מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

◆ חיפוש מקור ◆

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
תורה מפוארת
הודעות: 187
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ד' מאי 29, 2019 8:18 pm

נחלי אפרסמון כתב:
תורה מפוארת כתב:אני מחפש מקור בזוהר שיש קשר ביו יצחק אבינו ליוסף הצדיק, זכור לי שיש בזוהר משהו שיצחק התחיל לתקן את הרפ"ח ניצוצות ויוסף המשיך משהו כזה.

שער הפסוקים - פרשת וירא
והנה אם תחבר יצחק, שהוא סוד הדינים, עם יוסף הנקרא יסוד, הם בגימטריא רפ"ח ניצוצין

נמצאה האבידה, מדובר בשם משמואל וישב תרע"ח עיי"ש

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ד' מאי 29, 2019 8:54 pm

תורה מפוארת כתב:
נחלי אפרסמון כתב:
תורה מפוארת כתב:אני מחפש מקור בזוהר שיש קשר ביו יצחק אבינו ליוסף הצדיק, זכור לי שיש בזוהר משהו שיצחק התחיל לתקן את הרפ"ח ניצוצות ויוסף המשיך משהו כזה.

שער הפסוקים - פרשת וירא
והנה אם תחבר יצחק, שהוא סוד הדינים, עם יוסף הנקרא יסוד, הם בגימטריא רפ"ח ניצוצין

נמצאה האבידה, מדובר בשם משמואל וישב תרע"ח עיי"ש

ספר שם משמואל - פרשת וישב - שנת תרע"ח
וימתקו הדברים עוד יותר עפימ"ש חכמי האמת שנשמת יצחק נתעברה ביוסף ונוטריקון שם יצחק קץ חי מדתו של יוסף, בסוד עוד יוסף חי, ועפי"מ שהגדנו (בפרשת תולדות) בפירוש דברי הזוה"ק שיצחק רחים לעשו משום דכל זינא אזיל בתר זיני'. ופירשנו באשר מדת יצחק היתה יראה ופחד והודיע בעולם דאית דין ואית דיין, והוא בבחי' סור מרע עץ הדעת טו"ר לעומת שא"א ע"ה הי' בבחי' עשה טוב עה"ח, ע"כ עשו שנולד בבחי' עץ הדטו"ר ותעודתו היתה לזכות לשלימות נפשו ע"י סור מרע, זוהי מדתו של יצחק, לפיכך יצחק שחשב את עשי לממלא את תעודתו אהבו ביותר, וע"כ יוסף שהי' ממלא את תעודת סור מרע במקום עשו נתעברה בו נשמת יצחק, ומשום כך נראה שיעק"א הפקיד ליוסף על מדה זו.
גם רבינו האר"י זה מקור.

תורה מפוארת
הודעות: 187
הצטרף: ד' פברואר 20, 2019 12:29 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תורה מפוארת » ד' מאי 29, 2019 9:28 pm

נחלי אפרסמון כתב:
תורה מפוארת כתב:
נחלי אפרסמון כתב:
תורה מפוארת כתב:אני מחפש מקור בזוהר שיש קשר ביו יצחק אבינו ליוסף הצדיק, זכור לי שיש בזוהר משהו שיצחק התחיל לתקן את הרפ"ח ניצוצות ויוסף המשיך משהו כזה.

שער הפסוקים - פרשת וירא
והנה אם תחבר יצחק, שהוא סוד הדינים, עם יוסף הנקרא יסוד, הם בגימטריא רפ"ח ניצוצין

נמצאה האבידה, מדובר בשם משמואל וישב תרע"ח עיי"ש

ספר שם משמואל - פרשת וישב - שנת תרע"ח
וימתקו הדברים עוד יותר עפימ"ש חכמי האמת שנשמת יצחק נתעברה ביוסף ונוטריקון שם יצחק קץ חי מדתו של יוסף, בסוד עוד יוסף חי, ועפי"מ שהגדנו (בפרשת תולדות) בפירוש דברי הזוה"ק שיצחק רחים לעשו משום דכל זינא אזיל בתר זיני'. ופירשנו באשר מדת יצחק היתה יראה ופחד והודיע בעולם דאית דין ואית דיין, והוא בבחי' סור מרע עץ הדעת טו"ר לעומת שא"א ע"ה הי' בבחי' עשה טוב עה"ח, ע"כ עשו שנולד בבחי' עץ הדטו"ר ותעודתו היתה לזכות לשלימות נפשו ע"י סור מרע, זוהי מדתו של יצחק, לפיכך יצחק שחשב את עשי לממלא את תעודתו אהבו ביותר, וע"כ יוסף שהי' ממלא את תעודת סור מרע במקום עשו נתעברה בו נשמת יצחק, ומשום כך נראה שיעק"א הפקיד ליוסף על מדה זו.
גם רבינו האר"י זה מקור.

