מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי שייף נפיק » ג' אוגוסט 18, 2020 3:48 pm

שומע ומשמיע כתב:אולי הוא צאצא של חעשעס

חאטשעף? משפחת צאצאי השדים?
או משהו אחר?

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' אוגוסט 18, 2020 3:51 pm

שייף נפיק כתב:
שומע ומשמיע כתב:אולי הוא צאצא של חעשעס

חאטשעף? משפחת צאצאי השדים?
או משהו אחר?

פשוט כשהדברים נכתבו היא היתה מאד פופולרית בפורום.

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי קו ירוק » ג' אוגוסט 18, 2020 6:47 pm

לייטנר כתב:חברים,
כנראה הקיץ והחום השפיע עליכם.
בלי קשר לתקופה שכדאי להגביר בה אהבת חינם, מה גורם לדון באיזה מו"ל תמהוני, מוכר ספרים חביב וכד'?!
לענ"ד, אין זה המקום, ואולי כלל לא.

(יש בידי עוד פרטים מעניינים אודותיו, אך לא חשבתי שיש להם מקום איפשהו)

בדיוק כשזה מגיע לההדרת ספר של שבתאי כופר, כרוך במסווה עטיפה תורנית, ע"י איש כופר,
שם יש מקום לנהוג בסלחנות יתר; 'אהבת חינם', 'איש חביב', 'מה זה מעניין'. כשזה לעומת זה - תוכן שהעיר בשנינות על סלחנות זו, נחשב כ'פרובוקטור'.
ריחוק הכשרים וקירוב הפסולים.
נו נו, רבינו יונה בשער ג' מאבחן ומגדיר היטב אודות כת חנפים.

ארזי הלבנון
הודעות: 1322
הצטרף: ו' דצמבר 09, 2016 1:34 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי ארזי הלבנון » ג' אוגוסט 18, 2020 10:47 pm

אגב הדיון, ורכיבה על גלי החום והשרב -
הולצר מכנה את נתן העזתי בשנינות וברצינות כאחד מהרנ"ת, על משקל הצדיק הידוע המכונה בר"ת אלו.
הולצר מקצועי בתחומו, ספרים שחיפשתי ולא ידעתי מהיכן להשיג, הוא ידע לשלוף במהירות ומיומנות, או לכל הפחות לאתר היכן הם נמצאים. אמנם שונה מהשקפת עולמנו, כל אחד ועולמו שלו, פרובוקטור לא קטן, אך אדם יקר ואהוב, והחשוב ביותר לענייננו: מקצועי.
אגב לדבריו אינו בא מרקע דתי, גם לא דורות אחורה.

כמעיין המתגבר
הודעות: 423
הצטרף: ו' נובמבר 11, 2011 11:04 am

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי כמעיין המתגבר » ג' אוגוסט 18, 2020 11:15 pm

שאלו כאן מי מתקצב אותו

יש דרכים לעשות כסף...

https://headstart.co.il/project/57732

ארזי הלבנון
הודעות: 1322
הצטרף: ו' דצמבר 09, 2016 1:34 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי ארזי הלבנון » ד' אוגוסט 19, 2020 12:02 am

כמעיין המתגבר כתב:שאלו כאן מי מתקצב אותו

יש דרכים לעשות כסף...

https://headstart.co.il/project/57732

זה מהתקופה האחרונה בלבד.
ההדרת ספר הבריאה וספרי ר' הלל צייטלין לא נעשו בגיוס המונים.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי לייטנר » ד' אוגוסט 19, 2020 9:55 am

קו ירוק כתב:
לייטנר כתב:חברים,
כנראה הקיץ והחום השפיע עליכם.
בלי קשר לתקופה שכדאי להגביר בה אהבת חינם, מה גורם לדון באיזה מו"ל תמהוני, מוכר ספרים חביב וכד'?!
לענ"ד, אין זה המקום, ואולי כלל לא.

(יש בידי עוד פרטים מעניינים אודותיו, אך לא חשבתי שיש להם מקום איפשהו)

בדיוק כשזה מגיע לההדרת ספר של שבתאי כופר, כרוך במסווה עטיפה תורנית, ע"י איש כופר,
שם יש מקום לנהוג בסלחנות יתר; 'אהבת חינם', 'איש חביב', 'מה זה מעניין'. כשזה לעומת זה - תוכן שהעיר בשנינות על סלחנות זו, נחשב כ'פרובוקטור'.
ריחוק הכשרים וקירוב הפסולים.
נו נו, רבינו יונה בשער ג' מאבחן ומגדיר היטב אודות כת חנפים.


סלחנות, מאן דכר שמה?
דובר שלא פותחים כאן אשכול על אנשים חיים (והסיבות ברורות), זה באמת שונה אם מדובר באדם רשע, בהנחה שאין חשש שמי מהקוראים יושפע מהכתוב כאן וירוץ לקרוא בספר הנ"ל (מי שמעוניין, יעשה זאת גם בלי הכתוב כאן) או לשוחח עם אותו אדם?!

