איש הגבעה כתב:הוצאת ספרים חשובה, השקיעה סכום עצום בהוצאת סידור חדש, והנה נמצא שבמשניות אבות שם טעו במשנה של גדולה תורה שהיא נותנת חיים לעושיה כתוב שם ואמר רפאות תהי לשך,במקום רפאות תהי לשרך,-האם הם יכולים להעלים עין מזה, או שחייבים להודיע ללקוחות, או להדפיס מדבקות ולחלק לחנויות שמוכרים סידור זה?
ומצד אחד אולי ייגרם להם נזק גדול מחמת זה, שאנשים או המוכרים לא ירצו להתעסק עם מדבקות, ? וא"כ האם יש בעיה להסתיר דבר זה, או שהוי ספר שאינו מוגה.
מן הסתם התוכנה המשרתת אותם איננה מכירה ריש דגושה, וזאת סיבת ההשמטה.איש הגבעה כתב:כתוב שם 'רפאות תהי לשך', במקום 'לשרך'.
חד ברנש כתב:אם כהשערתך, הטעות הזו אמורה ליפול בעוד רי"שין כאלו.
הספק הוא ספקו של הרא"ש, ומרן בשולחן ערוך הניחו ללא הכרעה. אך דומה כי דעת הפוסקים נוטה לומר שאונאה פחות משתות אין בה איסור כלל, דדרך מקח וממכר הוא ולא מיקריא אונאה כלל. ומה גם שאם אין באונאה שוה פרוטה נראה שגם הרא"ש פשיטא ליה שמאנה ואינו חושש.יש להסתפק אם מותר להונות את חבירו בפחות משתות אם יש באונאה שוה פרוטה.
מורד במלכות כתב:חד ברנש כתב:אם כהשערתך, הטעות הזו אמורה ליפול בעוד רי"שין כאלו.
מה לעשות שהרי"שין הללו נדירים מאוד, ובעברית של ימינו אינם תקניים כלל, ונשתברו קולמוסים על עניין זה גם כאן בפורום
מורד במלכות כתב:חד ברנש כתב:אם כהשערתך, הטעות הזו אמורה ליפול בעוד רי"שין כאלו.
מה לעשות שהרי"שין הללו נדירים מאוד, ובעברית של ימינו אינם תקניים כלל, ונשתברו קולמוסים על עניין זה גם כאן בפורום
לייטנר כתב:מורד במלכות כתב:חד ברנש כתב:אם כהשערתך, הטעות הזו אמורה ליפול בעוד רי"שין כאלו.
מה לעשות שהרי"שין הללו נדירים מאוד, ובעברית של ימינו אינם תקניים כלל, ונשתברו קולמוסים על עניין זה גם כאן בפורום
ופשוט.
אגב, במחזור לימים נוראים של חב"ד (כמה אירוני...) בברכת כהנים למנחה של יו"כ נכתב כדלהלן:
אלהינו ואלהי אבותינו, ברכנו בברכה המשולשת, בתורה הכתובה על ידי
אלהינו משה עבדך, האמורה מפי אהרן ובניו כהנים עם קדושך כאמור:
המילה שהדגשתי אינה מנוקדת ומסומן קו עליה.
לייטנר כתב:מורד במלכות כתב:חד ברנש כתב:אם כהשערתך, הטעות הזו אמורה ליפול בעוד רי"שין כאלו.
מה לעשות שהרי"שין הללו נדירים מאוד, ובעברית של ימינו אינם תקניים כלל, ונשתברו קולמוסים על עניין זה גם כאן בפורום
ופשוט.
אגב, במחזור לימים נוראים של חב"ד (כמה אירוני...) בברכת כהנים למנחה של יו"כ נכתב כדלהלן:
אלהינו ואלהי אבותינו, ברכנו בברכה המשולשת, בתורה הכתובה על ידי
אלהינו משה עבדך, האמורה מפי אהרן ובניו כהנים עם קדושך כאמור:
המילה שהדגשתי אינה מנוקדת ומסומן קו עליה.
אישצפת כתב:כמו שכתב כבר הרב לייטנר לפעמים תיבה אחת יכולה לעשות חרבן ורעש גדול. ופעמים הטעות בתיבה אינה נוראה כל כך.
דרך אגב עד לפני מאה שנה כמדומני נדפס ביהי רצון שלפני התקיעות ישוע שר הפנים עד שהחכמים נתנו ליבם לזה והשמיטוהו.
זכורני שהייתי אצל אחד מגדולי הדור ובא אליו אדם לבקש הסכמה על סידור!!
אולם ככל הנראה הנ"ל עבד הרבה עם גזור הדבק ולא הגיה כהוגן. ולכן כאשר נטלתי הסידור לידיי לעיין בו צדה עיני בשחרית של שבת (ויברך דוד) יתן ג' פרוטות לצדקה. כמובן שהערנו את תשומת ליבו ויפה שעה אחת קודם
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 430 אורחים