יימנו שאין משחיזין סכין להלבין
מותר על גב חברתה להשחיז בסיבובין
והנה ביאור הדברים:
יימנו: הזמינו, הודיעו מראש. והכוונה לחכמים. שאין משחיזין סכין: אסור להשחיז את הסכין. להלבין: כנראה: להחליקה, לחדדה. מותר על גב חברתה להשחיז: אבל מותר להשחיז את הסכין על גב חברתה. והכל ממשנת ביצה, ג ז: "אין משחיזין את הסכין ביום טוב אבל משיאה על גבי חברתה".
אך לא הבנתי מהו "בסיבובין". האם היתר השחזת הסכין ע"ג חברתה הוא רק בתנועה סיבובית? האם מצאנו הלכה כזו? ואולי הוא סתם תיאר את דרך ההשחזה?