בתוך הגולה כתב:[לגבי קבצי יגדיל תורה-אודסה. יש לידע כי מתוך עשר החוברות יש חלק באוצ"הח, בה"ב ובסריקת הספרה"ל. וצריך לבדוק אם מבין כולם נשלם הקובץ או שישנם חסרים עוד ואיני פנוי לזה לפ"ש]
בתוך הגולה כתב:אגב. מישהו יודע יהו כותב התולדות שם של הגרי"ס. בפתיחת מאמר הראשון (שנה ב' חוברת ב' עמ' 57) נכתב 'נמסר לדפוס לפי רשימות אחד מתלמידיו ע"י י. פרידמאן'
מישהו יודע פרטים?
ותמיהה נוספת: מישהו מכיר עיר בשם 'נארזדן'? לא מצאתי זכרה בשום מקום.
רציני כתב:בתנועת המוסר (מהדו"ח ח"א עמוד 252) מובא גורזד
בתוך הגולה כתב:רציני כתב:בתנועת המוסר (מהדו"ח ח"א עמוד 252) מובא גורזד
יש"כ גדול! [בושני בעצמי איך לא בדקתי דבר ראשון בתנועת המוסר]
ניסיתי לחפש אודות אותו אהרנסון בספר הזכרון של הקהילה (ספר גורזד באתר של ספריית נ"י) ולא מצאתי מאומה.
העיר לי חכ"א באישי שמקור הסיפור הוא (כמוזכר שם בהערה בתנועת המוסר) בספר (חוברת) בגרמנית Rabbi Jsrael Lipkin Salant שכתב אמיל בנימין.
ניסיתי לאתר את הספר ומצאתי בבלוג זה שהיה לפניו את הספר בגוגל ספרים והוא אף תרגם אותו לאנגלית. לצערי הקישורים שם פגומים ולא הצלחתי לאתר לא את המקור ולא את התרגום.
אם יש כאן מישהו שיוכל לעזור לי בזה יהא שכרו כפול מ"ה.
... יתר על כן, הוא נהג, כאמור, להיזהר מאוד בהחלטתו, ולא פעם היה מסויג, עד שקיבל את החלטתו הסופית, גם נסיעות לא היסס להראות רק את הוודאות הגדולה ביותר האפשרית לגבי תנאי זה. תיק להשיג.
במהלך ביקורו האחרון בממל אנשים העסיקו אותו, בין היתר, בפתרון שאלה הנוגעת לחוקי הטהרה לנשים "שילוש [שאלת] נשים", שפתרון שלה הצריך במקרה הספציפי הזה ידע אנטומי, או יותר נכון גינקולוגיה. לאחר שלא הצליח להסכים עם כמה מרופאי ממל בעניין זה, נסע ליפקין הזקן במרחק של כמה קילומטרים מעיירת הגבול הרוסית ממל גר'ס כדי להתייעץ עם רופא השיניים המקומי יהודה ארונסון בשאלה זו, כי הוא האמין שהוא יכול לתקשר טוב יותר עם זאת, מאז ארונסון תלמיד ישיבה לשעבר.
הדו"ח הרלוונטי (תשובה) נמצא מודפס במסמך הרבני "קובץ יגדל תורה". עורך משה [אליעזר] בלינסון באודסה. נולד בשנת 1879...
Moreover, he used to, as I said, be very cautious with his decision, and not infrequently he had been reluctant, until he made his final decision, even trips he had not hesitated to show only the greatest possible certainty about the conditions of this case to obtain.
During his last visit to Memel people employed him, among other things, the resolution of a question concerning the purity laws for women,”Shilos Nashim” whose solution required in this particular case, some anatomical knowledge, or rather gynecology. After he was unable to agree with some of Memel physicians on this account, the old Lipkin traveled a few miles away from the Russian border town of Memel Gar’s to confer with the local dentist Judah Aronsohn on this question because he believed he could communicate better with this, since Aronsohn a former yeshiva student have been.
The relevant report (Teshuva) is found printed in the rabbinical document “Kovatz Yigdal Torah”. Edited by Moses Eliasar Belinson in Odessa . Born in 1879
באמונתו כתב:בתוך הגולה כתב:רציני כתב:בתנועת המוסר (מהדו"ח ח"א עמוד 252) מובא גורזד
העיר לי חכ"א באישי שמקור הסיפור הוא (כמוזכר שם בהערה בתנועת המוסר) בספר (חוברת) בגרמנית Rabbi Jsrael Lipkin Salant שכתב אמיל בנימין.
