מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
לולי דמיסתפינא
הודעות: 279
הצטרף: ה' אוקטובר 28, 2010 7:46 pm

דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי לולי דמיסתפינא » ג' נובמבר 08, 2016 9:06 pm

אתמול ביום ב'. דברים מענינים מאד. מי שיוכל להעלות על שלחן מלכים

פלגינן
הודעות: 3232
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי פלגינן » ג' נובמבר 08, 2016 9:23 pm

בדיוק שלחו לי את זה. על איזה ספר הוא מדבר?
קבצים מצורפים
הרב רייזמן ו חשוון תשע'ז.pdf
(521.24 KiB) הורד 859 פעמים

מחולת המחנים
הודעות: 3247
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי מחולת המחנים » ג' נובמבר 08, 2016 9:39 pm

פלגינן כתב:על איזה ספר הוא מדבר?

נראה קרוב לודאי שכוונתו על הספר 'הסוד הגלוי' שכתב ר' מוטה פראנק מברסלב.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי ישראליק » ג' נובמבר 08, 2016 9:52 pm

דיון בנושא (באידיש, והמושגים באנגלית)

מודעה לרכישת הסוד הגלוי

הבהרה: איני מתיימר לומר שהרב רייזמאן מדבר מספר "סוד הגלוי" של המזכה את הרבים ר' מוטה פרנק שליט"א, אלא הבאתי את הלינקים להרחיב הנושא

שבע
הודעות: 1691
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי שבע » ג' נובמבר 08, 2016 10:39 pm

סוף סוף נתגלגלה זכות על ידי מזכה הרבים הרב רייזמאן
להרים את הכפפה
ולנפץ את המיתוס של ''הסוד הגלוי''


בשכר זאת יקוים בו:
''אז תקרא וה' יענה, תשווע ויאמר הנני''
(ישעיה נח, ט; עיין שם היטב, ובפסוק ו)

תשואות חן חן לו!

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי ישראליק » ג' נובמבר 08, 2016 10:44 pm

אולי צריכים לקיים "שמוע בין אחיכם" ולא לשפוט בן אדם רק בגלל שבעל דרשן שכבר הביע כמה פעמים דברים נגד "ברסלב" (כגון דרשתו הידוע נגד הניגון המפורסם "ואפילו בהסתרה") פתח את פיו

שבע
הודעות: 1691
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי שבע » ג' נובמבר 08, 2016 10:55 pm

הגיע הזמן ללמוד הבנת הנקרא!

ולא להסתכל על כל דבר במשקפיים ''עדתיות''...

בספר הנזכר - בעיות שורשיות ביסודי האמונה, ואין כאן המקום להאריך.

תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי תוכן » ד' נובמבר 09, 2016 12:00 am

ישראליק כתב:אולי צריכים לקיים "שמוע בין אחיכם" ולא לשפוט בן אדם רק בגלל שבעל דרשן שכבר הביע כמה פעמים דברים נגד "ברסלב" (כגון דרשתו הידוע נגד הניגון המפורסם "ואפילו בהסתרה") פתח את פיו


אשרי חלקו שיצא נגד ניגון מטופש זה, שמגלה השכינה בין הקליפות רח"ל.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי ישראליק » ד' נובמבר 09, 2016 4:43 am

אז צריכים לערוך "טקס הכרת הטוב" שהשכינה הקדושה מכיר טובה להרב רייזמאן שהגין בעד כבודה

אנא עבדא
הודעות: 373
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:02 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי אנא עבדא » ד' נובמבר 09, 2016 2:09 pm

ישראליק כתב:אולי צריכים לקיים "שמוע בין אחיכם" ולא לשפוט בן אדם רק בגלל שבעל דרשן שכבר הביע כמה פעמים דברים נגד "ברסלב" (כגון דרשתו הידוע נגד הניגון המפורסם "ואפילו בהסתרה") פתח את פיו

לא צריך להיות בעל דרשן גדול בכדי להבין לכסילות ולטפשות שיוצאות בשנים האחרונות מבית מדרשם של אלו המתכנים "ברסלב"...
ופשוט שאיני מתכוון לחסידי ברסלב המובהקים והיראים, עובדי ה' באמת.
אגב, הרב רייזמן, למרות שהוא חסיד בעלזא, מזכיר ומצטט הרבה מתורתו של הרה"ק ר' נחמן מברסלב זצ"ל.
נערך לאחרונה על ידי אנא עבדא ב ד' נובמבר 09, 2016 2:13 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אנא עבדא
הודעות: 373
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:02 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי אנא עבדא » ד' נובמבר 09, 2016 2:10 pm

פלגינן כתב:בדיוק שלחו לי את זה. על איזה ספר הוא מדבר?

