הנני שם נפשי בכפי; איני יודע כיצד חכמי הפורום 'יאכלו' את הדברים הבאים, ואקווה שלא יסקלוני.
מאיזה תאריך (בלועזי?) הם מתחילים לצום?..
חכם באשי כתב:למוסלמים יש לוח ירחי בלבד, לא כיהודים שהלוח שלהם ירחי המושווה לשנה השמשית (ע"י עיבור השנה) ולא כנוצרים שהלוח שלהם שימשי בלבד.
ולפיכך תאריך 'חלות' הצום משתנה משנה לשנה.
השנה, התחיל ה'צום' היום. ואם הנך רוצה לדעת בדיוק (מדוע?...) יחול בשנים הבאות, גש נא לעיר העתיקה בירושלים או ביפו, ותקנה 'לוח למאה ועשרים שנה' בנוסח מוסלמי...
דרך אגב, גם את מניין השנים מונים המוסלמים לפי שנת 'התגלות' מוחמד ("המשוגע", בלשון הרמב"ם ועוד, כי היה חולה אפיפלסיה), וזה נקרא: 'מנין הג'רה', או: 'מנין חג'רה'. חפש נא בוויקי ותמצא עוד הרבה.
img770 כתב:הנני שם נפשי בכפי; איני יודע כיצד חכמי הפורום 'יאכלו' את הדברים הבאים, ואקווה שלא יסקלוני.
יאיר כתב:לגבי מוחמד הוא היה גם אנלפבית (לא יודע קרוא וכתוב) ולא היה מעולם בירושלים..וירושליםם לא מוזכרת אפילו פעם אחת בקוראן לעומת התנ"ך שמוזכרת בו יותר מ-700 פעם..
חכם באשי כתב:דרך אגב, גם את מניין השנים מונים המוסלמים לפי שנת 'התגלות' מוחמד ("המשוגע", בלשון הרמב"ם ועוד, כי היה חולה אפיפלסיה), וזה נקרא: 'מנין הג'רה', או: 'מנין חג'רה'. חפש נא בוויקי ותמצא עוד הרבה.
מרחביה כתב:ועל עצם הענין יש גם מאמר של גרטנר בסיני קג, 'התקדים היהודי לצום רמדאן המוסלמי'.
זקן ששכח כתב: (1)האם קרא לו משוגע מפני חולי האפילפסיה? (2)מה הקשר?
חכם באשי כתב:ואם הנך רוצה לדעת בדיוק (מדוע?...) יחול בשנים הבאות, גש נא לעיר העתיקה בירושלים או ביפו, ותקנה 'לוח למאה ועשרים שנה' בנוסח מוסלמי...
חכם באשי כתב:הרי בהודעתי הראשונה ציינתי לספרו של גרטנר, שם הוא הדפיס מחדש את מאמרו בסיני, שציינת!
חכם באשי כתב: ירושלים נזכרת בנ"ך יותר מ--- פעמים, כי בתורה - היא לא נזכרה!
חכם באשי כתב:ועליך מנחם אתמה, מדוע הנך כה טורח לתת סימנים אימתי יחול הרמאדן בשנים הבאות, האם בפורום משתתפים מוסלמים ושמא 'אחמד בן שרה'?... (זה בהומור, קח זאת בקלות...)
וירושלים לא מוזכרת אפילו פעם אחת בקוראן לעומת התנ"ך שמוזכרת בו יותר מ-700 פעם..
ירושלים נזכרת בנ"ך יותר מ--- פעמים, כי בתורה - היא לא נזכרה!
כוונתי, כי השם "ירושלים", בכתיב חסר או מלא, לא נזכר בתורה.
הקשר פשוט. בימי הביניים חשבו שהאפילפסיה נגרמת מחמת רוח רעה (משהו מעין 'דיבוק'), והם זיהו רוח זו עם שיגעון. כן זכור לי, כנראה מספרו של א' שהם-שטיינר על שיגעון ומשוגעים בימי הביניים.
img770 כתב:ואגב, חיפשתי מעט מקורות לכך שהיה חולה אפליפסיה, ולא משוגע כפשוטו - כפי שמסתבר יותר לומר, ולא מצאתי.
img770 כתב:אדרבה, מדבריך סייעתא לדברי, שכן הרמב"ם שכינהו "משוגע" וכו', בטח לא שמע את "חידושו העצום" של הנוצרי מרטין לותר,
אלא שמסתבר יותר לומר שהבין שהיה משוגע כפשוטו. (וכן ראי' מה שהבאתי ממאמר ח' כשר הנ"ל).
זקן ששכח כתב:img770 כתב:אדרבה, מדבריך סייעתא לדברי, שכן הרמב"ם שכינהו "משוגע" וכו', בטח לא שמע את "חידושו העצום" של הנוצרי מרטין לותר,
אלא שמסתבר יותר לומר שהבין שהיה משוגע כפשוטו. (וכן ראי' מה שהבאתי ממאמר ח' כשר הנ"ל).
כיון שכן תמוה, מכח מה הצליח לשכנע כל כך הרבה הולכי על שתים להאמין בכוחו?
יאיר כתב:(וראה אשכול שמשח עצמו בדם סלמנדרא ולא נכוה באש וכן מספרים ש"הלך" על המים וכו')
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 206 אורחים