עמוד 1 מתוך 1

לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ב' מאי 05, 2014 4:06 pm
על ידי סגן אלוף
לאור המאורעות האחרונים, ומאחר וגם אני הקטן זכיתי לקבל איומים על חיי ניקי [בין בגלוי ובין באישי] ע"י כל מיני תלמידיו של רודף הנעלם דפה ק"ק אוצר החכמה יע"א, הסבורים שמקצת מן הדברים אשר אני כותב מנגדים לטהרת השקפתם, נפשי בשאלתי לפני מנהלי הפורום שליט"א שישרטטו בפנינו כאן באשכול הלזה - ובפני כל חברי 'ברית הקנאים' הלזאת - את גבולות וחוקי הכתיבה בבית המדרש הגדול והקדוש הלזה שכל פיות פונים אליו, ונהיה אנחנו כולנו נקיים מד' ומישראל.
בברכת 'יתמו חטאים ולא חוטאים'
סגן אלוף

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ב' מאי 05, 2014 4:54 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
אעתיק לכאן את מ"ש במק"א
בעבר התבטא הרב איש ספר נגד 'חוגים מסוימים שדאצ'ה היה כלי מבטאם'. בשעתו נתבאר בדאצ'ה כך: "גבולות הדיון בכל נושא המה גבולות ההלכה (ואולם כל דיון לבירור מיקומם של גבולות ההלכה מקומו בדאצ'ה)". דומני שלאחרונה עברו כאן אפילו על הגבולות הללו.

אוסיף כאן, אחת הבעיות הגדולות לאחרונה היתה שהותרה הרצועה לדבר באופן מזלזל מאוד אודות צדיקי החסידות, באופן שאף אחד לא היה מרשה לעצמו לדבר על רבותינו ראשי הישיבות או על חכמי ספרד. גם אם יש חילוקי השקפות ודרכי חיים שונות חובה לכבד ולייקר כל ת"ח ויראי ועובדי ה' שבכל חוג וחוג, ומאמחז"ל על עונשו של המבזה ת"ח אמורים גם במקרה שאותו ת"ח מעוטר גם בנזר אדמו"רות.

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ב' מאי 05, 2014 5:15 pm
על ידי תורה תמימה
כיהודה ועוד לקרא, אף אני בחלומי שאינו טוב, ראיתי עולים נשמות ישראל המחופשות לפרים נגחים, ומטיחים זה בזה כל חרפות וגידופים, והרי כבר מקובלנו מהרמב"ם את סדר ישיבת וכו'. נפתח נא בכבוד איש לרעהו, וממנו נבא לכבוד כל היקר והקדוש.

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ב' מאי 05, 2014 10:01 pm
על ידי משולש
הבעיות הצדדיות שהציעו הכותבים הנכבדים, אינם הבעיות המרכזיות בפורום.

לפי דעת הנ"ל, נראה שהגבולות הם שלא לצטט אף פוסק שכותב נגד הקונצנזוס המקובל כיום.

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ב' מאי 05, 2014 10:07 pm
על ידי מלבב
כחלק מהגבולות הוא להיות ענייני. לדבר כמה שיותר לגופו של עניין ולא לגלוש לדברים...

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ב' מאי 05, 2014 11:18 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
משולש כתב:
לפי דעת הנ"ל, נראה שהגבולות הם שלא לצטט אף פוסק שכותב נגד הקונצנזוס המקובל כיום.

לא ידעתי באיזו נימה עלי לקרוא את הדברים.
מי זה דעת הנ"ל?
בתוך אלו גבולות נמצא הניסיון (באשכול על 300 תלמידי ר"ע) לדון בשאלה האם יש מקום לקבוע אבל לדורות על פטירת תלמידי ר"ע?

למעשה, ג"א מצטרף לקריאה אל רבותינו אי"ס ואוצה"ח שיגבשו מסמך מחייב לגבי אופיו וגדריו של הפורום, ונקוה שבזה יבוא שלום על ישראל.

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ג' מאי 06, 2014 12:56 am
על ידי משולש
התכוונתי ל"ברית הקנאים"...