נצר לרבי אבהו - נחל אפרסמון
אכן אכן רק שם הדברים מפורשים ביותר, עי",ש גם מקץ תרע"ח, אחרי מות תרע"ג. לא באתי מלמעט בטובתך רק ששם הייתה מונחת אבידתי, תשואות חן חן

אראל
הודעות: 966
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אראל » ה' מאי 30, 2019 7:33 pm

בספה"ק 'ישמח משה' פ' בלק:
והנה נראה ברור כמו שכתב בעשרה מאמרות (מאמר חקור דין ח"ב פט"ז) שכל אחד יכול לראות חלקו בהלוחות אם זכה, וכו', ועל פי שכתב האר"י בהא דמחדדנא טפי מחבראי משום דחזיתיה לרבי מאיר וכו' (עירובין יג:), כל שכן ביכול להסתכל בפני משה שהוא עצם התורה, ואור עצמיות ואמיתת היה מאיר עליו, היה המסתכל יכול לראות כל חלקו בהתורה אם זכה, וכיון שלא זכו ויראו מגשת אליו


מי יכול לציין לי איפה דברי האריה"ק בזה? ולמה הוא מכוין?

שכוח

מה שנכון נכון
הודעות: 9086
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' מאי 30, 2019 10:27 pm

אראל כתב:בספה"ק 'ישמח משה' פ' בלק:
והנה נראה ברור כמו שכתב בעשרה מאמרות (מאמר חקור דין ח"ב פט"ז) שכל אחד יכול לראות חלקו בהלוחות אם זכה, וכו', ועל פי שכתב האר"י בהא דמחדדנא טפי מחבראי משום דחזיתיה לרבי מאיר וכו' (עירובין יג:), כל שכן ביכול להסתכל בפני משה שהוא עצם התורה, ואור עצמיות ואמיתת היה מאיר עליו, היה המסתכל יכול לראות כל חלקו בהתורה אם זכה, וכיון שלא זכו ויראו מגשת אליו


מי יכול לציין לי איפה דברי האריה"ק בזה? ולמה הוא מכוין?

שכוח

נראה שהכונה למש"כ החיד"א בשמו במד"ק צ, ט ובעוד מקומות. (וע"ע היכל הבעש"ט גליון כא).

אראל
הודעות: 966
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אראל » ה' מאי 30, 2019 11:38 pm

מה שנכון נכון כתב:
אראל כתב:בספה"ק 'ישמח משה' פ' בלק:
והנה נראה ברור כמו שכתב בעשרה מאמרות (מאמר חקור דין ח"ב פט"ז) שכל אחד יכול לראות חלקו בהלוחות אם זכה, וכו', ועל פי שכתב האר"י בהא דמחדדנא טפי מחבראי משום דחזיתיה לרבי מאיר וכו' (עירובין יג:), כל שכן ביכול להסתכל בפני משה שהוא עצם התורה, ואור עצמיות ואמיתת היה מאיר עליו, היה המסתכל יכול לראות כל חלקו בהתורה אם זכה, וכיון שלא זכו ויראו מגשת אליו


מי יכול לציין לי איפה דברי האריה"ק בזה? ולמה הוא מכוין?

שכוח

נראה שהכונה למש"כ החיד"א בשמו במד"ק צ, ט ובעוד מקומות. (וע"ע היכל הבעש"ט גליון כא).

מה ראית שם שהמסתכל בתוה"ק כמסתכל בפני משה?
[ובאמת מסופקני אם סיום דבריו "כל שכן ביכול להסתכל בפני משה שהוא עצם התורה" גם כן מדברי האריז"ל, או הוספה מדיליה]

מה שנכון נכון
הודעות: 9086
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' מאי 30, 2019 11:39 pm

מדברי הרמ"ע למדים על התועלת שיש למסתכל בלוחות ע"מ להשיג חלקו בתורה, ומדברי האר"י על המסתכל בפני רבו, והוסיף היש"מ שכ"ש למסתכל בפני משה וכו'. וק"ל.

