עמוד 18 מתוך 79

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יולי 23, 2018 9:28 am
על ידי בקרו טלה
שמר כתב:היכן נמצא ת"י שאומר ששמן ויין במדבר הביאום העננים.

תרגום יונתן שמות פרק לה פסוק כח [הקמת המשכן]
ותיבין ענני שמיא ואזלין לגן עדן ונסבין מתמן ית בושמא בחירא וית משחא דזיתא לאנהרותא וית אפרסמא דכיא למשח רבותא ולקטורת בוסמיא.
ועי' באהבת יהונתן - שמרלר לגבי יין לנסכים

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יולי 23, 2018 9:39 am
על ידי שמר
ייש"כ

Re: איתור מקור בתוס'

פורסם: ב' יולי 23, 2018 2:06 pm
על ידי פרנצויז
מצפה כתב:שמעתי בשם הפנ"י שהביא תוס' בשם מדרש על דברי רבי יהודה בן בתירא לר"ע (שבת צו:) בין כך אתה עתיד ליתן את הדין שאם התורה כיסתה את המקושש למה אתה מגלה וכו', והקשו הלא באמת צדקו דבריו וטענה נצחת היא.
איה מקום התוס'?

כנראה הכוונה למה שהובא בספר "עיר דמשק אליעזר" (חוצות דמשק פ' שלח) דף כ"ו ע"א (ד"ה בפליאה) בשם "הגאון מ' יהושיע בעל פ"י".
[הרעיון הובא בהרבה ספרים].

עיר דמשק אליעזר פרשת שלח דף כו.jpg
עיר דמשק אליעזר פרשת שלח דף כו.jpg (122.68 KiB) נצפה 13157 פעמים

מדובר בתוס' בבא בתרא קיט: (ד"ה אפילו) בשם מדרש שהמקושש לשם שמים נתכוין.
(וראה עוד בס' שמן ראש חלק ד' פ' שלח עמ' קל"ט).

שמן ראש חלק ד עמוד קלט.jpg
שמן ראש חלק ד עמוד קלט.jpg (74.3 KiB) נצפה 13157 פעמים

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' יולי 26, 2018 3:23 pm
על ידי שייף נפיק
20180726_152013.jpg
20180726_152013.jpg (1.57 MiB) נצפה 13097 פעמים

לא הצלחתי למצוא את המהר"ל ואני זקוק לו נואשות!
חיפשתי כבר בשש מקומות במהרל שנדבר אל זה ולא מצאתי הרעיון הזה
עזרוני עזרוני!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' יולי 26, 2018 5:32 pm
על ידי שייף נפיק
מקור לחכמי מוסר שאכילת איסור אינו משביע רק מעורר התאווה עוד

אנא עוד דבש מאוצרות הרב מעט דבש ושאר חכמים המלאים מזן אל זן

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יולי 27, 2018 2:51 pm
על ידי פרנצויז
שייף נפיק כתב:
20180726_152013.jpg

לא הצלחתי למצוא את המהר"ל ואני זקוק לו נואשות!
חיפשתי כבר בשש מקומות במהרל שנדבר אל זה ולא מצאתי הרעיון הזה
עזרוני עזרוני!

ראה נתיבות עולם נתיב התורה פרק י"ד
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =62&hilite

וראה עוד נר מצוה מהדורת יהדות עמ' יא-יב
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?2 ... geid=P0012
דרך חיים אבות פ"ד מט"ו,
דרוש על התורה (ד"ה ובפרק הניזקין).

מהו שם הספר שמזכיר את דברי מוהר"ל (שהבאת ממנו צילום)?

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' יולי 27, 2018 3:41 pm
על ידי פרנצויז
פרנצויז כתב:מהו שם הספר שמזכיר את דברי מוהר"ל (שהבאת ממנו צילום)?

עכשיו הודיעו לי באישי שהכוונה לספר "מקרא מפורש"
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 40#p475536

Re: איתור מקור בתוס'

פורסם: א' יולי 29, 2018 12:06 am
על ידי מצפה
פרנצויז כתב:
מצפה כתב:שמעתי בשם הפנ"י שהביא תוס' בשם מדרש על דברי רבי יהודה בן בתירא לר"ע (שבת צו:) בין כך אתה עתיד ליתן את הדין שאם התורה כיסתה את המקושש למה אתה מגלה וכו', והקשו הלא באמת צדקו דבריו וטענה נצחת היא.
איה מקום התוס'?