וב"ה, שכבר עברנו את ימי בין המיצרים, אז אפשר להעלות גרה מלפני שנה.
שא ברכה והמשך להוסיף שנאה, כאוות נפשך.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15566
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי איש_ספר » ד' אוגוסט 19, 2020 10:06 am

איש_ספר כתב:האם יש אוטוגרף מנתן העזתי?

שלחתי לפרופ' ליבס

והשיב

ספק

יעקובי
הודעות: 1096
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 12:46 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי יעקובי » ד' אוגוסט 19, 2020 11:10 am

יש מי שטוען שקיים אוטוגרף של ש"צ עצמו. לא רק טוען, הוא אף הוציא לאור את 'יומני שבתי צבי', למי שמכיר.
נראה אחד השקרים הגדולים בעולם (או שגם המו"ל לא התכווין ברצינות).

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15566
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי איש_ספר » ד' אוגוסט 19, 2020 11:07 pm

יעקובי כתב:יש מי שטוען שקיים אוטוגרף של ש"צ עצמו. לא רק טוען, הוא אף הוציא לאור את 'יומני שבתי צבי', למי שמכיר.
נראה אחד השקרים הגדולים בעולם (או שגם המו"ל לא התכווין ברצינות).

ר' יהושע מונדשיין כתב (אולי לי אולי בפומבי איני זוכר) אבחנה יפה. מה בין זייפן כמו שאול ברלין או שלמה פ"ל זייפן הירושלמי לבין ר' יודל רוזנברג בעל נפלאות מהר"ל ועוד.
אלו הראשונים, אם תטען כנגדם טענת זיוף, הם ישלפו חרב מתערה (כמו שקרה בפועל) אבל זה האחרון וכיו"ב, ישיב בחיוך וימלא פיו מים.
פשוט שהיצירה יומני שבתי צבי שייכת לסוגה השניה...

הנה כמה קטעים מהיומנים שמצאתי ברשת. צריך להיות מטומטם גמור כדי לחשוב שתושב עזה בשנת התי"ו שוחח והתבטא בעברית מודרנית מתובלת במילים לועזיות...
למען האמת, גם מבחינה ספרותית מדובר כמובן בכשלון. סופר ראוי משתדל לתאר את גיבוריו נכון לזמנם ולמקומם. הקיצור, המו"ל לא סופר ולא חוקר, ואעפ"כ איני סובר שהוא שוטה גדול כ"כ כדי לחשוב שמי שהוא יחשוב שהוא מתכון ברצינות...
"ה' הוא נחלת הגלמודים"

קשה, קשה. מתיש הוא המסע לאורך ההיסטוריה היהודית. יצאתי לדרכי. פסעתי באיטיות ברחובות הכפר. ניסיתי להבין איך חיו בני עמי, אבותיי, היהודים הטובים, וחבריהם. היה קר, סוער. מדי פעם כפור. תושבי הכפר צפו בי מרחוק, כאילו שלא הייתי שייך. לשווא חיפשתי שלטי הכוונה ושמות לרחובות. עיכבתי הולכי רגל. ביקשתי שיצביעו על הדרך לרחוב ירוזלמסקיה. ההלכתי ברחובות אלה או שחלמתי אותם? אני כה עייף, כה יגע.... שלטים ביקשתי. לרחובות לא היו שמות. רק מודעות תלויות: "ממקום זה נשלחו מאות למותם". מה עושים באתר כזה? בוכים? מתפללים? ברחתי. "יד וזיכרון ללוחמינו שמסרו את נפשם". בכיתי, ושוב ברחתי. ידעתי שאני מחפש בית כנסת, כי הגיעה שעת המנחה. שוטטתי בין בתי העץ העתיקים והבנתי: אני נמצא בשכונה היהודית, ודאי אמצא בית כנסת באזור. הכפריים הצביעו על מסעדה גדולה וירוקה והסבירו בצער שבית הכנסת עמד שם, אבל, כמובן, הוא נשרף. כמובן. לבית הקברות, התחננתי, קחו אותי לבית הקברות. בית הקברות, הסבירו בצער, בית הקברות כמובן נותץ. כמובן. ובכול זאת – שם ביער, אמרו. ניגשתי - הייתי חייב להגיע לבית הקברות ולשוחח עם אבותיי.

האילנות המתינו לי שם, והתנענעו ברוח המקפיאה הלוך ושוב, הלוך ושוב. התנענעו, התפללו. ראיתי שהאילנות התעטפו בטליתות של כפור והתנענעו – כמנהג היהודים עטורי הזקנים הלבנים, לבושי הגלימות השחורות ומכוסי הטליתות הלבנות. אילנות אלה צמחו מקברי היהודים הטובים של אותו הכפר, קברות שנותצו, כמובן, ואילנות אלה התנענעו בעבור יהודים אלה אשר לא הלכו יותר לבית הכנסת אשר אינו קיים. הם המתינו לי, האדם העשירי, כדי שאשלים את המניין ואתפוש את מקומו של שליח הציבור. טיפסתי מעל לגדר החלודה, נכנסתי לתוך החורשה הקטנה, דרכתי על קברות אבותיי, קברים ללא מצבות של אבות אין-ספור. קראתי לאילנות הקדושים, שתפילתם היא תמידית, והעפתי מבט לעבר השמים שבכיים הוא נצחי, לחשתי וזעקתי: יתגדל ויתקדש שמיה רבא. אבינו שבשמים, הרשה לנו להגדיל ולקדש את שמך הגדול. הרשה לנו - הרשה לי, הבן שחזר לאילנות, והרשה להם, העצים האלה אשר הם שרידי יהודיי הטובים - הרשה לנו להלל ולקדש את שמך הגדול, א-ל איום. ויתקררו הרוחות, ויתרחקו אנשי הכפר, ותתקשה האדמה הקפואה, ויתקדרו השמים ויסתירו האילנות את פניהם בטליתותיהם, וירעדו בהשיבם: אמן, סלה.