ניסיתי לאתר את הספר ומצאתי בבלוג זה שהיה לפניו את הספר בגוגל ספרים והוא אף תרגם אותו לאנגלית. לצערי הקישורים שם פגומים ולא הצלחתי לאתר לא את המקור ולא את התרגום.
אם יש כאן מישהו שיוכל לעזור לי בזה יהא שכרו כפול מ"ה.
לפניי יש בקישור שם תרגום אוטומטי של גוגל לעברית ולאנגלית:... יתר על כן, הוא נהג, כאמור, להיזהר מאוד בהחלטתו, ולא פעם היה מסויג, עד שקיבל את החלטתו הסופית, גם נסיעות לא היסס להראות רק את הוודאות הגדולה ביותר האפשרית לגבי תנאי זה. תיק להשיג.
במהלך ביקורו האחרון בממל אנשים העסיקו אותו, בין היתר, בפתרון שאלה הנוגעת לחוקי הטהרה לנשים "שילוש [שאלת] נשים", שפתרון שלה הצריך במקרה הספציפי הזה ידע אנטומי, או יותר נכון גינקולוגיה. לאחר שלא הצליח להסכים עם כמה מרופאי ממל בעניין זה, נסע ליפקין הזקן במרחק של כמה קילומטרים מעיירת הגבול הרוסית ממל גר'ס כדי להתייעץ עם רופא השיניים המקומי יהודה ארונסון בשאלה זו, כי הוא האמין שהוא יכול לתקשר טוב יותר עם זאת, מאז ארונסון תלמיד ישיבה לשעבר.
הדו"ח הרלוונטי (תשובה) נמצא מודפס במסמך הרבני "קובץ יגדל תורה". עורך משה [אליעזר] בלינסון באודסה. נולד בשנת 1879...Moreover, he used to, as I said, be very cautious with his decision, and not infrequently he had been reluctant, until he made his final decision, even trips he had not hesitated to show only the greatest possible certainty about the conditions of this case to obtain.
During his last visit to Memel people employed him, among other things, the resolution of a question concerning the purity laws for women,”Shilos Nashim” whose solution required in this particular case, some anatomical knowledge, or rather gynecology. After he was unable to agree with some of Memel physicians on this account, the old Lipkin traveled a few miles away from the Russian border town of Memel Gar’s to confer with the local dentist Judah Aronsohn on this question because he believed he could communicate better with this, since Aronsohn a former yeshiva student have been.
The relevant report (Teshuva) is found printed in the rabbinical document “Kovatz Yigdal Torah”. Edited by Moses Eliasar Belinson in Odessa . Born in 1879
במהלך שהותו האחרונה בממל, הוא היה עסוק, בין היתר, בפתרון שאלה הנוגעת ל"הלכות טוהר האישה", שפתרונן, במקרה הספציפי הזה, הצריך אנטומיים מסוימים או, יותר נכון, גינקולוגיים. ידע היה מסוגל לתקשר, ליפקין הזקן נסע לעיירת הגבול הרוסית גרסדן, קילומטרים ספורים מממל, כדי לדון בשאלה זו עם הרופא יהודה ארונסון שם, כי הוא האמין שיוכל לתקשר איתו טוב יותר, שכן ארונסון. היה לשעבר הדו"ח הרלוונטי ניתן למצוא בירחון הרבני פאפ נ , בהוצאת משה אליאסר בלינסון באודסה , שנת תרל"ט , דנ' ד י"א ד
בתוך הגולה כתב:באמונתו כתב:בתוך הגולה כתב:רציני כתב:בתנועת המוסר (מהדו"ח ח"א עמוד 252) מובא גורזד
העיר לי חכ"א באישי שמקור הסיפור הוא (כמוזכר שם בהערה בתנועת המוסר) בספר (חוברת) בגרמנית Rabbi Jsrael Lipkin Salant שכתב אמיל בנימין.
ניסיתי לאתר את הספר ומצאתי בבלוג זה שהיה לפניו את הספר בגוגל ספרים והוא אף תרגם אותו לאנגלית. לצערי הקישורים שם פגומים ולא הצלחתי לאתר לא את המקור ולא את התרגום.
