איש_ספר כתב:למדתי בימים האחרונים שיטה פלאית שהביא הרשב"א בשם ר"ת, לפיה, אע"פ שאין נטילה לידים אלא בכלי, מ"מ אם נטל ידו אחת בכלי, יכול לשפוך המים בידו הנטולה על היד השניה, כיון שתחילת הנטילה באה מכלי! (ולפני שאתם שורקים בהתפעלות, עיינו בשו"ע סי' קנט ס"ו, שם הובאו דברי ר"ת בשמו (!) וכתב עליו רמ"א: ונהגו להקל כדברי ר"ת (!!!)
איש_ספר כתב:(למדתי בעבר מס' ידים (שלא בעיון כה"צ...) וכזכור לי שלא מצינו כן מפורש אלא בשו"ע הרב וגם בפמ"ג בל' אפשר. ואילו בראשונים מבואר ששפשוף הוא כדי שיהיו ידיו נקיות יותר).
פנחסויפלל כתב:[וכן לכאורה עולה ממה שרביעית (בשיעור הקטן!!) יכולה להגיע לכל ידיו ואף 'לשנים'...].
למקרא הדיון מייד עלה בדעתי דבר שעסקתי בו והוא תקנת איסור הערעור על גט ותשובת רבנו תם ההופכת את סוגיית המורדת שגם הם שני חידושי ענק שיש עיכובים במסלול פרסומם. אמנם חלקים מפרשנות רבנו תם לסוגיית המורדת הוכרו כבר בספרות התוספות אבל לא כל התשובה וחידושיה ובעיקר מה שמכונה 'הרחקות רבנו תם'
מצרף מאמר בעניין. ראה הערה 37 ובהערה 72 בשם אברהם בארי.
ידידי פרופ' עמיחי רדזינר העיר לי ע"כ ש'הרחקות רבנו תם' כמעט לא הוזכרו בספרות גם כן. הוא כתב מאמר בעניין זה שעתיד לראות אור
בידידות
עזריאל ברגר כתב:פנחסויפלל כתב:[וכן לכאורה עולה ממה שרביעית (בשיעור הקטן!!) יכולה להגיע לכל ידיו ואף 'לשנים'...].
צדקת בדבריך "לכאורה", שכן אפשר ליישב בדוחק ששיעור רביעית מתאים לתינוק קטן (כאשר רוצים ליטול את ידיו כדי שלא יפסול את התרומה במגעו).
מקדש מלך כתב:תעיין בסימן קס סעיף יג, ותראה שהוא גם למבוגרים. ואסרו רק ליטול מרביעית ומחצה לשלוש אנשים, שמא לא יגיע לכל אחד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 293 אורחים