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

היכן כתב כן החיד"א

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ו' מאי 31, 2019 11:50 am

שגילו את ס' הזהר מאוחר כיון שרמוז שם שהגאולה תתאחר.
וכדי של יתייאשו נתגלה סמוך לגאולה

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 665
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ו' מאי 31, 2019 3:37 pm

סומא וכו' חשובים כמת - טעם הדבר לפי שאינם יכולים להועיל ולהטיב לאחרים.
כיון שכל ביאת האדם לעוה"ז להטיב לאחרים.
מי יודע מקור לזה?

מה שנכון נכון
הודעות: 9086
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ו' מאי 31, 2019 3:38 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:סומא וכו' חשובים כמת - טעם הדבר לפי שאינם יכולים להועיל ולהטיב לאחרים.
כיון שכל ביאת האדם לעוה"ז להטיב לאחרים.
מי יודע מקור לזה?

ר"ח שמואלביץ (ואי"ז הכוונה).

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ו' מאי 31, 2019 3:40 pm

רבי חיים שמואלביץ בספרו "שיחת מוסר" (מאמר לא' שנת ל"ב) מרחיב בעניין.
המצורע חשוב כמת מחמת הבדידות שנגזרה עליו... נבאר את הדברים.
אחד המאפיינים של האדם, הוא אפשרות העזרה לזולת. רק אדם מסוגל להרגיש ולחוש בליבו את זולתו... בנו של רבי חיים מוואולז'ין, כותב בהקדמה לספר "נפש החיים" – "וכה היה דברו אלי תמיד – שזה כל האדם, לא לעצמו נברא, רק להועיל לאחרים ככל אשר ימצא בכוחו לעשות". זאת אומרת, מהות האדם באה לידי ביטוי באפשרות שיש בידו להיטיב עם זולתו. אדם המשולל
בחינה זו, אמנם מבחינה חיצונית ופיזית הוא אדם לכל דבר ועניין, אולם חסר לו משהו מאוד מהותי במעלת "האדם" שבו מבחינה רוחנית.
כשהתלמוד כותב שישנם ארבעה שחשובים כמת, אין כאן צירוף של כל מיני מקרים אומללים, אלא יש ביניהם קשר מהותי ומכנה משותף. המכנה המשותף הוא שאין באפשרותם להיטיב עם זולתם הטבה שלימה. כשם שמת כבר אין לו יותר תולדות ואין באפשרותו להועיל לאחרים, כך גם אותם ארבעה, חסר להם משהו מאוד מהותי בנקודה זו.
נבאר יותר.
הסומא חשוב כמת. מדוע? משום שהראייה, היא הגורמת לאדם להרגיש את הזולת. דוגמא לדבר מצינו אצל משה רבנו, עליו כותבת התורה - "ויגדל משה ויצא אל אחיו וירא בסבלותם" (שמות ב', יא'), כותב רש"י – "נתן עיניו וליבו להיות מיצר עליהם". ראיית העין, הראייה הפיזית, הובילה לראייה שאינה חיצונית בלבד, אלא ראיית העין והלב, שעל ידה חש האדם בצרות הזולת והוא מזדהה עמו ברגשותיו. הסומא משולל זאת. לסומא קשה להרגיש את זולתו באופן מקסימאלי ומושלם כי חסר לו את השלב הראשון, ולכן הוא נחשב כמי ששרוי בודד בעולם – ולכן הוא חשוב כמת. מובן, שגם הסומא יכול להשתמש בחושים אחרים על מנת להרגיש את זולתו ולתת ביטוי לכוח ההטבה, אבל כלי מרכזי מאוד ניטל ממנו...

גמח
הודעות: 254
הצטרף: ד' ינואר 16, 2013 6:48 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי גמח » ו' מאי 31, 2019 3:41 pm

שיחות מוסר להגר"ח שמואלביץ תשל"ב לא.

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ו' מאי 31, 2019 3:44 pm

אשריכם ת"ח שאוהבים לעזור

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 665
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » א' יוני 02, 2019 1:10 am

כמה שאלות שלא מצאתי לע"ע מקור

1. האם מובא מקור מפורש שהיה לקורח רוה"ק? (וזה שראה שיצא שמואל ממנו אולי אינו מוכרח כ"כ דוקא ע"י רוה"ק)

2. יתרו שברח מהעצה לפרעה (סוטה יא. וסנהד' קו.), זכורני מובא שמחה כנגד פרעה ואז ברחף ולע"ע ל"מ.

