הודעהעל ידי שברי לוחות » א' דצמבר 07, 2014 5:20 am
נולד במורביה בשנת תקע"ב אב"ד עיר חדש משנת תרט"ו עד לפטירתו בשנת תרס"ד ולמד כנראה בישיבות בפראג. לאחר הידרדרות קהילת עיר חדש ופטירתו של המרא דאתרא הרב אלעזר שטראסר הם כבר לא חיפשו רב גדול בתורה אלא רב שיהא נואם מוכשר ובעל ידיעות כלליות רחבות, הוא שימש כרב בערים פרערוי וגאיא, בכישוריו הוא ענה על דרישותיהם בתחום זה ואכן בשדה המדע המחקרי הוא פרסם מאמרים יקרים ושמו היה לתהילה, גם את ספר הכוזרי שנדפס בפראג בשנת הת"ר הוא העיר והגיה היה נערץ גם בעיני שרי הנכרים והם הנציחוהו בקריאת רחוב על שמו, נתפס לרוח הזמן והתחבר למשכילים שבקהילתו אשר הנהיגו רפורמות בביהכנ"ס
בשו"ת מהר"י אסאד כותב עליו שו"ת יהודה יעלה (אסאד) חלק ב - אבן העזר, חושן משפט סימן ט
מרוכב בערבות, ברכות רבבות, ישיגו לאבן הזוהר, כעצם השמים לטוהר ה"ה אהובי ידי"נ הרב המאה"ג מופלג ומפורסם, בחכמה ובדעת בתורה ובמעשים, נודע למשגב בין ההדסים, כש"ת מו"ה יוסף ווייסע ני' האבדק"ק ע"ח והגלילות יע"א.
במכתב מערוב ימיו כתב עליו מהרי"א בנידון כשרות הציקוריה (שרב יוסף אסר ומהרי"א התירו) אנת וויסע איה חכמתך, ואכמ"ל בפרשה זו.
קשור הרבה גם לפרשת החלוקה בהונגריה. ולאו דווקא מצד המתחדשים.