איני בקי בתחום זה, אבל ראיתי שב'לדעת' כותב מישהו בזה הלשון:
בעיקרון הגדול הוא נגד אליהו שירי.
הרב רייזמן מזכיר ספר שמוכרים, נכנסתי לאור החיים ובדקתי את ספרו של הרב פראנק, אבל כמה מהראיות שהוא מביא לא מופיעות בספר. שאלתי את אחד מאנשיו של הרב פראנק והוא אמר לי שההיפך הוא הנכון. מוטה פראנק מנחיל בספר הזה שתיאוריית 'הסוד' אינה אלא כפירה! ואכן כן יש מושג שאדם מקווה לטוב ומשיג אותו. אם הוא מקווה לטוב אותו יקבל מאת הבורא ית' על ידי תפילה אליו וביטחון גמור אצלו.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ה' נובמבר 10, 2016 1:55 pm

במחילה, חסידי ברסלב נהנים לספר שהדרשן ר' מנשה אף שהוא בעלזאי (...) מזכיר מר' נחמן. אז נא עכשיו לא להגיד שהוא בעצם מתנגד לברסלב..
באופן כללי הנ"ל אין לו מוסדות או הנהגה וכו' וע"כ אינו מחוייב ל"פוליטיקלי קורקט" או כדומה ומדבר את אשר על ליבו בלא פחד.

והניגון הסתרה הרי היה פשוט מילים שכתב זמר על דברי מוהר"ן, ועם כל הכבוד לא הבין כלל את המושג הזה שיסודו עוד מהבעש"ט ואין לו שום קשר למילים הנחמדות של אותו זמר.

לעניין דרשה זו, לפי הנראה מכל מקום הוא מדבר לפחות גם על השיטה הידועה "כח התודעה" ו"ביצועי שיא" מאת אליהו שירי.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' נובמבר 10, 2016 4:30 pm

ישראליק כתב:דיון בנושא (באידיש, והמושגים באנגלית)

מודעה לרכישת הסוד הגלוי

הבהרה: איני מתיימר לומר שהרב רייזמאן מדבר מספר "סוד הגלוי" של המזכה את הרבים ר' מוטה פרנק שליט"א, אלא הבאתי את הלינקים להרחיב הנושא



מאיזה כת נוצרית תורגמו הרעיונות של הסוד הגלוי?

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי ישראליק » ה' נובמבר 10, 2016 6:27 pm

בלי להסכים עם כבודו שהרעיונות של הספר הסוד הגלוי תורגמו מאיזה כת נוצרות, אענה ששיטה זו (חוק המשיכה) מבוסס על שיטות של פילוסופים יוונים והינדואיזם

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' נובמבר 10, 2016 7:05 pm

אני לא יודע רק שאלתי, כי הסגנון מריח קצת נצרות.

ולא הבנתי כוונתך בהמשך. טענתך שחוק הגרוויטציה (חוק המשיכה הפיסיקלי) מבוסס על פילוסופים יוניים (קצת נכון ) והינדואיזם(????) ולכן מה?

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי ישראליק » ה' נובמבר 10, 2016 7:08 pm

סליחה שלא הסברתי די, שיטת "הסוד" מבוסס על מה שהם קורים "חוק המשיכה", באנגלית זה נקרא:
The law of attraction

אהרן פרידמן
הודעות: 21
הצטרף: ה' ספטמבר 01, 2016 12:20 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי אהרן פרידמן » ה' נובמבר 10, 2016 11:17 pm

מה נאמר ומה נדבר, דרשות מהזן הזה נאמרות מאות שנים סגנון כזה או אחר אך בסך הכל בשורה התחתונה לא אומרות כלום. משום שהוא לא בא ואומר 'מה כן'. בסך הכל עומד על 'מה לא', ובעוד הוא צווח על 'תרגומים' לתורות שלדעתו גוייות [ואולי המקור הראשון היה יהודי כדברי הכוזרי הידועים?], הרי יש ספרים רבים שכל כולם גויים עד לספר החדש של תורות הרב הופמן, וכבר ידוע והיה על זה אשכול שבעלי המוסר היו מתרגמים מלכתחילה תורות גוייות לגמרי.

הנקודה: אין בעיה להביע עמדה ודעה וזה בסדר גמור, אבל מה הוא מציע כתחליף? ואם מקורו הוא בעלזאי הרי אהרן פרידמן [זה לא אני...] מו"ל בקביעות בברכת האדמו"ר תזות של גויים בעטיפה חרדית. נו אז מה?]


בקיצור לא הבנתי הצעקה הגיוואלד

שדה
הודעות: 1
הצטרף: ו' נובמבר 11, 2016 12:44 am

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי שדה » ו' נובמבר 11, 2016 12:54 am

הקשבתי, שלא כהרגלי, לשיעור המלא של הרב רייזמן. ופשוט הזדהיתי עם כל מילה. לדעתי רק חסר שם מאוד יותר בהירות מה כן , ואיך הוא מתמודד עם טראכט גוט וועט זיין גוט, ועוד. הקו הוא דק מאוד, והרב רייזמן, שנשמע כאן בהרצאה הזאת מוכשר ומושחז מאוד מאוד, מוזמן להרים את הכפפה ולהבהיר מעט את הסוגיה המורכבת. מה הגבול בין אמונה טהורה למה שהוא מגדיר כפירה וע"ז.

