חד ברנש כתב:האם נתבאר בחז"ל או בראשונים, שהקב"ה ברא את העולם כדי להוכיח בכך שהוא מאז ומעולם וקדום לבריאה.
עי׳ מו״נ (ב,כה) וז״ל דע כי אין בריחתנו מן המאמר בקדמות העולם מפני הכתובים אשר באו בתורה בהיות העולם מחודש - כי אין הכתובים המורים על חידוש העולם יותר מן הכתובים המורים על היות האלוה גשם; ולא שערי הפרוש סתומים בפנינו ולא נמנעים לנו בענין חידוש העולם אבל היה אפשר לנו לפרשם כמו שעשינו בהרחקת הגשמות; ואולי זה היה יותר קל הרבה והיינו יכולים יותר לפרש הפסוקים ההם ולהעמיד קדמות העולם כמו שפרשנו הכתובים והרחקנו היותו ית' גשם. ואמנם הביאונו שלא לעשות זה ושלא נאמינהו - שתי סיבות ....
דמן הפסוקים אין הכרח שאין העולם קדמון, ואיך יהיה זה ראייה למציאות הבורא!