בכל מקרה, כללים לא יכולים לעזור במקרה כזה. כי כל אחד עושה כאן דין לעצמו. וקשה מאוד לדמות מילתא למילתא, וכשראובן יגיד: אני עומד בכללים, שמעון יגיד: אתה לא עומד בכללים.

ובכלל, הכללים ידועים, רק שהמנהלים מעלימים עין הרבה מאוד לאחרונה מאשר פעם. ומדיניות המחיקות שהיתה מקובלת כאן לפני שנה כבר לא קיימת. ולכן לאט לאט הרצועה הולכת ונהיית יותר ויותר מותרת. כי אין גבולות כמעט. מצד שני הרחבת הגבולות מרבה את ספסלי בית המדרש. (כמו בברכות כ"ח).

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ג' מאי 06, 2014 1:15 am
על ידי איש_ספר
הציפייה, שעל באי המקום ימנו אנשים שא"צ לאלפם בינה, איך וכיצד מדברים ת"ח. אבל אם זה לא המצב אולי באמת צריך לנסח איזה אמנה...

כבר נכתב בעבר שמחוץ לענין הדתי יש כמה כללים שכולנו אמורים להבין מעצמינו כבני תרבות. בראש ובראשונה, נימוסי המקום, ואחריו: מענטשלכקייט.
כלומר, אם יש כאן למשל מי שמעריץ את הרב צ"י קוק, או את האדמו"ר מלואבביטש (וסליחה על מי שנעלב מההשואה, אני רק נוקט בדוגמאות) המוסר האנושי מחייב שלא לחרפו בפניו, על אחת כו"כ שלא במסגרת דיון ענייני...

נכתב כאן על תופעה של זלזול בצדיקי החסידות, ובאמת שלא הבחנתי בזה. אמנם לאחרונה היו כאן חילופי דברים אודות אדמו"ר מסוים, שכל עבודת ה' שלו שהז"ג, פלאית תמוהה ומוזרה, ובא אחד הכותבים (איני זוכר הפרטים) וכתב שכל מעשיו הם ע"פ שיטות הלכתיות וכו', ובא רעהו וחקרו בלשון חריפה אולי בסגנון לא מכבד מספיק (הדברים לא לפני). ותמה הראשון שהדברים נשארו כמות שהם. אבל במחילה, הכותב דברים כאלה, נותן אצבע בעיניהם של כותבים רבים, ואינו יכול לצפות שהתגובה תהיה לפי הגבולות שהוא קובע. ואם באנו למחוק, יש למחוק גם את תחילת הדיון. אין כאן שום ענין של נטיה לצד מסוים (עכ"פ מודעת), ויתכן שישנם דוגמאות הפוכות ואינם בזכרוני עתה.

וכאן המקום לחזור על הבקשה, להסב את תשומת לב המנהלים על כל דבר הנראה כחורג מגבולות המותר במקום זה.

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ג' מאי 06, 2014 1:24 am
על ידי ארזי ביתר
איש_ספר כתב:צריך לנסח איזו אמנה...

בכדי שיהיה ברור לכולם, מה
איש_ספר כתב:חורג מגבולות המותר במקום זה.

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ג' מאי 06, 2014 2:06 am
על ידי הערה
איש_ספר כתב:וכאן המקום לחזור על הבקשה, להסב את תשומת לב המנהלים על כל דבר הנראה כחורג מגבולות המותר במקום זה.

