איש_ספר כתב:(בשולי הדברים, גינצבורג הוא שם חמיו וכנ"ל ולא ידוע לי מנין שרעק"א היה מצאצאיו)
לב האבן כתב:תודה על הסקירה!
אהבתי שכשאתה קונה רמב"ם עם הגהות מהגר"ח מבריסק (מס. 85) במחיר התחלתי של $18,000 אתה מקבל ספר "רבן של כל בני הגולה" במתנה...
עוד אעיר שהסיפור במספר 201 מבארי גורארי כמדומני שצע"ג מהידוע שהצילום צולם במעמד קבלת האזרחות, לא?
מהעבר כתב:לב האבן כתב:תודה על הסקירה!
אהבתי שכשאתה קונה רמב"ם עם הגהות מהגר"ח מבריסק (מס. 85) במחיר התחלתי של $18,000 אתה מקבל ספר "רבן של כל בני הגולה" במתנה...
עוד אעיר שהסיפור במספר 201 מבארי גורארי כמדומני שצע"ג מהידוע שהצילום צולם במעמד קבלת האזרחות, לא?
האזרחות היתה בט"ז אדר
ותמונה זו נשלחה לתומך חב"ד בי"ט שבט
אז מה שידוע לך נראה טעות
לבי במערב כתב:אי"צ לפנים שהתמונה אינה ממעמד 'קבלת האזרחות' (אז, אגב, הוזמן צלם במיוחד).
במח"כ 'Jem' (הראויים לכל שבח על דייקנותם ומקצועיותם ברוב־ככל הענינים) נראה כי טעו בזה.לב האבן כתב:איני מתיימר להיות בקי בעניני חב"ד אבל כך קראתי בספר "אמריקה אינה שונה" עמ' 71
איש_ספר כתב:הדבר מעניין כי החוויה של יהודי ליטא מהגרמנים במלחמת העולם הראשונה היתה חיובית מאד ודאי ודאי מול הרוסים רודפי הדת והפולנים החלשים והמופקרים.
איש_ספר כתב:(מילא בעה"ת אפשר לתרץ בדוחק שדיבר על הצאר הראשון (והעלימו ממנו את העתיד לבוא) אבל הרש"ב שהכיר את גזירות השני, חטיפות נערי ישראל, ושאר פורעניות איומות. הא כיצד?)
סגי נהור כתב:בגליון האחרון של היכל הבעש"ט מצוטטים דברי אדמו"ר הרש"ב בגנות האשכנזים ובעד הרוסים באותה מלחמה (מזכיר קצת את סיפור מלחמת נפוליאון).
חרסון כתב:סגי נהור כתב:בגליון האחרון של היכל הבעש"ט מצוטטים דברי אדמו"ר הרש"ב בגנות האשכנזים ובעד הרוסים באותה מלחמה (מזכיר קצת את סיפור מלחמת נפוליאון).
הספרים אינם לפני. אבל על הכתוב במודגש לא שמעתי בלתי היום. (ומוכרים לי דברי הרבי בשמחת תורה תרע"ו בגנות וילהלם קיסר וה"אשכנזים עמלקים").
סגי נהור כתב:איש_ספר כתב:(מילא בעה"ת אפשר לתרץ בדוחק שדיבר על הצאר הראשון (והעלימו ממנו את העתיד לבוא) אבל הרש"ב שהכיר את גזירות השני, חטיפות נערי ישראל, ושאר פורעניות איומות. הא כיצד?)
"הצאר השני" - כוונתך לצאר ניקולאי האחרון?
התקרבותו של מלכות אשכנז לגליל רוסיא הלבנה הפילה אימה, ראשית מלכות רוסיא הרשעה לקחה משכנות את מנהיגי ישראל אשר בסביבות מערכות המלחמה, כי שונאי ישראל הלשינו שהיהודים מרגלים עבור האשכנזים והדומה, ונעשה המצב, אשר כ"ק אדמו"ר נבג"מ וב"ב הוכרחו לעזוב את ליובאוויטש.
בשמח"ת שנת תרע"ו, בהתוועדות שבביתו קודם הקפות, דיבר הרבה אודות מדינת אשכנז ומלכה הרשע ווילהעלם, אמר: זה אחת ושלושים שנה שאני מכיר אותו, הוא עמלק, אחריתו עדי אובד. צרפתים הם בעלי תאוות, אפריקא הם ממוצע בין בעל חי למדבר, אבל האשכנזים הם אפיקורסים עמלקים.
והרבה פעמים, כמעט בכל יום, הי' דברים מעניני המלחמה דכעת. ובכללות דעת כ"ק שליט"א אינו נוטה כלל למלכות גערמאניע, וקלל אותו, והי' בזה הרבה פעמים שלא יצליח כלל. ושהאמת שהוא יותר גרוע ממלכות ראסייע (זה לא כלל כמו דעת ההמון ואנשים מבלי דעת סוברים להיפך. ודעתו מההיפך להיפך לגמרי. הגם כי אין דעתו נוחה בראסייע, עכ"ז גערמאניע יותר קשה וגרוע)
איש_ספר כתב:סגי נהור כתב:איש_ספר כתב:(מילא בעה"ת אפשר לתרץ בדוחק שדיבר על הצאר הראשון (והעלימו ממנו את העתיד לבוא) אבל הרש"ב שהכיר את גזירות השני, חטיפות נערי ישראל, ושאר פורעניות איומות. הא כיצד?)
"הצאר השני" - כוונתך לצאר ניקולאי האחרון?
טעיתי. כשבעל התניא פסק שהרוסים ירעו לישראל בגשמיות ונפוליון ברוחניות הוא התייחס לאלכסנדר הראשון. ופורענות יהודי רוסיה הכללה גם פורענות רוחנית באה להם בעיקר מניקולאי הראשון. ואולי גם עכשיו איני מדייק.
איש_ספר כתב:זה הזכיר לי חלום ישן שלי, לאסוף את כל תשובות חכמי איטליה המשוקעות בפחד יצחק. הן עולות למאות! ואיש שם לב להם ולתורתם !
איש_ספר כתב:דברי מרן החזו"א על מגדלי בלורית
אינה ה' לידי שיחת הגרי"צ הלוי סגל שליט"א (לכבוד י' שבט תשע"ט), בה מתאר את צילום התמונה הנ"ל, ומתו"ד נשמע כי אכן לא הי' זה ב'מעמד קבלת־האזרחות'.לבי במערב כתב:במח"כ 'Jem' (הראויים לכל שבח על דייקנותם ומקצועיותם ברוב־ככל הענינים) נראה כי טעו בזה . .
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 132 אורחים