כנראה הכוונה למה שהובא בספר "עיר דמשק אליעזר" (חוצות דמשק פ' שלח) דף כ"ו ע"א (ד"ה בפליאה) בשם "הגאון מ' יהושיע בעל פ"י".
[הרעיון הובא בהרבה ספרים].

עיר דמשק אליעזר פרשת שלח דף כו.jpg

מדובר בתוס' בבא בתרא קיט: (ד"ה אפילו) בשם מדרש שהמקושש לשם שמים נתכוין.
(וראה עוד בס' שמן ראש חלק ד' פ' שלח עמ' קל"ט).

שמן ראש חלק ד עמוד קלט.jpg


יישר כח גדול. ובפרט שהוספת השמן ראש ומילתא דמיסתברא היא שהאומרם לי ראה הדבר שם. לזה היתה כוונתי...

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יולי 30, 2018 12:29 am
על ידי שייף נפיק
פירוש הבעש"ט על פסוק ה' צילך

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יולי 30, 2018 4:20 am
על ידי בקרו טלה
שייף נפיק כתב:פירוש הבעש"ט על פסוק ה' צילך

עי' במאמרו של גדלי' נגאל - סיני קטו [לכאורה צריך להיות חומר בא"ב דשמואל בעני"ז]

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יולי 30, 2018 1:56 pm
על ידי שייף נפיק
אה!
שכוייח

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יולי 30, 2018 7:26 pm
על ידי ושא_נס
בספר דברי חכמים (פוחוביצר), סולת בלולה או"ח סימן פ"ט ס"ק יו'ד דף כ"א ריש ע"א: "וז"ל מהר"א מגרמיזא ואם ביטל תלמיד חכם תפילה בשביל לימודו, אפילו למד כל היום ולימד לאחרים, מעלה עליו כאלו לא למד אותו היום". וכן הוא בבאר היטב שם ס"ק י"ז בשם "הרוקח".
היכן נמצאים דברי הרב הרוקח ר' אלעזר מגרמיזא ז"ל אלו?

יישר כוח

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יולי 30, 2018 8:29 pm
על ידי בקרו טלה
ושא_נס כתב:בספר דברי חכמים (פוחוביצר), סולת בלולה או"ח סימן פ"ט ס"ק יו'ד דף כ"א ריש ע"א: "וז"ל מהר"א מגרמיזא ואם ביטל תלמיד חכם תפילה בשביל לימודו, אפילו למד כל היום ולימד לאחרים, מעלה עליו כאלו לא למד אותו היום". וכן הוא בבאר היטב שם ס"ק י"ז בשם "הרוקח".
היכן נמצאים דברי הרב הרוקח ר' אלעזר מגרמיזא ז"ל אלו?
יישר כוח

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ב' יולי 30, 2018 9:29 pm
על ידי ושא_נס
יישר כוח מרובה על העזרה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יולי 31, 2018 9:27 pm
על ידי שייף נפיק
כוזרי שאומר שישראל הם כמו לב האדם ולב לא יכול לסבול מחלות כן ישראל לא יכולים לסבול פחיתות של אומות העולם

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יולי 31, 2018 9:43 pm
על ידי ושא_נס
בקרו טלה כתב:
ושא_נס כתב:בספר דברי חכמים (פוחוביצר), סולת בלולה או"ח סימן פ"ט ס"ק יו'ד דף כ"א ריש ע"א: "וז"ל מהר"א מגרמיזא ואם ביטל תלמיד חכם תפילה בשביל לימודו, אפילו למד כל היום ולימד לאחרים, מעלה עליו כאלו לא למד אותו היום". וכן הוא בבאר היטב שם ס"ק י"ז בשם "הרוקח".
היכן נמצאים דברי הרב הרוקח ר' אלעזר מגרמיזא ז"ל אלו?
יישר כוח