3. שכרו של יתרו מבואר בגמרא שם שמבני בניו בלשכת הגזית. האם ידוע מקור ששכרו היה שזכה לחתן כמשה רבינו ע"ה, ושזכה בגלל כך לכבוד הגדול שכולם יצאו כנגדו (כמפו' בתנחומא פ' ויגש).

4. מה המקור למשפט "די לחי באשר הוא חי" [כלומר האם יש מישהו קדמון שמזכיר לשון כזו או דומה לה? עיקר המקור ע"פ קידושין פ:].

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » א' יוני 02, 2019 1:20 am

שאלה 4 עיין איכ"ר פרשה ג'

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 665
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » א' יוני 02, 2019 1:21 am

נחלי אפרסמון כתב:שאלה 4 עיין איכ"ר פרשה ג'


אני יודע שזה הבסיס למשפט. וכעי"ז בקידושין פ:
השאלה האם מצינו לשון כזו בקדמונים ולא רק אחרוני זמנינו?

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » א' יוני 02, 2019 1:22 am

הסבא מנוברדוק מובא כמה פ' בספרי הרב זייטשיק

שייף נפיק
הודעות: 1954
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שייף נפיק » א' יוני 02, 2019 1:28 am

שאלה 1 ראיתי השבת בספר 'זקינך ויאמרו לך' מר' שלום שבדרון בשם ר' לייב חסמן שכך למד פשט ב'ראה' של קורח, ומזה למד שאפילו בעל רוה''ק חייב ללמוד מוסר..!

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » א' יוני 02, 2019 1:30 am

בשאל אביך ויגדך ליתר דיוק

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » א' יוני 02, 2019 1:35 am

נסמך ויקח קרח לפרשת ציצית שלמעלה, דאיתא עינו הטעתו, ובשם הרב הק' מלובלין אמרו להוכיח מכאן כי גם רוח הקודש יכול להזיק לאדם שאינו שומר עצמו כראוי, כי מצות ציצית על שם הסתכלות, כמו שכתב רש"י, ובודאי המצוה מפקחת עיני האדם, ולכן כתיב מיד ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם, ב' לבבות וב' עינים, וקרח לקח לו ביותר זה ההסתכלות ונכשל בו. ( שפת אמת קרח תרנ"ה)

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

חיבוט הקבר לנקבר במוצ"ש לפני חצות

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » א' יוני 02, 2019 6:09 pm

האם יש מקור קדום שהנקבר קודם חצות במוצ"ש אין לו חיבוט הקבר?[ראיתי ס' דמשק אליעזר]

אישצפת
הודעות: 717
הצטרף: א' יולי 16, 2017 2:43 pm
שם מלא: אברהם ישעיהו דיין

Re: חיבוט הקבר לנקבר במוצ"ש לפני חצות

הודעהעל ידי אישצפת » א' יוני 02, 2019 6:23 pm

מתוך האתר דורש ציון
שאלה - 23439
שלום לכבוד הרב
האם דין הצלה מחיבוט הקבר מדובר רק בנקבר ביום שישי לאחר חצות או בנפטר
לאחר חצות היום
והאם מי שנקבר עד מוצאי שבת בחצות הלילה גם ניצל מחיבוט הקבר?
ילמדנו הרב מהניתן ללמד פשוטי העם בנושא זה
אריכות ימים וטוב שנים
תשובה
מחלוקת הפוסקים בזה, ולהלכה כל שנפטר ביום שיש ועשו הלויה והקבורה
מחצות היום ניצל מחיבוט הקבר. לגבי מוצ"ש אין לזה מקור כלל ועיקר. כי
גהינם עובד מיד בצאת השבת וכן כוחות הדין רחמנא ליצלן.

שמחו
הודעות: 214
הצטרף: ו' נובמבר 13, 2015 12:37 am

איה מקום דברי הזוהר

הודעהעל ידי שמחו » ב' יוני 03, 2019 9:40 am

בספר שם עולם לח"ח, שער השבת פ"ד מביא מהזוהר שממעשה המצוה זוכה אדם לגן עדן של מטה, וממחשבת המצוה זוכה לגן עדן של מעלה.
ארצה לידע איה מקור דברי הזוהר?

