בגמרא בבא בתרא כא. אמר רבא סך מקרי דרדקי עשרין וחמשה ינוקי ואי איכא חמשין מותבינן תרי ואי איכא ארבעין מוקמינן ריש דוכנא ומסייעין ליה ממתא.
ופסקו הרמב"ם (תלמוד תורה פרק ב' הלכה ה') והשו"ע (יו"ד סימן רמ"ה סעיף ט"ו) שאם היו 25 תלמידים די להם במלמד אחד ומ-25 עד 40 צריך להוסיף אדם אחר לסייעו ומ-40 צריך 2 מלמדים.
ואילו הרא"ש בבבא בתרא שם פסק שעד 40 אין צורך באדם נוסף לסייע ומ-40 עד 50 צריך אדם נוסף לסייע ומ-50 צריך שני מלמדים.
בזהר חדש (תקונא קדמאה) נקט שאין מלמד רשאי ללמד יותר מעשרים וחמשה תינוקות (כנפסק ברמב"ם ובשו"ע).
האם יש מקומות שנוקטים בזה כדעת השלחן ערוך לכל הפחות אלו שאינם כפופים למשרד החינוך? ומה באשר לעמוד על פסק ההלכה בזה לכלל החינוך? מה זה שונה משאר ענייני הלכה שמתעקשים עליהם?