תוכן כתב:רש"י מביא פעמים רבות 'מיסודו של ר' משה הדרשן', מה פשר המונח 'יסודו' בהקשר זה?
פלגינן כתב:תוכן כתב:רש"י מביא פעמים רבות 'מיסודו של ר' משה הדרשן', מה פשר המונח 'יסודו' בהקשר זה?
ראה עמ' 329 ואילך.
קו ירוק כתב:פלגינן כתב:תוכן כתב:רש"י מביא פעמים רבות 'מיסודו של ר' משה הדרשן', מה פשר המונח 'יסודו' בהקשר זה?
ראה עמ' 329 ואילך.
יש מה ללמוד ממאמרו, אבל השערתו הפרועה ומרחיקת הלכת, בסוף עמוד 339 ואילך, כי הוא נטה והתייחס לתאולוגיות נוצריות ועקב כך שילבן בפירושיו, היא עורבא פרח.
הרי ר"י אבאברנל כתב כתב שאין בידו להתייחס לציטוטי הנוצרים את ר' משה הדרשן מפני שאין דבריו בידו, ואיך יהין עוף טרוט עיניים לדבר בטפשות באחד מחכמי הראשונים אשר רז"י מביאו בהערכה.
מה גם שבהחלט נושא המשיח הוא נושא מרכזי בחיי עם ישראל. וזה שהנוצרים השתמשו בו לדתם אינו מגרע מאמונתנו חלילה.
כמובן שגם השערותיו שמפני כך הועלמו דבריו, משוללי הכרח.
שמואל דוד כתב:מי זה רבי משה הדרשן מטולושא? (נזכר ברש״י פרשת האזינו)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 383 אורחים