בקרו טלה
הודעות: 2995
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: איה מקום דברי הזוהר

הודעהעל ידי בקרו טלה » ב' יוני 03, 2019 9:57 am

ח"ב דף ר"י ע"א - ע"ב
זכאה חולקיה מאן דזכי להני לבושי דקאמרן, דמתלבשן בהו צדיקיא בגנתא דעדן (לתתא), אלין מעובדין טבין דעביד בר נש בהאי עלמא בפקודי אורייתא, ובהון קיימא נשמתא בגנתא דעדן לתתא, ואתלבשת בהני לבושין יקירין. כד סלקא נשמתא בההוא פתחא דרקיעא לעילא, אזדמנן לה לבושין אחרנין יקירין עלאין, דאינון מרעותא וכונה דלבא באורייתא ובצלותא. דכד סלקא ההוא רעותא לעילא, מתעטר בה מאן דמתעטרא, ואשתאר חולקא לההוא בר נש, ואתעבד מניה לבושין דנהורא, לאתלבשא בהו נשמתא לסלקא לעילא ואף על גב דאוקמוה דאינון לבושין בעובדין תליין, אלין לא תליין אלא ברעותא דרוחא כמה דאתמר, לקיימא גו מלאכין רוחין קדישין. ודא איהו ברירו דמלה, ובוצינא קדישא אוליף הכי מאליהו, לבושין דלתתא בגנתא דארעא בעובדין, לבושין דלעילא (ס"א ברוחא ורעותא וכוונה דלבא) ברעותא וכוונא דרוחא בלבא.

שמחו
הודעות: 214
הצטרף: ו' נובמבר 13, 2015 12:37 am

Re: איה מקום דברי הזוהר

הודעהעל ידי שמחו » ב' יוני 03, 2019 10:03 am

ישר כחך.

בן מיכאל
הודעות: 1104
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בן מיכאל » ג' יוני 04, 2019 5:34 pm

מישהו יודע היכן נכתב כי קודם העגל לא היו ישראל צריכים למשכן? תודה רבה.

כרמי שלי
הודעות: 601
הצטרף: א' אוגוסט 06, 2017 4:38 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי כרמי שלי » ג' יוני 04, 2019 5:48 pm

בן מיכאל כתב:מישהו יודע היכן נכתב כי קודם העגל לא היו ישראל צריכים למשכן? תודה רבה.

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=46&t=32209

בן מיכאל
הודעות: 1104
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בן מיכאל » ג' יוני 04, 2019 5:56 pm

כרמי שלי כתב:
בן מיכאל כתב:מישהו יודע היכן נכתב כי קודם העגל לא היו ישראל צריכים למשכן? תודה רבה.

viewtopic.php?f=46&t=32209

תודה!

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 665
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

האם יש מעלה להתגורר בדירה שגר בה צדיק

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ג' יוני 04, 2019 6:58 pm

בספר "דרך שיחה" (ב"ב תשס"ד, עמ' נ"ד), נשאל הגאון ר' חיים קנייבסקי שליט"א אודות תלמיד ישיבת מיר הגר בדירתו של ה"כף החיים", ולהנ"ל יש דירה אחרת הקרובה יותר לישיבה, האם ראוי לו להישאר בדירה הרחוקה יותר מפני שזו דירתו של בעל ה"כף החיים"?
והשיב הגרח"ק, דאם זה ביטול תורה לא ישאר שם. וחזר והוסיף שעכ"פ מצינו שיש ענין במקום מושבו של צדיק, עיי"ש.

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

Re: האם יש מעלה להתגורר בדירה שגר בה צדיק

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ג' יוני 04, 2019 7:00 pm

יש ראיה לזה מהסיפור של החזו"א שהריח ריח קדושה היכן שדיברו בלימוד.

ישראליק
הודעות: 562
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ישראליק » ג' יוני 04, 2019 8:08 pm

איפה דברי החזון איש זצ"ל שחרב אל הבדים וכו', קאי רק בימי חז"ל כשלא היו ספרים מודפסים משא"כ היום כשיש ספרים בהישג יד.

תודה

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 665
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ג' יוני 04, 2019 8:14 pm

ישראליק כתב:איפה דברי החזון איש זצ"ל שחרב אל הבדים וכו', קאי רק בימי חז"ל כשלא היו ספרים מודפסים משא"כ היום כשיש ספרים בהישג יד.

