ושא_נס כתב:כתב ר' יוסף חיים בספרו בן איש חי בדרושי פרשת נשא
לא מצאתי את מקור הדברים שכתבת.
אך לעצם הענין אצטט כמה מקורות בדברי הבן איש חי בזה:
בן איש חי שנה ראשונה פרשת יתרו - ואמר עוד בכל המקום אשר אזכיר את שמי, כלומר תעשה המצוה בשלימות המעשה והדבור והכונה והמחשבה ורעותא דליבא, שהם כנגד ד' אותיות שם הוי"ה וקוצו של יו"ד, וזהו אזכיר את שמי, כלומר שראוי להזכיר עליו את שמי מכח שלימות החמשה הנז' שנעשו בו, אז אבא אליך וברכתיך שאשפיע לך שפע מן חמשה בחינות של ד' אותיות הוי"ה וקוצו של יו"ד שהם סוד כחבת"ם.
וראה גם בן איש חי שנה שניה פרשת נח - ועל כן קיום התורה והמצות צריך להיות שלם בשלשה שהם כונה ודיבור ומעשה, שהם בחינת בי"ע, דהכונה ה"ס בינה שה"ס הבריאה, והדיבור מתקן ביצירה, והמעשה בעשיה, והם כנגד נר"ן של אדם, וכל עולם מן בי"ע כלול מן בי"ע וכל חלק מן נר"ן כלול מן נר"ן, ואם יחסר אחד מן שלשה תיקונים הנז' שהם כונה ודיבור ומעשה, יחסר התיקון מן שלשה הנז' שהם בי"ע ונר"ן. ובזה מובן בס"ד הטעם שנמשלו המצות לנר, דכתיב נר מצוה ותורה אור, כי באור הנר יש שלשה גוונים כנגד בי"ע, וכנגד נר"ן, וכנגד כונה ודבור ומעשה. ואף על פי שבזוהר כתוב יש בנר ד' שלהוביות כנגד ד' אותיות השם, הנה בחי' הרביעית נעלמת שהוא בסוד נשמה לנשמה, ולכן כתב בר"ח ז"ל באור הנר יש שלשה, ולכן חייב אדם להדליק הנר בשבת יען כי גם השבת משולש בשלשה בחינות קדושה של שלשה סעודות, ולכן צריך להדליק הנר שיש בו שלשה מיני אור בכניסת השבת.
אך עדיין לא הבאתי מקורות לדבריו, מאחר שלצערי אין לי יד ורגל בתורת הנסתר.