סגי נהור
הודעות: 5649
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי סגי נהור » ב' נובמבר 14, 2016 3:55 am

מבלי להביע דעה על עצם הדברים, כה דברי מורנו הבעש"ט (בכתר שם טוב סי' רל, מליקוטים יקרים):

והבוטח בה' חסד יסובבנו. וכשהוא להפך, שהוא מתיירא תמיד ממדת דין ומהעונש, אז הוא מתדבק עצמו בדינים, וח"ו שלא יבוא לו רעה, כמ"ש ומגורותם אביא להם. שבכל מקום שאדם הוא חושב, שם הוא מתדבק, ואם מחשב בדין הוא מתדבק בדין, וכשהוא בוטח בחסד שם ידבק נשמתו והחסד יסובבנהו. ותמיד יטמין את עצמו כולו בשם יתעלה.

[ולכאורה הדברים מפורשים בזוה"ק ח"ב קפד, ב].

הבינה והברכה
הודעות: 40
הצטרף: א' מאי 08, 2016 1:26 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי הבינה והברכה » ג' נובמבר 15, 2016 2:56 pm

סגי נהור כתב:מבלי להביע דעה על עצם הדברים, כה דברי מורנו הבעש"ט (בכתר שם טוב סי' רל, מליקוטים יקרים):

והבוטח בה' חסד יסובבנו. וכשהוא להפך, שהוא מתיירא תמיד ממדת דין ומהעונש, אז הוא מתדבק עצמו בדינים, וח"ו שלא יבוא לו רעה, כמ"ש ומגורותם אביא להם. שבכל מקום שאדם הוא חושב, שם הוא מתדבק, ואם מחשב בדין הוא מתדבק בדין, וכשהוא בוטח בחסד שם ידבק נשמתו והחסד יסובבנהו. ותמיד יטמין את עצמו כולו בשם יתעלה.

[ולכאורה הדברים מפורשים בזוה"ק ח"ב קפד, ב].

ויש גם כן את העניין של 'האמנתי כי אדבר' - שהדיבור הוא מושך לאמונה, ויש ג"כ האימרה שאמונה הוא המשכה, ומי שיתבונן יראה שהם שני דברים אחרים, ישנו האמונה שיהיה לו טוב, וישנו האמונה שאם הוא יאמין בזה וזה - זה יגיע אליו אך ורק בשל אותו אמונה, האמונה שאנו מדברים הוא שאנו מאמינים שה' ישלח לנו כגון רפואה וישועה, לא שהאמונה עצמה היא היא הישועה.
אלו הם דברים שהמדבר בהם הוא כהולך על חבל דק ויש להיזהר שלא ליפול...

סגי נהור
הודעות: 5649
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי סגי נהור » ג' נובמבר 15, 2016 5:07 pm

הבינה והברכה כתב:
סגי נהור כתב:מבלי להביע דעה על עצם הדברים, כה דברי מורנו הבעש"ט (בכתר שם טוב סי' רל, מליקוטים יקרים):

והבוטח בה' חסד יסובבנו. וכשהוא להפך, שהוא מתיירא תמיד ממדת דין ומהעונש, אז הוא מתדבק עצמו בדינים, וח"ו שלא יבוא לו רעה, כמ"ש ומגורותם אביא להם. שבכל מקום שאדם הוא חושב, שם הוא מתדבק, ואם מחשב בדין הוא מתדבק בדין, וכשהוא בוטח בחסד שם ידבק נשמתו והחסד יסובבנהו. ותמיד יטמין את עצמו כולו בשם יתעלה.

[ולכאורה הדברים מפורשים בזוה"ק ח"ב קפד, ב].

ויש גם כן את העניין של 'האמנתי כי אדבר' - שהדיבור הוא מושך לאמונה, ויש ג"כ האימרה שאמונה הוא המשכה, ומי שיתבונן יראה שהם שני דברים אחרים, ישנו האמונה שיהיה לו טוב, וישנו האמונה שאם הוא יאמין בזה וזה - זה יגיע אליו אך ורק בשל אותו אמונה, האמונה שאנו מדברים הוא שאנו מאמינים שה' ישלח לנו כגון רפואה וישועה, לא שהאמונה עצמה היא היא הישועה.
אלו הם דברים שהמדבר בהם הוא כהולך על חבל דק ויש להיזהר שלא ליפול...

הדבר פשוט שמבלי להבין ולזכור שהכל בידי שמים מדובר בכפירה וכדברי הרב רייזמאן. אמנם הוא הלך רחוק מדי כשהשליך לגמרי את כל הרעיון והסתמך רק על הבנת הסבתא. ונכון הוא שיש יופי בהבנת הסבתא שאצלה האמונה היא פשוטה ובלי שום תחכום, אבל לדידן יש בזה כמה פרטים וענינים שלא עמדה עליהם הסבתא.

תולדות אדם
הודעות: 444
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 5:12 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי תולדות אדם » ג' נובמבר 15, 2016 5:21 pm

ישראליק כתב:(כגון דרשתו הידוע נגד הניגון המפורסם "ואפילו בהסתרה")

היכול אי מי להמציא או להפנות לדרשה 'הידוע' הנ"ל?