רצו"ב צילום ספר הגן מדפו"ר פראג שע"ב. דומני אינו בירושלם ובמאגרים.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ג' יולי 31, 2018 11:47 pm
על ידי בקרו טלה
שייף נפיק כתב:כוזרי שאומר שישראל הם כמו לב האדם ולב לא יכול לסבול מחלות כן ישראל לא יכולים לסבול פחיתות של אומות העולם

מאמר ב' או' מד ועי' שם בפי' אוצר נחמד

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 12:18 am
על ידי שייף נפיק
א' מחייה!!
שכוייח!!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 12:45 am
על ידי שייף נפיק
שבות יעקב
שמדבר על דוד המלך שבית המקדש נקרא על שמו של דוד אף ששלמה מסר נפשו לגומרו

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 1:13 am
על ידי בקרו טלה
שייף נפיק כתב:שבות יעקב
שמדבר על דוד המלך שבית המקדש נקרא על שמו של דוד אף ששלמה מסר נפשו לגומרו

צ"ל שב יעקב (ח"ב חו"מ סי' יג)

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 3:29 am
על ידי ישראליק
איפה נמצא בכתבי ברסלב שאיש אחד התפלל כמה שנים בשביל חתול?
(הוא הי' מתפלל בחדר סגור והי' בסמוך דירה של חתולים ועשו רעש, והוא חשב שהרעש בא מאנשים שעומדים שם ומתפעלים מעבודתו וכו'(

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 3:59 am
על ידי בקרו טלה
ישראליק כתב:איפה נמצא בכתבי ברסלב שאיש אחד התפלל כמה שנים בשביל חתול?

אבני"ה ברזל

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 4:04 am
על ידי שברי לוחות
[

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 4:31 am
על ידי ישראליק
יישר כחך!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 4:38 am
על ידי אישצפת
ושא_נס כתב:
בקרו טלה כתב:
ושא_נס כתב:בספר דברי חכמים (פוחוביצר), סולת בלולה או"ח סימן פ"ט ס"ק יו'ד דף כ"א ריש ע"א: "וז"ל מהר"א מגרמיזא ואם ביטל תלמיד חכם תפילה בשביל לימודו, אפילו למד כל היום ולימד לאחרים, מעלה עליו כאלו לא למד אותו היום". וכן הוא בבאר היטב שם ס"ק י"ז בשם "הרוקח".
היכן נמצאים דברי הרב הרוקח ר' אלעזר מגרמיזא ז"ל אלו?
יישר כוח


רצו"ב צילום ספר הגן מדפו"ר פראג שע"ב. דומני אינו בירושלם ובמאגרים.

אולי גם קשור. הלא קיימא לן דתורה מגנא ומצלא אף בעידנא דלא עסיק בה. אבל כשזה בא על חשבון תפלה אינה מגינה.
זכורני שראיתי בספר קב הישר (כרגע אין באפשרותי לבדוק היכן) על תלמיד הרמב"ן שהיה מבטל תפילתו בשביל תלמודו והרמב"ן היה מזהירו על כך שיום אחד תתבע התפלה עלבונה וכך היה שנכנס פרש אחד לתוך ביתו בשעה שיצא אל השוק ואנס את ביתו על השולחן שהיה לומד בו. ע"כ. הרי שלא הועילה תורתו להגן משום שביטל התפלה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 5:12 am
על ידי בקרו טלה
ושא_נס כתב:רצו"ב צילום ספר הגן מדפו"ר פראג שע"ב. דומני אינו בירושלם ובמאגרים.

