם באשי כתב:
פלתי כתב:איני מבין על שום מה הלעג.
הא אמרו במכילתא משפטים אהא דכתיב גבי טריפה לכלב תשליכון אותו, ללמדך שאין הקב"ה מקפח שכר כל בריה שנאמר ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו.

הלעג הוא, בעיקר, על שום שמצא אותו אדם לקבוע את הדברים בראש ספרו!

רק בשביל להבין, א"כ למה אתה לא לועג לתורה שכתבה לכלב תשליכון אותו? משום שזה לא כתוב בפרשת בראשית?


ההבדל הוא בין הכרת הטוב להתייחסות לכלב כאל נפש אהובה. ואין לי מושג למה חכם באשי כתב לך את מה שכתב.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15589
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי איש_ספר » ב' יוני 17, 2013 6:57 pm

החוקר מתגרה בקוראיו, הרי ברור שהכלב לא תרם לו דבר, ואת המזכירה של המלחתה שלקחה ממנו את התיק הוא כמובן לא יזכיר, וגם לא את המנקה שניקתה אחריו גם לא, כך שלא מדובר כאן באיזה בעל מוסר,אלא באיש בזוי ונאלח הראוי לחברת כלב. ופלתי כמובן מיתמם עם צופיו. ודי בזה

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' יוני 17, 2013 7:30 pm

איש_ספר כתב:החוקר מתגרה בקוראיו, הרי ברור שהכלב לא תרם לו דבר, ואת המזכירה של המלחתה שלקחה ממנו את התיק הוא כמובן לא יזכיר, וגם לא את המנקה שניקתה אחריו גם לא, כך שלא מדובר כאן באיזה בעל מוסר,אלא באיש בזוי ונאלח הראוי לחברת כלב. ופלתי כמובן מיתמם עם צופיו. ודי בזה

יש דוקא ספר באוצר בו המחבר שליט"א כן מודה למזכירה של המלתחה

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' יוני 17, 2013 8:05 pm

איש_ספר כתב:החוקר מתגרה בקוראיו, הרי ברור שהכלב לא תרם לו דבר, ואת המזכירה של המלחתה שלקחה ממנו את התיק הוא כמובן לא יזכיר, וגם לא את המנקה שניקתה אחריו גם לא, כך שלא מדובר כאן באיזה בעל מוסר,אלא באיש בזוי ונאלח הראוי לחברת כלב. ופלתי כמובן מיתמם עם צופיו. ודי בזה

אי"ס,
מדוע לקטרג ולחשוד בכשרים?
אולי לאותו חוקר לא היתה מזכירה וגם לא מנקה?!

פלתי
הודעות: 2323
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי פלתי » ב' יוני 17, 2013 11:47 pm

אם הייתי כותב ספר, ואם היה לי כלב נאמן, ואם היה לי אומץ - גם אני הייתי מקדיש לו שורה בהקדמה.
(איך אמר בעליו של יאפי ז"ל? זר לא יבין. עכ"ל).

סמל אישי של המשתמש
מאיר סובל
הודעות: 1643
הצטרף: ד' דצמבר 21, 2011 4:14 pm
מיקום: אלעד יצ"ו
שם מלא: פלוני אלמוני

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי מאיר סובל » ג' יוני 18, 2013 12:47 am

ר' פלתי, איך אתה מבין?
אין לך ספר, אין לך כלב, אין לך אומץ. אתה לא ממש בהגדרת זר??

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי יאיר » ג' יוני 18, 2013 12:50 am

אם אפשר לשאול מה שם הספר ובמה עוסק.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי חכם באשי » ג' יוני 18, 2013 11:12 am

פלתי,
למען הציבור, אולי תכתוב לפנינו איזו שורה היית כותב לכלבך הנאמן?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' יוני 18, 2013 12:26 pm

זה ממש מחמם את הלב לראות איך נושא חשוב כזה מקבל טיפול מעמיק ורב הודעות כראוי לו.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי יאיר » ג' יוני 18, 2013 3:59 pm

יאיר כתב:אם אפשר לשאול מה שם הספר ובמה עוסק.


חכם באשי אפשר [בבקשה] תשובה?

סמל אישי של המשתמש
סתם
הודעות: 182
הצטרף: ה' יוני 13, 2013 1:20 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי סתם » ג' יוני 18, 2013 4:16 pm

יאיר כתב:
יאיר כתב:אם אפשר לשאול מה שם הספר ובמה עוסק.


חכם באשי אפשר [בבקשה] תשובה?


חפש בגוגל ספרים (אני חסום...)

ב. אולי זה לשון הרע? או דאיכא אפי תלתא...

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי יאיר » ג' יוני 18, 2013 4:23 pm

חיפשתי, יגעתי ולא מצאתי.

לגבי לה"ר זה תלוי אם הוא שומר מצוות...
"לא תלך רכיל בעמך" - בעושה מעשה עמך.

(למרות שבקשתי רק את שם הספר. אפשר גם בפרטי, בטוח איני מכירו ושמו לא מעניין אותי).

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי יאיר » ג' יוני 18, 2013 4:41 pm

כבר אין צורך. סייעוני בפרטי.

סמל אישי של המשתמש
סתם
הודעות: 182
הצטרף: ה' יוני 13, 2013 1:20 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי סתם » ג' יוני 18, 2013 4:57 pm

אנא, תשתף אותנו גם...