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי ישראליק » ג' נובמבר 15, 2016 8:35 pm

על פי דרשתו של הנ"ל נולד לי ביאור מחודש במה שאמרו חז"ל שמסכת עבודה זרה של אברהם אבינו הי' בו ד' מאות פרקים, דהיינו כמו שכתוב בתולדות יצחק (קארו) שכולם רדפו אותו "בשביל המין" הזה קרה להם כל מיני צרות, ע"כ הי' אז "מסכת עבודה זרה של אברהם אבינו" שהי' כל מיני סברות להסביר למה השיטות של אברהם אבינו נכנסים כלפיהם בגדר עבודה זרה,
ודוק היטב

מתעמק
הודעות: 598
הצטרף: ג' יוני 08, 2010 5:58 am

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי מתעמק » ה' נובמבר 17, 2016 2:05 am

אפתח בדברי ה'מוסף הערוך' ערך מן, לבאר תיבת מין. וז"ל:
אמר בנימין, נראה לי שטעם מלה זו, שהנוטים מן הדת היו קוראים לעצמם מאמינים, וחז"ל קטעו המלה וקראום מינים, כי יש ביניהם מינים ממינים שונים
ומכאן תשובה להמשוה לאברהם אבינו שכפר בכל ע"ז שבעולם. כי הנה באמת אברהם אבינו היה כופר בעבודה זרה ומאמין בה', ובני דורו היו כופרים בה' ומאמינים בעבודה זרה. וזה דבר כללי, כל מאמין בדבר אחד, הרי הוא כופר בהיפכו. ובכן השאלה, המאמין בדרכי "הסוד" במי הוא מאמין ובמי הוא כופר. ואם יש מי שמאמין בשני הדברים כאחד, בע"ז ולהבדיל בהשי"ת, הרי הוא עוע"ז בשיתוף לכל הפחות, ועליו נאמר כי קצר המצע מהשתרע.
ולענין, אנחנו בני ישראל מאמינים בני מאמינים שגור על פינו דברי תורתינו הקדושה, ומי גוי גדול אשר לו אלקים קרובים אליו כה' אלקינו בכל קראינו אליו, בצר לך וגו' ושבת עד ה' אלקיך ושמעת בקולו , ואם תלכו עמדי קרי וגו'. והנביא צווח חציו שרף במו אש וגו' ובעת צרתם יאמרו קומה והושיענו וכו'.
מיסודי הדת להאמין שיש השגחה ושכר ועונש. ולפי מעשיו נתקלה תפלתו, וכלשון הרמב"ם בהלכות תשובה כמה מעולה מעלת התשובה. אמש היה זה מובדל מה' אלהי ישראל שנאמר עונותיכם היו מבדילים ביניכם לבין אלהיכם. צועק ואינו נענה שנאמר כי תרבו תפלה וגו'.
ולכן המאמין שכח התפלה אינו משום שהקב"ה שומע תפלת כל פה, אלא שיש איזה כח טבעי שהמתפלל ומאמין בה נושע, ולדעתו אין נפקא מינה בין המתפלל ומאמין בהשי"ת להמתפלל ומאמין בע"ז שהרי כולם מאמינים במשהו, אם כן הרי הוא מין ואפיקורס ועובד עבודה זרה וכופר בהשגחה ומבטל כח התשובה.
ומה גדול מסך המבדיל בינינו לבין אבינו שבשמים, שאפילו דברים כה עיקריים באמונה אינם מוסכמים ומובנים לכל, ומודדים אם זה מתאים לקו העדה והמפלגה, ואם לאו תדחה האמונה ואל תדחה המפלגה, ר"ל מהאי דעתא.
אינני מכיר את המשפיע עליו נטען בתחלת האשכול שעליו סובבים דברי הדורש, ולבסוף הוכחש על ידי אחרים שלא עליו כוונתו. אך בעיקרון אין נ"מ לקבל הדברים בין אם הכוונה עליו או לא, ומי שמזכה את הרבים אך מלמדם חוקי ע"ז ומינות הרי הוא מסית ומדיח שבמקום חטאים בשוגג ובמזיד עשאם לעוע"ז וכופרים בכמה עיקרי הדת. ואומר בפה מלא, אפילו אם ח"ו היה הבעש"ט הקדוש בעצמו אומר דברים הללו היה עלינו להזניחו, כי עיקרי היהדות אינם מסורים לפשרות ולא יש מי שבידו לשנותם או מבטלם אפילו אם כגובה ארזים גבהו.
ואין צריך לומר שכל המובאות מדברות על בחינות בטחון בה', שבוטח בהשי"ת שחפץ חסד הוא, ובכח אמונה זו ממשיך חסדים טובים.
(והפלא על אחד החדשים שכתב "דרשות מהזן הזה נאמרות מאות שנים סגנון כזה או אחר וכו'", דמשמע מיניה שהוציא את עצמו מן הכלל תורת רבותינו גדולי האחרונים במשך "מאות שנים" האחרונות, ובמקום זה בוחר בדעות כוזבות ע"ז ומינות. ואלמד זכות שלא קרא את טקסט הדרשה, רק הסתמך על כותרת האשכול המזכירה גם 'קורסים' וחשב שדברי הדורש מופנים נגד קורסים רגילים)

