שים-שלום כתב:הזדמנות חד פעמית!
למזמינים מראש בלבד, חוברות לתיקון המפורסם 'תיקון ל"ז שעות' הנזכר בספר 'אמת ליעקב', אשר עולה למניין 400 תעניות.
תיקון ל"ז שעות הינו תיקון נדיר, ומתקיים בשנה מעוברת בלבד, ובחודשים בהם המולד 10 שעות או יותר קודם ר"ח.
התיקון הקרוב יתקיים בר"ח אדר ב'.
שים-שלום כתב:הזדמנות חד פעמית!
תיקון ל"ז שעות הינו תיקון נדיר, ומתקיים בשנה מעוברת בלבד, ובחודשים בהם המולד 10 שעות או יותר קודם ר"ח.
התיקון הקרוב יתקיים בר"ח אדר ב'.
[b] ז"ל הרב אמת ליעקב (ניניו, קיז ע"ג):
לתיקון עון חילול ה׳ ועון הקרי מכ"י הרב הק׳ ז"ל: בשנת העיבור בחדש שיהיה מולד החדש יו״ד שעות קודם ראש חודש אם יתענה האדם ל"ז שעות קודם המולד, דהיינו שיפסוק מבעוד יום ובלילה שניה ישב בתענית עד עת המולד וכו', וכשיהיה המולד אז יפסוק תעניתו, ומובטח לו שהוא בן העוה"ב ולא יהא ניזוק באותה שנה, אכי"ר. עכ"ל הזהב.
משה דוויק כתב:איפה כתב?
שים-שלום כתב:אכן צ"ל ערב ר"ח
לפני שמפקפקים, צריך לידע שתיקון זה היה מנהג פשוט בישיבת בית אל, ונזכר גם בשו"ת רב פעלים, בכה"ח סופר, ובישכיל עבדי, וכן נהג בו רבי יהודה פתיה, וכפי שהעיד הרב יצחק כדורי. וברבי אליהו מני הנזכר כתב להדיא ברוחב דעתו ש'הרב ז"ל' הוא רבנו האר"י.
אני מצרף מה שכתב בזה הרב עפג'ין בדברי שלום, והדברים פשוטים, ויש להוסיף.
משה דוויק כתב:עיין בדברי הגר"י הלל שליט"א.
ארזי הלבנון כתב:משה דוויק כתב:עיין בדברי הגר"י הלל שליט"א.
יואיל כבודו, או מי מחברי הפורום, להעלותו.
מה שנכון נכון כתב:ארזי הלבנון כתב:משה דוויק כתב:עיין בדברי הגר"י הלל שליט"א.
יואיל כבודו, או מי מחברי הפורום, להעלותו.
שים-שלום כתב:אחר המחילה
לאחר עיון בגוף דברי הרב בא"ח והגר"א מני, שם משמע היפוך דבריו ממש, אין כ"כ מה להאריך, ובפרט שפרך הרב עפג'ין את טענותיו אחת לאחת.
הגר"י הלל ידוע בקנאותו, כהרב יעב"ץ בדורו. וקנאות כזו טבעה שתחטיא לאמת.
אבני גזית כתב:שים-שלום כתב:אחר המחילה
לאחר עיון בגוף דברי הרב בא"ח והגר"א מני, שם משמע היפוך דבריו ממש, אין כ"כ מה להאריך, ובפרט שפרך הרב עפג'ין את טענותיו אחת לאחת.
הגר"י הלל ידוע בקנאותו, כהרב יעב"ץ בדורו. וקנאות כזו טבעה שתחטיא לאמת.
באותה המנגינה יוכל כבודו להמשיך שהרב עפג'ין ידוע בקנאותו כנגד הרב יעקב הלל, עוד מאז הוצאת ספרו פתיל תכלת על הוצאת ציציות מחוץ לבגדים.
גילוי נאות:
אינני מכיר כלל את התיקון ואת ההיסטוריה סביבו, וייתכן שאתם צודקים שהתיקון הזה מקורו טהור.
אני רק מחדד שהרב הלל והרב עפג'ין, שניהם תלמידי חכמים, אולם הם ברי פלוגתא מזה שנים.
שים-שלום כתב:הספר יצא לדפוס בימים הקרובים, ויודפס לפי הזמנה מראש בלבד. מהרו להזמין
אבני גזית כתב:שים-שלום כתב:אחר המחילה
לאחר עיון בגוף דברי הרב בא"ח והגר"א מני, שם משמע היפוך דבריו ממש, אין כ"כ מה להאריך, ובפרט שפרך הרב עפג'ין את טענותיו אחת לאחת.
הגר"י הלל ידוע בקנאותו, כהרב יעב"ץ בדורו. וקנאות כזו טבעה שתחטיא לאמת.
באותה המנגינה יוכל כבודו להמשיך שהרב עפג'ין ידוע בקנאותו כנגד הרב יעקב הלל, עוד מאז הוצאת ספרו פתיל תכלת על הוצאת ציציות מחוץ לבגדים.
גילוי נאות:
אינני מכיר כלל את התיקון ואת ההיסטוריה סביבו, וייתכן שאתם צודקים שהתיקון הזה מקורו טהור.
אני רק מחדד שהרב הלל והרב עפג'ין, שניהם תלמידי חכמים, אולם הם ברי פלוגתא מזה שנים.
אבני גזית כתב:שים-שלום כתב:אחר המחילה
לאחר עיון בגוף דברי הרב בא"ח והגר"א מני, שם משמע היפוך דבריו ממש, אין כ"כ מה להאריך, ובפרט שפרך הרב עפג'ין את טענותיו אחת לאחת.
הגר"י הלל ידוע בקנאותו, כהרב יעב"ץ בדורו. וקנאות כזו טבעה שתחטיא לאמת.
באותה המנגינה יוכל כבודו להמשיך שהרב עפג'ין ידוע בקנאותו כנגד הרב יעקב הלל, עוד מאז הוצאת ספרו פתיל תכלת על הוצאת ציציות מחוץ לבגדים.
גילוי נאות:
אינני מכיר כלל את התיקון ואת ההיסטוריה סביבו, וייתכן שאתם צודקים שהתיקון הזה מקורו טהור.
אני רק מחדד שהרב הלל והרב עפג'ין, שניהם תלמידי חכמים, אולם הם ברי פלוגתא מזה שנים.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ראיתי בנימוקי או"ח, שהטעם שאין בכתבי אריז"ל שום כוונות על פורים קטן, הוא משום שהגרח"וו לא שימש את רבו בשנת העיבור, שלא היו ביחד יותר מכשנתיים (תקנו אותי אם אני טועה בזה). ע"כ גם בצום זה א"א שנמצא בכתבי אר"י המוסמכים אפילו רמז לזה
תם מה הוא אומר כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ראיתי בנימוקי או"ח, שהטעם שאין בכתבי אריז"ל שום כוונות על פורים קטן, הוא משום שהגרח"וו לא שימש את רבו בשנת העיבור, שלא היו ביחד יותר מכשנתיים (תקנו אותי אם אני טועה בזה). ע"כ גם בצום זה א"א שנמצא בכתבי אר"י המוסמכים אפילו רמז לזה
היכן הנימוקי או"ח?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 672 אורחים