באתר ה"ב נמצא עותק משנת שס"ו http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=52633&pgnum=1

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 6:03 am
על ידי ושא_נס
אפריין נמטייכו החכם איש צפת והחכם בקרו טלה.
טעיתי בחופזי ברושמי כי ספר הגן דפו"ר הוא פראג שע"ב.
חשבתי שהוא דפו"ר, ויען אינו בספריה בירושלם ת"ו ואינו במאגרים אמרתי אעלה כאן הנ"ל, אך עתה שמתברר שהוא בכלל לא דפו"ר באמת שאין משהו חשוב בו.
יישר כוח על העזרה הרבה

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 7:25 am
על ידי שבענו מטובך
אישצפת כתב:אולי גם קשור. הלא קיימא לן דתורה מגנא ומצלא אף בעידנא דלא עסיק בה. אבל כשזה בא על חשבון תפלה אינה מגינה.
זכורני שראיתי בספר קב הישר (כרגע אין באפשרותי לבדוק היכן) על תלמיד הרמב"ן שהיה מבטל תפילתו בשביל תלמודו והרמב"ן היה מזהירו על כך שיום אחד תתבע התפלה עלבונה וכך היה שנכנס פרש אחד לתוך ביתו בשעה שיצא אל השוק ואנס את ביתו על השולחן שהיה לומד בו. ע"כ. הרי שלא הועילה תורתו להגן משום שביטל התפלה.

הסיפור שהבאת ידוע לי ממאירת עינים לר' יצחק דמן עכו פרשת וישלח עמ' עח.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 7:29 am
על ידי אישצפת
אולי גם קשור. הלא קיימא לן דתורה מגנא ומצלא אף בעידנא דלא עסיק בה. אבל כשזה בא על חשבון תפלה אינה מגינה.
זכורני שראיתי בספר קב הישר (כרגע אין באפשרותי לבדוק היכן) על תלמיד הרמב"ן שהיה מבטל תפילתו בשביל תלמודו והרמב"ן היה מזהירו על כך שיום אחד תתבע התפלה עלבונה וכך היה שנכנס פרש אחד לתוך ביתו בשעה שיצא אל השוק ואנס את ביתו על השולחן שהיה לומד בו. ע"כ. הרי שלא הועילה תורתו להגן משום שביטל התפלה.

כעת בא לידי והעתקתי לשונו (קב הישר סימן ח בשם ספר הולך תמים)
רבי ישעיה החסיד סיפר לי בשם רבי יהודה החסיד ז"ל שהרמב"ן זכרונו לברכה היה לו תלמיד אחד שנפשו חשקה בתורה בחשק נפלא וממש לא היתה שינה בעיניו. ואם היה אוכל להחיות את נפשו, אז היה הספר פתוח לפניו ותמיד נתן עיניו בספר, ולא היה מתפלל מרוב אהבת התורה. והיה הרמב"ן מזהיר אותו תמיד ואומר לו: "אכול בשעת אכילה ותישן בשעת שינה ועשה תפילתך בשעת תפילה, וזכות התורה תהיה אצלך ותשמרך. אמנם לא תפשע בה, כי התורה תתבע עלבונה לפני הקדוש ברוך הוא ותתענש חס ושלום על זה, והיזהר בתפילה!" ולא השגיח התלמיד על דבריו ולא שם אל לבו. ולא היו ימים מועטים, שהלך התלמיד אל השוק לקנות איזה דבר. וכאשר שב אל ביתו, מצא פרש אחד שוכב עם בתו הבתולה באונס על אותו השולחן שהיה לומד תמיד עליו. ונתאבל על זה ימים רבים. ואמר לו הרמב"ן: "הלא אמרתי לך שתהיה זהיר בתפילה, ואתה לא שמעת בקולי, לכן באה זו הסיבה לבתך."
ומשם והלאה ראה התלמיד הנזכר, שהשגחה פרטית היא בביטול תפילה, והתחיל להתפלל כדת וכהלכה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 8:14 am
על ידי אישצפת
שבענו מטובך כתב:
אישצפת כתב:אולי גם קשור. הלא קיימא לן דתורה מגנא ומצלא אף בעידנא דלא עסיק בה. אבל כשזה בא על חשבון תפלה אינה מגינה.
זכורני שראיתי בספר קב הישר (כרגע אין באפשרותי לבדוק היכן) על תלמיד הרמב"ן שהיה מבטל תפילתו בשביל תלמודו והרמב"ן היה מזהירו על כך שיום אחד תתבע התפלה עלבונה וכך היה שנכנס פרש אחד לתוך ביתו בשעה שיצא אל השוק ואנס את ביתו על השולחן שהיה לומד בו. ע"כ. הרי שלא הועילה תורתו להגן משום שביטל התפלה.