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי ישראליק » ה' נובמבר 17, 2016 7:17 am

דברי האוהב ישראל הידועים:
קבצים מצורפים
אמונה.PNG
אמונה.PNG (14.23 KiB) נצפה 14250 פעמים

וונדרבר
הודעות: 1672
הצטרף: ב' אוקטובר 06, 2014 3:04 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי וונדרבר » ש' נובמבר 19, 2016 9:34 pm

ישראליק כתב:שבעל דרשן שכבר הביע כמה פעמים דברים נגד "ברסלב" (כגון דרשתו הידוע נגד הניגון המפורסם "ואפילו בהסתרה")

נכתב במקום אחר על הניגון "ואפילו בהסתרה":
המילים לא בדיוק של רבי נחמן מברסלב. בליקוטי מוהר"ן נ"ו כתוב: "ואפילו בהסתרה... מלובש השי"ת",
ואילו ההמשך: "גם מאחורי וכו'" לגמרי לא של רבי נחמן, אלא של תהילה ברלנד בספרה "באור פני מלך חיים".

viewtopic.php?f=17&t=19680&p=195406&hilit#p195406

פרנצויז
הודעות: 1657
הצטרף: ה' מרץ 26, 2015 1:40 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי פרנצויז » ש' נובמבר 19, 2016 11:56 pm

תולדות אדם כתב:
ישראליק כתב:(כגון דרשתו הידוע נגד הניגון המפורסם "ואפילו בהסתרה")

היכול אי מי להמציא או להפנות לדרשה 'הידוע' הנ"ל?

הרב מנשה רייזמן בקול הלשון באידיש יום ה' כי תבא תשע"ד
http://www.kolhalashon.com/New/Media/Pl ... ShiurNum=2
בעיקר מהדקה 46.00 והלאה

אספקלריא
הודעות: 494
הצטרף: א' יוני 29, 2014 11:45 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי אספקלריא » א' נובמבר 20, 2016 11:23 pm

אנא עבדא כתב:
פלגינן כתב:בדיוק שלחו לי את זה.
קבצים מצורפים הרב רייזמן ו חשוון תשע'ז.pdf.
על איזה ספר הוא מדבר?

איני בקי בתחום זה, אבל ראיתי שב'לדעת' כותב מישהו בזה הלשון:
בעיקרון הגדול הוא נגד אליהו שירי.
הרב רייזמן מזכיר ספר שמוכרים, נכנסתי לאור החיים ובדקתי את ספרו של הרב פראנק, אבל כמה מהראיות שהוא מביא לא מופיעות בספר. שאלתי את אחד מאנשיו של הרב פראנק והוא אמר לי שההיפך הוא הנכון. מוטה פראנק מנחיל בספר הזה שתיאוריית 'הסוד' אינה אלא כפירה! ואכן כן יש מושג שאדם מקווה לטוב ומשיג אותו. אם הוא מקווה לטוב אותו יקבל מאת הבורא ית' על ידי תפילה אליו וביטחון גמור אצלו.

הרב רייזמן מזכיר שם בעמ' י"ג שמצורף בסוף הספר "צמיד אנרגיה במתנה". וכנראה לפי סימן זה, אפשר לזהות במה מדובר.
האם מישהו מזהה את הספר?
האם מדובר בספר של ר' פראנק או במשהו אחר?

מתעמק
הודעות: 598
הצטרף: ג' יוני 08, 2010 5:58 am

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי מתעמק » ב' נובמבר 21, 2016 9:42 am

בינתיים מתוך הציונים ולינקים, התברר שהדורש לא דרש אפילו נגד המילים של השיר "ואפילו בהסתרה", אלא אך ורק על המשורר שהעמיד את מהר"ן כאילו ח"ו חולק על הקב"ה ר"ל.
כך שכל המצג פה כאילו הדרשן למוד הוא לדרוש נגד ברסלב, היא מצד שוא.
ולא הבנתי מה שהובא לעיל כתשובה על דברי, דברי האוהב ישראל הידועים בפרשת נח (שהנני מכירם מאז היותי בן עשר). וכי עדיין לא הבחין המגיב מה בין אמונה בהשי"ת לאמונה בעולם הגשמי? ואפילו לו יצוייר שגם אמונה בדבר גשמי מביא אותה תוצאה, האם אין זה עבודה זרה ממש, וככח הכשפים שמכחישים כח פמליא של מעלה?