א-ל עליון, האם גורלנו להישרף ולהינתץ ולהישמד? האם נגזר עלינו להיראות רק בענפיהם של אילנות קפואים, וגם אז רק לעיני מקובל יהודי נודד וחצי-משוגע?

הבדידות בחורשה הייתה נוראה. עד אז לא הכרתי בדידות כה איומה, ובכל זאת חשתי את קרבת השכינה. ככל שהתרחקתי מבשר ודם, חשתי את קרבת הבורא.

ה' הוא נחלת הגלמודים.
"שמעתי את קולו לפני אלפי שנים"

הקהל דרש שאספר לו על אודות עשרת השבטים: "עשרת השבטים, שבתי, מה עם עשרת השבטים?".

אמרתי להם: "אני מביא לכם את בשורת עשרת השבטים! בדברנו פה, הם כבר בדרכם. בארץ הסקוטים הרחוקה עוגנת ברגע זה אונייה, מפרשיה משי ודגלו של שבט זבולון בראש תורנה. מהרי הצפון וממדבריות המזרח מתקבצים השבטים. הם באים מעבר לנהר הסמבטיון וצועדים לעבר ארץ הקודש. עשרת השבטים האבודים צועדים. בראשם צועד אריה ונחש עקלתון בפיו. עם כלביא יקום! כפיר שואג לטרף! הנה, אלה מרחוק באים, מאפריקה השחורה ומגדות נהר הגנגס ומארצות הצפון, על כנפי נשרים. רונו שמים וגילי ארץ, הנה אלה באים, מזמורי דוד על לשונם, ושמי, שבתי צבי, ארוג בדגלם!"

ואשמע את הקהל מריע: "הללו י-ה!"

אך באותו רגע עלה הקול מתוך הקהל, לא קולם של חיילים המתכוננים למלחמה, ולא קול ענות גיבורים, אלא קול ענות חלושה, ושמעתי: "שבתי! משיח צדקנו! נצר לדוד המלך!" נזכרתי והכרתי את הקול. כאשר ביטא את השם דוד, נזכרתי. שמעתי אותו פעם, לפני אלפי שנים. זהו קולו של נבל הכרמלי, שהוא קולו של סנבלט השומרוני העומד על הדרך למקדש ומשטין, שהוא-הוא קולו של המתייוון שלחם בחשמונאי. זהו הקול של המומר לתיאבון, זה קולו של הנצלן והעלוקה, זה שמוצץ את דמי ודמו של העם, בכדי להשמין על חשבוננו ומדמנו. זה קולו של האדם התאוותן, הרוצה לעמוד בראש הקהל כדי שיוכל לחיות על חשבונו, קולו של התאב לשלוט על שכניו וחבריו, עירו ועמו, רק כדי לשלוט על מישהו, כי קל יותר לשלוט על זולתו מאשר על עצמו. זה האדם שמחפש תמיד מקום להתגדר בו ולהתפאר בו. זה שלא רואה ולא רוצה חזון וגדולה, ושמטבעו, אפילו ללא תכנון ומחשבה תחילה, בראותו את איש החזון או המעש, חייב לעצרו, לזרוע קוצים בדרכו, ולמנוע ממנו לרפא את שבר עמו. הוא חושש שבעלות ישראל על דרך המלך למלכותו, הוא, המומר לתיאבון, יישאר מאחור ולא ימצא את הווריד שממנו יוכל למצוץ את הדם של פשוטי העם. הכרתי אותך, נבל! זיהיתי אותך, סנבלט! לא שכחתי את קולך, מתייוון! מסרת את עצמך לרומא! מסרת את אחיך לאויב! איפשרת לחילות זרים לעשות ביהודי הגליל שמות והכרזת על ניצחונך! פלביוס שכמותך! הנך בינינו תמיד, תאוותן בינוני, עד שנקום ונמגר אותך אחת ולתמיד.
"לאבד את המנהיגים כדי לשמור על הילדים"