הסיפור שהבאת ידוע לי ממאירת עינים לר' יצחק דמן עכו פרשת וישלח עמ' עח.

בס"ד כעת בא לידי ספר מאירת עינים הנ"ל. ואעתיק כאן לשונו כדי לעמוד על ההבדלים בינו לבין המובא בקב הישר הנ"ל.
ומוה"ר ישעיה מפדוב"ה נר"ו סיפר לי בשם ר' יהודה החסיד אשכנזי ז"ל שהיה בימי הרמב"ן ז"ל ושומעו הולך בכל העולם בחסידתו ובצפיית העתידות, כי היה לו תלמיד הגון שנפשו חשקה בתורה חשק נפלא עד שלא נפל לישן במיטה ואם היה אוכל למען יחיה היה הספר פתוח לעיניו ועיניו בו ולא היה מתפלל מרוב אהבתו את התורה והיה החסיד רבו מזהירו תמיד ואמר לו, עשה כל מה שתרצה באכילה ושינה כי זכות התורה תשמריך ותחייך, אמנם בתפילה לא תפשע כי היא תתבע עלבונה לפני המקום ויענשו שונאי ישראל, ועכ"פ תהיה זהיר בתפילה יום ולילה כל התפילות בעונתה, ולא השגיח התלמיד על דבריו, אמר שלא עברו ימים רבים שהלך לשוק לקנות דבר, וכאשר שב מצא פרש שוכב עם בתו הבתולה צנועה וחמודה לו, על שלחן הספרים של בית המדרש, ונתאבל על זה ימים רבים, ואחר שראה ההשגחה הפרטית בביטול התפילה חזר להתפלל כדת וכהלכה. עכ"ל.

ישנו דמיון כמעט מושלם בין המקורות אולם יש כמה פרטים שונים.
א. לפי המובא במאירת עיניים התלמיד היה של רבי יהודה החסיד ולא של הרמב"ן. [וקצת פלא שצריך להכיר את רבי יהודה החסיד בגלל שהיה בדורו של הרמב"ן.. ובפרט שהרמב"ן היה בן 23 בפטירת רבי יהודה החסיד...].
ב. לא נזכר שהמעשה עם הפרש היה באונס למרות שמאוד מסתבר שכך הוא.
ג. המעשה עם בתו של אותו תלמיד היה בבית המדרש ולא בתוך ביתו.
ד. לא נזכר שרבו הוכיחו על שלא שמע בקולו אלא מעצמו הבין זאת.
ה. רבי ישעיה החסיד הנזכר בקב הישר מקום עירו פאדוב"ה.
המפליא בכל זה שגם במאירת עיניים וגם בקב הישר בשם ספר הולך תמים נכתב בלשון רבי ישעיה סיפר לי בשם רבי יהודה החסיד ז"ל. והוא פלא'י כיצד שניהם קיבלו מאותו מקור והלשון כמעט זהה ובכל זאת האחד מספר על תלמיד רבי יהודה החסיד והאחד על תלמיד הרמב"ן.
ופניתי למקורו של קב הישר הלא הוא ספר הולך תמים לרבי אברהם חיות קראקא שצ"ד דף ע ע"א וראיתי שהוא הביא זאת מהמאירת עיניים הנ"ל והפרטים זהים למובא לעיל מהמאירת עיניים. אם כן נמצא שהשינויים הם פרי עטו של הרב קב הישר שכתב כן כנראה מזכרונו. ומ"מ צ"ע מדוע צריך לפרסם את ר"י החסיד דרך הרמב"ן ובפרט שהיה צעיר ממנו בהרבה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ד' אוגוסט 01, 2018 3:13 pm
על ידי שייף נפיק
בקרו טלה כתב:
שייף נפיק כתב:שבות יעקב
שמדבר על דוד המלך שבית המקדש נקרא על שמו של דוד אף ששלמה מסר נפשו לגומרו

צ"ל שב יעקב (ח"ב חו"מ סי' יג)

יישר כוחך
תזכה לכל הברכות האמורות בתורה
שפע עד בלי די!!!
חיפשתי הרבה הרבה ולא מצאתי!