ולגוף הרעיון של "ואפילו בהסתרה", אציין שהדברים כבר נמצאים בצפנת פענח לרבינו המהרי"ט, פרשת ואתחנן דרוש ראשון, וזה לשונו:
וכן הוא אומר וחכתי לה' המסתיר פניו מבית יעקב וקויתי לו, על פי מה שאמרו בגמרא בפרקא קמא דחגיגה, דאחוי ליה ההוא מינא לרבי יהושע בן חנניא קמיה קיסר, עמא דאהדרינהו מריה לאפיה מיניה, אחויה ליה ידו נטויה עלינו, ואמר ליה קיסר לההוא מינא גברא דלא ידע במחוג מחוי קמיה מלכא. ובאמת כי אין משפט מות לאיש ההוא באשר לא הבין עומק תשובת ר' יהושע, יען כי דבריו אשר הראם פסוק מלא הוא דכתיב והסתרתי פני מהם, אכן תשובת ר' יהושע בנטותו את ידו לאמר ידו נטויה עלינו, הא היכא רמיזה במקרא ולא בשום מקום, עד שנאשים לאותו המין אשר לא היה לו לב לדעת תוכן תשובתו.
ונראה שתשובת ר' יהושע היה ממקום שבא ומצדה תברה, כי הוא גנה את ישראל שהם שונאי המקום שהסתיר פניו מהם, הראה לו שבזה מורה חבתן שהוא עומד עמהם בצרה, כמ"ש אתי מלבנון כלה וכתיב למענכם שולחתי בבלה, ולפי שהוא עומד בצדנו הוצרך להסתיר פניו, וכה"א ה' אלקיך הוא ההולך עמך לא ירפך ולא יעזבך וכו', כי [אם] היה משלח אותם מעל פניו לא היה זקוק לכך.
ולזה אמר שם בפרשת וילך, והסתרתי פני מהם והיה לאכול ואמר ביום ההוא על כי אין א'להי בקרבי וגו' ואנכי הסתר אסתיר. שהדבר קשה, מאחר שהתודו על עונם, מה חזר ואמר ואנכי הסתר אסתיר וגו', וכבר אמר בתחלה והסתרתי פני וגו'. וכו'. ואני מפרש דברים כפשטן וכו', כי ענין הסתרת פנים היא לבלתי השגיח עליהם לטובה כאשר בתחלה, והיה לאכול ממילא, ומצאוהו צרות רבות ורעות, מאחר שאיני משגיח עליהם. והנה יחשוב בלבבו שסילקתי שכינתי מעליו לגמרי ושלחתים מעל פני, ואין הדבר כן כי עמו אנכי בצרה רק "אסתיר" פני וכו'. וז"א ואמר ביום ההוא הלא על כי אין א'להי בקרבי מצאוני הרעות האלה, כאן ואנכי הסתר אסתיר וגו'. וכו'. וזה הראה לו ר' יהושע לההוא מינא, כאדם המסתיר פניו מחברו ומחזיק בו בידו לבלתי עוזבו. ומקרא דייק לה, דלא כתיב ואשלחם מעל פני, אלא עמו במחיצתו הם וכמסתיר פנים מהם. ולא נתן ה' לו [לההוא מינא] לב להשכיל ממוצא דבר עצמו תשובתו בצדו. וכו'.
ועל זה אמר וחיכיתי לה' המסתיר פניו מבית יעקב, כי בזה אנו בטוחים שלא עזבנו לגמרי וחיכתי לו, מאחר שהוא יתברך עמנו בצרה, אנו מקוים לו שיושיע את עצמו כביכול ויושיענו אתו. ועל דרך זה אמר הנביא אכן אתה א'ל מסתתר א'להי ישראל מושיע.


ושמעתי מאבי שיחי', שהוא שאל פעם ליהודי מפולין, באיזה כח הצליח להחזיק מעמד כל ימי המלחמה, יותר מחמשה שנה. והנ"ל השיבו, שבתחילת ימי המלחמה, כלומר בתוך הימים שכלי קרב הגרמנים היו באמצע כיבוש ארץ פולין, בשבת נצבים-וילך תרצ"ט הוא הצליח להיות אצל רבו, אחד מאדמו"רי בית ווארקא (לצערי אין אבי זוכר שם האדמו"ר). בשבת אמר האדמו"ר דבר תורה, וזה היה תוכנה:
כתיב ואמר ביום ההוא הלא על כי אין אלקי בקרבי מצאוני הרעות האלה, ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא. והדבר קשה, אם כבר הגיע להיות מודה ועוזב על חטאיו, למה דווקא אז נאמר שוב ואנכי הסתר אסתיר פני, אדרבה היה צריך להיות התגלות מהיום.
אך ביאר על פי קושיית חז"ל בגמרא, דכתיב בפרעה "למען ענותו בסבלותם", והקשו דפתח בלשון יחיד "ענותו" ומסיים בלשון רבים "בסבלותם". אך הביאור בזה י"ל (וכן כתב השלה"ק בתושב"כ פרשת שמות), שבזמן שישראל בצרה הרי השכינה מה אומרת קלני מראשי קלני מזרועי, שכביכול מצער בצרתן של ישראל, וכמו שדרשו חז"ל עה"פ כמעשה לבנת הספיר. וזה היה כוונת רשעתו של פרעה, שרצה להרע לו כביכול לענותו, על ידי סבלות ישראל.
ואת זה צריך כל בר ישראל לידע ולהאמין, שבכל צרתם לו צר כביכול. ואם אומר האדם בעת צערו "הלא כי אין אלוקי בקרבי" הרי זה מרידה במלכות שמים, וגורם לעצמו שייענש בהסתרת פנים.

