עמוד 1 מתוך 1

ביאור הגר"א יו"ד סי' קעט - כל הבאים אחריו חלקו עליו - למי כוונתו

פורסם: ד' מאי 03, 2017 10:05 pm
על ידי תוכי מדבר
ידוע ביאור הגר"א ביו"ד סימן קע"ט שכותב מרורות על הרמב"ם שכותב שלחישה אינו דבר מועיל כו'. בתוך דבריו הוא כותב "שכל הבאים אחריו חלקו עליו והכו על קדקדו וכו'"

מי שיודע מי הם אלה שחלקו עליו והכו על קדקדו בענין הלחישה? מצאתי דברים בב"ח אבל קשה לכנותו "*כל* הבאים".

אולי כוונתו על ענין הכללי של הפילוסופיה ולא על פרטי דין זה?

אשמש לשמוע!!!

תוכי

Re: ביאור הגר"א יו"ד סי' קעט - כל הבאים אחריו חלקו עליו - למי כוונתו

פורסם: ד' מאי 03, 2017 11:34 pm
על ידי יאיר
נ"ל דכוונתו בכלליות לענין לחשים, קמיעות, כשפים, שדים וכדומה (מה שנקרא בלע"ז מיסטיק"ה או 'אל-טבעי').

Re: ביאור הגר"א יו"ד סי' קעט - כל הבאים אחריו חלקו עליו - למי כוונתו

פורסם: ד' מאי 03, 2017 11:54 pm
על ידי מעט דבש
עיין שו"ת הרשב"א א, תיג.

ובשו"ת הרדב"ז ג, תה
ולא תחשדני מפני שכתבתי לשון המאירי (סנהדרין קא.) שאני מכחיש מציאות השדים כי אני מאמין בכל דברי חז"ל אפילו שיחה קלה שלהם כ"ש שהכתובים פשטיהם מורים על מציאתם ולא יזבחו עוד את זבחיהם לשעירים וגו'. יזבחו לשדים וגו':

Re: ביאור הגר"א יו"ד סי' קעט - כל הבאים אחריו חלקו עליו - למי כוונתו

פורסם: ה' מאי 04, 2017 12:08 am
על ידי יאיר
מעט דבש כתב:עיין שו"ת הרשב"א א, תיג.

יישר כח!

http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=171