ואם המנהל חורג מגבולות המותר? [גם המנהל הוא ככל האדם עם נטיות לב ודעות משלו, וגם לא ימלט מטעויות, וכעין שאחז"ל מכלל כעס בא לידי טעות],
קיומם של כמה מנהלים לא פותר את הבעיה, ואחר בקשת המחילה, בדידי הוי עובדא כשראיתי חריגה ע"י המנהל פניתי למנהל השני והגיב לי כי ישנו מנהל אחד בלבד המטפל בחריגות,
והרי בדומה לזה אחז"ל "אין עושין שררות על הציבור פחות משניים", ומה גם שעבודה כזו א"א במציאות לכרוך אחראי אחד במשך מעת לעת.
יודגש, אין בדברים שום אישום או טענה על מה שארע, אלא רק שאלה כנה בכל הכבוד הראוי למנהלים הדגולים שליט"א

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ג' מאי 06, 2014 2:26 am
על ידי איש_ספר
אם המכוון אלי: אני לא חושב שאי פעם עמדתי על שלי כאן כמישהו חש נפגע ממה שכתבתי.
יתכן שלא הסבו את תשומת ליבי או שההערה היתה בלתי עניינית.

ואז יש פתרונות מגוונים:
למשל לפתוח אשכול בפורום פלוני בו נכתב כי מנהל הפורום מבזה! בקביעות! את הגרח"ק!
או בפורום פלמוני שם לכתוב שאוצר החכמה מממן! גוף מסוים! כשהמטרה ברורה.

ועוד כיוצא באלה....

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ג' מאי 06, 2014 2:38 am
על ידי ארזי ביתר
איש_ספר כתב:ואז יש פתרונות מגוונים:

לפתוח ניק חדש... ואז:
איש_ספר כתב:לפתוח אשכול בפורום פלוני בו נכתב כי מנהל הפורום מבזה! בקביעות! את הגרח"ק!
או בפורום פלמוני שם לכתוב שאוצר החכמה מממן! גוף מסוים! כשהמטרה ברורה.

ועוד כיוצא באלה....

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ג' מאי 06, 2014 8:19 am
על ידי שרוליק
אני ממש מתפלא איך שכל יום נפתח פה אשכול נגד ניקים מסוימים או תגובות מסוימות, אני כבר לא יודע אם יש פה יותר אשכולות מעניינות בנושאים תורניים או אשכולות איך צריכים האשכולות להראות?

לכן נראה לי שמי שרוצה לכתוב שטויות שיכתוב לא צריכים להתייחס אליו, קוראים מה שמעניין והולכים הלאה, לא נגררים לוויכוחים שטותיים ולא עונים לדברי אפיקורסות וכד' עד שמנהל הפורום ימחק את תגובתם וחסל, ככה חסכנו את הוויכוחים ואת הביטול זמן הלזה, לאט לאט הניקים האלה יראו שפה זה לא המקום שלהם וילכו.

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ג' מאי 06, 2014 8:27 am
על ידי איש רגיל
שרוליק כתב:אני ממש מתפלא איך שכל יום נפתח פה אשכול נגד ניקים מסוימים או תגובות מסוימות, אני כבר לא יודע אם יש פה יותר אשכולות מעניינות בנושאים תורניים או אשכולות איך צריכים האשכולות להראות?

לכן נראה לי שמי שרוצה לכתוב שטויות שיכתוב לא צריכים להתייחס אליו, קוראים מה שמעניין והולכים הלאה, לא נגררים לוויכוחים שטותיים ולא עונים לדברי אפיקורסות וכד' עד שמנהל הפורום ימחק את תגובתם וחסל, ככה חסכנו את הוויכוחים ואת הביטול זמן הלזה, לאט לאט הניקים האלה יראו שפה זה לא המקום שלהם וילכו.

ולכשתמצא, כך נוהגים רוב הניקים החשובים והותיקים. מתי ראיתם את חכם באשי נגרר לויכוחים, מתי מילעער מגיב לכל דברי הבלע? והם רק דוגמא. לאחרונה גיליתי את השיטה, וגם אני משתדל פשוט לא לענות לאלו שכל רצונם להתנגח או להעביר את הזמן בויכוח, ומשתדל להגיב רק באשכולות תורניים מענינים.

Re: לגבולות האסור והמותר בפורום

פורסם: ג' מאי 06, 2014 8:32 am
על ידי שרוליק
עד היום אפי' לא נכנסתי לאשכולות האלה, לא בשביל זה אני משלם לאתרוג.

רק כשלחצתי היום ואתמול בהודעות שלא נקראו האשכולות האלה קופצים מול העיניים.