היום באה אליי משלחת המורכבת מנכבדי העיר עזה [...] סיפרו לי על אודות התלאות הבאות עליהם והרעות התכופות שרק התגברו מאז ביקורי במקום - ההתקפות החוזרות ונשנות של הנוער על היהודים, שריפת בתי הכנסת הנותרים ומעשי רצח לא מעטים, המכוונים בעיקר כלפי הילדים. האיום על חייהם מתגבר מיום ליום. הציעו לי להתחשב במצבי, שהנני במעצר בצפון, ועתידי אינו נהיר. "אנא ממך", אמרו, "תתחשב בטובת הקהילה ותמנה אותנו להנהיגה". עניתי, שאם אמצא צדיק ביניהם, אותו אמנה. נדמה לי שלא הבינו את הרמז, שמבקש אני למצוא את הצדיק בסדום. הרי לא התביישו. כל אחד מהם פתח בניסיון לשכנעני מדוע כדאי לסמוך עליו. הם פרשו שלל נימוקים שנועדו לשכנעני, החל בניסיון רב בקרבות רחוב, יכולת להתעלות ולראות את התמונה הכוללת, פופולריות בקרב הציבור, יכולת תמרון ותחכום, וכלה בנימוק בעל משקל – קשרים טובים עם עשירי תבל. ואם לא די בכך, הגיעה אפילו אישה אחת וטענה שהיא, ידה לא הייתה במעילות הכספיות והמוסריות שהתרחשו בשנים האחרונות, וניקיון כפיה מכשירה להנהגה.

ניסיתי להסביר גם לאישה גאוותנית זו את חוסר מוסריותה. "... את היית מודעת לכל המעשים הלא מוסריים שתיארתי כאן, ... את ממלאת את תפקידך הקטן, אדם קטן שכמותך, במכונת המוות, את תומכת באנשים לא מוסריים ואפילו נהנית ישירות או בעקיפין. עכשיו את רואה כי משום תמיכתך באנשים לא מוסריים במערכת רקובה נהרגו חברייך. האם ידייך לא שפכו את הדם הזה? השאלה היא מוסרית, כמובן.... ידעת ובחרת להיות חלק מקבוצה רעה זו, אחת מקציני סדום, ידעת את טיב האחראים והנהגים ובחרת לתת להם את ידך. את ביצעת מעשה לא מוסרי. הנך אדם לא מוסרי".

השיבה האישה, שאם ראש הקהילה הקודם לא התאים לתפקיד, זה הזמן להחליפו. לטוב או לרע, אין יותר טוב ממנה. עניתי לה: "את ככל הנראה לא מבינה את מצבך, מה שלא מוסיף לך כבוד. מילא, אדם יכול להיות לא מוסרי, אבל עליו לפחות להבין את מעשהו. את לא יודעת ולא מתבוננת". הוספתי ואמרתי לה: "הרי את טובלת והשרץ בידך. ראש הקהילה העומד שם, הוא השרץ, ואת מחזיקה בידו וטובלת. הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו?... לא טיהרת את השרץ בטבילתך עמו בידך, אלא טימאת את עצמך בטומאת המת. בעיניי דינך כמו כל טמאה למת, להיות מורחקת מהמחנה".

אנשי המשלחת ניסו להשיב, אך סבלנותי פקעה, ובעיניי הייתה כל החבורה הזו כבר מוקצה מבחינת מיאוס. ואומר להם: "כל ההנהגה שלכם היא מצורעת מראשה ועד כף רגלה, אין בה מתום. גם מי שבחר להיות ראש לשועלים, אבל גם מי שבחר להיות להם זנב, כולכם אינכם אנשים מוסריים, כי בחרתם ביודעין להתקרב לדבר שקר. ידיכם שפכו את הדם הזה ועוד יהיו מגואלות בדמים אשר יישפכו בעתיד, חס ושלום. כן, ידיכם - וגם ידי האנשים ה"טובים" לכאורה, הסובבים אתכם היום המכהנים בכל תפקיד שהוא, אשר הצטרפו לראש הקהילה העומד פה. אתם יודעים בבירור שהוא ושומר ספו, וגם בניו וגם חבריו, הינם מושחתים ורשעים. מטרתם היחידה הייתה והינה לחזור על מחדליהם הקודמים, אלה שעודדו את הכנופיות האומרות לכם בפירוש, שבכוונתן לשרוף אתכם. כולכם אנשים לא מוסריים אף-על-פי שאני ועמי חפצים למצוא ביניכם אנשים טובים ומוסריים....

"כל ההנהגה שהכרתי - כל היועצים, כל המדווחים, וכל העומדים בצד וצופים - כולכם מכרתם אותנו, דרדרתם את הכרכרה בה אנו יושבים לתהום, ואתם טוענים היום שכדאי לתת בידיכם את המושכות, שתהיו אחראים, עגלונים ומתקני דרכים עתידיים. מעשה זה הינו אולי המעשה הנבזי מכולם.

"במשך זמן רב מאבדים אנו את ילדינו כדי לשמור על מנהיגינו. הגיע הזמן לאבד את המנהיגים, כדי לשמור על הילדים...".


יעקובי
הודעות: 1096
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 12:46 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי יעקובי » ד' אוגוסט 19, 2020 11:53 pm

במטותא, אני מכיר את הספר הפיזי, ומשם מקום הספק.