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 10:43 am
על ידי שייף נפיק
זוהר שכל זמן שלא נמסר הגזר לשליח רק נמצא ביד הקב"ה יכול להשתנות

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 4:41 pm
על ידי יהודה בן יעקב
שייף נפיק כתב:זוהר שכל זמן שלא נמסר הגזר לשליח רק נמצא ביד הקב"ה יכול להשתנות

האם הכוונה לזה?
זוהר פרשת ויחי דף רכ, א
תא חזי כד אתער דינא בעלמא דקודשא בריך הוא יתיב על כרסי דדינא למידן עלמא בעי ב"נ לאתערא (בדינא) תשובה דייתוב מחיובא (נ"א מחובוי) דהא ההוא יומא פתקין כתיבו ומשתכחי כלהו באחמתא הא כתיבין אי זכי ב"נ דייתוב קמי מאריה קרעין פתקין דעליה לבתר קודשא בריך הוא זמין קמיה דב"נ יומא דכפורי יומא דתשובה אי תב מחטאוי טב, ואי לא פקיד מלכא למחתם פתקין ווי דהא תשובה בעיא לאסתלקא מניה אי זכי בתשובה ולאו שלימתא כדקא יאות תליין ליה עד ההוא יומא בתראה דעצרת דהוא תמינאה לחג, ואי עבד תשובה שלימתא לקמי מאריה אתקרעו ואי לא זכי אינון פתקין נפקין מבי מלכא ואתמסרן בידוי דסנטירא ודינא מתעביד ופתקין לא מהדרן תו לבי מלכא כדין צולמין אתעברו מניה ולא משתכחין עמיה כיון דמתעברן מניה הא ודאי טופסקא דמלכא יעבר עליה ויטעום כסא דמותא

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 03, 2018 12:30 am
על ידי שייף נפיק
יישר כוחך שהסברת!
אני לא יודע בבירור אם זה זה. ייתכן. אני מחפש מקור למקרא מפורש שהביא את הזוהר.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 03, 2018 5:09 am
על ידי ושא_נס
טור חושן משפט הלכות הלואה סימן עג
אבל רב אלפס כתב בתשובה ראובן שקנה שדה משמעון ויצאו עליה עסיקין ובא לב"ד וטוען אני חושש שמא תצא השדה מידי ואני חושש שתאבד ממונך ולא אמצא לך כלום קנה באותו ממון קרקע כדי שאטרוף אותו שומעין לו:

תשובת הרי"ף הלזו שרדה? נדפסה איפה שהוא? איך בטורים החדשים של המאור ושל שירת דבורה? (לצערי אינם תחת ידי כעת).
**
בספר פטר רח"ם (ירושלם תרע"ג) http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=137
"ואף דקרא כתיב [תהלים צ יו'ד] ימי שנותינו בהם שבעים וכו', כבר כתבו המפרשים ז"ל [???] דהכונה למרבה, והיינו דכתיב 'בהם'. ועיין בראב"ע ז״ל".


מי הם המפרשים כן?

ייש"כ כפול

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 03, 2018 7:36 am
על ידי בקרו טלה
-

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 03, 2018 12:18 pm
על ידי שייף נפיק
אכילת קדשים מביאה לידי הסתפקות ומידת שמח בחלקו

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: ו' אוגוסט 03, 2018 12:26 pm
על ידי שייף נפיק
הסטרא אחרא אינה ניזונת ממצה
מנא לן

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 10:32 pm
על ידי שייף נפיק
בעבודה זרה כ' א' מבואר בראשונים שהטעם שמותר לתת לגוי בשר נבילה כי מיירי בארץ ישראל ושם אין שוב כל כך. ובמקרא מפורש כתב שפרשו טעמו של דבר שבארץ ישראל אכלו חולין בטהרה והיו נזהרים במגע נבילה.
לא מצאתי מי שמפרש כן.
אשמח מאוד למקור וכן במה שכתבתי למעלה.

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 10:52 pm
על ידי שברי לוחות
עיין נודע ביהודה יו"ד תנינא סימן מה