אם יש כאן מישהו שיוכל לעזור לי בזה יהא שכרו כפול מ"ה.
לפניי יש בקישור שם תרגום אוטומטי של גוגל לעברית ולאנגלית:... יתר על כן, הוא נהג, כאמור, להיזהר מאוד בהחלטתו, ולא פעם היה מסויג, עד שקיבל את החלטתו הסופית, גם נסיעות לא היסס להראות רק את הוודאות הגדולה ביותר האפשרית לגבי תנאי זה. תיק להשיג.
במהלך ביקורו האחרון בממל אנשים העסיקו אותו, בין היתר, בפתרון שאלה הנוגעת לחוקי הטהרה לנשים "שילוש [שאלת] נשים", שפתרון שלה הצריך במקרה הספציפי הזה ידע אנטומי, או יותר נכון גינקולוגיה. לאחר שלא הצליח להסכים עם כמה מרופאי ממל בעניין זה, נסע ליפקין הזקן במרחק של כמה קילומטרים מעיירת הגבול הרוסית ממל גר'ס כדי להתייעץ עם רופא השיניים המקומי יהודה ארונסון בשאלה זו, כי הוא האמין שהוא יכול לתקשר טוב יותר עם זאת, מאז ארונסון תלמיד ישיבה לשעבר.
הדו"ח הרלוונטי (תשובה) נמצא מודפס במסמך הרבני "קובץ יגדל תורה". עורך משה [אליעזר] בלינסון באודסה. נולד בשנת 1879...Moreover, he used to, as I said, be very cautious with his decision, and not infrequently he had been reluctant, until he made his final decision, even trips he had not hesitated to show only the greatest possible certainty about the conditions of this case to obtain.
During his last visit to Memel people employed him, among other things, the resolution of a question concerning the purity laws for women,”Shilos Nashim” whose solution required in this particular case, some anatomical knowledge, or rather gynecology. After he was unable to agree with some of Memel physicians on this account, the old Lipkin traveled a few miles away from the Russian border town of Memel Gar’s to confer with the local dentist Judah Aronsohn on this question because he believed he could communicate better with this, since Aronsohn a former yeshiva student have been.
The relevant report (Teshuva) is found printed in the rabbinical document “Kovatz Yigdal Torah”. Edited by Moses Eliasar Belinson in Odessa . Born in 1879
יש"כ גדולֱ
חכ"א שלח לי באישי צילום מן הספר ובתרגום שניסיתי לעשות לו דרך גוגל התקבלה תוצאה מעט שונהבמהלך שהותו האחרונה בממל, הוא היה עסוק, בין היתר, בפתרון שאלה הנוגעת ל"הלכות טוהר האישה", שפתרונן, במקרה הספציפי הזה, הצריך אנטומיים מסוימים או, יותר נכון, גינקולוגיים. ידע היה מסוגל לתקשר, ליפקין הזקן נסע לעיירת הגבול הרוסית גרסדן, קילומטרים ספורים מממל, כדי לדון בשאלה זו עם הרופא יהודה ארונסון שם, כי הוא האמין שיוכל לתקשר איתו טוב יותר, שכן ארונסון. היה לשעבר הדו"ח הרלוונטי ניתן למצוא בירחון הרבני פאפ נ , בהוצאת משה אליאסר בלינסון באודסה , שנת תרל"ט , דנ' ד י"א ד
אני מצרף את התמונה לכאן שמא יש כאן איזה בקי בגרמנית שיוכל להכריע תרגומו של מי נכון יותר
...
באמונתו כתב:לפניי יש בקישור שם תרגום אוטומטי של גוגל לעברית ולאנגלית:... יתר על כן, הוא נהג, כאמור, להיזהר מאוד בהחלטתו, ולא פעם היה מסויג, עד שקיבל את החלטתו הסופית, גם נסיעות לא היסס להראות רק את הוודאות הגדולה ביותר האפשרית לגבי תנאי זה. תיק להשיג.
במהלך ביקורו האחרון בממל אנשים העסיקו אותו, בין היתר, בפתרון שאלה הנוגעת לחוקי הטהרה לנשים "שילוש [שאלת] נשים", שפתרון שלה הצריך במקרה הספציפי הזה ידע אנטומי, או יותר נכון גינקולוגיה. לאחר שלא הצליח להסכים עם כמה מרופאי ממל בעניין זה, נסע ליפקין הזקן במרחק של כמה קילומטרים מעיירת הגבול הרוסית ממל גר'ס כדי להתייעץ עם רופא השיניים המקומי יהודה ארונסון בשאלה זו, כי הוא האמין שהוא יכול לתקשר טוב יותר עם זאת, מאז ארונסון תלמיד ישיבה לשעבר.