באחת ההקדמות הוא מבהיר:
על אודות הטקסט כפי שבחרנו להציגו.
הטקסט מובא בעברית מודרנית, להוציא פסוקים או ביטויים השאובים ממקורות מסורתיים... אותם הבאנו כלשונם או כפי ששבתי צבי (ש"ץ) שילבם בדבריו... השתמשנו באיות מודרני ואחיד לאורך היומן...

בשאר ההקדמות, הוא מתאר בפרוטרוט היאך נמצא כתב היד באיזה מרתף של בית כנסת שבתאִי ישן באיזמיר, ואיך ששקדו רבות לפענחו ולהעתיקו, וכמה שהוא הזדעזע מתוכנו של הספר כשהתברר לו במה מדובר, והוא חוזר ומבהיר שהוא בז לכל זה, ומתנער בגלוי וכו' וכו', והוא חושש מחרמות של רבני בני ברק וירושלים.

בשל רגישות העניין הוא מודה לשותפיו לעבודה רק ברמזים: "לפרופסורים המכובדים אשר שקדו על תרגומו לעברית מודרנית המובנת לקהל הקוראים הרחב, אמנם התחייבתי בפניהם לא לגלות את זהותם, עם זאת חש אני צורך להודות לפרופ' נ' זכרונו לברכה, לד"ר ק', ולדוקטורנטים ר"ה וה"ז, אשר סייעו רבות בהכנת החומר..."

בהקדמה נוספת, הוא מתאר את הדפים הראשונים של כתב היד שהיו מרופטים מאוד, כתובים בסוג נייר שונה וכו'.

כל זה, ועוד אריכויות כאלו, מובילות לכך שנראה כי המו"ל התכווין שיחשבו שכל זה רציני ואמיתי, ולא איזו פרוזה וסיפורי בדים בעלמא.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15566
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי איש_ספר » ד' אוגוסט 19, 2020 11:59 pm

לא ראיתי את הספר מעולם. ואני מקבל את טביעת עינך החדה.

אגב התירוץ של תרגום לעברית מודרנית, אע"פ שהוא נועד כמובן וכפשוט להתחמק ממעידות של שימוש בשפה מודרנית (משימה קשה ביותר בטקסטים ארוכים שכאלה) לא יכול לפתור את כל הבעיות

כך למשל

אמרתי להם: "אני מביא לכם את בשורת עשרת השבטים! בדברנו פה, הם כבר בדרכם. בארץ הסקוטים הרחוקה עוגנת ברגע זה אונייה, מפרשיה משי ודגלו של שבט זבולון בראש תורנה. מהרי הצפון וממדבריות המזרח מתקבצים השבטים. הם באים מעבר לנהר הסמבטיון וצועדים לעבר ארץ הקודש. עשרת השבטים האבודים צועדים. בראשם צועד אריה ונחש עקלתון בפיו. עם כלביא יקום! כפיר שואג לטרף! הנה, אלה מרחוק באים, מאפריקה השחורה ומגדות נהר הגנגס ומארצות הצפון, על כנפי נשרים. רונו שמים וגילי ארץ, הנה אלה באים, מזמורי דוד על לשונם, ושמי, שבתי צבי, ארוג בדגלם!"

ואשמע את הקהל מריע: "הללו י-ה!"

חוץ מתימנים בשעת קירוי הלל.. קריאת הללו-י-ה, נהוגה רק אצל נוצרים...

יעקובי
הודעות: 1096
הצטרף: ו' אוגוסט 01, 2014 12:46 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי יעקובי » ה' אוגוסט 20, 2020 12:02 am

יפה!
זו כבר טביעת עין חדה לזהות בעיות בגוף הטקסט.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' אוגוסט 20, 2020 7:36 am

הרעיונות מודרניים לחלוטין, ורחוקים ת"ק פרסה מעולמו של ש"צ. אלו סתם הטפות שמאלניות בגרוש. מה לש"צ המקובל ההוזה והתועה ולכל אלו.

כל עוד לא יציג המו"ל את גוף הכת"י, הרי זה זיוף ודאי, או הבעה ספרותית מתחכמת בעלמא.

גביר
הודעות: 2760
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי גביר » ה' אוגוסט 20, 2020 8:59 am

את 'יומני שבתי צבי' קטלגתי לפני שנים, בתחילה חשבו לקטלגם במספר המיוחד לשבתאות [BM 199.S3 בשיטת הקונגרס שבשימוש כאן] מתוך הנחה שמדובר ביומנים אותנטיים. בהמשך נוכחנו שמדובר בספרות יפה, המוצגת כ'יומן' מטעמים ספרותיים, הנושא המתאים הוא Shabbethai Tzevi,1626-1676 Fiction ויש לתת לו מספר מיון מתאים [PJ 5055. - ספרות עברית בת זמננו בספריית הקונגרס] וכך נעשה. בין השאר הבנו שלו היו נמצאים יומנים אותנטיים של דמות היסטורית כה בולטת כש"ץ, הדבר היה מדווח במהדורות החדשות, ההוצאה הייתה מלווה באירועים מאירועים שונים [מסיבות עיתונאים, ימי עיון, השקה וכיו"ב] והספר היה יוצא בהוצאה ממסדית כמו יד בן צבי או מרכז זלמן שזר.
נערך לאחרונה על ידי גביר ב ה' אוגוסט 20, 2020 12:32 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

