בקובץ בית אהרן וישראל, שנת תשס"ז, גליון קלד עמ' קמה הובאה הערה נכונה מהגרי"ח סופר שליט"א, ולא ראיתי מי שהסביר הדברים, ולכן אביאנה כאן לפני חכמי אתרא הדין ואולי ימצאו הסבר נכון.
"א. בספר תהלים נקבעו מזמורי בני קרח, והם מתחילים במזמור מ"ד ונמשכים עד מזמור מ"ט, וכן יש עוד קבוצת מזמורים לבני קרח והם מזמורים פ"ד פ"ה פ"ז פ"ח.
ויש לדעת מה טעם נקבעו מזמורי בני קרח כשתי קבוצות נפרדות ולא נקבעו בהמשך אחד.
ויתרה מזו יש להבין, שבתוך הקבוצה השניה של מזמורי בני קרח נקבע מזמור פ"ו והוא תפילה לדוד, וצריך טעם שנקבע מזמור זה של דוד תוך מזמורי בני קרח, ולכאורה צריך היה להקבע אחרי סיום כל מזמורי בני קרח.
ב. כיוצא בזה "מזמורי אסף" הם מתחילים בספר תהלים ממזמור ע"ג עד מזמור פ"ג, אבל יש מזמור נוסף לאסף הוא מזמור נ', וקבעוהו בתוך מזמורי דוד המלך, ולכאורה מקומו היה צריך להיות בקבוצת מזמורי אסף הנ"ל, ולא תוך מזמורי דוד וצ"ב.
והיודע טעם בדברים יאיר ויסביר וישא ברכה, כעת לא איסתייעא לעיין בדברי רבותינו, ואתה תחזה.
עוד אכתוב שזמן רב היה קשה לי אחר שאסף הוא מבני קרח, מדוע יש לו מזמורים בפני עצמו, ולא מצינו כן לשאר אחיו, ובס"ד עכשיו מצאתי שעמדו בזה רז"ל במדרש שיר השירים רבה (פ"ד ס"ג) עיין שם. עכ"ד הגריח"ס שליט"א.
וראה במדרש תהלים רפ"ג: ר' יעקב בר אחא אמר, למה נסמכה פרשת אבשלום לפרשת גוג ומגוג, להודיע שקשה הבן הרע לאביו יותר ממלחמת גוג ומגוג. רבי יהושע בן לוי ביקש לישב על הספר הזה ולסדרו, יצאת בת קול ואמרה לו אל תפיחו את הישן. ר' שמואל בן ר' יוסי ביקש לישב הספר הזה לפני רבי, אמר לו, (תהלים קיא, ח) סמוכים לעד לעולם עשוים באמת וישר" ואולי יש שייכות להנ"ל שבדווקא ספר תהלים אינו על הסדר.
ובכלל מה המשמעות של: יצאת בת קול ואמרה לו אל תפיחו את הישן? נא להסביר.