טריד בגירסיה כתב:רש"י בבא בתרא יד: ספר עזרה - ספר שכתב משה ובו קורין בעזרה פרשת המלך בהקהל וכהן גדול ביה"כ. וכ"כ בשטמ"ק שם בשם הראב"ד.
בן_אליעזר כתב:תודה לאלו שענו.
אלא שלהדיעות שהי' הס"ת שבארון - איזה שאלות טכניות ופשוטות (ואודה שטרם עיינתי בהמקורות שהובאו כאן):
א) הכהן גדול הי' היחיד שנכנס - אחת בשנה - לפנים קודש הקדשים. מתי, א"כ, הוציאו הס"ת מהארון עבור הקריאה בהקהל? ובאם כשהוא יצא משם בשלום - לכאו' הי' הדבר נרשם בסדר יומו המפורט כ"כ!
ב) ובהמשך לא' - מתי, א"כ, החזירוהו מתי? רק ביוה"כ דשנה הבאה [שיחד עם מחבת הקטורת, הי' לו לכה"ג ס"ת בידו השני') ?!
ב) עוד ועיקר: האם הארון לא הי' נעול וחתום מאז שנעשתה (כפי המשמעות לכאו) - א"כ, האם יעלה על הדעת שפרקוהו עבור הוצאת הס"ת למעמד הקהל, ולא הסתפקו בזו של המלך (וכפי דיעות האחרות) הקל יותר להשיג!?
שבטיישראל כתב:עי' בסדר יומא דהביא כמה דעות בנושא
שבטיישראל כתב:עי' בסדר יומא דהביא כמה דעות בנושא
בן_אליעזר כתב:שבטיישראל כתב:עי' בסדר יומא דהביא כמה דעות בנושא
התוכל נא לשתפינו בסריקות מהדפים מהספר השייכים לענין. שכן אינו נמצא באוצר. ואסיר תודה רבה מראש.
אלו שכתבו מוסר על המתפארים באתרוג נאה וכו' האם עמדו לחלק בין זה לד' רש"י הנ"ל?סיפורים כתב:פירוש רש"י: להראות חזותו לרבים. להראות נויו של ספר תורה ותפארת בעליה שטרח להתנאות במצוה שנאמר (שמות טו) זה אלי ואנוהו
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 304 אורחים