בריושמא
הודעות: 1336
הצטרף: ה' אוקטובר 07, 2010 1:32 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי בריושמא » ה' אוגוסט 20, 2020 9:28 am

החום של אוגוסט?
הקורונה?
יי"ש?
או שמא בלונים חדשים של החמאס?
מופרחים היישר מעזה אל ריכוזינו, ונוחתים בהם בקריאות הידד.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי מקדש מלך » ה' אוגוסט 20, 2020 9:39 am

הגיעה אפילו אישה אחת וטענה שהיא, ידה לא הייתה במעילות הכספיות והמוסריות שהתרחשו בשנים האחרונות, וניקיון כפיה מכשירה להנהגה.

ניסיתי להסביר גם לאישה גאוותנית זו את חוסר מוסריותה. "... את היית מודעת לכל המעשים הלא מוסריים שתיארתי כאן, ... את ממלאת את תפקידך הקטן, אדם קטן שכמותך, במכונת המוות, את תומכת באנשים לא מוסריים ואפילו נהנית ישירות או בעקיפין. עכשיו את רואה כי משום תמיכתך באנשים לא מוסריים במערכת רקובה נהרגו חברייך. האם ידייך לא שפכו את הדם הזה? השאלה היא מוסרית, כמובן.... ידעת ובחרת להיות חלק מקבוצה רעה זו, אחת מקציני סדום, ידעת את טיב האחראים והנהגים ובחרת לתת להם את ידך. את ביצעת מעשה לא מוסרי. הנך אדם לא מוסרי".

למי שכבר שכח את הפוליטיקה של 2008, כאן ש"צ מנבא על אולמרט וציפי לבני.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי לייטנר » ה' אוגוסט 20, 2020 10:37 am

.
נערך לאחרונה על ידי לייטנר ב ג' אוגוסט 29, 2023 7:00 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

לענין
הודעות: 3471
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי לענין » ה' אוגוסט 20, 2020 12:20 pm

בריושמא כתב:החום של אוגוסט?
הקורונה?
יי"ש?
או שמא בלונים חדשים של החמאס?
מופרחים היישר מעזה אל ריכוזינו, ונוחתים בהם בקריאות הידד.


פשוט וברור ואינו צריך חיזוק.
רק להשלמת היריעה [באם יהיה מישהו עוד שנים, שיתעניין ויגיע לכאן] אעיר כי יומנו של התועב יעקב פרנק שר"י אכן נראה אוטנטי. אך מי שציפה לאיזה דבר חכמה כל שהוא ינחל אכזבה גמורה. גיבובים של שטויות ובלבולים, הערצה עצמית מופלגת מתובלת בניבול פה. ה"י.

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1042
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי מגדל » ש' אוגוסט 22, 2020 10:22 pm

פלוריש כתב:אני מחכה כבר למאמר של יהודה ליבס שימצא בספר הבריאה שבתאות סמויה...


שפתיים ישק

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15566
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי איש_ספר » א' אוגוסט 23, 2020 2:16 am

איש_ספר כתב:
איש_ספר כתב:האם יש אוטוגרף מנתן העזתי?

שלחתי לפרופ' ליבס

והשיב

ספק

רצ"ב מכתבו הידוע (אולי הידוע ביותר) של נתן העזתי לרפאל יוסף ממצרים.
כיון שהמכתב היה מפורסם מאד, בודאי היו ממנו העתקות רבות מאד. לכן צריך סיבות חזקות מאד כדי לטעון שמדובר באוטוגרף. מה דעתכם?
DOC001488_DOC00148807469.jpg
DOC001488_DOC00148807469.jpg (5.01 MiB) נצפה 5548 פעמים
DOC001488_DOC00148807470.jpg
DOC001488_DOC00148807470.jpg (4.58 MiB) נצפה 5548 פעמים