תודה


תשובות והנהגות ח"א.

ישראליק
הודעות: 562
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ישראליק » ג' יוני 04, 2019 8:25 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:
ישראליק כתב:איפה דברי החזון איש זצ"ל שחרב אל הבדים וכו', קאי רק בימי חז"ל כשלא היו ספרים מודפסים משא"כ היום כשיש ספרים בהישג יד.

תודה


תשובות והנהגות ח"א.


מהרה"ג ר"מ שטערנבוך?

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 665
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ג' יוני 04, 2019 9:06 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:
ישראליק כתב:איפה דברי החזון איש זצ"ל שחרב אל הבדים וכו', קאי רק בימי חז"ל כשלא היו ספרים מודפסים משא"כ היום כשיש ספרים בהישג יד.

תודה


תשובות והנהגות ח"א.

[/quote]


תשובות והנהגות לראב"ד העדה החרדית מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א, ח"א סימן תקמ"ב.
ומן הסתם בעוד מקורות אחרים.

ישראליק
הודעות: 562
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ישראליק » ג' יוני 04, 2019 9:07 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:
ישראליק כתב:איפה דברי החזון איש זצ"ל שחרב אל הבדים וכו', קאי רק בימי חז"ל כשלא היו ספרים מודפסים משא"כ היום כשיש ספרים בהישג יד.

תודה


תשובות והנהגות ח"א.




תשובות והנהגות לראב"ד העדה החרדית מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א, ח"א סימן תקמ"ב.
ומן הסתם בעוד מקורות אחרים.[/quote]

תודה רבה! תבורך מן השמים

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ג' יוני 04, 2019 11:33 pm

יש יעב"ץ כזה

עובדיה חן
הודעות: 1108
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » ו' יוני 07, 2019 9:54 am

מחפש מקור לכך שעובר מקום מגורים או דירה נחשב כמו גלות לכפרת עוונות.

עזריאל ברגר
הודעות: 5304
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' יוני 07, 2019 10:41 am

עובדיה חן כתב:מחפש מקור לכך שעובר מקום מגורים או דירה נחשב כמו גלות לכפרת עוונות.

אע"פ שאינו ראיה לדבר - זכר לדבר, ממעשה דרב כהנא (ב"ק קי"ז) שאמר על זה שזו גלות.

נחלי אפרסמון
הודעות: 564
הצטרף: א' אפריל 07, 2019 1:22 am
שם מלא: יחיאל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נחלי אפרסמון » ו' יוני 07, 2019 3:05 pm

עובדיה חן כתב:מחפש מקור לכך שעובר מקום מגורים או דירה נחשב כמו גלות לכפרת עוונות.

ספר פלא יועץ - ערך גלות
"ואם יצטרך להיות גולה או בשביל התורה או שהולך בדרכים בעבור פרנסתו כדרך התגרים טוב לגבר שיכוין וישפוך שיחה שיהא חשוב לו הדרך ההיא בשביל גלות ושהוא מקבל גזירת השמים באהבה להיות גולה לכפרת עונות כמארז"ל שאמרו גלות מכפרת עון ובלבד שישמר בדרך אשר הולך מכל דבר רע שלא יהא כמקנח מצד א' ומלכלך מצד אחר ואם לא יזדמן לו בגזרת שמים לילך בדרכים יש שעוקר דירתו מבית לבית וחשוב גלות ויכוין לזה שהרי אמרו שמה שאנו גולים בחג מבית לסוכה הוא לנו לגלות מכפרת עת ולזה יכוין ג"כ כשהולך מביתו לבהכ"נ או לבהמ"ד"

סליחות
הודעות: 536
הצטרף: ה' ספטמבר 08, 2011 5:52 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי סליחות » ב' יוני 10, 2019 7:49 pm

"אם כך נענשו עמודי עולם: משה, אליהו, ישעיהו ומלאכי השרת כשנשאו בעדת ישראל מעט דברם, כל שכן קל מקלי עולם יתיר לשונו על קהלות ישראל, חכמים ותלמידיהם, כהנים ולוים, לקרא אותם פושעים ורשעים וגוים ופסולי עדות וכופרים בה' אלהי ישראל! וכותב הדבר הזה בכתב ידו!" (רמב"ם, אגרת השמד)

מה המקור לכך שמלאכי השרת נענשו?


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot], יושב ירושלים, מדבר קדש, סליחות ו־ 35 אורחים