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי יאיר » ג' יוני 18, 2013 5:00 pm

איני יודע אם הוא שומר מצוות.

בכל אופן הספר עוסק בהסטוריית המושג 'מחלל שבת בפרהסיא' בתלמוד בדת ובחברה.

הגהמ
הודעות: 1384
הצטרף: א' אוגוסט 07, 2011 5:49 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי הגהמ » ד' יוני 19, 2013 4:49 pm

איש_ספר כתב:החוקר מתגרה בקוראיו, הרי ברור שהכלב לא תרם לו דבר, ואת המזכירה של המלחתה שלקחה ממנו את התיק הוא כמובן לא יזכיר, וגם לא את המנקה שניקתה אחריו גם לא, כך שלא מדובר כאן באיזה בעל מוסר,אלא באיש בזוי ונאלח הראוי לחברת כלב. ופלתי כמובן מיתמם עם צופיו. ודי בזה

מזכיר לי דברי ראב"ע הידועים בפרשת משפטים "ואין לשור ריע רק בן זוטא לבדו". ואם כבר, תמחלו לי אם אני אעיר הערה חריגה מנשוא האשכול והוא שאע"פ שלדברי הראב"ע מן הנמנע הוא שרעהו במקרא הוא תואר לשור אמנם בחז"ל אכן נשתמשו בזה הביטוי כמו בב"ק 'שור שדחף את חבירו לבור' וכדו'.

סמל אישי של המשתמש
זאגער ישן
הודעות: 259
הצטרף: ב' אוקטובר 29, 2012 1:28 am

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי זאגער ישן » ד' יוני 19, 2013 5:39 pm

המילה חבירו משמש גם ככינוי של דבר שני, כמו בין בית לחבירו וכיו', אבל רעהו מתפרש כפשוטו - רֵע וידיד.

סמל אישי של המשתמש
מיללער
הודעות: 6343
הצטרף: ה' נובמבר 04, 2010 4:14 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי מיללער » ד' יוני 19, 2013 7:27 pm

זאגער ישן כתב:המילה חבירו משמש גם ככינוי של דבר שני, כמו בין בית לחבירו וכיו', אבל רעהו מתפרש כפשוטו - רֵע וידיד.


וזה פשוט

הרחקת ממנו אוהב וריע, ריע מסמן את ידידות, חבר הוא מל' חיבור וצוותא

לא באתי רק לחזק את דברי הגאון מזאגער

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי לייטנר » ד' יוני 19, 2013 7:32 pm

מיללער כתב:
זאגער ישן כתב:המילה חבירו משמש גם ככינוי של דבר שני, כמו בין בית לחבירו וכיו', אבל רעהו מתפרש כפשוטו - רֵע וידיד.


וזה פשוט

הרחקת ממנו אוהב וריע, ריע מסמן את ידידות, חבר הוא מל' חיבור וצוותא

ובשים לב כיצד פירש ראב"ע את המילה 'רעו' באיוב לו לג (בשונה מרש"י למשל המפרש שֶלאֵד יש רֵע)

הגהמ
הודעות: 1384
הצטרף: א' אוגוסט 07, 2011 5:49 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי הגהמ » ד' יוני 19, 2013 8:34 pm

לייטנר כתב:
מיללער כתב:
זאגער ישן כתב:המילה חבירו משמש גם ככינוי של דבר שני, כמו בין בית לחבירו וכיו', אבל רעהו מתפרש כפשוטו - רֵע וידיד.


וזה פשוט

הרחקת ממנו אוהב וריע, ריע מסמן את ידידות, חבר הוא מל' חיבור וצוותא

ובשים לב כיצד פירש ראב"ע את המילה 'רעו' באיוב לו לג (בשונה מרש"י למשל המפרש שֶלאֵד יש רֵע)

לי נראה שהדבר תלוי במחלוקת רש"י ותוס' במס' סוכה לט. ד"ה הלוקח. עיי"ש שנחלקו אי שייך לומר על ע"ה שהוא 'חבירו' של ת"ח. ודו"ק.

אוצר בלום
הודעות: 76
הצטרף: א' אפריל 07, 2013 7:28 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי אוצר בלום » ד' יוני 19, 2013 9:44 pm

מיללער כתב:
זאגער ישן כתב:המילה חבירו משמש גם ככינוי של דבר שני, כמו בין בית לחבירו וכיו', אבל רעהו מתפרש כפשוטו - רֵע וידיד.


וזה פשוט

הרחקת ממנו אוהב וריע, ריע מסמן את ידידות, חבר הוא מל' חיבור וצוותא

לא באתי רק לחזק את דברי הגאון מזאגער


ומה עם "מקבילות הלולאות אשה אל אחותה"?
ואל תשיבני שגם 'אחות' אינה אלא מלשון חיבור וצוותא (על אף שגם זה נכון, כי אח הוא מלשון איחוי), כי כתיב "ויש אוהב דבק מאח".

הגהמ
הודעות: 1384
הצטרף: א' אוגוסט 07, 2011 5:49 pm

Re: פני החוקר כפני הכלב

הודעהעל ידי הגהמ » ד' יוני 19, 2013 10:37 pm

אם בדברי ראב"ע עסקינן הרי שכל ענין כלבים העוסקים במחקר לא חדש הוא, ובפרט בתחום חקר המקרא... ("
ישתחקו עצמות חוי הכלבי שאמר..." אב"ע שמות יד:כז)


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 446 אורחים