בהלכות פסוקות הל' עירובין ובה"ג סי' י ובהעיתים סי' רח מובא כך:
"והכין אמרו משום מר רב יהודה אלוף דמנהר פקוד, דבצרה ביממא רשות הרבים בליליא דאיכא חראסי ככרמלית דמיא".
(חראסי = שומרים. ויש גורסים חראמי = ליסטים)
ולכאו' יש כאן הלכה בענין "בצרה" הנאמרת בשם מר רב יהודה אלוף דמנהר פקוד.
אמנם באו"ז ח"ב סי' שצה כתב: מתני' בפורים ויבוא עמלק. ומפקינן ס"ת וקורא כהן ולוי וישראל מן ויבוא עמלק עד וישמע ואע"ג דאמרי רבנן אין קורין פחו' מעשרה פסוקים בביהכ"נ הדר אמרו בר מן ויבוא עמלק דהתם ט' פסוקים ואמ' רב יהודאי ריש כלה דמנהר פקוד דבצרה, כהן קורא ג' פסוקי' לוי ג"פ וישראל ג"פ ואל ידלגו ובתר הכי לימא קדיש עד דאמירן וקרי למגילה והדר מניח ס"ת למקומו.
ומשמע דנהר פקוד דבצרה מקום בפנ"ע הוא.
וא"כ, או שיש שיבוש באו"ז וצריך למחוק תיבת דבצרה, או שיש שיבוש בג' הספרים הנ"ל (פחות הגיוני) וצריך להוסיף שוב את תיבת דבצרה. ואולי יש אפשרויות נוספות.
גם איני יודע האם בעל השמועה הוא מן הגאונים או מן הסבוראים.