האם יש ורש"י נוקט בפשטות עובדה שלכאורה אינו מסכים לה ואף כותב כן מפורש במקום אחר?
לדוגמא:
רש"י [בראשית ד כב] כותב: 'נעמה - היא אשתו של נח בב"ר'. משמע מדבריו שכן הוא לפשוטו של ענין והיינו שבניו של נח ממנה נולדו. וכפי שכותב הרמב"ן על אתר: 'ואם נאמר שאינה האשה שהוליד נח ממנה שלשת בניו, אם כן אין בזה טעם להזכירה'.
אמנם יפלא שלכאורה סותר רש"י דברי עצמו, שכתב [דהי"א א א]: 'ומה שלא הזכיר קין והבל לפי שלא העמידו תולדות, אבל משת יצאו תולדות נח ואברהם'.
והרי לדבריו לעיל העמיד קין תולדות, ובעצם את כל העולם העמיד, שהרי נעמה מצאצאי קין וממנה הושתת כל העולם אחר המבול?