אלו היו תוכן דברי האדמו"ר בשבת זו שקדמה לימי הרעה והצרה. והמשיך היהודי הפולני שמדברי תורה האלו שאב חיזוק כל ימי המלחמה, באמונה שהקב"ה נמצא עמנו בעת צרותינו.
ככל הידוע לי אין הדברים מודפסים בשום מקום. והדברים קרובים לדברי המהרי"ט הנ"ל.

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי איש גלילי » ב' נובמבר 21, 2016 4:50 pm

המילים של 'אפילו בהסתרה' אינם חידוש כלל, זה מה שיוצא מפשוטי המקראות. מוהר"ן ניתח יפה את הפסוק וקירב אותו ללבות תלמידיו (הדיון אם זה 'הסתרה בתוך ההסתרה' או 'הסתרה' בלבד - יפים להלצה בעלמא).
אולם המילים 'אבער די הייליגער רבי זאגט' הן נוראות, גם אותי זה זעזע מאד (וכן, אני דובר אידיש, אינני מכיר כזה סגנון התייחסות), זה פשוט מעשה עמרצות.

קרית מלך
הודעות: 1034
הצטרף: ד' מרץ 09, 2016 1:50 am

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי קרית מלך » ג' נובמבר 22, 2016 12:31 am

יש באוצר ספר - אינני זוכר את שמו כעת שכולו נסוב אודות סגולת מרן הגר"ח מוואלוז'ין זצללה"ה להתחזק באמונה הברורה שאין עוד מלבדו, המעיין בספר הזה יראה איך המחבר הנ"ל [מסתבר שמחמת אי הבנה] לקח את יסוד האמונה והפך אותה למכשיר להשגת כל מה שלבו, חפץ ועוד מרבה לעשות נפשות ולשכנע שזו היא האמונה המתבקשת אשר כביכול אין כח שבעולם כנגד זה, וכל אשר תרצה נפשו ישיג. מעולם לא ראיתי "דבר והפכו" כגון זה! לדבר על אמונה בהשי"ת ובפועל להשתמש בכח האמונה כמכשיר אישי להשגת רצונו.

אשר ברא
הודעות: 221
הצטרף: ג' יולי 12, 2016 9:26 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי אשר ברא » ג' נובמבר 22, 2016 1:25 am

איש גלילי כתב:אולם המילים 'אבער די הייליגער רבי זאגט' הן נוראות, גם אותי זה זעזע מאד (וכן, אני דובר אידיש, אינני מכיר כזה סגנון התייחסות), זה פשוט מעשה עמרצות.

ולי הי' נראה פשוט שכוונת המלחין היתה לומר "זאגט אבער די רבי" (ותליתי שמסתמא הוא לא דובר אידיש) והכל יבא על מקומו בשלום.

חוקר ודורש
הודעות: 866
הצטרף: ד' אוגוסט 17, 2016 11:39 am

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי חוקר ודורש » ג' נובמבר 22, 2016 6:34 am

דברי הרב מנשה צ"ע וכי אין מושג של אופטימיות ביהדות? או דימוי עצמי נמוך?
הרי ברור שאדם שלא מאמין ביכולתיו,הוא לא יגש למעשה וא"כ צ"ב על מה
הוא מלין,מרצים אלו כמו א"ש ועוד לכאורה מחזקים את הדימוי והמחשבה החיובית.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' נובמבר 22, 2016 8:40 am

יש מושג של השתדלות ביהדות האם יוצא מזה שאני יכול לשבת מול צלחת ולחשוב שהאוכל יגיע לפה שלי בלי שאקח אותו רק בכוח המחשבה?

כמו כן ראוי שאדם יאמין ביכולותיו אבל באלו שיש ע"פ טבע ובסייעתא דשמייא ולא בכוחות על טבעיים ושאר הזיות.

חוקר ודורש
הודעות: 866
הצטרף: ד' אוגוסט 17, 2016 11:39 am

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי חוקר ודורש » ג' נובמבר 22, 2016 9:20 am

אמת,אבל כמו בכל דבר האמת נמצא באמצע,כתוב וברכתיך בכל אשר
תעשה היינו צריך עשיה לכך שיצליח דרכו,אבל כדי שיעשה צריך רצון
והרצון או האנרגיה בלע"ז הוא פרי של מחשבה ועידוד ואמונה במעשה.
לכן יש בהחלט מקום לחשיבה חיובית,אבל וודאי שאדם שיש לו מינוס בבנק
ויחשוב טוב דהיינו שלא יהיה מינוס- אז הבנק לא יקבל מחשבה זו.
נערך לאחרונה על ידי חוקר ודורש ב ד' נובמבר 23, 2016 9:33 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

סגי נהור
הודעות: 5649
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי סגי נהור » ג' נובמבר 22, 2016 9:50 am

איש גלילי כתב:הדיון אם זה 'הסתרה בתוך ההסתרה' או 'הסתרה' בלבד - יפים להלצה בעלמא.

