מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מקור? על ערך קבלי

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

מקור? על ערך קבלי

הודעהעל ידי מעיין » ב' נובמבר 05, 2018 11:23 pm

הנשמות שהם משורש קין לאחר הבירור מקורם משורש הבל?
נא להשאיר ההודעה ב'נושא חדש' ולא לצרפו לאשכול המקורות שיהא לזה תשומת לב מיוחדת

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: מקור? על ערך קבלי

הודעהעל ידי דרומי » ג' נובמבר 06, 2018 10:43 am

אולי תפרט יותר ברור שנוכל להבין.

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: מקור? על ערך קבלי

הודעהעל ידי מעיין » ג' נובמבר 06, 2018 7:08 pm

זה העתק לשון מספר חסידי שבנוי על ערכי קבלה
זה ידוע משער הגלגולים ששורש קין גבוה יותר משורש הבל רק נאחז יותר בקליפה ולכן לאחר הבירור שורש קין הם במעלה יתירה
אבל לשון זה משמע שאותן הנשמות שהם משורש קין אחר הבירור הם ממקור שורש הבל
ולא אבין הכוונה בזה
אם לא שנגיה
הנשמות שהם משורש קין לאחר הבירור (מקורם) [גבוהים] משורש הבל

תוכן
הודעות: 6226
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מקור? על ערך קבלי

הודעהעל ידי תוכן » ג' נובמבר 06, 2018 7:15 pm

אם הבנתי נכון, זה מה שכתוב בספר הקבלה: 'זה ידוע משער הגלגולים ששורש קין גבוה יותר משורש הבל רק נאחז יותר בקליפה ולכן לאחר הבירור שורש קין הם במעלה יתירה'.

ועל זה כתבת: 'אבל לשון זה משמע שאותן הנשמות שהם משורש קין אחר הבירור הם ממקור שורש הבל'.

האם תוכל לפרט מהיכן משמע דבר זה?

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: מקור? על ערך קבלי

הודעהעל ידי מעיין » ג' נובמבר 06, 2018 9:07 pm

ייש"כ הרב תוכן על עז רצונך לעזור
אבל לא הובנתי נכון
לשון הספר
היא כמו שהעתקתי בהודעתי הראשונה
הנשמות שהם משורש קין לאחר הבירור מקורם משורש הבל

ומה שכתבתי "זה העתק" כוונתי ששורה ראשונה שבהודעתי הוא העתק של אותו ספר
ומה שהוספתי
זה ידוע משער הגלגולים ששורש קין גבוה יותר משורש הבל רק נאחז יותר בקליפה ולכן לאחר הבירור שורש קין הם במעלה יתירה

זה לשוני
וכוונתי בזה שזה מה שידוע לי בענין זה
ואיני מוצא במקורות יותר מזה
ובספר זה יש משמעות שלאחר הבירור מקורם משורש אחר מקודם הבירור
היינו דקודם הבירור הם משורש קין ואח"כ משורש הבל
וע"ז תמהתי אם יש מקביל לזה
וגם פירוש הדברים
ולכן נחשתי להגיה
הנשמות שהם משורש קין לאחר הבירור (מקורם) [גבוהים] משורש הבל

תוכן
הודעות: 6226
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מקור? על ערך קבלי

הודעהעל ידי תוכן » ג' נובמבר 06, 2018 10:07 pm

הגהתך נראית נכונה, כי למה שהשורש ישתנה אחר הבירור?

מענה איש
הודעות: 1022
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: מקור? על ערך קבלי

הודעהעל ידי מענה איש » ג' נובמבר 06, 2018 10:41 pm

בשער הגלגולים לה בסופו מבאר שלעתיד לבוא יהיה היפוך
. ודע, כי לעתיד לבא, כל שרש קין יהיו כהנים. ושרש הבל שהיו עד עתה כהנים, אז יהיו לוים. באופן, כי כל מה שהיה עד עתה בחי' לוים מצד הגבורה, דוגמת קרח לוי, שהיה משרש קין, כלם יקחו אז את הכהונה, שהיא חלק הבכורה, כנודע מתרגום פסוק ראובן בכורי אתה. וז"ס פסוק והכהנים הלוים בני צדוק. והנה לא נמצא בשום נביא, שיזכיר הכהנים בשם לוים, אלא ביחזקאל, לפי שהוא היה משרש קין הבכור, כמבואר אצלינו. ולכן נבא נבואה זו, כי לעתיד לבא אותם שהיו עד עתה כהנים, יהיו אז לויים. וכן מי שהיו לויים, יהיו אז כהנים בני צדוק. וכל שרש הבל שעתה הם כהנים, יהיו אז לויים:

תורה יהדי''ר
הודעות: 241
הצטרף: א' דצמבר 12, 2021 10:40 pm

Re: מקור? על ערך קבלי

הודעהעל ידי תורה יהדי''ר » ב' נובמבר 28, 2022 7:23 am

מענה איש כתב:בשער הגלגולים לה בסופו מבאר שלעתיד לבוא יהיה היפוך
. ודע, כי לעתיד לבא, כל שרש קין יהיו כהנים. ושרש הבל שהיו עד עתה כהנים, אז יהיו לוים. באופן, כי כל מה שהיה עד עתה בחי' לוים מצד הגבורה, דוגמת קרח לוי, שהיה משרש קין, כלם יקחו אז את הכהונה, שהיא חלק הבכורה, כנודע מתרגום פסוק ראובן בכורי אתה. וז"ס פסוק והכהנים הלוים בני צדוק. והנה לא נמצא בשום נביא, שיזכיר הכהנים בשם לוים, אלא ביחזקאל, לפי שהוא היה משרש קין הבכור, כמבואר אצלינו. ולכן נבא נבואה זו, כי לעתיד לבא אותם שהיו עד עתה כהנים, יהיו אז לויים. וכן מי שהיו לויים, יהיו אז כהנים בני צדוק. וכל שרש הבל שעתה הם כהנים, יהיו אז לויים:


בשאלה איך יתכן שלעתיד לבוא יהיה שינוי - הרי אחד מי"ג עיקרים זה שזאת התורה לא תהיה מוחלפת.
עמד בדברי יואל (פרשת קורח בעיקר בעמוד לו), ותמצית דבריו:
א. מפי בשר ודם לא ישתנו, אבל מפי ה' בעצמו כן יכולים להשתנות.
ב. השורש הרוחני של המצוות לא ישתנה, רק לבושן הגשמי ישתנה.
ג. לעתיד לבוא המצוות לא יהיו בגדר חיוב, ובכה"ג אין קפידא בשינוי.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 238 אורחים