חד ברנש כתב:ראב"ע היה ממש מצומצם. מאוד מצומצם. הוא הכיר את פירושי הקראים אבל לא ידע שקראים חיברום. ברור!
ההערה הסרקסטית שלך במקומה אמנם, אך לכל הפחות במקרים מסוימים קיימת מחלוקת על אישים מסוימים שנזכרו בדבריו אם הם היו קראים או לא (איני בקי במשנת הראב"ע לצערי כפי שניכר משאלתי). אני לא זוכר כרגע במי בדיוק מדובר (אולי ביפת?). לכך כמובן יש להוסיף מה שנכתב במקור המהימן - ויקיפדיה:
"ישנה טענה שנפוצה בקרב כמה חוגים קראיים לפיה אבן-עזרא, הידוע בעוינותו לקראי בן זוטא, היה תלמידו של יפת בן עלי, וראייה לכך שאבן-עזרא מביא פעמים סתם את דעתו על המקרא מבלי לטעון כנגדו ואף הביא פעמים פירוש יפת, למרות שחז"ל כבר פירשו כך לפניו. החכם הקראי אליהו בשייצי שחי באזור המאה ה-15 כתב בספרו "אדרת אליהו" (סוף פרק ששי): "מה שקיבלנו מאבותינו שהחכם רבינו יפת היה רבו של אבן עזרא". אולם, הרב כשר טען בספרו "תורה שלמה" שדברי יפת המובאים בפירוש אבן עזרא הם תוספות קראיות וזיופים, כיוון שאבן-עזרא יצא בהקדמתו כנגד דרך הקראים".
לכן ביקשתי מידע בנושא, אולי הפניה למאמרים וכדומה. אשמח להחכים, אדרבה.