בעל התולדות מביא כמה פעמים בשם רבו הבעש"ט ש"אסתר אסתיר" פירושו שההסתר עצמו הוא בהסתר, היינו שהאדם אפילו לא יודע שישנו הסתר. וזאת "הסתרה שבתוך ההסתרה". לא ראיתי תורה זו של מוהר"ן, ואפשר שהדברים קשורים.
איש גלילי כתב:אולם המילים 'אבער די הייליגער רבי זאגט' הן נוראות, גם אותי זה זעזע מאד (וכן, אני דובר אידיש, אינני מכיר כזה סגנון התייחסות), זה פשוט מעשה עמרצות.

צר לי, זה נשמע כנסיון קטנוני להיטפל לניסוח אולי לא הכי מוצלח. הכוונה ברורה ואין פה מה להזדעזע. לדעתי מה שבאמת נורא בשיר הזה הוא המנגינה חסרת הטעם.

וונדרבר
הודעות: 1672
הצטרף: ב' אוקטובר 06, 2014 3:04 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי וונדרבר » ג' נובמבר 22, 2016 3:06 pm

.
נערך לאחרונה על ידי וונדרבר ב ג' נובמבר 22, 2016 3:08 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

וונדרבר
הודעות: 1672
הצטרף: ב' אוקטובר 06, 2014 3:04 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי וונדרבר » ג' נובמבר 22, 2016 3:06 pm

חוקרנוביץ כתב:דברי הרב מנשה צ"ע וכי אין מושג של אופטימיות ביהדות? או דימוי עצמי נמוך?
הרי ברור שאדם שלא מאמין ביכולתיו,הוא לא יגש למעשה וא"כ צ"ב על מה
הוא מלין,מרצים אלו כמו א"ש ועוד לכאורה מחזקים את הדימוי והמחשבה החיובית.

חוקרנוביץ כתב:אמת,אבל כמו בכל דבר האמת נמצא באמצע,כתוב וברכתיך בכל אשר
תעשה היינו צריך עשיה לכך שיצליך דרכו,אבל כדי שיעשה צריך רצון
והרצון או האנרגיה בלע"ז הוא פרי של מחשבה ועידוד ואמונה במעשה.
לכן יש בהחלט מקום לחשיבה חיובית,אבל וודאי שאדם שיש לו מינוס בבנק
ויחשוב טוב דהיינו שלא יהיה מינוס- אז הבנק לא יקבל מחשבה זו.

נראה שלא קראת בעיון את דברי הרב מנשה רייזמן, תתבונן בדבריו ותראה שהוא לא מדבר נגד "אופטימיות", אלא מדבר על הסילוף שכאילו האופטימיות לבד יכולה לחולל פלאות ח"ו גם נגד רצון ה', סילוף גמור של מושגי האמונה והבטחון, עיין שם.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי ישראליק » ג' נובמבר 22, 2016 4:51 pm

וונדרבר כתב:
חוקרנוביץ כתב:דברי הרב מנשה צ"ע וכי אין מושג של אופטימיות ביהדות? או דימוי עצמי נמוך?
הרי ברור שאדם שלא מאמין ביכולתיו,הוא לא יגש למעשה וא"כ צ"ב על מה
הוא מלין,מרצים אלו כמו א"ש ועוד לכאורה מחזקים את הדימוי והמחשבה החיובית.

חוקרנוביץ כתב:אמת,אבל כמו בכל דבר האמת נמצא באמצע,כתוב וברכתיך בכל אשר
תעשה היינו צריך עשיה לכך שיצליך דרכו,אבל כדי שיעשה צריך רצון
והרצון או האנרגיה בלע"ז הוא פרי של מחשבה ועידוד ואמונה במעשה.
לכן יש בהחלט מקום לחשיבה חיובית,אבל וודאי שאדם שיש לו מינוס בבנק
ויחשוב טוב דהיינו שלא יהיה מינוס- אז הבנק לא יקבל מחשבה זו.

נראה שלא קראת בעיון את דברי הרב מנשה רייזמן, תתבונן בדבריו ותראה שהוא לא מדבר נגד "אופטימיות", אלא מדבר על הסילוף שכאילו האופטימיות לבד יכולה לחולל פלאות ח"ו גם נגד רצון ה', סילוף גמור של מושגי האמונה והבטחון, עיין שם.


הוא לא שוה הזמן ל"עיין" ולהתבונן בדבריו... מי הכתיר אותו כהוגה דעות? האם יש לו סמך לדבריו שעל מה שמדבר הוא אכן עבודה זרה?! אם הוא רוצה לחזק אנשים - חזק וברוך! אבל על מה או על שיטת איזה גדול או רב הוא סומך את מעמדו שמי שמדבר/חושב כך נחשב כעבודה זרה?!

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: דרשת ר' מנשה ישראל רייזמאן בענין ספרי זמנינו וקורסים

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' נובמבר 22, 2016 5:12 pm

כשאדם אומר דברים צודקים הרי הם צודקים ולא צריך להכתיר אותו כהוגה דעות.
אם אין לך זמן לעיין אם הוא צודק אז לא.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 187 אורחים