קוויטל כתב:הלשון בתיקוני זהר עח:
כשושנה בין החחים, שושנה אית בה חמש עלין מלגו וחמש עלין מלבר.
החמש עלין דלבר מובן מעצמו וניתן לראות החמש עלין הירוקות מבחוץ מתחת לראש השושנה. אבל החמש עלין דלגו
האם זה במציאות?
אין לי עסק בחקלאות אבל מעולם לא ראיתי כזו שושנה בת חמשה עלים בפנים בראש השושנה, רק יש הרבה יותר מחמשה.
כיצד ניתן לפרש דברי התנא הק' בפשטות מבשרי אחזה אלוק?
א.י. ה. למחרת יוהכ"פ כאשר המבצע אמירת תיקוני זוהר יהיה מאחורינו, בטח תתחיל הזוהר מראשו ואז תיפגש שיש 13 עלים לשושנה אבל לפני שנראה הלאה בספרות הנסתר הבה נראה קצת בספרינו הנגלה.
אבן עזרא שה"ש ב א :..פירושו מן שש כי לעולם היא ששה עלין לבנים גם בתוכו כדמות בד.. גם הם ששה ע"כ והועתק במצודות שם.
ובפירוש הרי"ד :חבצלת: יילי"ו ; שושנה: רוס"א, ודוד קמחי (ס'שרשים) פירש היפך.
ובמיוחס לרמב"ן:הצמח בנקרא ליד"ה ויש לו ששה עלין.
יש שהרחיקו לכת שגם כלי הניגון שושנה משום שלה ששה מיתרים!
ועתה אל הזוהר הנה בספר הזוהר מונה פעם 13 ופעם 6 (ויש נוסח 12 וכנראה טעות)עיין
א א א;רכא
ג קז א;רטז ב;רפו ב.
ולגבי צבעה עי"ש "סומקא בגווני חוורין" ועיין חוות דעת לשיר (שם).
ובתקונים למעלה מזה בתיקון כה (עא א) 13! עלים, שית סומקי ושית חורי ושושנה דאתכלילת בהון...כ"ה גרעינין בתפוח דילה.?..חמש עלין דילה..(=שבחוץ)..
והמקום היחידי ממש ! הוא בתיקון לח שהבאת ודווקא משם תמהת ?
בכל אופן עיין עטרת צבי א (קט ב);ב(מט ד)
ובבאור הגרא לתיקון מז (בדה"ס ת"ה ב-ג),
בטח הרבה מקורות כבר נאמר ונשנה מפי החבירים החשובים אבל כל זה מטיוטה הראשונה ומשנה לא זזה ממקומה, סליחה.