הנה פענוחו
קודש הלולים ורב פעלים השר המרומם כמה"ר נ"ר יאיר וזרח יציץ ופרח אנס"ו.
מאחר עתרת החיים והשלום יחדיו ירננו על ראשו לא יסורו ממנו לעולם. זאת להודיע איך קבלתי כתבו ושמחתי הרבה כי ת"ל יאמין בזאת האמונה שהיא ברורה כשמש בלי פקפוק ואין בה ספק כלל, היא האמונה שנוחלים בה ישראל וזוכין בה לנחלת ה', והוא סוד היובל שיתגלה בזה הזמן, ואל המנוחה שהוא סוד גילוי עתיקא קדישה שיתגלה בזעיר אנפין בשנת הת"ל. ואומר שכשיתפלל או יקרא יכוין התפילה והקריאה לעילת כל העילות וסיבת כל הסיבות, וכן יאמר בפירוש בפיו בעת הקריאה או בעת התפילה, גם במלת אחד של ק"ש, ויכוין שהוא יחיד ומיוחד ראשון כל ראשית ואחרון בלי תכלית ובכחו השתלשלו כל העולמות, ומוסר נפשו רוחו ונשמתו על קדושת ה' ליחדא ו"ה בי"ה, ויכוין הוי"ה ואהי"ה בשילוב ויהו"ה ואדנו"ת בשילוב, ושיתגלה עליהם הארת עילת כל העילות מיו"ד ה"י לוי"ו ה"י, ולא יכוין בשום ספירה כלל, גם בלילה לא יכוין לשילוב הנז' אלא דוקא לשאמרנו, ובזמננו ב"ה יתבררו הדברים ויתפשטו המאורים ותהיה מלכות בסוד עטרת בעלה, ושם הוי"ה יקרא י"ה י"ה שני פעמים, וזה"ו ש"ה ביום הה"ו יהי"ה וכו' כי ה וי"ו ה"י גילה בזווג די"ה דלא מתפרשן לעלמין, ובזה הזמן דע בודאי שאין ניצוץ שכינה בין החיצונים, והעולמות עתה הם בסוד ה"ל שאצלם כמו שהם בע"ש, ולא נבקש עתה לעשות תיקונים אלא לקשט הכלה להחזירה פנים בפנים, וההפרש של ע"ש לזמן אחר יש בזמננו זה בכל ימות החול, כי בע"ש מזמן שעבר כיון שהיה ע"י מעשינו היה מתחיל מעולם העשיה מה שעתה ע"י גלוי דעתיקא קדישה, לכן היא באצילות בסוד פנים בפנים תחת היסוד, שעולמות האחרים הם בסוד אחורים, ואלו הדברים הם עתיקין ואין זמן עתה לגלותם, וכונתי לומר שהכונות שגילה הרב ה"ו כמה"ר יצחק לוריא זצ"ל אינם שייכים כלל לזמנינו בהיות שהעליות ... למי שעושה כונות של חול בשבת, לכן יזהר בל יעשה מאותם הכוונת של מה"ר זצ"ל, ולא יקרא שום כונות ולא דרושים כתיבות מפני שהם סתומים ואין אדם חי שהבין דבריו זולת מה"ר חיים ז"ל, ונהג איזה שנים אחר הרב הנז', ואר"ך הבן הרב מה"ר חיים ז"ל יותר מהר"ב, והוא היה מוכן להיות משיח אם היה זכות ולא היו נגדיים כמו שהיו באותו זמן בעולם. ועם כי בזמן הזה ג"כ יש נגדיים, הם עושים רעה לעצמם ואינם מנגדים כלל מפני שעתה קץ האחרון ודאי, ועם זה אל ישאל אדם מה זכות יש בדור הזה שזכינו לכך, ונוסף על זה היסורין שסבל הרב כמה"ר שבתי צבי יר"ה על האומה ישראלית דבר שלא יעלה על הדעת בלא קץ ותכלית, ועל זה יש לאל ידו לעשות באומה ישראלית כטוב בעיניו לזכות או בר מינן לחייב, ואפילו לזכות את היותר חייב שבעולם יש לו רשות לזכותו, והמהרהר אחריו אפילו שיהיה יותר חסיד שבעולם יש לו רשות לחייבו ביסורים קשים.
כלל העולה יהיה לו לודאי הגמור שאין לישראל חיים אם לא יאמין כלל הדברים בלי אות ומופת, והכל סיבת אלהית שהביא בדור זה הראוים לראות התחלת הגאולה, ואל יחוש לדחותם שאינם מאמינים אפילו שיהיה אהובו.
עתה אני מגלה איך יהיה הדבר, מהיום עד שנה ואיזה חדשים יותר יקח ממשלה מהמלך התוגר בלי מלחמה, אלא בשירים ותושבחות שיאמר יהיו נכנעים תחת ממשלתו כל האומות, ויוליך עמו מלך התוגר לכל המקומות שיכבוש, וכל המלכים יהיו לו למס עובד, ומלך התוגר לבדו יהיה לו עבד, ולא יהיה הריגה בערלים זולת בארצות אשכנז, ובעת ההיא עדיין אין קיבוץ גליות והיהודים יהיה להם גדולה כל אחד במקומו, ובנין בית קדשנו ותפארתינו לא יהיה באותו הזמן, אבל הרב כמה"ר יצ"ו יגלה מקום המזבח ואפר פרה ויקריבו קרבנות, וזה ימשך ד' או ה' שנים. ואח"כ ילך הרב יצ"ו לנהר סבטיון ובין כך ימסור המלכות ביד מלך התוגר ויצוה לו על היהודים, ואחר ג' חדשים ימרוד מחמת פיתוי רשעים היועצים אותו, ואותו הזמן יהיו הצרות רבות ויתקיים ובחנתים כבחון וכו' וצרפתים וכו', ואיש לא ינצל מהצרות זולת היושבים בזה המקום שבו ראש הממשלה, כי שם העיר גורם, כמו שהיה חברון לדוד הע"ה, ושמה עזה, כי בבא הגאולה יתפשט הגבורה ובה יתנהגו וזה רוצה לעשות שהע"ה שאמר אין כסף נחשב וכו' ולא הועיל כי לא היה זמנו אבל בזמננו יתקיים. וזה כונת הממשלה של עזה עז ה'. ובסוף זה הזמן יהיו המופתים של ספר הזוהר ויהיה עד שנת השמטה הבאה, וזהו בשביעית בן דוד בא, ובשנה השביעית שבת שהוא שבתי, ובעת ההיא יבא הרב הנז' יצ"ו מנהר סבטיון עם בת זוגו שהיא בת מרע"ה, ויודע שהיום ט"ו שנים שחי משה רע"ה והוא שם, והיום בת זוגו היא בת י"ג שנים ושמה רבקה, ואשתו שיש לו עתה תהיה שפחה, והאשה שיקח תהיה מנוהגת בהיות חוץ לירושלים תוב"ב, וידע כי להבין זה צריך פה אל פה, ובשנה ההיא יבא מנהר סבטיון רכוב על אריה דבי עילאה ברסן נחש משבע ראשין ואש מפיו תאכל, ובראות זה ודאי ישתחוו לו כל לאומים וכל מלכים ארצה, ובו ביום יהיה קבוץ גליות ויראה בית המקדש בנוי שיבא מלמעלה, ובעת ההיא יהיו בארץ ישראל ז' אלפים, ובו ביום יהיה תחיית המתים בארץ ישראל מן המקום שמתו שם, ואותם שאין להם זכות יפלוט אותם לחוצה לארץ, ומ' שנה אח"כ יהיה תחיית המתים בחוצה לארץ. אלה קצות דרכיו ויהיה לו לאמונה שלמה עם זה יזכה שידעתי כי איש ירא אלהים אתה והודעתי לו הכל באהבה. ובכן שלומו יגדל ולא ידל כנפשו וכנפש דורש שלומו וטובתו, וכל המחזיקים באמונה הזאת גואל ושלום.





תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי תוכן » א' אוגוסט 23, 2020 2:39 am

נראה מקצועי מדי מלהיות אוטוגראף.

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי שבע » א' אוגוסט 23, 2020 2:44 am

אם היה מדובר באוטוגרף
איפה חתימת התועב רבת-השמות?!

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15566
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי איש_ספר » ג' אוגוסט 25, 2020 9:36 am

נכון, העדר החתימה מפחית את הסבירות עוד יותר.


והנה עוד מכתב מחכם אשכנזי. רושם הכתב נותן מקום לסבור שמדובר בחכם גדול המכיר בערך עצמו. תוכנו גם הוא שבתאי כמובן. מי שיש לו איזה מידע סביב תוכן המכתב ואולי על זהות הכותב, יתכבד לשתף...
מכתב אשכנזי.jpg
מכתב אשכנזי.jpg (4.09 MiB) נצפה 5384 פעמים

עניו כמשה
הודעות: 561
הצטרף: ה' יוני 27, 2019 10:07 am

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי עניו כמשה » ג' דצמבר 28, 2021 11:06 pm

ארזי הלבנון כתב:אגב הדיון, ורכיבה על גלי החום והשרב -
הולצר מכנה את נתן העזתי בשנינות וברצינות כאחד מהרנ"ת, על משקל הצדיק הידוע המכונה בר"ת אלו.
הולצר מקצועי בתחומו, ספרים שחיפשתי ולא ידעתי מהיכן להשיג, הוא ידע לשלוף במהירות ומיומנות, או לכל הפחות לאתר היכן הם נמצאים. אמנם שונה מהשקפת עולמנו, כל אחד ועולמו שלו, פרובוקטור לא קטן, אך אדם יקר ואהוב, והחשוב ביותר לענייננו: מקצועי.
אגב לדבריו אינו בא מרקע דתי, גם לא דורות אחורה.



אז תכלס הוא שבתאי ההולצר הזה
טירוף לא להאמין שאנשים במאה ה21 מאמינים בשטות הזו

פולסברג
הודעות: 1751
הצטרף: ג' אפריל 21, 2020 6:26 am

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי פולסברג » ד' ספטמבר 28, 2022 7:18 pm

[איפה נדפס דבריו של ר' חיים פלאג'י אודות קברו של נתן העזתי?
תודה מראש!]

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15566
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי איש_ספר » ה' ספטמבר 29, 2022 1:04 am

[כל החיים מערכת ה"א]

אחרון התלמידים
הודעות: 481
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 12:46 am

Re: נתן העזתי ברחובות הריכוזים החרדיים. הכשר חדש לשבתאי ישן?

הודעהעל ידי אחרון התלמידים » ד' אוקטובר 19, 2022 11:48 am

בס"ד
סליחה על השאלה:
האם אפשר להבין מה הדיון בקוקו הזה (תרתי משמע), בפורום נכבד זה? האם יש איזה שהוא מלומד שמתייחס ברצינות לכזו איוולת?
דרך אגב, גם מה שהביאו בשם מהר"י פתאיה זצ"ל הוא מוקשה מאוד, וכבר העיר בזה מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בהסכמה לגבי חמדת ימים.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 219 אורחים