הדו"ח הרלוונטי (תשובה) נמצא מודפס במסמך הרבני "קובץ יגדל תורה". עורך משה [אליעזר] בלינסון באודסה. נולד בשנת 1879...
חכ"א שלח לי באישי צילום מן הספר ובתרגום שניסיתי לעשות לו דרך גוגל התקבלה תוצאה מעט שונהבמהלך שהותו האחרונה בממל, הוא היה עסוק, בין היתר, בפתרון שאלה הנוגעת ל"הלכות טוהר האישה", שפתרונן, במקרה הספציפי הזה, הצריך אנטומיים מסוימים או, יותר נכון, גינקולוגיים. ידע היה מסוגל לתקשר, ליפקין הזקן נסע לעיירת הגבול הרוסית גרסדן, קילומטרים ספורים מממל, כדי לדון בשאלה זו עם הרופא יהודה ארונסון שם, כי הוא האמין שיוכל לתקשר איתו טוב יותר, שכן ארונסון. היה לשעבר הדו"ח הרלוונטי ניתן למצוא בירחון הרבני פאפ נ , בהוצאת משה אליאסר בלינסון באודסה , שנת תרל"ט , דנ' ד י"א ד
באיזו מילים יש לכם נ"מ?
בתוך הגולה כתב:בתוך הגולה כתב:[לגבי קבצי יגדיל תורה-אודסה. יש לידע כי מתוך עשר החוברות יש חלק באוצ"הח, בה"ב ובסריקת הספרה"ל. וצריך לבדוק אם מבין כולם נשלם הקובץ או שישנם חסרים עוד ואיני פנוי לזה לפ"ש]
ערכתי רשימת מצאי של הקבצים ואני מצרפה לתועלת הרבים:
חוברת א בספרה"ל (1) ובה"ב
חוברת ב באוצה"ח ובספרה"ל (3)
חוברת ג באוצה"ח
חוברת ד בספרה"ל (5)
חוברת ה באוצה"ח, בה"בובספרה"ל (7)
חוברת ו בספרה"ל (2)
חוברת ז באוצה"ח
חוברת ח בספרה"ל (4)
חוברת ט חסרה
חוברת י בספרה"ל (8)
המספר המוסגר ליד הספרה"ל מלמד על מספר החוברת ברישום הספרה"ל. כדי להגיע ישירות לחוברת המבוקשת ניתן להעתיק את הקישור הבא =https://www.nli.org.il/he/books/NNL_ALEPH001215887/NLI?volumeItem ובסופו (אחרי ה=) להוסיף את המספר המסומן.
(כל הקונטרסים נדפסו לכא' במספור רציף של העמודים והסימנים אבל קובץ ג' וקובץ ו' הם יחידות נפרדות בשם 'בנין יחזקאל' המוקדשות לחדושי הגאון רבי יחזקאל סירקין)
בתוך הגולה כתב:[הרב אתמר, ל"מ את הקובץ המצורף]
יאיר אתמר כתב:בתוך הגולה כתב:[הרב אתמר, ל"מ את הקובץ המצורף]
אני מתנצל, שכחתי לצרפו.
צופה_ומביט כתב:ותמוה מדוע בשאלה גינקולוגית יתייעץ הגרי"ס עם רופא שיניים]
דודי צח כתב:צופה_ומביט כתב:ותמוה מדוע בשאלה גינקולוגית יתייעץ הגרי"ס עם רופא שיניים]
[לעיל שזה היה בענייני טבילה]
אולי שאלות בית הסתרים?
סתימות?
צופה_ומביט כתב:א. לא "טבילה" אלא "חוקי הטהרה של הנשים".
ב. קצת צ"ע מה כ"כ מסובך בענין כמו שהצעת.
ג. לפני כן התייעץ הגרי"ס עם רופאי ממל, ולא עם רופאי השיניים שם.
ד. המציאות היא שהוא לא היה רופא שיניים, וזה בוודאי לא מוזכר באותו קטע הנ"ל.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים